Sawchuk: Problemet med att resoner såhär "Med dina utläggningar gör du just nu bara bort dig inför alla här som någon gång spelat en hockeymatch där tacklingar är tillåtna. "
Det du och många andra inte verkar ha förstått är att reglerna har ändrats pga så många hjärnskakningar (eller om det beror på att det uppmärksammats mer). Man kan inte leva kvar i tron att en tackling som tar emot huvudet är ok så länge man inte medvetet går emot huvudet. Numera så krävs lite mer än så av tacklaren, vilket du inte verkar ha greppat. Ändå har lotterinämnden kört snudd på samma linje hela säsongen, vilket gör det anmärkningsvärt att många inte förstått det.
Redigerad kommentar
J F K:Ja ha, ni har nog rätt allihopa!
Nu ä¨re match mot Frölunda, låtom oss snacka om nuet en stund,va?
NuMo:
Haha kommentatorn, ja de är en jävla tur att du inte dömer! Snacka om färgad.
Gusse:
Kom på en sak, har vi någonsin vunnit en match när vi legat på slutspelsplats innan match dom senaste 4 åren?
Lumber Jack:
Bra period av MoDo, men det är sanslöst vad tråkigt det här. Kan ni tänka er Frölunda-Luleå i ett slutspel? Herregud.
Monno:
Karl-Johan är den nye Mika.
Sen tror jag inte att Jens Westin skulle vara bäst i Björklöven heller....
Wayne Gresky:
..Och Björn Svensson är usel på avsluta. Allt är som det ska med andra ord.
yngwie:
Wikegård har verkligen inte talets gåva. Överdriven prominens, dålig logos och lägger in ett "ehh" mellan varje ord.
Björn Svensson måste vara en av Elitseriens sämsta avslutare.
Är det inte en typisk interference som susse råkar ut för när han ska bakom buren och hämta pucken efter nickids skott?
Sånt där borde ju hockeyligan vilja ha bort för att belöna det spelande laget..
Istället får VF ett jävla mål nu.
Wayne Gresky:
Tänkte på det också. Värsta jag har sett på länge. Framförallt den på Sundström(?) bakom mål.
Berka:
Backarna suger, Tellan är som en hålig ost och forwards kan inte göra mål.
Nä, det ser bra ut. Modo är bättre. Fel spelare får avslutslägen.
Berka: Domaren var faktiskt fantastisk. Lika för alla, hög nivå.
5 plus till domarna från mig.
Wayne Gresky:
Boork är en proffstyckare som knappt kan åka översteg, han har aldrig själv spelat hockey. Wikegård har i varje fall spelat hockey och visade en viss talang för spelet.
Wikegård tycker förövrigt att det var en fullt regelrätt tackling.
Redigerad kommentar