1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

MoDo - Västra Frölunda 2012-02-27

« · 1471106 · » Till forumet

Sv: MoDo - Västra Frölunda 2012-02-27
Dream Team: Jag tar inga som helst referenser från det du nämner.
Kommentera

Nu är frågan vad man ska hoppas på för något resultat imorgon melllan DIF och LHC? Djurgårdsseger efter förlängning kanske?
Kommentera

NuMo: Så du tolkar alltså alla "überpositiva" inlägg angående den klubb som närapå är i bankrutt som att vi ser positivt på våra chanser i kvalserien?
Kommentera

yngwie: De fixar det. de är ju experter på hur man skall klara av det av vad jag förstått.
Kommentera

NuMo:

Det verkar bara bli Timrå som får försöka försvara Västernorrlands färger i lilla-sm i år. Så undebart skön seger, det här trodde jag inte för tre timmar sedan.

Kommentera

Gusse: Det beror nog mycket på hur det går i morgondagens match. Frågan är dock hur mycket de är beredda att offra sig inför slutspelet.
Kommentera

Gusse:

hahahaha!

Mina mungipor går uppåt och runt skallen idag.

Kommentera

spud:Hv dåliga i Lördags,Frölunda dåliga idag.Får vi se ett dåligt Brynäs här på Torsdag?
Kommentera

Monno: att såga eller ens ge utlåtande på en så ung spelare efter 2 matcher är jävligt lågt. Tänk till!

För mig är kfopp en given sign, till rätt pris. Han gör sitt jobb och avlastar jävligt bra!
Kommentera

Bad_Brett: Tycker Byström är lite för okreativ i anfalls zon gör att falla mig i smaken.

Ritola driver mig till vansinne mer å mer för varje match, bara när han har puck dock. Utan puck är han ju magnifik. Fan arter ingen kan lära han kladda mindre.

Kfopp, där har Näslund ett dilemma. Inge vidare spelare på något, men jävlar vilket hjärta.

Hela laget visade sjukt med hjärta idag! Jag är fan nästan till å med beredd att ge skinner godkänt! Dock är han lika mjuk om kroppen som Hedman är hård, nåväl:-P
Kommentera

Om vi vinner en match till så är kvalserien en omöjlighet! 
Kommentera

spud:

Lite skvaller om Danielsson, hyfsat trovärdigt då han är ihop med en god väns syster...

Tydligen har han varit förkyld ett tag, möjligen en förklaring till formsvackan direkt efter uppehållet.

Vad gäller hans vara eller icke vara i MODO nästa säsong så vill han inte till KHL iaf, dock finns det ju ett antal andra alternativ... Den som lever får se helt enkelt.

Kommentera

Wikegård trodde att han inte fick nämna varumärken i c+. Väluppfostrad i public service.
Kommentera

Bad_Brett: Man behövde ju inte rodna över intervjun på engelska för en gångs skull i alla fall.
Kommentera

NuMo:

Vem kan klandra honom? Hon ser ...trevlig ut.

Kommentera

Hihihi!

Skröder kliar sig nervöst bakom örat gång på gång. Undrar om han inte är lite småbetuttad i den där tjejen som intervjuar.

Kommentera

Skröder har en rolig klåda på vänstra kinden.. 
Kommentera

Sawchuk:

Jag tycker fortfarande att Hedman är rent ut sagt usel. Hans spel i egen zon kommer bli kostsamt mot lag som är mer alerta än Frölunda var ikväll. Däremot håller jag med dig om K-Fop. Jag var skeptisk till en förlängning förut, men ska han spela såhär så är han given i nästa års laguppställning.

Byström tycker passar in ganska bra i laget, men jag hade gärna sett Kalus tillsammans med Ritola.

Kommentera

Bad_Brett: Det är som att ha bipolärt syndrom. Man är extremt deppad ena veckan, men så är man överlycklig och lyrisk nästa.
Kommentera

Sawchuk:

Tycker några av spelarna börjar hitta sina roller nu, Forsberg, Hedman med flera har faktiskt höjt sitt spel och slutat spela över sin förmåga.

Alla har dessutom jobbat hårt och visat offervilja utan puck dom här två matcherna och det kan vara det som väger över till Modos fördel då säsongen summeras.

