Skarin: Ah, men du avgör själv om du har rätt eller? Ungefär som jag förstod. Har suttit med timråiter i umgängetskretsen som håller med mig. Kan jag då säga att jag vet att jag har rätt? Har försökt igen att se det som en timråit och då chansar jag att du tycker det börjar vid gruffet vid sargen. Men det träffar inte och är inte något jag skulle anse vara försvar till varför Andersson ska hänga som en ryggsäck och ge först en tjuvsmäll och sedan en till innan werner vänder sig om och vevar. Skulle inte på något sätt säga att det var Timråiten som började om det vore tvärt om. Men vill du se det så, är det inget jag kan göra. Som jag skrev tidigare så är det väl lika bra att hoppa till dagens händelser i stället.
Vågar du säga att Hedström skulle fått en utvisning när Hedin fick kliva av matchen? För den situationen är väl inget man kan diskutera och vara oenig?
Får väl snart skäll för att vi snackar om en match för så länge sedan i matchtråder så är väl lika bra att endera hoppa vidare och enas om att man är oense eller bara knipa ihop och inse att äppken och päron ser det helt olika. Ja i alla fall de flesta.
oscaaaar: Tycker inte det är någon direkt tabbe. Pucken styrs väl på en modo-spelare upp över axeln?
WG: Okej, ja då är det ju en 2:a eller 2+2.
spud: I 558 står inget om blockeringen bedöms ske där målvakten är när domaren blåser, eller där han gör pucken ospelbar.
Ja, offside ska det så klart stå. Icing är ett riktigt type-o.
shinzawai: Du kan hemskt gärna få bedöma en sak som jag inte kan utläsa ur reglerna. Krizan fick en tvåa för fördröjande av spel. Han tar pucken bakom mål (där får man inte blockera), men åker sedan in i det område där han får blockera. Domaren blåser av då han är i det "blockerbara" området.
Rätt med utvisning, eller inte?
shinzawai: Om det hela tiden ska skrivas "jag tycker" så är det många som skulle ha problem med sitt debatterande. Du själv, t ex.
Jag idiotförklar ingen.
Wayne Gresky: Haha, du är bra rolig du. På vilket sätt skulle jag inte acceptera om jag har fel? Jag gör en bedömning, som jag anser vara rätt. Ni gör en bedömning som ni anser vara rätt.
spud: Domarna gör väldigt ofta rätt.
spud: För att jag kan acceptera att domaren gör fel, till fördel för oss.
Shinza: Har du problem med att jag väljer att säga emot? Hur var Forsberg idag, förresten?
spud: Det där med avslut är bortplockat sedan två år. Han ska ha gått miste om en rimlig målchans, och det gör han då han får ett slag på handskarna precis då han ska påbörja finten.
a) Fem omständigheter krävs om ett straffslag ska utdömas om en spelare hindras otillåtet bakifrån:
- Förseelsen måste ske när pucken är utanför spelarens försvarszon
(helt över den blå linjen)
- Den anfallande spelaren måste ha puckinnehavet och kontroll på pucken.
- Den anfallande spelaren måste ha hindrats otillåtet bakifrån.
- Den anfallande spelaren måste ha gått miste om en rimlig målchans.
- Den anfallande spelaren med puckinnehavet och pucken under kontroll
har ingen annan försvarare att passera annan än målvakten
Läs på själv.