1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo - Skellefteå, LÖRDAG 9 JANUARI 16:00

« · 1719113 · » Till forumet

Sv: MoDo - Skellefteå, LÖRDAG 9 JANUARI 16:00
KulaShaker: Det där säger en hel del om Boork. För länge utanför folks medvetande och han kastar ut sig någonting för att inte glömmas bort.
Nej, Wallsson eller någon annan i Skellefteå har aldrig yppat någonting sådant tidigare, vilket de skulle gjort om det var som Boork var inne på.

Tvärtom var det första gången som Skellefteå verkligen skakats av Modo och den enda gången på åtminstone sex-sju år som Modo klarat av Skellefteås tempo. Sedan saknades lite tur och kompetens...
Kommentera

7804:

"Henrion är då en bättre målskytt än Thomas efter det jag såg igår. Han spelar trots allt i Karlskrona. Hos er hade han då lett skytteligan enkelt."

Ja du det där var en märklig analys, du jämför dessa två efter matchen igår då Thomas verkligen brände allt och hade en sådan där match när inget gick in oavsett vad han gjorde.

Ett tips: Se lite fler matcher innan du uttalar dig. Skulle inte byta Thomas mot Henrion iaf. Thomas har potentialen att göra en hel del mål men det sitter nog i två saker självförtroende samt avsaknad av en center som sätter honom i farliga lägen konstant, samma gäller Butler som har kapacitet för att ligga runt 15+ mål per säsong i SHL.
Kommentera

KulaShaker: Det var väl Boork som myntade uttrycket "det svåraste som finns i hockey är att leda med 3-0" det sätter ju nivån på Boorks omdöme.
Kommentera

Eller: Boork hade rätt, det är ytterst svårt.
Kommentera

J F K:
När Boork gör längre utläggningar är han bra och lyssna på, ganska genomtänkt. Beröm kan man kosta på sig efter 5 raka finaler och när man själv är i serietopp. Där har Boork en poäng.
Kommentera

7225: Så du menar att det är mycket lättare att leda med 1-0? Det säger sig självt att man leder hellre med 3-0 än 1-0.
Kommentera

7225: statistiskt sett har du nog oerhört fel. Jag skulle säga att det är mycket svårare att ligga under med 3-0. I alla fall om vi pratar om att vinna matcherna.

Boork har ingen annan kompetens än hockeyn. Hans sätt att försörja sig handlar om att ständigt vara aktuell. Därför uttalar han sig ofta med en motsatt åsikt än mainstream. Ibland har han givetvis rätt och han är trots allt duktig på hockey, men tyvärr kan man inte ta allt han säger på allvar då en hel del alltså är för att han strävar efter att synas och höras.
Kommentera

Eller: Det sätter väl snarare nivån på DIN läsförståelse, då du uppenbarligen inte förstått vad Boork försöker säga.
Kommentera

Eller: Nu ska vi nog inte tolka Boork bokstavligt utan se att det är en metafor. Vid 3-0 slappnar man av försöker spela av matchen men det är lätt hänt att det blir 3-1 och sedan 3-2 av bara farten och att ställa om i det läget är stört när omöjligt. Ytterst svårt med 3-0 faktiskt har jag hört och vid t ex. en 1-0 ledning så är det ju enklare att fortsätta för att sikta på 2-0, man slappnar således inte av och tappar sitt spel. 1-0 kan vara bättre än 3-0 helt klart.
Kommentera

7225: givetvis handlar det om att man kan slappna av vid 3-0, men likt förbaskat är det är en gigantisk fördel att leda med tre-noll såklart.

Boork kommer även fortsättningsvis att kasta ur sig floskler för att verka intressant och inte glömmas bort. Minns hans experiment i Brynäs där han vilade en femma per match och där laget fullständigt föll ihop efter en bra inledning för att han bänkade förstakedjan. Precis som Huge lever han efter devisen hellre en åsikt som väcker känslor än en sanning som alla delar.
Kommentera

Huge: Ja det verkar som folk blandat ihop enklare med fördel

Självklart vet alla att det är större chans att vinna och därmed fördel att leda med 3-0

Det är därmed inte sagt och inte samma sak som att det är enklare att spela i den ledningen
Kommentera

370: Bra formulerat där.
Kommentera

KulaShaker: Man kan ju undra om Boork minns vilken nation som vann VM 1987? JFK har nog rätt när han menar att Boork måste hålla på sådär för att han ska både synas och höras.
Kommentera

Eller:
Klart han minns:) han påbörjade processen som gjorde det möjligt....
Kommentera

370: Precis. Obegripligt att nån öht lyckas tolka uttrycket bokstavligt, dvs att det inte finns nåt värre i hockey än att leda med 3-0.
Nu är det iofs en modoit som lyckats tolka det bokstavligt, så det kanske är förlåtet i det fallet....
Kommentera

Huge:
Jag har alltid tyckt att det är värre att leda med 4-1.
Kommentera

NuMo: oavsett så är det svåraste som finns inom hockey att leda med 3-0. Det finns massor av saker som är svårare.

