1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507698 inlägg · 4105 ämnen

MoDo - Leksand, bäst av 7

« · 1740837 · » Till forumet

Sv: MoDo - Leksand, bäst av 7
S-vikaren: Hoppas att du har rätt, det unika för Modo (även Leksand)är Arenan som är riktigt dyr. Se hur det gått För AIK, Timrå, Björklöven, rekonstruktioner och kk.
Kommentera

Klas B:
Reggade du dig för o få skriva det? Hur är hockeyintresset i Uppsala?
Kommentera

S-vikaren:

Modo kommer inte att återhämta sig. Man har bränt alla pengar. Man har svikit allt och alla. Alla pengarna som skulle gå till hockeymuseumet är förskingrade. Det finns inget hjärta
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det kommer ordna sig. Andra klubbar har överlevt samma resa. Det är absolut inget nytt.
Det finns finansstarka Modohjärtan på denna jordglob. Tänker inte bara på framgångsrika ishockeyspelare.
Kommentera

Monno: Läser man detta så känns det inte så positivt direkt, frågan är hur ni ska överleva. Arenan var ett sänke i SHL med 5000 åskådare, hur blir det i Allsvenskan? 🙁
Kommentera

Monno:

Ingen kommer sakna Modo med sitt fulspel och själlösa lag så hör man hemma i Allsvenskan. Välkomna till Metallåtervinning-Arena. Att Modo inte ens kan sälja ut biljetterna trots att man rear ut dom säger väll allt om hockeyintresset i Övik. Hoppas ni är nöjda med att ha en frontfigur som Andreas Johansson i föreningen. LoL
Kommentera

Carl Lejonkräk:
www.allehanda.se/ishockey/shl/klart-modo-bildar-aktiebolag-sa-manga-miljoner-gar-till-spelarbudgeten#Ishockey

Du har rätt. J20, J18 och dam ingår. Men ungdomsverksamheten ligger utanför. :-)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jo fast nu tror vi ju båda två. Och som bekant, tror gör man i kyrkan. ;-)
Får kanske googla lite.
Kommentera

Gusse: jag tror det kommer gå över 😁
Kommentera

leo: Som vanlgt, sämst när det gäller-
Vem är förvånad?
Kommentera

Smurfen: Wikegård är klok ibland. Bort med Svarten och Foppa, satsa långsiktigt på talanger, bli åter "Heart of Hockey"
Kommentera

Smurfen: Kanske A. Forsberg skulle göra sig bra i det här läget med andra förutsättningar och krav?
Kommentera

Karl Svensk: Å de sjuka i det hela är ju att det har på gått i flera år denna kortsiktiga satsning och dom inte har gjort något åt det !!

Huvudstyrelsen tillsammans med den sportsliga ledningen är dom som får ta på sig detta som har hänt fullt ut !!
Kommentera

Smurfen: SAIK har alltid tänkt långsiktigt medan modo knappt vet hur laget, tränarna eller ledningen ser ut efter två-tre matcher. Heart of hockey up your arse Övik .....gör om...gör rätt
Kommentera

Hur kan allt bli så fel i en förening som Modo när allt bli så rätt i annan förening som t ex SAIK ??
Kommentera

Sven Tuta: Det känns skitkonstigt. Jag är varken sur eller ledsen utan bara neutral. När Montpedit avgjorde så skrek jag massa saker och sprang in i köket och faktiskt tappade någon tår. Nu vet jag inte vad jag ska känna längre. Det är bara så jäkla onödigt allt det här,vad vare? 3-1 med 10 minuter kvar va?Men allt händer av en anledning. Men det kändes som att nästa säsong skulle bli bättre. Jocke E på väg in flera svenska spelare ryktades hit och ett nytt bra tränar team i AJ å FO. Och nu så måste man börja om,det är det som gör ont för mig.
Kommentera

Tarasov: Det var väl han som började med NHL-spåret, rätta mig om jag har fel. Jag skulle nog kunna tänka mig AJFO kvar, vill dom?
Kommentera

Sven Tuta:
Ang Näslunds roll i det hela.... Kval före han kom in, efter han kom in topp 8.... När han stack kval i två raka säs...

Skicka AJ/FO, dåligt alternativ såvida inte deras kontrakt upphör iom uttåget, alternativet är minst 7! tränare på kontrakt.

