1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

503365 inlägg · 4098 ämnen

MoDo - Växjö, TORSDAG 22 OKTOBER 19:00

« · 1706229 · » Till forumet

Sv: MoDo - Växjö, TORSDAG 22 OKTOBER 19:00
Sven Tuta: Istället blev han tvungen att ta rollen som en av våra bästa spelare...
Kommentera

mr_brasco: Fast med Samuelsson hade vi inte bättre backar. Egentligen har vi inte alls seriens sämsta backar, utan problemet är att de spelar som seriens klart sämsta. Jag är 100% säker att om vi hade en backcoach så skulle den biten förbättras avsevärt.

Sedan kan man fråga sig hur Lindgren som är alldeles för svag framför mål och Djuse som återigen inte fattat vad han har för uppgift får så mycket speltid. Heshka går från Finlands bästa back och duktig i khl till en medelmåtta i shl. Hur i hela helvete går det till kan man fråga sig. Kiwi kommer in och är modos bästa back i två matcher. Sedan platsat han knappt. Man kan ju fråga sig vem som ansvarar för dem.
Kommentera

J F K: Var inte Lappe tänkt som en spelare som skulle vara som en böld i arslet på deras bästa formation?
Kommentera

J F K: Laget är på pappret tveklöst bra nog för att sopa banan med åtminstone de tre nykomlingarna, men inte ens detta har man lyckats med... Jag är en luttrad Modosupporter, men detta är ju bara löjligt!

Steg ett bör vara att plocka in expertkompetens på försvarsspel i båset, men jag är absolut inte främmande till att ifrågasätta Huras kompetens! Under försäsongen litade jag till hans tugg, men jag är inte lika övertygad längre!
Kommentera

AntonB: Härligt med optimist i gänget, välkommen ;-)
Kommentera

ivandrago: Bättre trupp? På papperet kanske forwards är bättre..... backsidan är ju SHL:s sämsta och målvaktssidan snudd på lika så.
Kommentera

ivandrago: Samma backcoach och samma andratränare.

Som sagt. Ta in en bra backcoach som får han om backar och försvarsspel. De bitarna fungerar inte. En ny huvudtränare lär vara väldigt mycket dyrare och vi står kvar med seriens sämsta backcoach.

Det finns faktiskt saker som är bra med spelet också. Försvarsspelet är horribelt såklart, men när man åker skridskor skapar man massor av chanser.

Sedan är coachingen märklig. Mot Malmö gömde deras förstalina många poäng. Idag samma sak Växjö. Samma sak mot Brynäs. Varför inte coacha mot motståndarnas bästa kedja?
Kommentera

snowden:

Kanon!
Kommentera

J F K: Ja tydligt är det att nåt fattas år efter år. Sen om man gillar än den ena eller den andra spelaren är upp till var och en. Personligen tycker jag att modo saknar en spelare som bär modo och ställer krav och skapar en kultur av stabilitet och tydlighet. Självklart har tränare och samtliga spelare ett ansvar men tydligt är det att nåt saknas.
Kommentera

Gusse: Nästa två matcher är Skellefteå och Frölunda. Tror Färjestad står på tur också. Ser fram emot ett uppehåll.
Kommentera

Bad_Brett:

Just nu är Charlottes största fiende för att få folk till arenan LAGET själv.

Nu måste man bestämma sig om man tycker att Huras är något typ av geni som kommer att häpnadsväckande vända skutan och förmodligen då utmana om SM-guldet.

Eller om man skall gå tillbaks till vanlig svensk grundhockey och lita på spelarmaterialet.

Visst vi har otur med skador och avstängningar och vi ser hopp i nya "frälsare" som Svartvadet lyckas sno. Men om dessa spelare inte ens får chansen att spela sitt bästa spel pga. att man måste underordna sig något revolutionerande spelsystem så biter vi ju oss själva i svansen.
Kommentera

McFire:
Förra säsongen var det ofta jämt skägg till de sista 10.... Nu är det ofta över efter 30 min. Bättre trupp denna säsong.... Annan huvudtränare.
Kommentera

J F K: Det här kommer att stå mellan Modo , Karlskrona , Rögle och Malmö om vilka som skall slippa kval. Tror ingen av dom här fyra lagen kan komma till ett slutspel eller play in. Det börjar bli ett glapp uppåt nu. Och vilket lag skall falla igenom av dom där uppe?
Kommentera

AntonB:
Ja det är bara du
Kommentera

jämtland: Han är numera billig och långt ifrån sämst. Jag tycker att det är väldigt många som är väsentligt större problem.
Kommentera

Är det bara jag som ser att detta kommer bli jättebra när Dwyer och Welch kommer in i laget? Lägg därtill att Wilson kommer tillbaka och senare även Ritchie!