Kommentera

NuMo:

Nu är Lilla SM långt borta. Oerhört skönt!

Kommentera

henkelainen:

Så jäkla skönt, känns lite bättre nu än i slutet på förra veckan.

Kommentera

Yippie!!! Lika härligt som oväntat!
Kommentera

henkelainen: Det var på tiden. låt det vara ett omen, inför hrm....slutspel.
Kommentera

spud: Håller Tellan nollan ikväll så är denna kväll verkligen en högoddsare! 
Kommentera

OLE GUNNAR! :)
Kommentera

onödig att släppa till det här underläget.

oavsett. När det här laget spelar disciplinerat, då kan vad som helst hända.

Kommentera

Sawchuk: Rent Pöckat!
Kommentera

Sawchuk: Som vanligt då... helvete!!! 
Kommentera

Sawchuk:

Onödigt att bjuda på utvisningar såhär.

Kommentera

henkelainen: Ja den kedjan har varit riktigt bra och skapat en hel del oreda i offensiv zon.
Kommentera

Viskarn:

Tyckte skröder gjorde en backhandstyrning först som målvakten räddade sen tryckte han in returen.

Kommentera

Hör mycket av Kalus - Andersson - Hedman på radion. Har vi fått vår checkingline nu? De såg bra ut mot HV också vad jag kan minnas. 
Kommentera

Varför går man runt på fem backar återigen? Cedergren spelade lite i första och sen dess har jag inte sett till honom. Likadant var det i förra matchen har jag gör mig.
Kommentera

spud: Jag håller med. Och jag höll därför aningen öppet med ett KHL äventyr.
Kommentera

NuMo: Skröder har ju familj, och en sån kräver lite större stabilitet än att man packar ihop och drar till ryssland. 
Kommentera

Bad_Brett: Jag tyckte det var en målvaktsretur.
Kommentera

NuMo:

Såg det inte ut som att den studsade på skridskon på Frölunda-backen? Jag missade i varje fall helt det där "konstnumret" som Arto snackade om.

Kommentera

Nyp mig i armen!! (eller gör föresten inte det, jag kan ju vakna!) 3-0 ledning mot Frölunda, hemma i Fjällräven!!? 
Kommentera

spud: "Ingen koppling till Modo" Det har han ju gemensamt med Skröder, vilket direkt leder oss till kopplingen till Modo.
Kommentera

ni kan få hellberg gratis av oss om ni vill :) frölundas insats är under all kritik... sämsta jag sett.... dock så spelar ni bra, vhelt klart rättvist med 3-0
Kommentera

NuMo: 8ye bye lilla SM.
Kommentera

Norsken strikes again!

Kommentera

Bra krigat i boxplay Modo! In med 3-0 i pp nu också!

JAAAA SKRÖDER!!

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Man får nog ha stor förståelse för vad än NickyD väljer. Han har ingen koppling till MODO/ÖVIK. Han är på en nivå där han är attraktiv för rätt många lag runt om i världen, lag som har bra jävla mycket större kassa än MODO. 

Hade jag varit NickeD(helt utan riktiga sympatier för MODO, såna man får genom modersmjölken och förhoppningarna av radiosportens målsignal) då hade jag nappat på antingen drömen om NHL eller 20 miljoner för en jävla säsong i Kreml. 

Kommentera

12:29 p.m. -- The Pahlsson deal is still not official. And ESPN's Pierre LeBrun just tweeted the following: Vancouver and Nashville among contenders still trying to do more in final minutes.
Kommentera

spud: Min tanke om Danielsson, kan tyckas egoistisk, men ändå.

Blir han kvar i Modo så kan han bli lika framgångsrik som t.ex. Skröder. En av Modos nästa genom tiderna.

Går han till NHL så kommer han att bli en självuppfyllande prfetsia. "Karriären har varit allt annat än rak. Det har gått upp och deet har gått neer."

Går han till KHL. Ja det vettefan, men någon legend av något slag blir han inte.  Men pärninga, det är viktigt de å.

Kommentera

NuMo: Väldigt onödig utvisning av Danielsson i slutet. Den kan bli kostsam.
Kommentera

« · 1471106 · »