shinzawai: Som mig?! Va faan. Jag ser en blivande NHL-spelare i Tobbe.
Eller inte. Men riktigt så dålig som du vill påstå anser jag han inte vara. Han ÄR bättre än Mattsson, som dock har mer potential.
Ambroo & Skarin: Dra nu inte alla över en kam.
För övrigt, hur reagerar ni vid förlust respektive vinst?
Frisco:
MODO Hockey | |||||||||||
| |||||||||||
60. KRIZAN, Karol | |||||||||||
Goalkeepers | 30. ZAJKOWSKI, Mikael | ||||||||||
| |||||||||||
1st Line | 3. TIMANDER, Mattias | 41. HEDMAN, Victor | |||||||||
36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 10. SKRÖDER, Per-åge | |||||||||
| |||||||||||
2nd Line | 18. HÅLLBERG, Per | 5. JONSSON, Hans | |||||||||
9. WERNBLOM, Magnus | 39. SVARTVADET, Per | 16. FORSBERG, Tobias | |||||||||
| |||||||||||
3rd Line | 2. WESTIN, Jens | 35. HEDIN, Pierre | |||||||||
79. WARG, Fredrik | 20. STEEN, Oscar | 13. TUOKKO, Marco | |||||||||
| |||||||||||
4th Line | 7. PERSSON, Eric | 25. MATTSSON, Joakim | |||||||||
81. SNELLMAN, Ville | 29. MOLINDER, Andreas | 11. ENSTRÖM, Thomas |
Skarin: Nu får du väl ändå ge dig. Nog har werner gjort mycket knepigt och mindre försvarbara saker, men att säga att han började när Andersson ger han en smyging innan och klänger på han som sjutton är väl ganska fel.
Skarin: Jo jag såg situationen jag också en hel del gånger på sundsvalls tidning. Efter en tilltrasslad situation vid sargen så försöker werner åka därifrån och Andersson försöker sig på ett tjuvnyp och hänger på Werner som sen vänder sig om och försöker ge en smocka. Men om inte tjuvnyp räknas som start så har du rätt. Men det handlar väl knappast om vem som svingar först. Söker man något så får man nog vara beredd på det.
Men chansar på att vi aldrig får samma synsätt på det hela. Men jag skulle säga att ditt liv inte är värt så mycket om du sätter det i pant på det du säger. Hörde något om att man inte ser situationen lika bra från den plats som du vanligtvis sitter på som på tv-bilderna. Men det är ju iofs inget jag själv vet.
Nog om det nu är det en helt ny match och en himla massa nya situationer som lär uppstå som vi får käfta om.
spud: Tycker domaren borde snackat med linjemännen där. Även om det inte är med vilje så är det en solklar 2+2a.
Sen kan man fråga sig vad backhelvetet gör när han ser till att timrå får göra det första målet för kvällen.
spud: De saknar ju lite folk och spelar på bortaplan så det får man väl ha full förståelse för. Däremot så kan man fråga vad våra backar gör. Snacka om att bjuda på båda målen. Först slår man inte iväg pucken när man ser Hedström komma checkande och sen så ställer man till ännu mer fummel och ger öppen gata för Pyörälä. Inte direkt rätt person att släppa fri.
Sen är det tydligen en vana trogen att vi skall få spelare skadade mot Timrå. Hedin har väl utgått om jag inte förstår det hela fel.
MorganaLefaey: Någon annan som det tar 2 minuter för att få in inlägget efter att man klickat på "Skicka meddelande"?
Inte ett enda program igång förutom HS och 24Mbit's lina får en att slita sig i håret.
Dags för säsongens första länsderby. Timrå gästar Swedbank Arena och en sak vet man med säkerhet, nämligen att det kommer att gå ruskigt fort redan från första nedsläpp.
- Visst är det så, säger MODO Hockeys assisterande coach Fredrik Andersson. Det gäller för oss att vara vaken från matchstart.
MODO har slickat såren efter 4-5 i Läkerol Arena mot Brynäs - bl a med en vilodag under tisdagen - och grämer sig förstås en aning över att man släppte iväg Gävlelaget i andra perioden.
- Något vi måste skärpa till. Det har ju tyvärr hört till vanligheterna att vi somnat till i rond två i höst. Vi får se till att det är slut med det nu.
MODO som varit rejält skadedrabbat ett tag nu får nu åter en av sina skadade backar. Det är Per Hållberg som är fit for fight igen.
- Skönt såklart, Hållberg betyder en hel del för oss med sin rutin och sitt lugn. Ingen skugga dock över de tre juniorbackar vi spelat de senaste omgångarna,
I MODO- lägret tittade man förstås på Timrå - Luleå senast - i varje fall tränarparet Rindell/ Andersson.
- Såg ut precis som jag väntat mig, säger Andersson. Timrå spelar oerhört intensivt, dessutom väldigt fysiskt. Nu gäller det för oss att vi ställer upp och gör det rejält. Gör vi inte det blir jag besviken.
Noterbart om laget
är:
a t t Tommy Wargh (axel), Mikko Kurvinen (nacke) och Andreas Salomonsson (ljumske) fortfarande är skadade.
a t t kanadensiska TV-bolaget TSN besökte Swedbank Arena under onsdagen för att göra ett längre reportage om Victor Hedman - bl a med sikte på JVM i Kanada och nästa sommars draft till NHL
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).
Backpar:
41 Victor Hedman,
3 Mattias Timander
5 Hans Jonsson,
18 Per Hållberg
35 Pierre Hedin,
2 Jens Westin.
Kedjor:
10 Per-Åge Skröder,