1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507765 inlägg · 4105 ämnen

Nu spekulerar vi!

« · 402892 · » Till forumet

Sv: Nu spekulerar vi!
knaskamilla: Därför att de är värdelös på det. De är värdelös på det mesta. Rövslickeri över hela registret. Tänk om de måste göra sig obekväm och kanske inte kan få det där stora scoopet som de vill ha. Hmm? Fast det får de ju aldrig.
Kommentera

NuMo:

Eftersom dina länkar inte fungerade gick jag in på tidningen.to i stället, för att se om de hade något intressant. Det hade de inte. Varför är de så dåliga på att skriva om sport (läs: MoDo)? Försvara dig nu, det är ju din tidning!

I övrigt kunde jag konstatera att Latin Kings var väldigt lika tre tjejer från Fame Factory och en tant.
Kommentera

AudibleGiraffe:

De kanske satte sig och läste igenom laguppställningen och insåg att det faktiskt var backar som behövdes? ;) Äh, jag vet inte. Jag vet bara att jag hörde en forward och tre backar med mina egna öron...
Kommentera

Det jag är lite brydd över är att Bengt Hedin o co sa för några veckor sedan att man skulle värva 2 bra forwards till och 2 backar.
Nu har man alltså ändrat sig och ska bara värva 1 bra forward till och 3 backar???

Är det jag som har missuppfattat det?
Kommentera

AudibleGiraffe: Jag har upptäckt samma sak, det verkar inte att gå in på sidan. Jaja, det är väl någon Indiantaktik förstås.
Kommentera

NuMo: snyft. Nåt fel på ÖA idag, har inte kunnat läsa vad som står?
Kommentera

NuMo:
Det är nog en Haakana-typ eller en snubbe som vill se hur snygga brudar det är i Sverige. Kanske fiske med Salo lockar också. Men han måste fan va bättre än Alavaara......och kanske Jansson.
Kommentera

Nu verkar man värva vilt. Det här gillar jag faktiskt inte riktigt. Om det inte är Rob Blake vill säga. Det lär det väl inte vara och någon Wilde hoppas jag inte att det är.

www.allehanda.se/sport/2872.html
Kommentera

Martin S: Ja, det är tänkbart. Hur jag än söker så kan jag inte få det bekräftat någon annan stans.
Kommentera

NuMo: "and signed a contract to play for MoDo" Jag skulle inte alls bli förvånad om källan till dett egentligen är aftonbladet. Om jag inte minns fel så ska Timmy gifta sig i helgen(såg annons i ÖA förra veckan typ) så han har säkert annat att tänka på nu.
Kommentera

Martin S: Äsch...
Kommentera

Hawerchuk: Enligt artiklen av Hasse på modohockey.se så tyder jag att proffsen ska träna med MODO i sommar och inte på egen hand. Det är förmodligen därför som Kent säger detta om att några spelare försvinner till World Cup.
Kommentera

"Jag inser att jag aldrig kommer att kunna vara helförsäkrad, men vadå? I bland får man ta risker och jag är beredd att göra det för att få spela hockey, säger Daniel Alfredsson."

Vi har tidigare varit inne på försärkingsfrågan. Att försäkra Alfredsson under strejken skulle kosta 17.000.000:- men nu verkar det iallafall som om Alfie kan tänka sig någon form av halvförsäkring eller så.
Kommentera

Nu rycker vi i allt vi kan!

"19 augusti sticker ju också EN DEL SPELARE, DE som ska spela World Cup."

Vilka mer än Salo? Foppa? ;-)
Kommentera

NuMo: + k
Kommentera

YaQoP: Nä, men det finns väl backhatare även där. För att inte tala om tränare som låter värdelösa bacar spela bara för att de, de, de. Ja jag vet inte riktigt varför.
Kommentera

NuMo:

De lät föga imponerade av honom.
Kommentera

Poffa: Och här är några kommentarer från Phillys message board.