Tyvärr lär det bli 0 poäng fram till uppehållet men efter det då jävlar!
Kommentera

J F K:

Det är alltid lika komiskt när folk hävdar att Skröder gör alla sina poäng tack vare bra medspelare. Det var likadant när han spelade med Sundström och Zuccarello. Det lustiga är att han oftast gör fler poäng än sina kedjekamrater. Inför kvällens match låg han tvåa i interna poängligan.
Kommentera

jämtland: Skröder kostar förmodligen betydligt mindre än många av de andra "matchvinnarna" i laget, presterar någorlunda, och med tanke på Modos förmåga att sänka spelares kapacitet år för år så är det alltjämt ett under att han fortfarande kan hålla sig på skridskorna!
Kommentera

J F K: Snart 10 år sen och det syns.
Kommentera

J F K:
Har inte Modo gjort lika många mål som man släppt in i PP?
Kommentera

Cyklob: Vi kan vänta på Noah, Richie och Jesus så blir det inte bättre. Vi har ett bra mttl men vi behöver någon som kan förädla råmaterialet till något användbart
Kommentera

jämtland: Jo, det framstår som en bragd att Modo vann guld 2007 trots Skröder i laget.
Kommentera

jämtland:

Ska och ska?

En målskytt gör ju mål när man inte förväntar det också, så det jämnar nog ut sig.

Hade det varit så lätt att följa reglerna för när man skall göra mål så hade alla lag haft superbra målskyttar jämt. Just Skröder är ju inte ens sämst bland de bästa.
Kommentera

S-vikaren: Just det alla dessa år.....
Kommentera

J F K: Och långt ifrån bäst också. Har man en spelstil där man gör poäng mestadels kring målgården och blir serverad två hypervassa målchanser rakt framför mål så ska det generera i nån poäng med tanke på att i övrigt är han rätt osynlig.
Kommentera

jämtland: Det är så roligt när vi värvar en spelar. Då låter det ; passar bra in, egenskaper vi letat efter, och en massa andra floskler. Verkar vara vettigare att leta spelare , som inte passar in eller har rätt egenskaper. Kan inte bli värre...
Kommentera

Gusse: Det är faktiskt lätt. Ställ krav på Heshka och bänka honom när han inte jobbar. Då ska du se att det löser problemet. Att bara stå med händerna i fickorna hjälper inte.
Kommentera

Larry Huras, han framstår som någon som har järnkoll på allt vad hockey heter, när man sedan ser Modo spela ishockey är det tydligt att Harry Luras.

Det försvarspel han försöker implementera är mer eller mindre ett skämt. Är det något annat lag som ens försöker spela hälften så mycket "man-man" försvar som Modo gör?

Viss har vi undermåliga backar i Torp och Persson, fjuniga junisar som Carlsson och Lindgren. Frågan är vad det spelar för roll när spelsystemet är värdelöst? Det ser ju närmast patetiskt ut när dom försöker jaga "sin gubbe" tre varv runt zonen? Helt obegripligt.
Kommentera

jämtland:
Jafan, alla dessa jävliga år vi har varit med om. Det beror ju på Skröder. Att ingen har lyssnat på dig tidigare. Facepalm på oss!
Kommentera

snowden: Under uppehållet hoppas jag vi byter ut Heshka. Maken till slö och ointreserad back har jag aldrig sett. Jag trodde mycket på honom innan säsongen. Tar faktiskt hellre Torp än Heschka.
Kommentera

jämtland: Skröder? Har är långt ifrån vår sämsta forward. Det är en ickefråga.
Kommentera

Steken84: Kanske dags för den super duktiga inavel stenvändargruppen att återuppstå?
Kommentera