Har för mig att boorken fick floppade och klev av efter fiaskot 85. In kom nödlösningen currently lindström och vann silver 86. Sverige vann VM 1987. Borde kolla wiki, men ids inte.
Kommentera

J F K: heja autokorrekt...
Kommentera

J F K: "Boork kommer även fortsättningsvis att kasta ur sig floskler för att verka intressant och inte glömmas bort. Minns hans experiment i Brynäs där han vilade en femma per match och där laget fullständigt föll ihop efter en bra inledning för att han bänkade förstakedjan."

Det experimentet övergavs nästan omgående, vilket gjorde att försöket inte påverkade lagets slutliga prestation i nämnvärd grad.
Det var många andra saker som var betydligt mer bidragande i det fallet.
En bra tränare med visioner ska inte vara rädd för att testa nya saker, naturligtvis inom rimliga gränser. Visst, Boorken har alltid varit lite kontroversiell, men i stort har han ändå känts som en tränare med fötterna på jorden sas.
Att han, som du antyder, skulle ha nån sorts agenda som går ut på att alltid väcka uppmärksamhet för att verka intressant och att det skulle vara hans enda drivkraft, ger jag inte mkt för.

Boorken hade iaf den goda egenskapen att han i tid insåg när det var dags att lägga ner experimentet.
Till skillnad från er egen Harry Luras. Tränaren som du själv in absurdum in i det sista försvarade och skyllde allt på andretränarna, där alla andra tidigt såg vart det skulle barka hän.
Men det är väl så med såna som lever efter devisen "hellre hålla fast vid en åsikt som väcker känslor än en sanning som alla andra delade och tidigt insåg.
Kommentera

NuMo: För att inte tala om att ligga UNDER med 4-1.
Det är nog ändå värre...
Kommentera

Huge: Lite andra parametrar som spelar in i den här 3-0 debatten. 3-0 med 1 minut och 13 sekunder kvar att spela smakar ju inte kattskit, eller...?
Kommentera

sargad: För övrigt har vi tagit Bårkens analys på yppersta allvar de senaste åren och passat oss jäkligt noga för att inte hamna i några lömska 3-0 ledningar(inte så många andra ledningar heller) 😋
Kommentera

Huge: Du verkar leva efter devisen "tolka uttryck på ett annat sätt än vad som bokstavligt står skrivet"
Kommentera

Eller: Ja, varför skulle jag inte göra det i det här fallet?
Jag och säkert 99% av skribenterna härinne VET ju vad Boorken menar och då är det väl självklart att man isf tolkar hans uttryck på ett annat sätt än vad som bokstavligt står skrivet.
I övrigt och i allmänhet försöker jag dock leva efter devisen att alltid försöka tolka uttryck och begrepp utifrån vad jag tror att författaren menar eller vill säga.
Ibland vill författaren få fram det som bokstavligen är skrivet, ibland använder hen ett uttryck som inte ska tolkas bokstavligt.
Gäller bara för läsaren att tolka det hela rätt.
Svårare är det nog inte.
Kommentera

Huge: Fast det räddar inte Boork. Uttalandet är korkat oavsett hur han än menar. Du som brukar vara paragrafryttarnas paragrafryttare ändrar fullständigt uppfattning och plötsligt är det inte vad man säger/skriver som avses utan vad man menar. Jag tror jag aldrig varit med om någon värre vindflöjel än dig...
Kommentera

Huge: Du hävdar att boorken insåg sitt misstag och ändrade tillbaka fort. Jag hävdar att han genom sitt korkade drag tappade spelarnas förtroende. Att han ändrade sedan hjälpte nog inte det minsta, utan han hade redan tappat omklädningsrummet.

Nu kanske du har rätt och Brynäs gick bra den säsongen, men utan att vara helt säker (googla) så tror jag att det blev en riktigt jobbig säsong för Brynäs och Boork.