Time Posted: 6/7/2004 12:31:11 PM
Author: dreaminofcup

--------------------------------------------------------------------------------

Subject: RE:THERE IS A GOD, TIMANDER IS GOING HOME !!!!!!
Time Posted: 6/7/2004 1:46:19 PM
Author: Flyerz9798

--------------------------------------------------------------------------------

Subject: RE:RE:THERE IS A GOD, TIMANDER IS GOING HOME !!!!!!
Time Posted: 6/7/2004 11:14:15 PM
Author: TimanderGirl3
Message: Sorry to burst your bubble "Dream" but Mattias contract in Modo is VOID if there is an NHL season and he can sign with a team
Kommentera

NuMo:

Såg också det. Underbart om det är sant, en tydlig vink om att något ändå är på gång om det inte är helt sant.

Heja, heja!
Kommentera

Shutdown på modoforum ger oss en länk gällande Timander.

[url=www.philly.com/mld/inquirer/8847548.htm?&1c]Timander till Modo[/url]

"Loose pucks

Flyers defenseman Mattias Timander, a Group 5 free agent, has returned to Sweden and signed a contract to play for MoDo next season in the Swedish Elite League. He was not expected to be re-signed by the Flyers... ."

Dags att leta upp fler tecken i stratosfären.
Kommentera

Poffa: Borde inte det ligga på spelarna själva i första hand, därefter på spelarnas klubbar. I detta fall då NHL lagen?
Kommentera

Är det någon som kan svara på följande fråga:

Har ES-lagen tagit på sig att låta de i WC uttagna NHL-spelarna träna med respektive klubbar? Eller är det upp till spelarna att själva fixa detta?
Kommentera

Vallin: Jocke gjorde succe redan 01/02 med Weinhandl och Hlinka då han gjorde 8 poäng i slutspelet(de flesta i kvarstfinalen mot Luleå om jag inte har helt fel). Säsongen 01/02 var Jocke fortfarande bara första års A Junior och när tänker så är det väl bara Sedinarna som gjort mer än åtta poäng i slutspelssammanhang som juniorer?
Kommentera

Mano:

Jocke har helt klart potential. Tycker du har gjort en ganska bra analys. Dock har han haft lite oflax med skador och i fjolårets MoDo var det ganska svårt för en kille som honom att visa framfötterna.

Det är väl sällan en ung kille kliver fram och blir en ledare utan vidare, utan det bästa är som du säger att matcha in honom med ett par riktiga snidare (ex. Svarten & Salle) så han får lite gratis och lite lättare att producera. Med poängen kommer självförtroendet.

Minns med glädje några av Jockes bästa matcher i MoDotröjan från säsongen 02-03 då han lirade med Hlinka. Då såg man verkligen att han kan.

Frågan är hur han kommer att matchas. Ser som sagt ganska tunt ut på ytterforwardssidan just nu, så med lite tur får han spela i andralinan. Hur som helst lär han få spela beydligt offensivare den här säsongen än den förra... :)
Kommentera

knaskamilla: Viktig fråga här; Hur matchar man Jocke i vinter? I honom ser jag potential för 35-40 poäng om han får lira i rätt omgivning - vilket i mitt fall är Svarten/Salle eller den eventuella förstakedja som vi kan erbjuda. Jocke är i mina ögon en av våra mest talangfulla spelare på forwardssidan och han har många gånger visat att han trivs när pucken går snabbt. Att han däremot än så länge är helt oduglig på att leda en kedja på egen hand (som när han sätts vid sidan om gnuggare som Öberg/Öberg exempelvis) ser jag främst som en självförtroendefråga som man löser genom att låta honom spela sig till ett sådant. Enklast då genom att flankera någon av våra galanta storstjärnor. Då har vi fött en ny.
Eller vad säger ni? Jag vet folk som ser honom komplett värdelös på alla tänkbara ting och inte duglig till annat än att rumpslipa bänk och matcha i fjärdekedjan vid 1-5 i Globen.
Kommentera

knaskamilla:

Mmmh... Vi får se hur det artar sig. Vi vet faktiskt inte ens hur laget ser ut i september. Roligt kommer det nog att bli i vilket fall som helst!
Kommentera

Vallin:

Jo, det såg man ju när Gästrin väl fick förtroendet och hamnade i rätt omgivning - att han faktiskt kunde bättre. Du ser! Vilken potential det finns i laget!
Kommentera

knaskamilla:

Jag förlåter dig för denna gång. Även solen har sina fläckar... ;)

Green? Tja, varför inte. Får han förtroende och lite trygghet så. Ifjol kastades han runt mellan platser hit och dit, när han inte var bänkad... I Troja var han något av en poängmaskin.

