Salle:
Jag är inte alls bitter. Se på hockey ni. Jag klarar mig. Det är ju inte så att Nyköpings totala avsaknad av sportsbar på något sätt ger mig skäl att vara bitter.
65selander:
Jag har ringt runt och frågat på ett tiotal ställen. Ingen har tillstånd att visa C+ eller säsongskortet.
Dream Team:
Jag har testat att köpa den där, men då jag angett kontonummer osv så får jag meddelandet att något gick fel vid köpet. Irritersamt, kan man lugnt säga.
65selander:
Problemet är att regeln finns. Bort med den och ha som tidigare där det bara var dirket avsiktligt spel över sargen som beivrades. Jag har lovat mig själv att säga pajasregel så fort någon spelare åker ut, oavsett klubb. Två gånger hittills.
Och där blev det 2-0. Salomonsson på pass av Svartvadet.
modo_foppa:
Nähä?! Är det därför? Spelar ingen roll, det är en pajasregel som kommer skapa irritation och pinsamma situationer.
audiblegiraffe:
Enligt Webradion så var det ett ledband.
65selander:
Och jag fortsätter att säga Pajasregel!!!
65selander:
Bygg, bygg, bygg. Kapitalist. Anpassa reglerna efter spelet istället. Åtminstone i detta pajasfall.
ÖRNSKÖLDSVIK. De har inte varit i Sverige ett dygn, men det hindrar inte slovakerna Rastislav Pavlikovsky och Jan Pardavy att debutera för Modo mot Frölunda i kväll.
De anlände till Ö-vik strax innan midnatt, var med på värmningen i morse och gör Mododebut om några timmar.
– De såg riktigt, riktigt bra ut på morgonens värmning.. De är proffs ut i fingerspetsarna och är rejält förberedda till den här premiären. De kommer att spela ihop med Pasi Tuominen, säger andretränaren Fredrik Andersson.
Däremot spelar inte lårskadade backen Hans Jonsson.
– En ren försiktighetsåtgärd. Vi vill inte att han ska slå upp skadan, säger Andersson.