1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507134 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Timrå mitt i serielunken 081002

« · 1069283 · » Till forumet

MoDo - Timrå mitt i serielunken 081002
Fredrik Andersson: Gäller att vi är vakna från start

Dags för säsongens första länsderby. Timrå gästar Swedbank Arena och en sak vet man med säkerhet, nämligen att det kommer att gå ruskigt fort redan från första nedsläpp.
- Visst är det så, säger MODO Hockeys assisterande coach Fredrik Andersson. Det gäller för oss att vara vaken från matchstart.

MODO har slickat såren efter 4-5 i Läkerol Arena mot Brynäs - bl a med en vilodag under tisdagen - och grämer sig förstås en aning över att man släppte iväg Gävlelaget i andra perioden.
- Något vi måste skärpa till. Det har ju tyvärr hört till vanligheterna att vi somnat till i rond två i höst. Vi får se till att det är slut med det nu.

MODO som varit rejält skadedrabbat ett tag nu får nu åter en av sina skadade backar. Det är Per Hållberg som är fit for fight igen.
- Skönt såklart, Hållberg betyder en hel del för oss med sin rutin och sitt lugn. Ingen skugga dock över de tre juniorbackar vi spelat de senaste omgångarna,

I MODO- lägret tittade man förstås på Timrå - Luleå senast - i varje fall tränarparet Rindell/ Andersson.
- Såg ut precis som jag väntat mig, säger Andersson. Timrå spelar oerhört intensivt, dessutom väldigt fysiskt. Nu gäller det för oss att vi ställer upp och gör det rejält. Gör vi inte det blir jag besviken.

Noterbart om laget
är:
a t t Tommy Wargh (axel), Mikko Kurvinen (nacke) och Andreas Salomonsson (ljumske) fortfarande är skadade.

a t t kanadensiska TV-bolaget TSN besökte Swedbank Arena under onsdagen för att göra ett längre reportage om Victor Hedman - bl a med sikte på JVM i Kanada och nästa sommars draft till NHL

Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).

Backpar:
41 Victor Hedman,
3 Mattias Timander

5 Hans Jonsson,
18 Per Hållberg

35 Pierre Hedin,
2 Jens Westin.

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder,
24 Niklas Sundström,
36 Mats Zuccarello Aasen

16 Tobias Forsberg,
39 Per Svartvadet,
9 Magnus Wernblom

13 Marco Tuokko,
20 Oscar Steen,
79 Fredrik Warg

11 Thomas Enström,
29 Andreas Molinder,
81 Ville Snellman.

Extraspelare:
7 Eric Persson,
25 Joakim Mattsson.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå mitt i serielunken 081002
Frisco:

Skönt att Tobbes slit gör att han får chansen med lite bättre spelare än Enström och Molle (inte menat att de är dåliga, såklart).
Kommentera

Nikki: Ja inte är väl Werner bättre än Molle? Flytta upp Molle å låt Werner spela pp och i fjärde linan.
Kommentera

Nikki: Ursäkta mig, nu tänker jag uttrycka mig som Poffa här... ;) Men vad i helvete ser du i Tobbe? Han måste vara den sämsta junior jag någonsin sett i MODO, förutom Niklas Öhman. Heeelt värdelös. Jag blir sur varje byte han får, och jag skit i hur mycket han jobbar. Det gör Mattsson eller vilken junior som helst. Mattsson som charmade mig otroligt mycket mot Rögle. Ta Bjuhr t.ex. som fick chansen ifjol - galet mycket bättre än Tobbe de byten han fick. Skeppa Forsberg 12 mil norrut och låt någon annan få chansen.
Kommentera

shinzawai: hehe nu låter du elak angående Tobbe, så helvetes dålig är han inte, men en tripp till Ume kanske skulle göra han gott.
Kommentera

shinzawai: Som mig?! Va faan. Jag ser en blivande NHL-spelare i Tobbe.

Eller inte. Men riktigt så dålig som du vill påstå anser jag han inte vara. Han ÄR bättre än Mattsson, som dock har mer potential.

Kommentera

shinzawai: Forsberg var bra mot Brynäs.
Kommentera

Deas:

Men det var inte Shinza för han svek!
Kommentera

shinzawai:

Nu överdriver du galet mycket. Tobbe, förutom att slita (vilket alla juniorer gör, och jag gillar) så är han inte rädd för att tacklas, han har helt okej spelsinne och nog tycker jag att han var bra senast mot Brynäs - därav tycker jag att det är kul att han får chansen att spela med Svarten och Wernblom. Att Mattsson är en större talang är vi väl alla överens om, men Tobbe kan nog bli en skön andra/tredjekedjespelare. Som sagt, kul att han får chansen att spela med de större spelarna och visa vad han kan.
Kommentera

MODO Hockey - Timrå IK
Chico Persson
Groucho Takula
Zeppo Ahlström
Kommentera

Nikki: Jag utmanar dig att hitta en (1) tackling av Tobbe där motståndaren ramlar och/eller Tobbe själv står upp efter SIN EGEN (!) tackling. ;)

Första matcherna såg han starkare ut än tidigare, men han är fortfarande pinsam att se fysiskt, och tekniskt ser jag ingenting över medel. Köttbullen Enström är mycket bättre i min mening.
Kommentera

Idag behöver vi offensiva krafter att sätta press på TIK´s backar. Klarar vi att pressa dem så kommer vi kunna få långa anfall och det kommer bli avgörande hur kvällen ska gå.
Kommentera

spud: Här var det livat här var det glatt.