Sedan kan faktiskt Gästrin höja sig mer en ett snäpp. I Linköping var han riktigt bra, även om han såg ut som bambi på hal is förra säsongen...
Kommentera

Vallin:

Hjälp. Jag läste ditt inlägg flera gånger och missade "ytter" varenda gång. Mitt misstag.

Nu när jag tänker efter undrar jag om inte Green såg ut att vara på g i slutet av säsongen också? Kanske det kan bli något bra av honom?
Kommentera

knaskamilla:

Självklart håller Svarten måttet! Personligen håller jag honom som bäste spelare i ES fram till skadan, han var ju helt enorm i match efter match! Både han och Salle överträffade mina förväntningar rejält. Dock syftade jag på ytterforwards. Centersidan är jag inte ett dugg orolig för, där har vi redan i dagsläget Svarten och Steen, två centrar som vilket lag som helst i ES skulle vilja ha i sin laguppställning. Dessutom tror jag att Warg tar ytterligare ett steg framåt i år, om han nu får spela...

Förhoppningsvis har vi ett lag med fler stjärnor den här säsongen. Då kommer medelmåttorna bli tvungna att spela för att platsa, så det blir nog inte så mycket finåka och hoppas på att andra ska göra det. Förhoppningsvis, som sagt...
Kommentera

Vallin:

Kommer Susse hem blir jag lycklig. Kommer Kaberle blir jag också lycklig, men då känns det troligare med Timander.

Nog håller väl Svarten måttet! Eller tror du att han tappat sin kraft sedan han blev skadad? Vad fan, killen kunde ju döda ett BP nästan helt på egen hand. Jag blev riktigt imponerad av hans spel. I honom har vi en väldigt bra spelare.

Det blir svårt för de flesta spelarna att ta ett steg bakåt jämfört med förra säsongen, så jag hoppas verkligen att de tar ett framåt! ;) Intressant blir att se ifall de klarar av att spela som ett lag bättre i höst, i stället för att bara lita på ett par enskilda spelare.
Kommentera

knaskamilla:

Jag tror inte heller på en masshemkomst. Gissar på Susse och en högklassig forward till. Vågar inte tro att Foppa kommer hem förrän kontraktet är skrivet. Får vi dessutom hem någon av backarna det spekuleras om (Kaberle, Timander) så är det riktigt bra. Dock tycker jag att de båda har spelat alldeles för bra den här säsongen för att vända hem till MoDo.

Sedinarna har jag också svårt att tro att de kommer hem. De gjorde precis som du sa sina hittills bästa säsonger.

Tycker ändå det ser halvtunt ut på ytterforwardssidan. Den enda som vi vet håller måttet och producerar är Salle. Lindström tror jag inte mycket på men jag hoppas att jag har fel och du har rätt om honom. Helt klart är iaf att många av de forwards vi har i truppen idag måste ta ett steg framåt till den här säsongen, Foppa eller ej. Personligen ser jag gärna en förstakedja med Foppa, Susse och en Wennerberg som spelar som han gjorde hösten 2002. Mumma!
Kommentera

Vallin:

Kommer Foppa hem spelar det ingen roll om det blir lockout - pressen på MoDo att vinna SM-guld kan inte bli större ändå. Jag tycker dock att det är oroande att folk räknar med att MoDo tar guld ifall Foppa kommer hem. Själv räknar jag alltid med kvalspel, så kan det bara bli bättre...

Jag tror för övrigt inte att vi kommer att få se någon "masshemkomst" i år, såvida det inte blir lockout. Vad fan, Sedinarna måste ju ha massor kvar att ge! Nu är jag inte insatt i NHL, men har de inte precis börjat motsvara förväntningarna där borta?

Warg hoppas jag verkligen får, och tar, chansen - för han var en av de få som såg mer lovande ut än på väg mot allsvenskan under säsongen som var... Men, men. Angenäma problem, som du skriver!

Tycker för övrigt att det känns som att vi har ett bra lag redan nu. En riktigt bra, och förhoppningsvis lite jämnare i sina insatser än andra, målvakt i Salo. Där har vi ju dessutom Zakke, som (vad än Frisco säger) har framtiden för sig. Att få kriga om målvaktsplatsen med Salo måste väl vara ganska perfekt för honom?