Någon som kan kolla om den säsongen blev succé eller fiasko för Brynäs? Man började hur som helst bäst av alla och var en rejäl succé till Boork fjantade till det.
Kommentera

J F K: Jag svarar själv.
Brynäs öppnade med två raka och klara segrar innan man bänkade toppkedjan. Det blev 5-2 och 9-1 i de två matcherna.
Boork fick sedan sparken den 22a oktober då laget ramlat ned till sista plats efter sju förluster på åtta matcher.

Huge. Du får själv förklara hur Boork hanterade det där? Kan det vara så att hans rådiga ingripande gjorde att laget inte tagit någon "skada" eller kan det helt enkelt vara så att han tappade omklädningsrummet och både ledningen samt spelarna inte hade något förtroende för honom?

Till skillnad från dig så erkänner jag att jag hade fel. Huras var verkligen inte rätt människa för SHL med sitt försvarsspel. Du vidhåller väl fortfarande att Boork gjorde rätt 2007-2008.
Kommentera

J F K:

Brynäs hamnade i kvalserien den säsongen.
Boork både sparkades och togs tillbaka sen till kvalserien.

Men hade inte Markström plockats in och storspelat i mål
så hade Brynäs ganska troligt åkt ur den säsongen.
Vi var rätt illa ute i den kvalserien.

Har för mig att Boork till en av matcherna i mitten på kvalserien
helt plötsligt valde att starta med Korhonen i mål i stället för
Markström. Brendl tror jag gjorde 5 poäng i den matchen.
Men vi förlorade med 7-5 (minst sagt inget lyckat drag att
starta med Korhonen i stället för Markström i den matchen).

I de två sista matcherna avslutade sen Markström med att hålla nollan.
Så vi räddades kvar av en 18-årig målvakt från juniorlaget.
Kommentera

Huge: Boork e kung så är det bara.
Kommentera

7225: Boork är Boork. Jag tycker att han är en profil jag gärna inte vill vara utan på både ont och gott. Som ledare verkade han rätt besluten att alltid vara i fokus. Säkerligen en del för att han tyckte att det tog bort pressen från spelarna, men lika mycket för att älskar uppmärksamheten. Det är inte det minsta konstigt att just Boork satte in Korhonen i det läget, det liksom har alltid varit Boorks stil att sticka ut hakan. Det var inte heller konstigt att det var han som klev ut på isen och fjantade sig. Det var inte märkligt att han hittade på att ställa över en av de fem kedjorna per match. I Modo verkade han medvetet försöka slå rekordet i antalet juniorer per match och sammanlagt på en säsong då han kastade in nya spelare varenda vecka ett tag. Han fick delar av laget emot sig då han kastade bort tårtor som en spelare fått då denne fyllde år.

Säga vad man vill om Boork, men han älskar uppmärksamhet och väcker känslor.
Kommentera

Svårt att följa vad ni menar egentligen?

Om man är ute och påstår att Boork inte är en duktig hockeymänniska så är man ute och cyklar. Inte minst borde väl vi modoiter veta det. Grunden till framgångarna under Bäckmans år las av just Boork. Visst kom Boork till en ganska bra sits då, men bättre sitser har slarvats bort av mindre skicklig tränare (Huras t.ex.).

Om man påstår att karln inte har ett ego stort som en atlantångare och att han säger saker bara för att skapa lite kontrovers ibland, då är man lika blind.

Så ni har antingen båda fel, eller båda rätt, beroende på hur man ser det. ;)

För övrigt: Intressant kuriosa: Den enda fortfarande aktiva spelaren från Boorkens tid i modo är....Stefan Öhman. Hatten av för honom.
Kommentera

J F K: Och hur vet du anledningen till att han satte in Korhonen då?
Finns ju massor av tänkbara naturliga anledningar till det än att han bara skulle vilja sticka ut hakan för att få uppmärksamhet.
Boork har själv nånstans redogjort lite mer för tiden i Brynäs, tror det var på vår hemsida. Där sa han att experimentet med vilande femma var enormt uppförstorat framförallt i media. Man övergav det relativt snabbt och det var nog efter det många andra orsaker som gjorde att man efter 2 vinster påbörjade en lång förlustrad. Det handlade nog om en salig blandning av olika saker, där hans lite tuffa stil året innan med sparkning av framförallt Micke Wahlberg, gjorde att många etablerade började tvivla på tränaren. Och sen fick Boorken sota för den grejen i fortsättningen, även om han återgick till mer normal coachning sas.
Skillnaden mellan Boorks experiment och Huras dito är ju att Huras försökte sig på en otroligt omvälvande sak som i normala fall brukar ta ett par säsonger att genomföra.
Boorks lilla experiment som man snabbt frångick påverkade självfallet laget men rimligtvis inte i närheten av den påverkan som Huras tokigheter hade på ert lag.
Kommentera

