1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508354 inlägg · 4106 ämnen

Modo - Timrå 2019-12-29

« · 2018235 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
kulltorp: Det var definitivt en av de sämsta matcherna i år av Modo. Eller hade du varit nöjd om Timrå agerat så håglöst och tafatt som Modo gjorde från 1–1 till 1-4?
Där gav vi bort matchen helt på eget bevåg.

Na värre..
Låst ämne

KB: Hoppas det!
Det är vad vi behöver
Låst ämne

Nucky: Som sagt. Det skiljer tre poäng. Ni kanske har varit bäst fram tills idag, tabellmäsigt. Å andra sidan har vi legat före er i tabellen tidigare. Men vi vann med 7-3 idag, så just nu är vi bättre.
Hur det ser ut när säsongen är färdigspelad vet varken du eller jag.
Låst ämne

Jisses vad lövenfansen gullar med timråiterna i deras bok och tillskriver oss åsikter som ingen har yttrat, vad jag har kunnat läsa. De verkar nykära.

Roligaste av allt måste dock vara lövenanvändaren som gnäller över att han är blockad från att skriva härinne, han kan väl bara använda något av sina andra nyreggade konton?
Låst ämne

Gavelo: Jag tycker Modo gör en bra match idag. Ngr kanonräddningar från Bratten och 2 stolpskott ifrån jämnare siffror.
Att säga att Modo gick på 70 procent och att ngn säger att ni gjorde säsongens sämsta match, är ju bara löjligt och lågt. Jag fattar att det känns bättre att.säga så, men det är ju inte sant. Det fattar alla.
Man är inte bättre än vad motståndet tillåter. Idag var vi bättre än er, punkt!
Låst ämne

Rytter: Exakt så jag uppfattade ditt skrivande också , inte ett ord att du önskar någon skada !!!
Låst ämne

Hockeyoraklet:

Vad jag vet så skrev jag inget om vad jag hoppades utan jag konstaterade bara att det kan ha varit en dyrköpt seger.
Låst ämne

Nucky: Dom kanske fick ett poäng per mål och fick sju poäng istället för tre poäng !!!
Kanske så Tikarna räknar sina poäng och då ligger dom före oss !
Låst ämne

Rytter: Sitta och hoppas att sluta högre upp i tabellen för att motståndarna får skadade spelare. Är inte du lite för gammal för att hålla på så där?
Låst ämne

Nucky:

Låt timråiterna gjädjas nu. Vi ligger fortfarande före i tabellen, förlust för Timrå idag och topp2 hade varit kört.

Tar vi sista matchen hemma här vi 2-2 i matcher.

Vi saknade dessutom Tambellini och Norlinder idag och det märks.

Spännande och se hur allvarligt det är med spelarna som klev av för Timrå. Trots seger kan ju andraplatsen vara längre bort ifall en bärande spelare som lööke blir borta.
Låst ämne

KB: Exakt, men fanns ett par glädjeämnen. Fullsatt och att både Kungen o Statsministern fanns på plats. Synd att laget inte visade större vördnad inför detta.
Låst ämne

hubbenorlen: Då borde ni väl rimligern legat före oss i tabellen? ;)

Du är nog ganska ensam om den åsikten.
Låst ämne

Clay.2: Fick du hjälp?
Låst ämne

Hassan: utklassning är väl att ta i, det stod 3-5 med 1,58 kvar av matchen sen kom 3-6 så tycker du brer på ordentligt, men hur som helst var ni bättre idag utan tvekan
Låst ämne

Gäsp: MrMadhawk. I samma veva som Byfuglien-ryktet (som han mest skrattade åt) men angående målvaktsfrågan så vill jag minnas att han t.o.m. sa att Modo kommer att signa en ny målvakt. Men det beror väl som sagt lite på hur marknaden ser ut.
Låst ämne

Hassan: Titta i tabellen !!!!!