Steken84: I samma veva kan dom låna ut skröder till Timrå.
Kommentera

Steken84: Ska vi sparka Huras kan vi glömma alla tankar på en ny back. Rönnqvist eller vad vi pratar om kostar mycket pengar.
Bland annat därför vill jag ha en backcoach med ansvar för defensiven, exempelvis i olausson.
Kommentera

Hoppas den "nya" backen kommer inom kort. En målvakt får oxå gärna komma.
Ta in Jonas Rönnkvist och 2 nya ass
Kommentera

ghostie: Patrick Dwyer klar för Modohockey ett år på kontraktet till att börja med.
Kommentera

Skämmes tamejfan! Det är hopplöst i så många ändar att jag inte vet var jag ska börja! Målvakterna är långt ifrån några matchvinnare, backspelet är bara minimalt bättre nu än på försäsongen, uppspelen är för långsamma och offensivt är vi en bra bit ifrån kapacitet! Till och med sargerna i hemmaborgen motarbetar ju oss!
Kommentera

jämtland: Wikegård tycker Modo spelar som om det var en uppvärmningsmatch. Bra analys. Helt jävla passivt!
Kommentera

Robin Ztorken L: Och då är det också så att lakers inte spelar bländande.
Kommentera

ivandrago: Om Huras sparkas medans trull&trall är kvar så ger jag nog upp.
Kommentera

NuMo:

Charlotte behöver hjälp. Jag älskar hennes visioner, men hon har för dålig koll rent ishockeymässigt. Näslund hade visioner om att höja kraven inom MoDo. Han lyckades inte jättebra, men det torde vara uppenbart för alla hur mycket vi har gått bakåt sedan Svartvadet tog över.

I år gillar jag laget på pappret, men å andra sidan tycks vi vara helt undermåliga på en massa andra punkter:

- Huvudtränare
- Assisterande tränare
- Fystränare
- Målvaktstränare
- Juniortränare
Kommentera

J F K: Tror endå att det är många slitna backar sedan så spelar ju målvaktsspelet samt spelsystemet in med. Backarna litar ej på målvakterna och klarar ej av spelsystemet. Men att säga nya backar inte skulle förändra det vet jag inte om jag håller med om. Men nu har vi det lag vi har och får göra det bästa av det.
Kommentera

ivandrago: Jag tror inte det. Huras får ta hand om offensiven och vi tar en backcoach som får ta hand om defensiven.
Huras coachar faktiskt inte backarna, så att byta ut honom kommer inte hjälpa den biten särskilt mycket. Bara kosta mycket mer...
Kommentera

jeensen: Känns tryggt att hålla på Modo, man vet var man har dom.
Inga överraskningar direkt :-) Samma skit år efter år.
Säger som Just D; Man frågar sig gång på gång, hur är det möjligt...
Kommentera

J F K:
Att byta huvudtränare skulle troligen få bättre effekt. Gissat att Huras efter matchen kommer att säga att vi kämpade väl men att det var 10 min i andra och 5 min i första som sänkte oss....
Kommentera

Cyklob: Jag tror att vi kan köpa 100 backar men få samma resultat. Kiwi var lysande de första matcherna och nu är han nere på modo-nivå igen. Samma sak mer Djuse och alla andra backar som blir allt sämre.
Kommentera

NuMo: ibland tror man att mute knappen blivit intryckt på fjärrkontrollen
Kommentera

Vi är ju med i matcherna tyvärr för våran del gör vi alldeles för många små misstag varje match som kostar otroligt mycket. Sedan har vi tyvärr inte heller en målvakt som kan spika igen och vinna matcher åt laget. Får vi in Welch och wilson kommer tillbaka så ser det ju bättre ut. Men skulle hellre sätt dom lagt krutet på en ny målvakt en att värva ännu en forward. Tycker Ottosson sam Grundström sköter sig utmärkt. Och det är försvar samt målvaktsspelet som svajar hela tiden inte offensiven.
Kommentera

Gusse:

Charlotte gör vad hon kan för att uppmana folk att komma till arenan, men problemet är att Modo just nu skrämmer bort folk t.o.m. från tv-apparaterna.

Nu såg jag iofs. Huras göra en anteckning i sin papperslapp. Nu fick jag hopp igen.
Kommentera

« · 1706229 · »