Huge: Brynäs kom sist det året när Boork härjade på. Jag sticker ut hakan och säger att Modo inte kommer att komma sist i år, trots Huras. Du skriver att många etablerade börja tvivla på Boork, men det kunde ju inte ha ett dyft med att göra att han började bänka de bästa spelarna??? Själv tror jag att det var droppen som fick bägaren att rinna över och han där och då beseglade sitt eget öde den säsongen.

Jag vill minnas att i princip alla i Brynäs var förvånade över att Korhonen skulle stå. Jag minns inte en enda människa som kunde begripa hur Boork kunde bänka Markström. Ja, förutom du såklart, men du måste alltid tycka tvärtom.

Senast vi försökte någonting likt Huras var med Bäckman som huvudtränare. Han var då rädd för att få sparken vid juletid, men han fick ordning på laget och vi var ytterst nära att gå rätt långt i slutspelet det året vi bytte från zon till man-man-försvar. En halv säsong skulle jag säga att det tog och verkligen inte två säsonger. Nu hade Bäckman väsentligt bättre material på den tiden och det fanns andra förutsättningar för att lyckas.

I Modo tycker jag att Boork inte lade grunden till mycket. Han hade alltså ett lag med stommen av 73-75 årgångarna som gick till final året han tog över. Han fick ta över den bästa juniorårgången som någonsin funnits i Modo. Dessutom kom under den tiden 78-orna upp som är den bästa pojklaget någonsin i Modos historia lagmässigt. (Väsentligt bättre än 73orna som pojklag exempelvis). Jag skulle säga att Boorks sejour i Modos A-lag var långt ifrån en succé, även om det givetvis var väsentligt bättre än floppen Huras.
Kommentera

J F K: Brynäs har aldrig kommit sist, det låter osannolikt.
Kommentera

7225: sist det året är oavsett en placering högre än modos i dagsläget
Svårt att jämföra när det är olika antal lag i serien

Så dålig placering som 13'e har aldrig Brynäs legat på iaf
Kommentera

7225: Nej, fakta har aldrig varit någonting för brynässupportrar.
Kommentera

7225: Ja han blev väl krönt till kung av Tichonov Vm 1985 med en klapp på hövve.
Kommentera

J F K: 73-75:orna var långt ifrån färdiga seniorspelare, och 78 var knappt ordinarie i A-laget. För övrigt så är det väl bara Hållberg och Hedin som lyckats etblera sig som seniorer? Av 79:orna Gästrin, Nordgren och Warg. (ingen av dem i modo dock)

Absolut har Boork en del i framgångarna under sent 90- och tidigt 00-tal. Även Kent Forsberg förtjänar en bit av kakan. Dessa 2 utbildade dem till seniorer.
Kommentera

Ogie Ogilthorpe: Kent och Anders Melinder tog ju fram de första årskullarna där Melinder körde väldigt mycket individuell träning under hockeygym och Kent den gemensamma under Modos regi lite enkelt uttryckt. Man ökade träningsdosen och var helt enkelt nydanande på sin tid.

Jag tycker nog att det fanns flera spelare från 77 till 79 som borde kommit fram om man skött korten rätt, men där tycker jag att man (läs Boork) misslyckades en del. Dock kanske man inte ska skriva allt på Boork för det kanske var mer Bäckmans "fel". Bäckman hade väldigt många goda sidor, men hans tålamod med juniorer var snudd på obefintligt. Han är väl ökänd för att ha mer eller mindre tvingat iväg Huselius från FBK, och det fanns en hel del bra talanger i Modo som rimligen borde kunnat bli bättre spelare om de fått chansen. Samtidigt kanske det är berott på överflödets förbannelse. Modo var under den perioden riktigt jäkla bra och 99 hade man den klart bästa truppen i Sverige.
Kommentera

J F K: "Jag vill minnas att i princip alla i Brynäs var förvånade över att Korhonen skulle stå. Jag minns inte en enda människa som kunde begripa hur Boork kunde bänka Markström."

