1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Nya souvenirer

« · 549478 · » Till forumet

Sv: Nya souvenirer
knaskamilla:

Skönt att höra att de kan göra något rätt i alla fall...
Kommentera

Poffa:

Jag har gett upp på de där. De har ju inte insett att det bästa att göra är att överlåta allt skrivande till mig.
Kommentera

knaskamilla:

Nej, inget som helst. Skall man skriva bör man kunna uttrycka sig. Hålla med om det borde ni göra...
Kommentera

Poffa:

Nu är det väl iofs ingen nyhet att folket på kansliet inte är några stjärnor på att formulera sig, så du kanske kan ha överseende?
Kommentera

Paddan & Salle:

Undrar hur jag har kunnat missa bägge dessa rykten? Skumt. Det enda jag har hört är "vi borde ha haft finalisterna klara typ igår".
Kommentera

knaskamilla:

I så fall borde författaren av texten "Under morgondagen..." hängas från närmaste björk.
Kommentera

Paddan: Jag hörde torsdagar jämna veckor mellan 9.30- 10.00 om det är fullmåne.
Kommentera

Poffa: Jepp, man skulle bara få rösta mellan klockan 08.30 och halv nio imorgon bitti.
Kommentera

Poffa:

Nej, omröstningen kommer nog att pågå ett tag.
Kommentera

Paddan:

Kommer man bara få rösta under morgondagen? Låter ju lite märkligt, många är ju inte inne på åfficijella varje dag.
Kommentera

Nalle Sjuh: Om jag inte minns helt galet så brukar man väl från MoDo-håll åtminstone anlita TrackScreen för att fixa trycket på matchtröjorna.
Till kommande säsong hoppas jag att man övergår till broderade klubbmärken mm, men det är väl för mycket att hoppas på.
Kommentera

Paddan & knas:

Äreinte Trackscreen också? Har för mig att jag hört den kopplingen.
Kommentera

knaskamilla: Ser att Sports & Profile tydligen tänkt sig att utveckla någon form av onlineshop för bland annat Assyriska.
Förresten, hade inte Sports & Profile sargreklam i Kempis förut?
Kommentera

Paddan:

Hmm. Som jag har förstått det är det två företag. Det ena tror jag är Sports and profiles (kan det heta så?).
Kommentera

knaskamilla: Vilka är det som man har kontrakt med för framtagning av souvenirer och tröjor?
Kommentera

Paddan:

En långärmad och en kortärmad t-shirt skulle tas fram. Nu kom det bara in fyra långärmade (tror jag), så den delen skippades. Sen är ju grejen den också att de redan har en kollektion med nya tröjor, som de beställt. Skulle de trycka upp alla som folk tycker ska tryckas upp av de där skulle det knappast vara någon ekonomisk vinst för MoDo.
Kommentera

Nalle Sjuh: Var det bara en t-shirt som eventuellt skulle tas fram?
Tycker det fanns en hel del intressanta förslag bland de olika tävlingsbidragen som borde förtjäna en upptryckning i en officiell kollektion.

Nu är det bara att sitta och vänta på att omröstningen börjar, för något måste jag ju hitta på för att slippa plugga... 

Kommentera

Frisco: [Vi har sorterat bort de mest "galna" förslagen]

Rent defaitistiskt så kan jag inte få bort något annat än t-shirtar i färgerna rött och svart, samt innehåller orden "MODO" och "Hockey" alternativt logotypen + något mönster av valfritt slag. Allt annat innebär en (positiv) chock, faktiskt.

Hoppas Safta vågar plocka upp något av det som blir över.
Kommentera

knaskamilla: Äh, jag tycker att man skulle fått kvittera ut en t-shirt och ett gäng tuschpennor på kansliet och sedan skapa fritt.

Fast det verkar ju också ha fungerat bra, i vissa fall, att använda sig av Paint för att få fram sina briljanta idéer.
Kommentera

Frisco:

Jag skulle ha velat haft någon sorts sida där det fanns en tröja som folk  fick designa sitt bidrag på, med någon sorts designa tröjor-verktyg. När tävlingen började, alltså.
Kommentera

knaskamilla: Jag skulle vilja ha de 11 finalisterna med samma bildkvalitet.
Kommentera

Frisco:

Jag vet inte. Jag tänkte också direkt på NuMo när jag hörde det, av någon anledning.
Kommentera

Frisco:

Ajaj. Du kunde ha gjort sex långärmade annars, så hade det funnits tio förslag att välja bland...
Kommentera

knaskamilla: (Vi har sorterat bort de mest "galna" förslagen)

Varför får jag inte bort NuMo ur tankarna?
Kommentera

knaskamilla: Långärmat? Jag hade missat att det var en sån tävling:-)
Kommentera

"11 finalister klara!

