1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506660 inlägg · 4103 ämnen

Modo - Timrå 170301

« · 1805424 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå 170301
Herregud sätt Hedman på bänken, stöta på blå, bli bortgjord och sen inte klara att ta hemjobbet!!
Kommentera

Monno: ja, men jag tycker att det skulle vara ännu tråkigare att han förmodligen avslutar sin karriär utbuad av rikspuckon i Timrå. Nu hejar jag på AIK.
Kommentera

Rytter: Tyckte nog att det var Skröder med kedja som var dom som fick bäst press idag. Så det var ju surt där att han blev sänkt...
Kommentera

Monno:

Problemet är att han inte ska ha puck inte speciellt länge iaf, han ska precis som du säger vara ett ånglok och skjuta inte försöka fördela spelet för när han gör det är han sämre än medel i HA.
Kommentera

Gavelo: Fattar inte hur en målskytt och ånglok som Björklund kan vara helt utan klubbteknik och skridskoåkning ibland.
Kommentera

Gavelo: Men han har ju modohjärta, då är allt förlåtet.
Kommentera

J F K:

Ja men så är det väl, det är ju happening nu, ca 3000 som inte brukar vara på match och se hockey så dom vet väl inte hur dom ska bete sig,
Kommentera

Monno: sant och Hedman är så fruktansvärt värdelös att det är obegripligt
Kommentera

Timrå IK - MODO Hockey 2-1
Kommentera

NuMo: modo har varit riktigt bra i på på slutet. Snygg filmning där.
Kommentera

Gavelo: Björklund är verkligen ett jävla klantarsle med jämna mellanrum.
Kommentera

Spelar så jävla värdelöst i PP och sen släpper vi in en puck bakåt
Kommentera

Rytter: Jag klacken är faktiskt osmaklig. Så illa trodde jag inte att det var fatt i Timrå. Det är oerhört sällan man hör en publik vara så äckliga mot en skadad spelare.

Domaren har hittills inte sagt att Timrå gjort en enda ens tveksam sal, medan han påpekat en fem sex gånger att modo varit bryskt.
Kommentera

J F K: Så lågt tycker jag inte att det var.

Modo har verkligen inget större självförtroende i PP. Uselt förlamat.

Så fick vi en i rumpan också.
Kommentera

Gavelo: Och dessa jävla bandyuppspel gång efter annan, man kan ju variera sig lite.
Kommentera

Rytter: varför dumpar vi puck i PP?!
Kommentera

J F K:

Dessutom som tredjeman, där får han hålla igen, det där är inte tufft utan bara fegt. Kan nog bli någon match där.
Kommentera

NuMo: skröder har huvudet lågt och jag kan förstå strömbergs ilska, men man får inte tackla bara mot huvudet
Kommentera

hk: Att komma in som 3dje gubbe sådär är ofta förbannat farligt. Ser dock inte alls hur den tar om dom är osjyst på så vis.
Kommentera

J F K:

Ha ha hur ser dom inte att det tar i huvudet, så jävla fegt och sedan klacken som skriker "stå upp som en riktig man" jävligt fint gjort.
Kommentera

J F K: Tjosan!

Så skall man visst tackla.
Kommentera

J F K: Inte ojuste? Nja det vet jag väl inte. Skröder ligger sällan och åbäkar sig så den tog nog illa. Tkr den är rätt solklar.
Kommentera

J F K: tror den där huvudtacklingen var slutet på skröder karriär tyvärr. Sjukt onödig.
Och kommentatorn brillierar återigen.
Kommentera

Rytter: Det där var väl jävligt onödigt.
Kommentera

J F K: kom igen löven. Ta minst två poäng så det blir en spännande avslutning. Helst stanna kvar då de derbyna är seriens bästa piblikmässigt.
Kommentera

J F K:

Nej mot mora var det flera resor värre i de två första perioderna, det finns en anledning varför mora vinner serien.
Kommentera

Rytter: Firade hela natten.
Stark att slå ett avslaget Mora som kunde ledat matchen med 10-0 efter två perioder
Imponerande verkligen!
Kommentera

Rytter: Jag tycker att vi var mycket mer utspelade av mora än i den här matchen. Nu har vi - förutom ett par raka uppspel i mitten - haft rätt bra markering hela tiden. Timrå snurrar och kastar in skott, men de har inte snabba passningsspel om mora så det är alltid någon i skottlinjen.
Kommentera

Rytter: Haha dog lite nu.. ;)
Kommentera

Robin Ztorken L:

Välkommen tillbaka, kul att du var kvar och firade och njöt efter vändningen i förra omgången.
Kommentera

Gavelo: 1-1 efter två perioder är inget annat än guds försyn.
Kommentera

J F K

Ja Elias kommer bli bra ifall utvecklingen fortsätter. Stämmer det att han är klar för Växjö så har dom rätt grym centeruppställning med Rosen, EP (dä) och EP (dy).

JD kommer nog bli riktigt bra, men tror som du att potentialen hos EP är högre.

Blir spännande att se vad dom väljer att göra till nästa säsong.
Kommentera

Monno: jo, han och Jakobsson spelar fruktansvärt svårt. Även när vi är pressade så ska de behandla pucken.

Själv tycker jag att Elias Pettersson är ruggigt bra. Dahlen är jag inte lika imponera av då han inte har samma spelsinne som Pettersson. Jag tror att Pettersson med fler kilo kommer att bli grym.
Kommentera

Ett riktigt bottennapp till period, ingen fart och slarv, onödiga utvisningar osv osv.

Lindgren... spelar han med klubban upp och ner för grabben är ju sämre med puck än Jesper daamgard?!
Hedman... han är tyvärr allt annat än bra.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Man sitter ju inte på nålar direkt som i förra omgången.
Det vore ändå roligt om modo kunde lyfta spelet så underhållningsvärdet stegrades.
9 skott på 2 perioder, rena rama vilda västern ;-)
Kommentera

J F K:

Står sig resultatet nu så kommer Löven få kvala.
Kommentera

Olle: du har rätt. Jag kanske borde satsat på det.
Kommentera

Rytter: Appen funkar typ alltid (IPhone).
Kommentera

J F K: På tal om att inte spela rakt. Rundqvist måste ju vara Ritolas okände bror så som han sicksackar över planen.
Kommentera

Gavelo: Får en känsla av att vi kommer få se Brejcak i Fbk nästa år, helt i linje med deras grisspel.
Kommentera

J F K: seriöst, varför är inte du landslagscoach sedan 10 år tillbaka? Du har svar på allt och ser massor av saker som ingen annan ser!
Kommentera

NuMo: Hur kan tränaren gnälla på offside när det måste varit flera meters marginal?
Kommentera

Robin Ztorken L: Det är lugnt, det ser ut som vanligt vi kommer skjuta 15 raka alibiskott på mål sen kommer ni få ett läge och mål. ;)
Kommentera

NuMo: å nu kan man inte se matchen längre, Timrå -Modo är nu Mora - löven ?!?!
Kommentera

Robin Ztorken L:

Rymdes inte de där vitklädda ute på planen uppe på läktaren?
Kommentera

Webmaster: Näää nu grabbar får ni rycka upp er! Upp i ringarna!
Kommentera

Robin Ztorken L: låt dem snurra på.
Kommentera

Domsjö: Hur vore det om vi fick låna pucken en sekund?
Snälla TIK ge oss ett break tack!
Kommentera

Timrå IK - MODO Hockey 1-1
Kommentera

Rytter: Haha svårt att inte tycka det där målet var lite flyt.
Kommentera

« · 1805424 · »