Nä, det är mkt man inte begriper. Särskilt om man sitter på läktaren och inte är insatt i omständigheterna och bakgrunden till varför ett beslut tas.
Jag är rätt säker på att dessa människor hade förstått beslutet eller iaf varit mindre kritiska, om dom hade fått höra Boorks motivering.
Kan ju ha funnits massor av logiska och vettiga anledningar till bänkningen
(skada, planerat målvaktsbyte, Markan ville byta på egen begäran osv osv)
Kommentera

Huge: Markan ville då inte stå på sidan såvitt jag minns. Tvärtom var han revanschsugen och ville stå. Markström blev utbytt matchen innan efter en mindre bra första period med två-tre insläppta. Korhonen hade inte stått en enda match på nära en och en halv månad då Markström konkurrerat ut honom fullständigt. Extremt få tränare skulle i det fallet kasta in den iskalle Korhonen, men som sagt har Boork alltid velat gå sin egen väg. Tvärtom ser vi gång på gång i slutspel/kvalspel hur extremt viktigt det är att satsa på en målvakt och att ge denne förtroende.

Att sedan Boork sitter i efterhand och skriver om historien så den passar honom är inte konstigt. Han säger att experimentet med fem kedjor blev uppförstorat, men det kan mycket väl vara en ren efterkonstruktion av honom. Boork är skicklig på sådant.
Kommentera

J F K: Visa mig den målvakt som vill stå vid sidan av och som inte är revanschsugen efter att ha blivit utbytt i första?
Markans självklara besvikelse hör till, säger dock inte ett skit om VARFÖR han blev utbytt eller om beslutet var felaktigt eller inte.
Du har heller ingen aning om Korhonens status i det läget, om han var iskall eller het. Det mest troliga är väl ändå att han måste ha sett het ut på träningarna eller att man i övrigt kommit överens om att bytet var det bästa alternativet.
Och framförallt: om Markan fullständigt konkurrerat ut Korhonen i en och en halv månad och sen helt plötsligt gör en plattmatch, är det du inte rätt så logiskt att man byter målvakt för att Markan kanske visade tecken på att vara sliten?
Ditt påstående att extremt få tränare skulle byta målvakt i ett sånt läge är minst sagt märkligt.

"Han säger att experimentet med fem kedjor blev uppförstorat, men det kan mycket väl vara en ren efterkonstruktion av honom. Boork är skicklig på sådant."

Ditt påstående antyder att Boork isf haft en historia av att frisera sanningen och komma med efterhandskonstruktioner. Har du några konkreta fall att peka på?
Dom flesta har nog uppfattat Boork som en person som inte är rädd att säga vad han tycker utan att vara rädd för några konsekvenser, så det verkar väl isf osannolikt att han i det här fallet vill försöka mörka eller frisera sanningen och ljuga om hur länge man valde att fortsätta med experimentet?
Dessutom vore det en ganska enkel sak att kolla upp för nån kalenderbitare, i hur många matcher han ställde över förstafemman.
Vore ju korkat av honom att ljuga om saken i efterhand om det enkelt går att kolla upp fakta via laguppställningar eller andra källor.

Du påstår att "han är skicklig på sånt" Hur vet du det?
Isf måste du väl kunna visa på nåt mer konkret, ex en historik där han bevisligen och flera gånger tidigare har farit med osanning och där spelare/ledare som han jobbat med kan intyga detta?
Kommentera

Huge: Ja, det var extremt märkligt att vid det tillfället byta målvakt. I princip alla ifrågasatte beslutet att bänka en frisk Markström, men Boork har alltid gillat att gå sin egen väg. Kan du påminna dig om en tränare som bytt målvakt i ett slutspel där förstemålvakten varit lysande, men haft en enda mindre bra match? Kom alltså ihåg att Korhonen inte spelat på närmare en och en halv månad och helt omöjligt kunde sägas ha "matchtempo" i kroppen. Jag kan inte påminna mig om ett enda annat tillfälle där det inte handlat om en skada eller där förstemålvakten gjort flera dåliga matcher, vilket det inte rörde sig om här.

Han slutade med experimentet efter den förlustmatchen, men då hade han enligt mig redan förstört förtroendet och man torskade sex av de sju efterföljande matcherna. Vad jag menade är han knappast är den enda man ska fråga hur skadligt experimentet var. Det vore intressantare att höra hur spelarrådet uppfattade det. Det är långt ifrån säkert att spelarna sade sanningen till honom.