Under morgondagen kommer alla besökare på modohockey.se att kunna rösta fram sina favorit-förslag på t-shirts. Förslagen har designats av medlemmar i modohockey.se och det vinnande bidraget kommer att produceras och säljas som MODO Hockey "officiell souvenir".

- Fantastisk respons! Vi har fått in jättemånga bra förslag. Vi har sorterat bort de mest "galna" förslagen och har nu kommit fram till 11 st finalister, säger Magnus Svensson på kansliet.

- Tyvärr fick vi in väldigt lite förslag på långärmat vilket gör att vi stryker den delen i tävlingen. Eventuellt kör vi en "långärmad-tävling" längre fram."

Kommentera

Jaha, till veckan är det dags att leka jury. Blir kul.

Kommentera

Sista dag imorgon att posta bidrag i tröjtävlingen (ni vet, min braiga idé)...

Kommentera

knaskamilla: Intressant att se NuMos t-shirt förslag. Hmm, påminner mig på något sätt om de där t-shirtarna och kalsongerna som var blågula, om jag inte minns galet.

Själv skulle jag vilja se en tröja i mörkbrunt med orangea muddar och texten "#32, the chosen one!" i gult.
Kommentera

Poffa:

Men inte som haft tillåtelse att göra det. Fast jag är lite besviken på att de inte köpte konceptet rakt av och gjorde liiite mer av det. De skulle t.ex. ha kunnat bygga en sida där man får lite hjälp att datordesigna en, typ spreadshirt.net. Då hade de nog fått in fler (bra?) bidrag.
Kommentera

knaskamilla:

Det är det fler som gjort.

Kommentera

Poffa:

Oj, en tävling? Äh, jag tar väl åt mig äran då...
Kommentera

Poffa: Oj. Var det så många?:-)
Kommentera

Frisco:

Menar du inte "44 MIKA!"?

Kommentera

Poffa: Hehe. Förresten, har vi fått nån kommentar från ditt inlägg med 4 Mika från i söndags i Motorboken?
Kommentera

Frisco:

"Vilken svenska?" känns mer rätt. Jag trodde det skulle slinka igenom med tanke på att svensklärarinnan inte är här, men så kom du och hackade istället.

Jag skyller väl på något så har jag det gjort. Få se nu... Jefla radio som störde mig. Så, gjort.

Kommentera

Paddan & Poffa: Håller med... Det enda som är "fel" med 18 & 19 är att MoDo-loggan är för liten.
Kommentera

Poffa: Vilken Svenska. Det är inte Dalmål du skrivit i alla fall.
Kommentera

Paddan:

Jag är fullkomligt enlig med dig.

Kommentera

Poffa: Så här ett tag efteråt så är fortfarande tröjförslag #2, 16, 18 och 19 de absolut snyggaste.
Kommentera

Frisco:

Tackar. Satt och chansade på trojor, troja, retro, retrotroja, retrotrojor osv... Och så var det så enkelt som jerseys.

Kommentera

Salle:

Jo, det behöver jag ju verkligen. Höjd status, alltså.

Ville man vara elak så skulle man säga att jag är glömsk.
Ville man vara sanningsenlig så skulle man säga att jag är... glömsk.

Kommentera

Poffa: Om man var lite konspiratoriskt lagd så skulle man kunna tro att du gör det medvetet för att få upp statusen.
Kommentera

Länk? Jo, det är som vanligt. Jag glömmer den och får posta den i inlägget efter.
Kommentera

Nu ni, nu skall det vässas pennor och ritas bilder.

Frisco, har du kvar sidan med alla matchtröjor som ritades ett tag? Hysta upp länken, för jag har tappat den.

Kommentera

65selander:

Jag drömmer inte om att se Skellefte i ES. Däremot skulle det vara mycket roligare med dem i ES än med t.ex. Brynäs eller Leksand. Fast jag ser ju helst tio lag i ES. Då skulle det mesta lösa sig själv, på naturlig väg liksom.

Vad gäller souvenirer så var utbudet inte direkt fantastiskt i den där katalogen jag tittade i. Man undrar hur lite som egentligen krävs för att få jobb på en firma som designar souvenirer åt olika idrottsklubbar. (Min gissning: jättelite.)
Kommentera

knaskamilla: Förstår att din största dröm är att få se Brynäs i AS, fast din dröm att få se SAIK i ES lär nog heller inte gå i uppfyllelse.

Trist men sånt är livet
Kommentera

65selander:

Det skulle ju förutsätta att MoDo började sälja kiltar, först och främst, så hoppas inte för mycket. Innan de lyckats göra slag i saken spelar ni i allsvenskan... ;)
Kommentera

Frisco: Nice Tycker det är kul med någon som tar det seriöst med det rutiga istället för att bestämma träff för att slåss med rutiga kepsar på skallen;-)

Knas: vilken tur att ni har råd då så kanske man kan få se lita Kiltar när man kommer upp.
Kommentera

« · 549478 · »