På backen har vi Hasse J, som förhoppningsvis höjer sig den här säsongen jämfört med den förra. Han borde kunna bli riktigt bra. Damgaard torde väl fortsätta spela stabilt? Enström lär fortsätta utvecklas, och Hedman likaså.

Svarten och Salle var riktigt bra säsongen som var, och lär ju inte direkt bli sämre den som kommer. Man blir glad när man tänker på att de faktiskt skrev så långa kontrakt med MoDo. Steen är ett riktigt bra nyförvärv. Jocke Lindström tror jag kommer att göra en bra säsong (om han bara låter bli att göra high fives), känns som att han var på g innan han blev skadad i höstas.

(Nu kan jag inte nämna fler forwards, för då kommer det att bli så uppenbart för Poffa att jag utelämnade bara en av backarna.)

Fast...det känns som att många andra lag också kommer att bli riktigt bra. Bästa ES-säsongen på länge?
Kommentera

Martin S:

"Jag tror också att för MODOs del så är det bäst att det INTE blir en strejk. En strejk innebär att alla lag kan få hem spelare, spelare som jag tror MODO får hem oavsett vad som händer."

Håller med dig helt och hållet där. Dessutom skulle pressen på MoDo att vinna SM-guld bli om möjligt ännu större med strejk än utan.

En tanke som slagit mig är hur centersidan ska se ut nästa år. Lek med tanken att MoDo signar Foppa och Susse. Då ser centersidan ut som följer: Foppa, Susse, Svarten, Steen, Warg, Hedlund. Redan där har vi en situation där vi har fyra centrar av mycket hög klass och med de namnen tror jag dessutom INTE att Skägget tänker gå runt på fyra centrar. Dock lär Foppa spela ytterforward. Någon fler som kan det? Steen?

Om det då blir som du tror och hoppas, dvs att tvillingarna också kommer hem, ja då har vi helt plötsligt ytterligare en högklassig center... iofs ett angenämt problem som MoDo inte varit i närheten av på ett antal år.

Juniorerna som det snackades om att plocka upp till i år lär det nog inte bli något med den här säsongen. Vi behöver två forwards och två backar till av relativt hög klass, vilket jag också tror vi kommer att få och då har vi helt plötsligt 22 spelare i truppen.

Jag tror inte att Warg och Hedlund (som jag har svårt att se hur de skulle platsa om de inte återgår till att spela back resp. ytterforward) lånas ut för ett par junisars skull. Synd, iofs, för bättre läge att slussa in dem i laget finns väl knappast.

Summering av mitt ordande: Blir vi tvungna att skola om bra centrar till ytterforwards? Blir det några junisar i truppen?
Kommentera

Martin S:

Tänk om vi kunde ha tagit tillbaka en av de där. Agu istället för Jansson. Wow!
Kommentera

AudibleGiraffe: Jag har fortfarande stora förhoppningar om att MODO ska presentera sex spelare till innan truppen är spikad. Jag tror också att för MODOs del så är det bäst att det INTE blir en strejk. En strejk innebär att alla lag kan få hem spelare, spelare som jag tror MODO får hem oavsett vad som händer.

Vilka sex spelare som jag tror kommer att signa i sommar behöver jag knappast räkna upp. Sundström blir free agent och det är knappast troligt att Montreal eller något annan lag signar han för typ 20 miljoner med tanke på hans säsong. Den enda klubben som jag kan tänka mig är intresserad är Phoenix Coyotes där hans gamla läromästare Wayne Gretzky är in charge.

Jag tvivlar på att Noonis är lika stort Sedin fan som Burke. Om Burke hade fått gått som GM för några år sedan tror jag inte Daniel och Henrik varit kvar i British Columbia nu. Dessutom kunde man väl läsa mellan raderna att ingen av dom tyckte att Crawford var så mycket att hänga i julgranen direkt.

Om MODO lånar ut några spelare i höst så sätter jag 100:- på att dessa spelare hamnar i Västerås IK av någon jättekonstig anledning..

