1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MODO vs. FBK 050127

« · 497177 · » Till forumet

Sv: MODO vs. FBK 050127
NuMo: Det har jag inte sagt heller! isåfall hade jag sagt: det är modos fel att man inte får tackla och crosschecka HELA kvällen utan att spelarna flyger som kanonkulor.
Kommentera

Dawidovski: Han fällde ju honom. Domaren skulle ha kunnat fria, men han tyckte att han var skyldig, vilket var sant. Olycka eller ej.
Kommentera

scim: Väntar på punkt 5.

z z zz Z z
Kommentera

Paddan: Det är klart att det inte är tillåtet! men det är inte det jag menar heller, ni menar att chara bara crosscheckade hela kvällen!
Nu åkte ju inte chara ut för nån dum utvisning ikväll som tur var!
om ni tyckte domaren var dålig? så borde ju ryhed isåfall tagit ut både sedin och chara, om man nu ska följa den klassiska svenska domarskolan!
i många andra matcher åker chara alltid ut för knuffar, domarn väntar liksom på att den knuffade spelaren ska ramla innan han sträcker upp armen! förresten, vad var det för kalkonutvisning han tog på en FBKare som knappt rörde salo när han åkte förbi?
Kommentera

scim:

4) Måste tillägga att jag bjöds på korv, Trocadero och Delicatoboll (är det det korrekta namnet) av Poffa och Knas, mycket trevligt, mer sånt.
Kommentera

Poffa:

Äntligen hemma efter en mycket skön seger, detta tar jag med mig:

1) Hinotes tackling av Chara, Hinote stod kvar, Chara låg.
2) Charas tackling av Gerber, Gerber föll, blev sur och hämnades på Snygg-Hasse som innan haft den goda smaken att avgöra matchen.
3) Leif Strömbergs uttalanden efter matchen, HAHAHA din pajas, hela Sverige skrattar.
Kommentera

Dawidovski: Vi kan väl inte rå för att man inte får göra så att andra hockeyspelare flyger?
Kommentera

Dawidovski: Märkligt, jag som trodde att en crosschecking i ryggen var precis lika mycket otillåtet oavsett vilken kroppskonstitution du har.
Kommentera

Dawidovski:

Men ge dig...
Kommentera

NuMo: Alltså är det bevisat! chara är missgynnad av sin storlek, när det gäller närkampsspelet! alltså borde nog chara ha haft ca, 200-300 utvisningsminuter extra i tidigare matcher fram till nu då! om domaren hade haft modo-cyklop på sig alltså...
Kommentera

Dawidovski: Man får inte göra så att andra spelare flyger med knuffar eller crosscheckingar.
Kommentera

Poffa: jo men allt är ju inte crosscheckingar, det jag menar är att när chara puttar på nån mindre lirare, så ser det så dramatiskt ut, för att han får till lite kraftigare knuffar så att säga, än andra spelare, spelaren som får knuffen "flyger" lite mer än om tex, bulan berglund skulle delat ut en knuff, och då ser ju domaren att spelaren flyger, och tar genast ut chara för att det måste ha varit en utvisning, eftersom spelaren flög så...
Kommentera

Dawidovski:

Men ge dig! =/
Kommentera

Dawidovski:

Det där var nog det dummaste jag hört på bra länge...
Kommentera

Dawidovski: Du kan inte ens tro själv på vad du skriver.
Kommentera

Poffa: Men herregud.. har du aldrig sett att spelare brukar använda crosscheckingar framför kassen tidigare?
förresten så var det mest brottning framför kassen!
Ryhed tog inte ut chara, för att han insåg att karln måste ju få försvara sig framför målet, han kan ju inte låta sedin bara stå där och få styra in pucken på mål.
Kommentera

Dawidovski: Jag bara citerar, alltså inte mina ord.
Chara gjorde en hel del bra men var för vild med klubban i slutet av matchen när Ryhed i stort sett svalt pipan. Trodde dessutom att Souray skulle vara en spelande back men han visade sig vara bäst i grenen crosschecking...
Kommentera

Dawidovski:

Missgynnad av sin storlek då vi säger att han spelade fult framför mål? Det är inga kroppstacklingar han sätter in, det är rena crosscheckingar och då spelar inte storlek och styrka speciellt stor roll.
Kommentera

berghult: Tillåt mig skratta... krig? Det där var väldigt överdrivet!
återigen så missgynnas ju chara av sin storlek, han skulle ju helst sitta utvisad hela matcherna enligt er?
Chara skulle haft en kraftmätare, som säger till när han tar i för 75% då måste han sluta, för annars börjar motståndarna grina vilt...
Kommentera

Dawidovski:

Split vision, kallas det. Följa spelet och se vad som händer på andra ställen. Sedin var ingen ängel utan fick ner Chara en gång. Att Sedin var i isen åtta eller nio gånger under den tiden missade kanske du medans du intesivt följde pucken.

