Nej, nu är det dags att ge sig iväg och kolla förmiddagsträningen, sedan såg jag att Mora har träningstid kl 12, så då "måste" jag ju äta lunch i arenan också...
NuMo:
Näää..Inte med ditt utseende och klädstil..Framför allt din taskiga hållning gör att Frisco ligger hästlängder före dig..
Men det finns säkert hopp även för dig..
Underbar bild i bannern som vittnar om svunna tider. Ett par halvuttjänta träpjucks och ett marmoflormålat golv som minner om det glada -70-talet. Var hockeyn roligare t.o.m roligare då, kanske?
Hawerchuk:
Jag är i grunden en mycket trevlig och en ÖDMJUK människa/gud..
Kanske det även finns en chans att även du är en trevlig o en ödmjuk människa?? Kan för sakens skull berätta att det finns några av er som är trevliga.
Psst..Poffa är en av dom få..
Hawerchuk:
Japp din moodoolid..jag är finns där oftast och du!! Jag finns..Tyvärr för mig så bor vi nästan grannar också du o jag..Vill du något så skicka ett brev eller en bubbla..Förstår du inte vad jag skriver så fråga någon som vet så ska du se att det går bra..
Bad_Brett: Jag är lite besviken att Skröder får sånt fortsatt förtroende då jag tyckte han var lite blek emot slutet. Skulle hellre sett Salle på hans plats i förstafemman. Speciellt då Salle funkat bra med Susse tidigare iår.
Skröder skulle enkelt kunna gå in och komplettera vilken kedja som helst med sin fysiska spelstil
Öberg - Salle - Horava tycker jag inte ser bra ut. Det lär väl tyvärr bli Öberg som skall ta defensiven där och det passar inte hans lynne/spelsätt anser jag.
Håller med om Pasi. Ju mer han skulle få spela desto bättre tror jag att han skulle bli. Men så här blir det väl kanske när alla forwards är speldugliga.
Bad_Brett: Jag tycker att Horava verkar vara lite som de svenska backhopparna, bra på träning men snudd på usel när det väl gäller. Bara att hoppas att det blivit någon ordning på Salle också under detta uppehåll, tycker att han uträttar alldeles för lite med tanke på den speltid och det förtroende han får.
Får väl se om man tar sig en tur in till arenan imorgon och ser förmiddagens värmning plus Moras träning, när man ändå måste iväg till tandläkaren i Övik senare på dagen.
MODO Hockey mot Mora IK:
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajowski).
Backar:
5 Hans Jonsson,
8 Oscar Hedman
3 Mattias Timander,
32 Tobias Viklund
6 Tobias Enström,
38 Adam Andersson.
Kedjor:
10 Per-Åge Skröder,
24 Niklas Sundström,
12 Justin Morrison
59 Robert Döme,
39 Per Svartvadet,
20 Oscar Steen
28 Miloslav Horava,
15 Andreas Salomonsson,
18 Peter Öberg
19 Mikael Pettersson,
4 Mattias Hellström,
11 Pasi Tuominen.
Extraspelare;
43 Niklas Öman,
29 Andreas Molinder.
Harald Lückner: Tufft program väntar - viktigt vinna direkt
Nystart i elitserien efter landskampsuppehållet. För MODO Hockey vänta Mora IK hemma i Swedbank Arena.
- Alltid ovisst med nystarter, säger coachen Harald Lückner. Först spelar man i stort sett varannan dag hela tiden, sedan blir det uppehåll tolv dagar. Inte lätt veta var man befinner sig.
MODO har dock tränat bra och med en hyfsat intakt trupp.
- Så har det varit. Dessutom var det positivt få hem hela och fräscha landslagsspelare, som alla gjort bra ifrån sig. Det ger de spelarna ny energi.
Sista matchen innan uppehållet för Karjala Cup var en hejdundrande föreställning i Swedbank. 6-1 mot Frölunda, sedan MODO gjort 5-0 i mellanperioden då målskyttet lossnade rejält.
- Vi fick igen en del retroaktivt då, klart att det kändes bra. Bara att hoppas att vi behållit lite av det när det nu nystartar. Jag ser Moramatchen som väldigt viktig. Vi har sedan bara fyra hemmamatcher kvar och sju borta innan juluppehållet så alla förstår att vi inte har råd tappa någon match hemma.
- Vi möter ett hårt arbetande lag som säkert känner flåset bakifrån så det gäller för oss att verkligen vara på bettet.
För första gången kan MODO sånär som på långtidsskadade Tommy Wargh ställa upp helt ordinarie. Mikael Zajkowski, Hans Jonsson och Per Svartvadet är alla med igen.
- Och alla har sett pigga och fina ut på träningen.
Noterbart 1: Tommy Wargh, backen, är ende skadade spelare i truppen just nu. Opererad för sin axelskada och borta säsongen ut.
Noterbart 2: Mora IK är tränare Lückners tidigare lag. Ännu har MODO inte förlorat mot dalalaget, sedan Lückner flyttade hit. Tre segrar och en oavgjord i fjol, första mötet den här säsongen kommer nu.
Noterbart 3: MODO hade sex spelare borta under landskampsuppehållet. Tobias Enström och Oscar Steen (måskytt) i Tre Kronor, Per-Åge Skröder i Norge, Karol Krizan i Slovakien samt Andreas Molinder och Johan Nilsson i J 20.
Noterbart 4: Mora IK har skaffat två nya spelare under uppehållet, Daniel Wessner från Bofors samt tjecken Ivan Huml, som också Timrå var ute efter.
hellge: Eftersom jag är i total avsaknad av artistisk talang, men inte saknar idéer så vore det ju intressant med exempelvis en tvåpinnars till Morrisons ära.
Man skulle exempelvis kunna tänka sig att lite lätt modifiera Nikes slogan och byta ut swoosh mot en hockeyklubba eller ett hockeymål. "Justin does it!"
Stigsson: Ibland hjälper inte ens det, sägs det.
"The battle of the Mo" eller "Eine Mora-lische Geschichte" kanske också hade fungerat om man hade velat internationalisera.