Till sist så verkar det som om Almtuna håller på att bli en liten MODO koloni. Sundh, Agu och Almtorp. Dessutom Abrahamsson som kunde varit MODOit.
Kommentera

Frisco:

Undrar hur han tänkt lösa det med att driva restaurang i arenan, vilket han pratade om? Om den blir klar i dec 2005 så har han väl ett halvår kvar på sitt ABE-kontrakt? Fast det förstås, han kanske kan jobba på två ställen samtidigt...
Kommentera

AudibleGiraffe: Han fick inte sparken. Däremot fick han inget nytt kontrakt på restaurangen till att börja med. Nu har det dock löst sig och restaurangsnubben jobbar vidare på samma ställe.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Nä, det var ABE:s lunchrestaurang.

YaQoP:

"Brux AB Övik är ett service- och fastighetsbolag som började sin verksamhet år 2001. Fastighetsbeståndet ligger intill Domsjö industriområde och består av ca 20.000 m2 kontorsyta samt 56 hyreslägenheter.

Vårt servicekoncept är mycket framgångsrikt och begränsas inte enbart till Domsjö industriområde utan kunderna finns över hela Örnsköldsvik.

Verksamheten sköts av ca 60 medarbetare och omsättningen uppgår till drygt 40 mkr."
Kommentera

Frisco: Får väl hoppas att dom har bättre "Dagens" än vad dim hade idag isf ;-)
Kommentera

AudibleGiraffe:

Det va ju en kock bara som va så vansinnigt bra, har aldrig smakat hans käk tyvärr, vet inte heller om den har med Brux att göra.
Vet inte ens om Brux är en restaurang?

Jag vet bannemig ingenting.
Kommentera

Frisco: Var det inte nån jättepoppis restaurang i Ö-vik där kockarna fick sparken för att de lockade för mycket kunder??? Är det den?
Kommentera

knaskamilla: www.brux.se/
Kommentera

YaQoP: Nja brögäng var väl att ta i. Men alla har ju målat upp det absolut bästa tänkbara scenariot som funnits att tillgå.
ALLA HAR JU SKRIKIT "FOPPA ÄR KLAR GUBBAR, SEDINARNA ÄR KLARA"...

När det i själva verket kanske inte varit så enkelt... Bara om det blir lockout.
Kommentera

YaQoP:

Tvärs över vägen från Kempis, typ... ;)
Kommentera

Spud:

Kan inte annat än hålla med.

By the way:
"Måndagen den 14 juni, klockan 18,00, på Brux är det dags för MODO Hockeys årsmöte . "

Var ligger Brux?
Kommentera

YaQoP: Man blir så less, hatar den här tiden på året.. Soljävulen gassar alla ler. Själv går man i nån form av magsårskänsla när inte alla pusselbitar har format ett fint lagfotografi. Dte enda jag vet är dagens lögn är att foppa skulle låta modo vänta på hans svar till efter WC.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Vi får helt enkelt ett riktigt brögäng nästa säsong, kvalserien here we come!
Kommentera

AudibleGiraffe: Inte några jättelyft precis. Timander har visserligen platsat nu i Flyers. Men inte kommer han att vara något bättre än Damgaard.

Det vi får hoppas på är helt enkelt en lockout. Då skriver säkert Foppa på ett kontrakt med MODO och vi får några andra...
Kommentera

NuMo: Som jag trodde. Alla har gapat efter mycket men har mist hela stycket. Inte ens foppa säker. Kaberle inte heller säker och Eriksson har väl iofs aldrig varit aktuell den glassaren.
Sedinarna har jag egentligen aldrig trott på att de skulle komma hem. Varför skulle dom avbryta deras karriärer i NHL för att komma hem. Speciellt nu när Noonis också är fan av Sedinarna liksom Burke. Och det bästa av allt skulle ju vara om de tradades till ett lag där tränaren tror mer på dem.
Vad finns kvar??? Inte mycket. Visst Susse. Han har dock sagt att han vill stanna ett år till i NHL. Och anta att han kommer. Inte kommer han att dominera nåt i elitserien...

Och resten av MODOiterna i NHL har ju kontrakt med lag såsom Weinhandl, Påhlsson, Näslund etc

I så fall är det i så fall bara hyfsat troligt med Timander och Sundström.
Kommentera

« · 402892 · »