Problemen började väl kring/strax efter första lockouten.
Kommentera

Sawchuk: Hjälper du till?
Kommentera

Sven Tuta: Svarten lär väl ha stängt sin mobil och som vanligt gjort sig oanträffbar !!!
Kommentera

Sven Tuta:

Är du sugen på en massa floskler?
Kommentera

jämtland: Märkligt, klockan är nu 0235 och fortfarande inget uttalande/intervju med Svarten eller Foppa!!!????
Kommentera

Sawchuk: Sant, det är därför som jag anser att vi måste satsa direkt. En satsning stavas pengar. Hur, ingen aning ikväll, men det är väl nu som frågan kan ställas till de spelare som klubben har fostrat: Time to pay back. Vissa har väl i för sig gjort det redan. Annars får väl vi supporters trängas utanför ICA Maxi med muggen.
Kommentera

leo: Att publiken ställer upp på det vis som den gör är inte bara beundransvärt utan fascinerande. Personligen kommer jag följa modo aningen på distans fortsättningsvis med släkten i Övik .Ni som tycker att det är dyng inställning är välkommen till jämtland för allsvensk fotboll. Lämna dessutom en generös slant till klubben öfk vilket jag gjort till modo förutom medlemskap 😉
Kommentera

leo: Många frågor? Det är flera tusen, som jag känner.
Tränarfrågan, blir AJFO kvar? Om de sticker, vem? Karlin (Västervik)?

Nästa år, eller på sikt? Vad känner de återvändande i NHL-gänget som är del i detta misslyckande? För än hur vi vänder och vrider så är det s.k. NH-spåret har ju visat vara så kopiöst felsatsat så Maud Olofsson framstår som den goda fen i sammanhanget. Vilka klubbkänslor har de spelare (NHL) som fortfarande är aktiva, kan vi förvänta oss "sponsorintäkter" därifrån?

Inavel har jag påpekat under hela säsongen (även tidigare), började med MN. bara för att man lyckas där borta och är trevlig, religiös, talets gåva, titlar m.m. vad är det värt när man ska driva företag. Kapital i ryggen när man går in i affärer är ett måste och underlättar. Men har du inget kapital utan måste börja "Basic" det är då dina kunskaper sätts på prov.
Som min kloke far sa en gång: Pöjk, det är lätt skita när arselet är fullt.
Nä, fy fasen klockan är 0230 och fortfarande full av besvikelse. Detta var inte vad jag trodde/förväntade mig av laget i mitt hjärta en sådan här kväll.
Kommentera

jämtland:

Carl Grundström, Sebastian Aho, Sebastian Olsson, Axel Ottosson, Daniel Rahimi, Nils Andersson, Gustav Possler, Lucas Wallmark, Anton Öhman, Isak Stenlund, Ädelgran, Mattias Hellström, Jesper Lindgren m.f.l

Spelare som Löven som Allsvensk förening varit med och tagit fram, många de senaste åren. Hur många procent har man fått behålla.....NOLL!
Kommentera

Monno: Jag tror att AB omfattar A-lag, J-20, J-18 och damlaget.
Kommentera

jämtland: Ja, det är det enda positiva jag kan se i det hela om något men det blir jäkligt svårt att hålla kvar dem om de gör bra ifrån sig som du säger. Tråkigt nu när vi har en hel del lovande talanger.

Sen får vi se hur MODO väljer att satsa nu. Ska man gå all-in på att ta sig tillbaka redan nästa säsong vilket skulle riskera att göra saker värre i framtiden om man misslyckas eller ska man börja om på nytt och jobba mer långsiktigt? Troligen det första och då finns det väl inte så mycket utrymme för yngre spelare ändå.

Så svårt nuförtiden att bygga långsiktigt då laglojalitet knappt existerar och när andra ligor/lag betalar bättre.

Jag vettefan, är helt konfunderad över situationen och det ska bli intressant att se hur MODO antar uppgiften.

Vad händer med Karkvist kontrakt förresten? Det gäller väl?

Tungt är det. Många frågor man vill ha svar på nu.
Kommentera

Sawchuk: Själva AB delen är väl bara A-laget? Eller kommer jag ihåg fel?