Det räcker så!!
Låst ämne

Nucky: Jag skulle säga att vårt både vårt försvars- och målvaktsspel, är bättre än ert. I fem mot fem, bp och pp är vi jämbördiga. Men det är en personlig åsikt, inte fakta.
Låst ämne

Gavelo: 7-3 var väl inte i öppen kass.... eller jo i princip
Låst ämne

Gäsp: Madhawk hade väl hört från säkra källor att Modo sökte efter målvakt iaf.
Låst ämne

Trilske: Juvonen har aldrig imponerat på mig i de matcher jag sett han i Mora och leksand så för min del kan vi lika gärna köra vidare med Lundin och Hanses. Men det känns som ett påhittat rykte. Vart kommer det ifrån att MoDo jagar målvakt? Från missnöjda fans eller någon med insyn?
Låst ämne

hubbenorlen: Jag skulle gärna möta er i en matchserie framåt vårkanten, speciellt efter ikväll när ni nu tror att ni är lite bättre än ni är.
Ni har ett bra PP och riktigt bra målvakt, inget mer än så.
Ikväll var det dock Modos kanske sämsta match för säsongen, ni var skapliga inte mer än så.
Dahlén är fortfarande HA’s mest överskattade spelare och syns bara i PP.

Det enda positiva för kvällen är att våra svagheter ej går att förneka längre, och jag hoppas man har ekonomi till att förstärka framför allt målvaktsidan, och kanske också en stabil back.
Ojämnheten måste bort om vi ska ha chans på topp 2.
Låst ämne

Gäsp: Frågan är hur sugen man är på en sådan som Juvonen, känns väl inte jätteintressant. Förstår dock inte varför Enroth skulle välja ett bottenlag som LIF, trots sämre betalt. Har svårt att tro att Modo erbjudit mer i lön, men vad vet man.

Trodde nog mer på Örebro.
Låst ämne

Hassan: 3-5 kan man säga, att göra mål i öppen kasse känns inte som utklassning.

Sug på segern nu, den behöver ni för framtiden
Låst ämne

Gavelo: Det där ju inte fakta, utan endast dina personliga åsikter. Du måste lära dig skillnaden om du vill bli tagen på allvar.
Låst ämne

Gavelo: Glader sitter väl lugnt ner i båten och verkar nöjd med både Lundin och Hanses. Sen var väl försvarsspelet lika med noll ikväll så rätt hopplöst att vara målvakt i MoDo i denna match. Men jag ser gärna en ny målis och en stabil defensivt skicklig back!
Låst ämne

hubbenorlen: Vi har en högre högsta nivå, vi spelar en bättre hockey det är dom sakerna jag baserar detta på.

Att vi sen går på 70%mot er ikväll är beklämmande och går inte att skylla på något annat än att man inte klarar av att hanterar pressen och slarvar.
Punkt slut.
Låst ämne

hubbenorlen: Med sitt fyrkantiga sätt att räkna så är vi bättre då vi ligger före i serien.
Låst ämne

Gavelo: försvarsspelet den senaste månaden har sett mycket bättre ut än tidigare i höst, forwards har jobbat hem o chanspassningarna i egen zon minimala, så idag plötslig är vi tillbaka på ruta ett igen märkligt kan tyckas, jaja nya tag Almtuna hemma på fredag o ny chans hoppa upp till andraplatsen
Låst ämne

Gavelo: Det där är ju bara dumt. Vem säger att ni har ett bättre lag? Och vad baseras den åsikten på i så fall? Att era spelare har bättre statistik innan den här säsongen? Har de kanske gjort fler poäng? På vilket sätt spelar det någon som helst roll om det ”sämre” laget vinner? Vi har tre poäng färre än er. Alltså är vi i stort sett lika bra. Punkt slut.
Låst ämne

jonsson: Det enda positiva är ju att det är långt kvar innan dom viktigaste matcherna börjar, det borde gå att hitta en målvakt och en back innan dess.
Låst ämne

Gavelo: Det är ju ganska tydligt att ni inte är bättre än oss. 7-3 är ju utklassningssiffror. 13-4 på två matcher.

Värva tillbaka Brashear nu. Han går lätt in i er förstalina.
Låst ämne

Gavelo:

Nytt försök 12/2
Låst ämne

hubbenorlen: Vi har ett bättre lag och borde kunna vinna över Timrå, men som jag skrev så viker vi med oss nästan varje möte, varför?

