1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507760 inlägg · 4105 ämnen

MoDo - Skellefteå 13-14

« · 1598777 · » Till forumet

Sv: MoDo - Skellefteå 13-14
När jag var på matchen igår slog SAIK en icing andra perioden. I samband med den blev det power break. Vide den efterföljande tekningen hade AIK bytt samtliga spelare. Det var ingen som protesterade så man får alltså byta efter den typen av paus eller?
Kommentera

bj21: Det var faktiskt ganska mycket tjafs kring SAIKs icingar. De slog förvånansvärt många och allt som oftast var det någon som försökte byta. Möller verkade för övrigt snacka med domarna precis hela tiden, lite som vår Susse gjorde och fick kritik för...

Jag är fortfarande besviken över att vi inte fick straff, även om det rimligen inte borde påverkat matchutgången. Trots att SAIK var så pass överlägsna så var konstigt nog bara ett mål frukten av att de skapade chanser. De andra två var ju jätteblunders.

W Nylander är bedrövlig defensivt, men det är märkligt att han banne mig är bland lagets absolut bästa i PP. Det är väl bara Ritola som är lika bra på att hålla i pucken och killen är bara 17 år...

Kommentera

J F K: Första målet kan tillskrivas Adrian Kempe som tar en vårdslös utvisning gör att direkt efter gå bort sig fullständigt.
Kommentera

McFire: Absolut, men det var i alla fall ett "riktigt mål". Det var - tyvärr - ett rätt snyggt spel som man sågade sig igenom med.
Kommentera

J F K: straffsituationen när tambo blev frispelad i 1:a?

Såg några minuter där i slutet av första och då var Modo me i matchen, nu har jag hört att saik var numret större men frågan är vad som hade hänt med matchbilden ifall tambo satt de friläget till 1-1?!
Kommentera

Berka:

Säkert minst tvåa på denna puck, men denna är rätt kul :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Spina kör för fullt och Nordgren.. ja vad ska man säga? Aldrig sett honom bättre! Fram med ett kontrakt nu!!
Kommentera

Berka: Modo hade väl fortsatt sett riktigt loja ut och förlorat med 1-3... herregud, ingen kämpade! Lööv och Hedberg får G... men resten... 

och framförallt Ritola! Släpp pucken någon gång!! 

Kommentera

Blake: Ja vem vet=)

btw. jag kan ärligt inte begripa hur leksand kan ligga så högt i tabellen, lever dom på euforin efter att ha gått upp i shl?, dom är verkligen riktigt dåliga men ett mediokert material men på något sjukt sätt så hamnar puckarna där dom vill.

Kommentera

Blake: Det gick alldeles för fort. Det är löjligt att säga att de inte kämpade. Med det tempo man hade i lördags hade man vunnit lätt mot Örebro, men nu såg det ut som det gjorde för att Saik bättre hanterade tempot.
Kommentera

Berka:

Inte i dom 2 sista per. :/

Kommentera

Vet inte VARFÖR, men jag har en känsla av att nu är det tamefan DAGS!! Dags att vinna över sAIK. Gäller att ALLA är på topp, o inga junis-misstag, dä ere kört direkt.

Tips ( med hjärtat): 2-4  .   Dvs 10 raka utan förlust?

Kommentera

zigge: ja någon gång har kommit nu. Saik har 3 matcher på 4 dagar, match ikväll mot öret så dom får minimalt med vila, kanske kan vi dra fördel av detta.
Sen får man hoppas att Berts fjanterier senast kan bli tändvätska för Modo i morgon.
Kommentera

Berka: Tröttkörda SAIK-backar kommer smaka mums för snabba Modo-juniorer mfl. Lööv och Torp manglar glaslirare på löpande band.. annat som talar för oss är att vi har bortaplan. 

Hade behövt Skröder och Possler mot SAIK men... får bli nästa gång!

(Känns rätt sjukt ändå att vi har Skröder, Possler och Nordgren att invänta.)