Lejonkräket: Har ingen aning hur det påverkar. Är inte själv någon ekonomi stjärna. :-P

Nu skulle vi haft vår egen ekonomiexpert här... Men tror aldrig han är inne längre?
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Om vi säger så här, blir man inte kvitt arenan så blir det nog ett allvarligt konkurshot,
det törs jag nästan svära på.

Sen vet jag inte om man drar med sig hela föreningen i fallet eller om det går att rädda junior/ungdom.

En otroligt viktig fråga är ju hur man ska använda fallskärmen från SHL.
Kommentera

Monno: Ni är ett aktiebolag, är det en fördel eller en nackdel tro i en situation som dena?
Kommentera

Monno: Kan Leksand så kan vi, sälj några gatstenar och plussa på med några lyktstolpar så kan du fakturera dubbelt.
Kommentera

modomille: Övik dör såklart inte ut för att Modo inte är i SHL.
Modo påverkar rätt lite hur mkt Husum eller Domsjöfabriken säljer. BAE påverkas inte heller.
Modo är givetvis en jätte bra PR maskin som folket kan samlas kring. Och vissa restauranger och hotell kan tappa intäkter givetvis.
Men att stan skulle dö är väl att ta hockeyn på lite för stort allvar.

Sen är ju faktiskt Modo kvar. Vi spelar bara i en lägre division. Folk kommer fortfarande kunna gå på matcher och heja fram laget.
Fasiken, vi kanske vinner lite matcher till och med.

Det enda som oroar mig är hur kompetent man är på ekonomin inom Modo. Risken att man konkar inom en snar framtid är ju tyvärr rätt stor. Men, det har ju Leksand gjort också ett par gånger vid det här laget så.
Det dryga är väl att kommunen åker på köpa arenan. Så vi stackare som bor i stan får väl skatta lite mer.
Och att folk som faktiskt inte är intresserade ska betala andras intresse är ju aldrig riktigt rätt.
Kommentera

leo: Övik kommer garanterat producera talanger framöver, dock är det tveksamt om modo kommer att få åtnjuta dom i någon större utsträckning.
Kommentera

leo: Ja jag fattar inte att vi spelar i Allsvenskan nästa säsong. I Allsvenskan! herregud.
Kommentera

9_TNT: Känns fortfarande väldigt surrealistiskt för mig, fan knappt så man kan tro att vi spelar i hockeyallsvenskan nästa säsong speciellt med tanke på hur Leksand vann. Blir en lång natt, brukar vanligtvis titta på NHL men det känns rätt ointressant för stunden.

När man tänker på vad som krävdes för att Leksand skulle slå oss, hur dominanta vi var spelmässigt trots att vi har varit oerhört dåliga säsongen igenom så känns det inte lovande.
Kommentera

Sawchuk: Onekligen blir det helt åt helvete svårt det här...

Hoppas ryktena om Enström är sanna, där har vi en back som kan lyfta spelet i båda ändarna...

Sen som jag skrev tidigare, nu är det dags att sedinarna skiter i NHL. De är väl 36 år redan och är det någon gång som vi behövt hemvändare, ja då är det nu. Helst innan de tappar mer än vad de redan gjort. De har väl 2 bra år kvar om de nu inte är nya Jagr som levererar och levererar... Låt de två åren gå till hockeytokiga fans i Örnsköldsvik som drömt om deras återkomst sedan de drog år 2000! De har spelat 16 år i NHL, önskar att de av rent hjärta river sina kontrakt och säger att, nej vi spelar i modo nästa säsong och ger oss lite konstgjord andning...
Kommentera

Dexter : Det känns som att Modo måste komma tillbaka snabbt för att inte hela Ö-vik ska dö ut. Och för atr passionen om klubben inte ska försvinna.
Kommentera

Gäsp: Var det verkligen någon som tyckte det?
Ang. Helin nu kanske det är hårt att kalla honom pajas. Han gjorde ju uppenbarligen ett bra jobb med Sockan och Linus i yngre dar. Även Olsson i Sundsvall.

Men som jag sagt tidigare tror jag det är skillnad på att lära unga oskolade målvakter än att försöka omforma äldre målvakter.
Mkt möjligt att det blev en lite för häftig uppgift. Alltså för tidigt för honom i karriären.