Sjukt irriterande att man kör över Vik borta, går på 60% hemma i årets viktigaste match hittills för att förmodligen göra en toppmatch nästa omgång, det är liksom exakt samma visa varje gång och det är som modoit extremt påfrestande att förlora derbyn hemma när man vet att man vinner om man ”bara” spelar på den nivå man kan.
Låst ämne

hubbenorlen: Modo är nog bättre alla dagar i veckan som dom inte möter Timrå.
Låst ämne

Gavelo: Du pratar emot dig själv. Modo är uppenbarligen inte bättre än Timrå alla dagar i veckan. Då hade ni inte förlorat med 7-3 idag. vi har dessutom vunnit två av tre matcher i år. Skaffa dig lite perspektiv. Vinner man inte så är man inte bäst.
Låst ämne

Heyerdal: fint av polisen att de nästan kör över folk för att eskottera ut timråiterna
Låst ämne

Trilske: små marginaler ändå Jonsson ribba ned o Björka stolpe, 4-5 där så hade det blivit spännande, men som sagt inte Modos kväll långt ifrån
Låst ämne

Gavelo: Modo behöver en målvakt för att kunna utmana, bik känns som bästa laget utöver björklöven. Timrå och Modo är nog inte tillräckligt bra för att hålla takt med dem om inga förstärkningar sker. Björklöven är garanterade shl plats allt annat är ett kopiöst misslyckande. Men serielunken är så lång och det är bara i vår de gäller vara bra så har de varit varje år. Laget som är bäst i sista matcherna lyckas.
Låst ämne

roger_sundsvall: Välförtjänt vinst till er.

Sjukt viljesvag insats från vår sida. Riktigt pinsamt att inte kunna gå in och tävla framför en fullsatt hemmaborg. Hoppas vi kan få med oss nåt lärorikt från detta...
Låst ämne

roger_sundsvall: Det är eran tur rätt ofta tycker jag, ni är Västervik är våran kryptonit!
Låst ämne

roger_sundsvall: Vi förtjänade inte ens att vinna, grattis.
Låst ämne

tack för en god match
🤘idag va de våran tur
Låst ämne

J F K: Och Rosdahl är kass, ingen bra kombo.
Rosdahl borde inte ens spela just nu.

Vi gjorde en klappkass insats rakt över, där TIK har en målvakt som vi inte har.
Låst ämne

Heyerdal: Modo borde vara laget som bara går ut och kör i tredje efter den fina upphämtningen, tik borde stå på hälarna men istället är vi helt passiva och släpper in ett skitmål så upphämtningen i andra är helt förgäves... Makes no sense.
Låst ämne

hockey_21: Att man gör ett jippo, typ rosa bandet, etc. Dena match flyttade man till detta datum för att skapa en folkfest, bästa speldagen på hela året mot värsta rivalen, det fattade man samma sekund som man flyttade speldatumet innan säsongsstarten att Modo skulle torska, Timrå hade kunnat ställa upp med ett B-lag och ändå hade Modo varit sämre.

Ja nu överdrev jag men det känns så iaf

Det är väl bara löven hemma som vi vann, dock så var det bara en vanlig lördagsmatch.
Låst ämne

Heyerdal: ja fundera hur hårt vi tog västeråsmatchen. Synd bara att det skall se ut såhär...
Låst ämne

Gavelo: Vad menar du med jippomatch? Dessutom gick det rätt bra hemma mot löven i en fullsatt hall.
Låst ämne

Sven Tuta: såg tröttkörda ut idag, rätt så tuff match i fredags lång resa hem igår, ingen riktig träning på en o en halv vecka, skyller inte på det då Tik var piggare idag men de hade ett bättre schema denna gång med AIK hemma i fredags o kort resa, precis tvärtom var det förra derbyt så rättvist på så sätt.
Låst ämne

Gavelo: Detta kunde man räkna ut efter BIKs lottomål igår. Den där andraplatsen grinar oss i ansiktet.

Bortavinst mot Timrå och VIK (med Norris och Tamby borta) är trots allt godkänt, men sättet vi torskar på idag väger inte upp det just nu, så otroligt lamt och passivt i början på samtliga perioder.
Låst ämne

Gavelo: Tycker att vi gick ned på forwards för tidigt. Johnsson och Karlkvist fick för mycket istid. Olofsson är verkligen inte i form för närvarande...
Låst ämne

« · 2018235 · »