1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507133 inlägg · 4104 ämnen

Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år

« · 415042 · » Till forumet

Sv: Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år
knaskamilla: Det är alltid härligt med lite gammaldags och skön nepotism.
Kommentera

Hmm. Enligt SR är visst Pirre aktuell.

"Allting tyder på det just nu och då är nio NHL-spelare välkomnna till MoDo.

Samtliga är aktuella säger sportchefen Beng Hedin.

Prioritet ett är backar, framförallt Mattias Timander som inte har något kontrakt, Anders Eriksson som väntas få ett kontrakt med en NHL-klubb och Pierre Hedin."
Kommentera

knaskamilla: Så du menar att toor inte är korrekt pluralform ;-)
Kommentera

Salle:

Mer sprit och mer H Höger.
Kommentera

Salle: Drickbart kaffe, röstar jag på.
Kommentera

Salle:

Du kunde väl ha skrivit toaletter, så hade man sluppit läsa det fem gånger för att förstå vad du menade... ;) Jag röstar på mer stoppning i stolarna, jag.
Kommentera

Paddan: Mer toor (?), mer liggplatser... Vad härnäst?
Kommentera

knaskamilla: Fram för fler liggplatser på hockeyn!
Kommentera

Salle:

Jag insinuerar aldrig någonting.

Paddan:

Men herregud! Tänk lite på omgivningen också. De där sittplatserna är eftertraktade...
Kommentera

knaskamilla: Jepp, en hel bunt sittplatser. Kan vara skönt att ligga och se på hockey efter en ansträngande dag med flumdiskussioner uppe i Umeå.
Kommentera

knaskamilla: Jag insinuerade ingenting... Men frågan är om inte du gjorde det.
Kommentera

Salle:

Hmpf! Insinuerar du att jag är otjock? Eller, vänta...eh...att Paddan är tjock?
Kommentera

knaskamilla: Det beror på hur tjock man är lilla du...
Kommentera

Paddan:

En hel bunt sittplatser, alltså? Räcker det inte med EN sådan?
Kommentera

65Selander:

Jag undrar vem som är full, jag? Sitter du och super på arbetstid, vad skall Kungen och ÖB säga?
Kommentera

Poffa: Enda barskåpet du får tillgång till är väl Knas och kärrans!
och där lär du inte bli rödblommig!

Lessen att skriva ett skitinlägg men ville inte missa smashen!
Kommentera

Salle:

Beblanda mig med patrasket? Bahf! Mina biljett kommer som sagt att vara i guld, och ger mig förutom möjligheten att sitta på H-Höger även tillgång till alla barskåp i Kempis.
Kommentera

Poffa: Dom har inte glömt dig Poffa. Dom har medvetet "tappat bort" dina papper. Välkommen till stå!!!
Kommentera

Poffa: Undrar förresten om Jonte börjat på Posten, för sittplatsbiljetterna var gula den här gången.
Kommentera

AudibleGiraffe: 1:a åren i Sharks så var han rätt bra osså. Då spelade han i 1:a el 2:a linerna och låg då bra till poängmässigt i ett DreamTeam-liknande online spel jag deltog i?
Kommentera

Paddan:

Hmmm, sittplatsbunten hade inte kommit med posten till mig idag, jag börjar tro att de håller på att förgylla mina biljetter, bara för att visa hur enormt världsfenomenaljättebäst jag egentligen är.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Sedan han kom till Montreal har han ju haft en andra andning. Inte poängmässigt kanske, Susse har aldrig varit en poängmaskin, men definitivt spelmässigt.
Kommentera

Salle: Ja, okej då, det där stället där man hämtar ut paket mm på ICA i Bjästa. Var ju "tvungen" att hämta ut sittplatsko... eeh, jag menar sittplatsbunten... idag.
Kommentera

Poffa: Nu tog jag i... inte 7-8 år. Fast poängmässigt NHL var ju hans andra säsong i NHL, 1996 i Rangers. Men han stagnerade ju egentligen efter de första säsongerna i Rangers och blev aldrig nåt mer än en tredjelinare, trots att han hade potential att göra mer och bli bättre...
Han har ju knappast blivit bättre med åren, snarare sämre.
Kommentera

Paddan:

Nä, de behöver bara mogna inna man plockar in dem i datorn. De är som fina viner, blir bara bättre med åren.

Och ni som försöker vara roliga här och säga något om Jansson och bättre med åren, försök inte. Jansson är som en liter mjölk, kort datum och blir bara sämre och sämre ju längre tid det går därefter.
Kommentera

Paddan: Har dom informationsdisk på ICA BäPa??? Nu fattar jag inte kryptot eller så har jag för låg blodsockernivå?
Kommentera

Poffa: Efter lite samtal vid informationsdisken på någon form av affär där man har lotter och mjölk, bland annat, så ser jag fram emot morgondagens bilder.