Jag menar på att han är skicklig på att lägga ut orden. Han skrev när han var i Modo en väldigt uppskattad kolumn i den lokala blaskan.

För övrigt känner jag Boork då jag träffade honom många gånger under tiden han var i Modo. Jag tycker att jag fick en rätt bra bild av personen utanför medias strålkastare.

Då jag knappast kommer längre än att konstatera att du och Boork ytligt sett verkar ha precis samma egenskap, dvs att rent kategoriskt tycka tvärtemot gängse synpunkter bara för att skapa diskussion.

Att Boork inte vet särskilt mycket om saker hindrar honom inte från att ha kontroversiella synpunkter. Ett kort axplock... Roligast är nog det där med golf där Tiger Woods säkerligen lade ned fyra gånger mer tid till träning än vad genomsnittshockeyspelare gör.
www.dn.se/sport/ishockey/boorks-utspel-om-tiggare-far-forbund-att-se-over-regler/
www.pressen.se/3557460.html
www.expressen.se/sport/podcast/boork-vs-nystrom/boorks-utspel-mot-golfen-glidaridrott/
www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/leif-boorks-kritik-mot-svenska-landslaget/
Kommentera

J F K: Ja, det framstod säkert som extremt märkligt för alla lekmän utan insyn i laget och i de diskussioner som försiggick när tränaren bestämde sig för ett målvaktsbyte.
Så du kan inte påminna dig en enda match där en tränare har gått lite på sin magkänsla och bytt målvakt, därför att den utbytte gjort en dålig match, kanske sett sliten ut och alternativet har sett bra ut på träning men kanske inte spelat på ett tag?
Isf kan du inte ha sett speciellt många hockeymatcher. Utan att ha nåt konkret exempel framför mig så finns det massor av tillfällen jag upplevt där man bytt målvakt i ungefär samma situation som Boorken stod inför i det här fallet.

"Vad jag menade är han knappast är den enda man ska fråga hur skadligt experimentet var. Det vore intressantare att höra hur spelarrådet uppfattade det."

Absolut. Det är ju det jag bygger min argumentation på: man måste ha lite mer kött på benen från närmast berörda sas och inte bara basera sig på spekulationer som du gör, för att kunna göra en någorlunda korrekt bedömning på hur skadligt det korta experimentet egentligen blev för spelet resten av säsongen.
Bänkning av en femma i en eller ett par matcher kan knappast ha påverkat spelarna så jävla mkt att dom totalt tappade allting vad gäller skicklighet och förmåga att spela hockey efter att experimentet upphörde och man återgick till mer normal coachning igen.
Om dom nu blev så oerhört negativt påverkade så är det väl isf ett spelarproblem än ett tränardito, som jag ser det.
Kommentera

J F K: "Att Boork inte vet särskilt mycket om saker hindrar honom inte från att ha kontroversiella synpunkter. Ett kort axplock"

Bra att du länkade, intressant.
Men Boorks uttalanden känns väl inte speciellt kontroversiella, eller...?
Finns massor av människor som tycker att tiggare är lata och borde skaffa sig ett jobb.
Liksom det finns massor av folk som inte är insatta tycker att golf är en glidaridrott.
Och att flyktingengagemanget och allt vad det innebar av kringarrangemang ev tog lite fokus från fotbollslandslaget är väl inte så otroligt och heller inte en speciellt kontroversiell synpunkt.

Att Boork sen är och har varit en färgstark person som inte är rädd att säga vad han tycker, har jag aldrig förnekat eller försökt motbevisa.
Kommentera

Huge: Du och JFK är fan världsmästare på döda trådar med tråkig skit ingen bryr sig om.
Har ni ingen DM ni kan tjafsa i?
Kul ibland men lite segt i längden. ;-)
Kommentera

Monno: Lätt hänt när det är stiltje på matchfronten... ;-)
Kommentera

Huge: Ja det är som vanligt det här jävla spelschemats fel...
Fasiken börja i november istället och kör stenhårt till mars lr nått.
Kommentera

Monno:
Flytta fram det en månad. Tror publiksiffrorna skulle bli bättre dessutom
Kommentera

Monno:

Det var ju helt rätt att man inte gjorde sig några förhoppningar om den här matchen. Ett tragiskt gäng det här.
Kommentera

« · 1719113 · »