Reideborn stora svaghet var ju uppenbarligen psyket. Idag släppte han ju störningarna precis som i början av säsongen.
Kommentera

Sawchuk: Det man har i åtanke är väl SSK, hoppas bara att Modo inte har plockat upp samma gråsten
Kommentera

leo: Håller med, de finns bara ett lag.
Har nyss kommit hem från matchen.
Efter 16 mils tung resa hem.
Matchen slutade som den inte fick göra, vilket är otrolig smärtsamt.

Vill tacka alla MODOiter som var på plats i hallen.
Stämningen var magisk,
Synd bara att vårat stöd från läktaren inte räckte.

Jag hoppas av hela mitt MODO-hjärta att vi någon gång kommer tillbaka till högsta serien igen.

/ Staffan

--------------------------------
Jag fortsätter givetvis med mitt samlande av klubbnålar och pins
Alfredshems IK till MODO HOCKEY
alfredshemstillmodo.wordpress.com/

Om du har något/några märken så får du väldigt gärna höra av dig.
Kommentera

Sawchuk: Det är Näslunds fel😉😉 Gav en grund till modo som svarvadet stänkte dit. Men enligt 39 var ni orolig ifjol så är det lugnt för 2016 ser det bättre ut😁😁 Fan vad jag längtar efter pf för att se den fantastiska presentationen av spelarmaterial.
Kommentera

Sawchuk: Ser man till vad som krävdes för att Leksand skulle slå oss så ser det ju såklart inte lovande ut men då har ju MODO o andra sidan blivit experter på att förlora när det inte ska vara möjligt.
Kommentera

{Minns att det var nån som kläckte ur sig innan säsongen att vår fd mv-tränare masken var dyr o överskattad... men jag ger mig fan på att han lyckats betydlydligt bättre med mvträningen än nuvarande pajas.. personen som kläckte ur sig att masken var överskattad får mer än gärna berätta på vilket sätt han var överbetald o överskattad.
Kommentera

Dexter :

Många snackar gravöl. Jag själv är förbannad på högmodet framförallt i den sportsliga ledningen som föregick det här kvalet.

Jag är också otroligt förtvivlad då jag vet vad som väntar. Björklöven som ramlade ur 1987 har egentligen inte hämtat sig ännu trots nån kort sejour i finrummet i början på 2000.

Hur många försök tror ni man kommer att behöva innan man rår på ett SHL lag i ett direktkval bäst av sju, 1-2-5-10-20?

Helt ärligt talat så tror jag man får fullt upp i Allsvenskan nästa år om man inte som förening lyckas lägga ned det bästa och hårdaste jobbet i klubbens historia månaderna som nu kommer. Vi ska lyckas byta ut spelare som kostar 100 papp i månaden till de som kostar 18 papp i månaden utan att tappa sportslig kvalitet.

Kumbaya!
Kommentera

Dexter : Just det 3 - 1 matchen slut
Kommentera

jämtland: Hejdå med juniorerns dessutom. Och då pratar jag om en del riktigt begåvade juniorer i modo ledet. Men 39 :an tror inte på nåt annat än att vara flummig när man väl svarar och däremellan så är man inte anträffbar.
Kommentera

Vad... vad ska man säga?

Efter att ha plågats i nästan tio år och sett detta stora lag förfalla, så hade man hoppats på att de en dag skulle resa sig.

Känslomässigt har man avtrubbats de senaste två åren. Omöjligt att inte tappa en del av gnistan.

Så kommer den sista kniven i ryggen. De åker inte bara ut, utan de gör det på det här sättet. 3-2 i matcher, och en ledning med två mål med tio minuter kvar av den sjunde matchen. Och ändå förlorar de. DE VAR JU ÖVERLÄGSNA LEKSAND.

Jag har hört historier om 99 så mycket att det nästan blivit något perverst över vissa supportrars oförmåga att sluta dra upp det. Men den förlusten och den här är ändå så typisk Modo. Så typiskt Modo.

JA. Man kommer alltid att vara Modo-supporter. Men hur ska man någonsin få tillbaka passionen efter det här?

Fy fan. Så här får det inte gå till.
Kommentera

Sven Tuta: Absolut viktigaste just nu är att man säkrar upp skröder. Han vill vara kvar i modo och har polare i klubben.
Kommentera

« · 1740837 · »