Om du skyndar dig slå på PPV så visas matchen igen, då kan du specialstudera den situationen framför mål så kanske du ser hur Chara utmärkte sig i kväll.
Kommentera

Poffa: Hann du titta på matchen i övrigt? jag menar förutom att hålla reda på Charas spel?
Sedin stod väll som en ängel framför kassen och sålde lotter?
Det är kamp framför målet, och spelarna gör nästan vadsomhelst för att vinna den kampen!
Om jag inte minns fel, så fick väll sedin ner chara också några gånger?
Kommentera

Dawidovski:

Matchens lirare i FBK var i mina ögon Jesper Mattsson som slet och jobbade bra.
Kommentera

Dawidovski: Citat från expressen (TT):

Rena kriget
Det var rena kriget framför Martin Gerber i Färjestads kasse, och framförallt Färjestads väldige back Zdeno Chara crosscheckade och slog vilt omkring sig. Framförallt fick Modos Henrik Sedin ta emot massor av stryk och åkte i isen flera gånger.
Domaren Lars-Johan Ryhed stod och såg på och gjorde ingenting och publiken blev allt argare.
Kommentera

Poffa: Och vem hade du då valt till matchens lirare i FBK?
Jag säger inte att Aucoin var dålig, tvärtom så var han grymt bra ikväll.
Kommentera

Dawidovski: Att han inte åkte ut betyder inte att han inte borde åkt ut
Kommentera

Dawidovski:

Bara för att Ryhed valde att blunda så innebär det inte att man inte spelat fult. Se bara på händelsen framför mål i MODO:s PP. Fyra crosscheckingar, en tripping och allmänt ful.
Kommentera

Frisco: Antagligen så hade Aucoin blivit matchens lirare i modo, om han kommit upp i charas standard.
Chara hade väll inte nån utvisning på sig under hela matchen?
konstigt att ni tycker han spelar fult isåfall.
Kommentera

Dawidovski:

Att Chara valdes till matchens lirare säger ingenting. De som väljer är några lätt berusade personer från matchens företag. Chara spelade inte speciellt bra, mest bara fult.
Kommentera

Dawidovski: Chara spelade dock fulare än Aucoin tycker jag
Kommentera

Modoante: Jo så är det nog.
Kommentera

Dawidovski: Lite svårt för Aucoin att bli det kanske.
Kommentera

Dawidovski:

De flesta siktade nog på isen, även om det är lika förkastligt.
Kommentera

berghult: Om inte annat så spelade Chara bättre än Aucoin, chara blev ju matchens lirare i FBK.
Kommentera

Dawidovski: sittplatshuliganer du vet tror alla lag har såna typer som inta kan låta bli sådana dumheter
Kommentera

Paddan: Det var lite onödigt att börja kasta in flaskor och dylikt faktiskt!
Dom fortsatte ju tom. när hasse tryckte in pucken, konstigt?
Kommentera

Poffa: Här ska jag då be att få citera vad den treåriga plastbrorsdottern sa till min bror: Äh, tönt!
Kommentera

Paddan:

På isen? Det sa jag väl inte. I huvudet, sa jag...;-)
Kommentera

Poffa: Kastar in saker på isen gör jag inte, däremot verkar mina bänkgrannar tycka att det är helt okej att göra så.

Jag nöjer mig med att svära och sträcka upp händerna mot himlen i ren förtvivlan mm.
Kommentera

Apropå backar och speltid. Nån som vet varför Timmy bänkades i 3:e? Jag såg han bara på isen efter full tid. Sämre har han ju varit och fått förtroende. Såg inte mycket av Viklund heller i sista.
Kommentera

Paddan:

En flaska i huvudet, det hade han förtjänat. Du skulle gjort en insats du som har lite närmare än mig...
Kommentera

Frisco: Vid timeouten på slutet passade Gerber också på att speara sargen vid spelarbåset. Jäkla ligistfasoner...
Kommentera

Poffa: Det vet väl alla att man kan bli litet retlig av för mycket kaffe...

Enl C+ hade Aucoin en istid på 31,10 minuter i kväll. Såg aldrig ut att byta under pågående PP och utmärkt backspel i övrigt. Det är vad jag kallar en kvalitetsspelare och något som jag uppskattar i Modo idag. (Chara hade tom någon minut mer istid men spelade helt klart fulare...)
Kommentera

Poffa: Så var det nog tror jag. Han tog första bästa spelare. Och när han såg en försvarslös, liggande, snygg? Hasse tog han chansen.
Kommentera

Frisco:

Så ilskan som borde varit riktad mot Chara tog han alltså ut på Hasse genom att slasha/speara honom i magen efter målet? Ja, orättvist äro herrens vägar. Stackars Hasse...
Kommentera

Poffa: Den långe 33 körde ju över Gerber en stund innan målet. Hur 33 kunde hamna över egen målvakt vet jag inte men det är nog därför Gerber var syrak. Ja han kanske inte var så glad över målet heller?
Kommentera

renen:

Vid 3-1 så valde Kulon att sätta in fem spelare som kan och vill slåss. Hela tanken med sista 30 sekunderna var att få till ett bråk. Skönt att MODO inte gick på det.
Kommentera

Paddan: Snygg slashing av kåberg efter trean vid teket, mot Sedin där kunde handen rykt.
Kommentera

Paddan:

Man undrar dessutom hur han får det till att Gerber blir påkörd innan 2-1. Hasse kommer med fart, stöter in pucken och brakar sedan in i målvakt och målbur. Men det är ju solklar utvisning i Värmland, tydligen.
Kommentera

Poffa: Märkligt att han tydligen noterade en Sedin i målgården, men han noterade inte en Chara som med våldsamma crosscheckingar tilläts härja framför mål medan Ryhed verkade egendomligt upptagen av sina egna skridskor eller om det var iskvaliteten han studerade. För inte sjutton kollade Ryhed på spelet i varje fall.

Egendomligt, hade för mig att FBK var ett mer spelande lag och inte ett småfult och ruffande lag med Souray, Berglund och Chara som "härförare".
Kommentera

Poffa: Vattenflaskor kastades ut på isen från Färjestadbåset efter 2-1.

Strömberg borde kanske ta det lugnt. Han har ju 2 år villkorligt på sig.
Kommentera

« · 497177 · »