Kommentera

Blake: hockeybussarna i schtaaan
Uppladdat:

450x300-image_31.jpgimage_31.jpg

Kommentera

Hoppas Anders Forsberg informerar spelarna nu att Jocke L ALLTID viker innåt tvärt i banan när han kommer från vänster in i anfallzon samtidigt som han skuter i skäret.
Sen melodin är att spela grymt fysiskt på saik eftersom dom gör det på alla andra lag, man måste smälla på och tokjaga så dom inte får tid att spela sitt passningspel.
Kommentera

Hoppas Anders Forsberg informerar spelarna nu att Jocke L ALLTID viker innåt tvärt i banan när han kommer från vänster in i anfallzon samtidigt som han skuter i skäret.
Sen melodin är att spela grymt fysiskt på saik eftersom dom gör det på alla andra lag, man måste smälla på och tokjaga så dom inte får tid att spela sitt passningspel.
Kommentera

Vad betyder det igentligen att bra lag har tur, har det laget som ligger bättre till än det andra mer tur eller vad menas?

Ser mötet öret mot saik och det står 0-2 till saik fastän matchen är helt jämn, saik har fått in 2 riktiga flytmål och kommit undan med allt trots att dom ofta spelar med klubban runt motståndarna, varför är det så?!, är det för att saik leder serien medans öret ligger sist och därför automatiskt har mer flyt?!

Vi har ju även 13 raka nederlag mot saik fast merparten av matcherna har varit helt jämna och vunnits med uddamålet, t.o.m Anders F när han tränade saik fick frågan hur det kunde komma sig att saik vinner alla dessa till synes jämna tillställningar mot modo och han svarade kort "det måste vara för att vi har turen på våran sida, något annat kan jag faktiskt inte peka på"

Tur eller ej men visst fan är det märkligt !!?!
Kommentera

Å där kom 0-3 , pucken studsar i bröstkorgar på spelare, dimper ner hos en saikare som slänger pucken mot mål i nästan noll vinkel och pucken studsat på en örebroskrisko och in i mål ,allt direkt efter en 4 minuter lång press från öret, så sjukt obegripligt?!

Aja ska sluta tjata saik nu
Kommentera

Berka: Är väl bra om de förbrukar all "tur" i den här matchen. Då har vi större chans i morgon.

Kommentera

MorganaLefaey: man kan ju hoppas
Kommentera

Berka: Vore ju kul om vi gjorde ett mål denna gång. Inget mål mot Saik än.
Kommentera

Gusse: Jag imponeras av Saik's defensiva backspel och deras målvaktsspel, man förstår varför dom ligger i topp.
Sen såg jag i statistiken att saik är shl's effektivaste lag.

Ja tror Modo har en riktigt bra chans i morgon
Kommentera

Berka: SAIKs spets är imponerande men kanske framförallt jämnheten, ingen faller ur ramen där inte. Tyvärr så har de ju grinoBert vilket gör att man har svårt att sympatisera det minsta med det där laget.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Tänkte spela på 0-9. Var lägger jag insatsen bäst, på UniBert eller Bert365?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Visst imponeras man av deras spel. De är för närvarande överlägsna i landet. Känns som varenda formation är ett offensivt vapen och varenda spelare verkar fungera i den spelstil de spelar.

Sen måste man imponeras av hur de med mindre publik, mindre omsättning ändå lyckas gå flera miljoner plus i förhållande till Modo. 

Kommentera

MorganaLefaey: De får mycket mer av kommunen och har mindre kostnader. Omsättning är givetvis kanon, men låga kostnader (för arena o.dyl) är lika bra...

Frölunda ser faktiskt ut att just nu ha en hygglig chans mot SAIK. Några matcher jag sett med dem har varit riktigt bra. Sedan vill jag gärna tro att Modo förstärkta med Nordgren, Skröder och Possler samt med bättre fart i benen efter den stenhårda träningen under landslagsuppehållet kan ge dem en riktigt bra match. Modo har ännu bättre målvaktsspel och det kan räcka långt...

Kommentera

Carl Lejonkräk: visst är offensiven finfin men i dagsläget är det deras defensiv som briljerar, dom släpper knappt en motståndare över egen blå och skulle motståndarna få skottläge ändå då har dom målvakter som håller tätt.