Det gäller för oss att se upp med Per Åge. Han använder klubban som en yxa.

Sedan är det extra kul att ni ser det här som serielunk. Det glädjer mig.
Kommentera

Skarin: Det ska bli intressant just det där med serielunk kring 21:30.

Vid förlust för Modo så är det med största sannolikhet det, men vid vinst...hua!
Kommentera

Ambroo & Skarin: Dra nu inte alla över en kam.

För övrigt, hur reagerar ni vid förlust respektive vinst?

Kommentera

Skarin: Dagens intressanta match i matchen är nog mellan Wernblom och er Johan "jag gråter ut i pressen för Wernblom slog tillbaka" Andersson.
I övrigt är det en match som alla andra.
Kommentera

Frisco:

MODO Hockey

60. KRIZAN, Karol  
  Goalkeepers 30. ZAJKOWSKI, Mikael  

1st Line 3. TIMANDER, Mattias 41. HEDMAN, Victor  
  36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats 24. SUNDSTRÖM, Niklas 10. SKRÖDER, Per-åge  

2nd Line 18. HÅLLBERG, Per 5. JONSSON, Hans  
  9. WERNBLOM, Magnus 39. SVARTVADET, Per 16. FORSBERG, Tobias  

3rd Line 2. WESTIN, Jens 35. HEDIN, Pierre  
  79. WARG, Fredrik 20. STEEN, Oscar 13. TUOKKO, Marco  

4th Line 7. PERSSON, Eric 25. MATTSSON, Joakim  
  81. SNELLMAN, Ville 29. MOLINDER, Andreas 11. ENSTRÖM, Thomas
Kommentera

Frisco: Får bagarn handikapp eller har werner fått lossa på halskragen än?
Nä förlåt. Jag har alltid haft ett ont öga till gamla gubbar som fysiskt ger sig på småkillar...
Kommentera

Olle: Då ska du hålla utkik efter alla honhundar som ger sig på Modos fjunkedja.

I övrigt så var det uppenbart Bagarn som ville ha däng under försäsongen. Grejjen under slutspelet ifjol får dock Werner ta på sig.
Kommentera

shinzawai: Ta på sig? Andersson slår med klubban först. Då får man väl slå tillbaka. Eller var det för stor åldersskillnad?
Kommentera

Frisco: Ja, barnmisshandel.
Kommentera

Skarin: I sådana fall kanske ni också ska börja spela med yxa, då PÅG har gjort fler mål än någon i TIK denna säsong.
Kommentera

Frisco: Kul att du försvarar Magnus"barn- och fegrumpan" Wernblom och hans fantastiska agerande :) Det var ju inte första gången direkt ;)

Poffa: Det beror på hur matchen ser ut och blir. Synd bara att vi aldrig kan ställa upp med ordinarie lag. Men å andra sidan har jag blivit van att ha 4-9 man borta match efter match. Vi hade 7 man borta mot LHC men vann ändå. Det tror jag inte kommer hända så där jättemånga gånger till. Att vi vinner med så många borta alltså.
Tråkigt att vi inte använda vår bästa forward samt back. Men sådant är livet. Jag är inte bitter, hehe. Ni har ju skador ni också.
Kommentera

spud: Du försvarar spelare som använder klubban som en yxa. Men du kan inte köpa en regelrätt tackling. Du är skönare än jag någonsin hade kunnat föreställa mig ;)
Kommentera

shinzawai: Under försäsongsmatchen så var det Wernblom som började! bagarn gav igen, sedan var bråket i full gång.

Å andra sidan förväntar jag mig inte att vissa Modo-fans ser sådant eftersom ni bara..................
Kommentera

Skarin: Nu får du väl ändå ge dig. Nog har werner gjort mycket knepigt och mindre försvarbara saker, men att säga att han började när Andersson ger han en smyging innan och klänger på han som sjutton är väl ganska fel.

Kommentera

Skarin: Om du på något sätt kan tolka det jag skrev som du gjorde visar det mer på dina brister än någon annans. Skröder hamnar lite illa till ibland, men det gör ju inte att hans mål i år(som jag kommenterade i mitt inlägg) mindre värda.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag hoppas du skämtar. Wernblom gav sig på Bagarn först. Det sätter jag mitt liv på eftersom jag såg hela situationen. Kunde även se sekvensen efter matchen eftersom vi filmade matchen. Hehehehe.
Kommentera

Skarin: Jo jag såg situationen jag också en hel del gånger på sundsvalls tidning. Efter en tilltrasslad situation vid sargen så försöker werner åka därifrån och Andersson försöker sig på ett tjuvnyp och hänger på Werner som sen vänder sig om och försöker ge en smocka. Men om inte tjuvnyp räknas som start så har du rätt. Men det handlar väl knappast om vem som svingar först. Söker man något så får man nog vara beredd på det.