Men...man behöver väl inte framkalla bilder tagna med digitalkamera, eller...?
Kommentera

AudibleGiraffe:

Varit på nedgång de senaste 7-8 åren? Så han hade sin peak runt 21-22 års ålder?
Kommentera

Poffa: Det är jag fullt medveten om. Men Weinhandl har ett lika stort MODO-hjärta som Sundström, det är jag helt övertygad om. Weinhandl är en vinnare. Både Bäckman och Brithén poängterade ju det. Tycker det är solklart att man ska ta hem Mattias som fortfarande är i utveckling, istället för Sundström som varit på nedgående de senaste 7-8 åren.
Kommentera

Poffa: Johanna (Samuels flickväm) skulle göra nån praktik i Trollhättan.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Påhlsson har själv valt Frölunda då flickvännen fått jobb i de trakterna (kommer inte ihåg var exakt, så här på rak arm). Weinhandl har inte uträttat något mer än vad Sundström gjort, och Sundström har trots allt en mer gedigen MODO-bakgrund än vad Troja-Ljungbyspelaren Weinhandl har.
Kommentera

AudibleGiraffe: Påhlsson har själv valt Frölunda.
Kommentera

Poffa: Jag är säkert ensam, men jag tycker det är skitkasst att MODO tar hem Sundström före Weinhandl och Påhlsson. Föredetting som inte gjort nåt gott på år och dag.
Kommentera

Poffa: Det är väl bara expressen som sagt att Weinis ska vara aktull för Timrå, inte världens bästa källa direkt.
Kommentera

Paddan:

Tvåårskontraktet borde låsa honom till Jokerit på samma sätt som Haakanas kontrakt band honom till MODO då han lämnade NHL.

Om nu Jokerit inte sagt "Nej tack, spela var du vill" så lär han hamna i Finland på onsdag kväll. Weinhandls vara eller inte vara är väl lite osäkert. Märkligt att han skulle välja TIK i så fall.
Kommentera

Petey21: Det var tydligen ett tvåårskontrakt som Pierre ursprungligen tecknade med Jokerit.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,313183,00.html
Kommentera

Martin S: Hur långt var kontrakted Hedin hade i Finland? Om det har gått ut så är det tydligen fritt fram att spela med MoDo, enligt artikeln i länktipset.

Utlånade spelare kan nog bli de du nämnde, sen ser jag gärna att Jansson lånas ut med... ;)
Kommentera

Icing-Ove: Dessutom är väl inte Hedin aktuell? Han är väl bunden av sitt kontrakt i Finland? Jag tror att Weinhandl spelar i MODO i höst. Frågan är vilka spelare som blir utlånade. Janne Ö? Green? P Öberg? Gästrin?
Kommentera

Icing-Ove:

Trångt, trångt, trångt i laget... Men nog vore det kul som fan att se honom i MoDo igen.
Kommentera

Alltså, klantar Modo bort Weinhandl under lockouten blir jag ganska ilsken. En spelare som kan stänka in pucken!!
Kommentera

Ursäkta att jag pratar med mig själv. Men här är Nonis uttalande om Sedinarna och det ser bra ut för oss modoiter. Mellan minut 50 och 55 finns hans uttalande.
Kommentera

knaskamilla:

"According to J.P. Barry, the twins' agent, talks are continuing on a daily basis with Canuck GM Dave Nonis. Barry also stated Wednesday that the Sedins have never set a deadline in which they would walk away from the table and sign with MoDo. "

"There's going to be some pressure from over there, I presume, fairly soon because the Swedish season starts around the 18th," Barry said from Calgary. "If the season starts, there might not be a spot for them there. But we never set a deadline."
Kommentera

knaskamilla:
Jag hittade inget avsnitt med Nonis i denna webbsändning 9 sept. kl. 10pm: www.cknw.com/audiovault/audiovault.cfm

Tio min i sändningen startar sportsnacket och de är bedrövade och tror på LÅNG lockout. Däremot verkar Crawford håna sedinarna lite i tidningen med att säga: "Jag gav ju i alla fall mer speltid till Sedinarna än vad den där Hardy gjorde nyligen".

Mer om det finns på: www.canada.com/sports/hockey/canucks.html
Kommentera

Icing-Ove:

Ingen spännande rapport angående Nonis i Sportstalk?
Kommentera

Icing-Ove: Jag ser också hellre Weinhandl i laget än Sundström.
Kommentera

Poffa:
Weinhandl före Sundström säger jag. Vi behöver inga fler centertyper som hellre passar än stänker in den :-)
Men gärna båda två om det går.
Kommentera

I natt förkastade NHL spelarförbundets sista bud. Enligt Trevor Linden, som är spelarnas talesman, så var det här sista chansen att rädda säsongen. Det mesta tyder alltså på att MODO kommer få skapliga förstärkningar. Foppa, Timmy och 2x Sedin skriver på för hela säsongen, dessutom förstärks laget förmodligen av Sundström och Näslund och kanske ytterligare en back. Om den backen är Anders Eriksson, Pierre Hedin eller någon helt annan får vi väl se.
Kommentera

Ikväll ska tydligen Canucks GM Dave Nonis tala i radio (Sportstalk) så vi får väl hoppas på en "sur och uppgiven" Nonis gällande Bröderna Sargsnurr.
Kommentera

Icing-Ove: Ja det kan jag hålla med om. Ett SM-Guld skulle kunna vara den "morot" han tycks behöva för att vilja fortsätta satsa. (om det blir lockout förstås)
Kommentera

JanT:
Håller med, Näslund är lite av en gåta, men tror ändå att chansen på ett SM-guld kan locka honom kvar. Han känner ju att Canucks inte har en chans på NHL bucklan.
Kommentera

« · 415042 · »