Dom ser oförskämt vältränade ut hela laget, forwards jobbar vansinnigt hårt åt båda håll vilket medför att dom minst är 4 med åt båda håll.
Dock märks det att dom sliter ut sig mer och mer med den spelstil dom har, det är inte ovanligt att dom tappar mer å mer av "kraften" ju längre matchen lider, vi såg det tydligt i mötet mot Brynäs där dom spelar ut Brynäs i 1:a men blir utspelade i 3:e, även mot öret igår startade dom starkt men fick bara slå ifrån sig i sista.
Kommentera

Berka: Det är så mycket talang i laget vilket gör att de flesta har spelsinne och teknik nog både för att lägga mackor och utmana själv, även backarna är offensiva hot hos SAIK. Det som är klart är att det är just backarna som är svagheten det gäller att sätta djup press på dem för att tvinga fram misstag. Skellefteå klarar sig med defensivt något undermåliga backar genom att hela laget hjälper till i försvarsspelet, otroligt modern hockey måste jag säga.
Kommentera

Icing-Ove:"Tänkte spela på 0-9. Var lägger jag insatsen bäst, på UniBert eller Bert365?"

Lär dig googla, lär dig gå, lär dig hata (Skellefteå) AIK.

Kommentera

J F K: Visst är det så. Modo's 10 mille mer i omsättning betyder inte att man har 10 mille mer på + kontot. Så då är det bättre med 10 millar extra från kommunen.

Men som vi önskar Skellefteås givmildhet mot deras lag så finns det nog klubbar som önskar sig Öviks givmildhet mot Modo.
Kommentera

Icing-Ove: Tycker du skall lägga spelet på Bertson.  
Kommentera

Hade ni inte lånat ut Magnus Wernblom några år till Schtaan skulle de aldrig lyckats avancera till Elitserien/SHL utan fortfarande plutrrat runt i Allsvenskan och misslyckats i kvalserien. Hög tid att de betalar tillbaka för den gåvan. Hoppas på tre poäng med på färden tillbaka till Ö-vik i kväll!

Kommentera

Sven.Savage: Första målet kan bli viktigt
Kommentera

Helt jävla otroligt, saik och den där jävla turen....
Saik får första målet tidigt (som alltid) och åter igen är det lite Modo slarv och en jävla flyt för saik
Kommentera

Berka: Tyvärr börjar Schtaan lika trist som vanligt. 1-0 efter 2.01. Kom igen nu!
Kommentera

Sven.Savage: snygg dragning av Peter Foppa Öberg
Kommentera

Sven.Savage: Såja! Snygg dragning av Öberg! 1-1!
Kommentera

Sven.Savage: Men vilken snygg replik, härlig aktion av Öberg och inget kladd av Hägg!
Kommentera

Gusse: Vi är ordentligt överens:-) In med tvåan på Svensson nu!
Kommentera

Nieminen: Hyggligt med folk i hallen, grabbarna i gruvan har nog fått ledigt för att få se sveriges viktigaste lag...
Kommentera

Nieminen: väldigt mycket hakningar från gruvfolket
Kommentera

Berka:Känns som det var den matchen de. Och det var inte spelare i målgården enligt mig
Kommentera

Usch då, 3-1 och modo dominerar, vem hade trott det?!
Kommentera

Gusse: exakt samma som igår mellan öret och saik men då dömnde för offside
Kommentera

Berka:

Det här var ju inte roligt. Skellefteå gör mål på alla chanser. Påminner om den gången K-Fopp gjorde hattrick för någon säsong sedan.

Annars tycker jag att Öberg har spelat bra och att vi faktiskt tar för oss bra, men så slår naiviteten till.

Uppförsbacke.

Hmm? Felaktigt bortdömt enligt mig.

TUR!

Kommentera

Gusse: bortdömt ,men nog borde det varit mål tycker jag
Kommentera

Berka: Saik åkte på målvakten vid första målet och nu tredje. Solklart att det ska dömas bort sett till när Skröder dömdes bort på ett identiskt sätt. Delar av skridskon i målgården mitt framför målvakten.
Kommentera

Berka: Nu lär det bli grin på presskonferensen ifall vi tar poäng...
Kommentera

Haha..nu vart det livat i gruvan...förlåt ladan

Kommentera

« · 1598777 · »