Men chansar på att vi aldrig får samma synsätt på det hela. Men jag skulle säga att ditt liv inte är värt så mycket om du sätter det i pant på det du säger. Hörde något om att man inte ser situationen lika bra från den plats som du vanligtvis sitter på som på tv-bilderna. Men det är ju iofs inget jag själv vet.

Nog om det nu är det en helt ny match och en himla massa nya situationer som lär uppstå som vi får käfta om.

Kommentera

Skarin: Du kanske har tur, Hedström tycks ha anammat lyckan med yxan.
Kommentera

Men kan de förbjuda den där jävla Timråtrumman... Man kan tycka att man förverkat sin rätt att ta med den när man kastar redskapen mot folk.
Kommentera

spud: Tycker domaren borde snackat med linjemännen där. Även om det inte är med vilje så är det en solklar 2+2a.

Sen kan man fråga sig vad backhelvetet gör när han ser till att timrå får göra det första målet för kvällen.

Kommentera

MorganaLefaey: Ska bli intressant att lyssna till hur hundarna försvarar sitt enormt tråkiga spel, de var ju snabb att hugga på oss när vi spelade enkelt.
Kommentera

spud:

2-1! Vacker retur av Backlund där.
Kommentera

Rytter: Synd bara att hasse fortsätter vara på fel is på fel plats och i fel tröja.
Kommentera

spud: De saknar ju lite folk och spelar på bortaplan så det får man väl ha full förståelse för. Däremot så kan man fråga vad våra backar gör. Snacka om att bjuda på båda målen. Först slår man inte iväg pucken när man ser Hedström komma checkande och sen så ställer man till ännu mer fummel och ger öppen gata för Pyörälä. Inte direkt rätt person att släppa fri.

Sen är det tydligen en vana trogen att vi skall få spelare skadade mot Timrå. Hedin har väl utgått om jag inte förstår det hela fel.

Kommentera

spud: Han är helt katastrofal! Hans the Horrible is back! Han måste verkligen höja sig något oerhört om han ska vara en av sex backar som spelar.
Kommentera

MorganaLefaey: Kanske inte var Hedström som checkade.... Har försökt radera det där målet ur minnet. Blir så less. Så less.
Kommentera

MorganaLefaey: Någon annan som det tar 2 minuter för att få in inlägget efter att man klickat på "Skicka meddelande"?

Inte ett enda program igång förutom HS och 24Mbit's lina får en att slita sig i håret.

Kommentera

shinzawai:

Tobias vem? ;-)
Kommentera

spud:

Får hoppas att vi lyckas att bryta trenden att alltid göra värdelösa andra perioder idag.
Kommentera

MorganaLefaey: Om Hedin är skadad måste det ha träffat illa(ögat), annars bör han vara tillbaka i andra efter några stygn/tejp.
Kommentera

spud:

Någon som såg tekningsstatistiken efter första? Känndes som modo dominerade den, något man inte är allt för bortskämd med.
Kommentera

Rytter:

Just nu, 16 minuter in i sista:

Modo: (17, 14, 4) 35
Timrå: (5, 12, 10) 27

Källa, se länk
Kommentera

Rent spelmässigt är det här nog den klaraste segern denna säsongen, hittills. Förbaskat att inte PP:et stämde riktigt, då hade det blivit två-tre kassar till.
Kommentera

Nikki: Han gjorde några bra byten, ja. ;)

Målet till trots, hur länge blir Snellman kvar?

Sjukt att vi ska vinna på målfoto en sån här match. Timrås klubbor sitter nog i Modospelarnas armhålor fortfarande...
Kommentera

Grattis till en vad jag tror välförtjänt seger,vi mötas snart igen.
Kommentera

shinzawai: Jag tycker snellman gör sin bästa match i modo tröjan, och han kan få fler chanser i 4e.

Ja det ska bli roligt att höra hur tikarna förklarar detta, de har allt som de tidigare anklagat oss för, filmare, långsamma, hakning fasthållning, sarg ut/icing som enda lösning..

Men jag tackar Dennis Person, seriens sämsta back genom tiderna. Först knäcker han påsens klubba sen jagar han sin egen skugga medan påsens ersättare lillfoppa stänker in 1-1..

Sen så är nog tikarnas juniorer ganska överskattade om detta är vad de kan.

I MODO gör väl ingen någon jättematch, men det var kul att se Forsberg-svarten-werner. Mer fart och energi där nu!
Kommentera

fighter:

MoDoLiDo-IK Parkbänken 4-3 :-D
Kommentera

spud:

Visst Snellman är ingen spelare för 1:a eller 2:a linan, men jag tycker ändå att han är helt ok, han jobbar hårt åker bra med skridskor, får hoppas att målet ger han lite självförtroende så kan han nog bli en viktig spelare i tredje,fjärde kedjan.
Kommentera

« · 1069283 · »