1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508354 inlägg · 4106 ämnen

Nya souvenirer

« · 549810 · » Till forumet

Sv: Nya souvenirer
Poffa & knas:

Jag köper nog ett ex. av ert val, om det nu skulle ha blivit den som segrade - men Wayne Greskys ölunderläggskoppling är inte helt fel, och troligen en del i att jag istället valde nummer två.

knas:

Jag vet inte om det tolkas som ett personangrepp på 89,2 % av de röstande, men jag tror att man måste hålla sig till ett visst "axeltryck" för att få plats i tvåan, och de knappa 11 % den fått är ett utslag av att alla inte klarar det. Den undertecknade bengeten gör ju såklart det, och då var valet lätt.
Kommentera

Undrar om inte folk på åffisjella sett till så att MoDo inte kommer att vara särskilt sugna på att göra något fansen önskar i souvenirväg igen? Jag har en stark känsla av att den här tävlingen definitivt blev en engångsföreteelse.

Först gnäller folk över det dåliga souvenirutbudet, vilket är fullt förståeligt. Då ordnar MoDo en tävling så att de ska kunna vara med och påverka utbudet, och lovar att trycka upp två tröjor av tävlingsbidragen. För litet intresse visas av att designa långärmade tröjor, varför den delen av tävlingen stryks. Elva finalister tas ut (trots att det var sagt tio från början) - då gnäller folk över att inte alla tröjor är med i finalen. Folk gnäller också över att annat folk röstat på "fel" tröja och över att MoDo kommer att trycka upp den tröja som vinner.

Suck.

Nu ska jag inte försöka låtsas som att jag inte gillar att gnälla jag också, men jag tycker att gnället i det här fallet (från flera håll) är väldigt knepigt.

Kommentera

knaskamilla:
Det är väl inte folk i allmänhet som gnäller om tröjorna utan framförallt Wayne, som för övrigt har gnällt på alla bidrag som han inte gjort själv (sen att hans bidrag liknade något inte ens katten skulle dra in är väl en annan historia). Men visst vore det tragiskt om han ser till så att det inte blir några fler såna initiativ från kansliet, att låta fansen komma med förslag på saker och ting.
Kommentera

Petey21:

Nog är det fler än han som gnällt (fast kanske inte lika intensivt). Som sagt, chansen att något liknande den här tävlingen händer igen är ganska liten för tillfället. I princip obefintlig.
Kommentera

knaskamilla:

Och hur bra är det att man kan rösta en gång på varje bidrag i tröjtävlingen på åfficijella? Är det meningen att man skall kunna rösta en gång på alla bidrag så är det märkligt, är det så att det inte är meningen så är det pinsamt.

Kommentera

Poffa:

Jag kan då bara rösta en gång på ett bidrag, sen kan jag inte rösta mer...

(Dock kunde jag rösta på nytt när jag bytte webbläsare)
Kommentera

Nikki:
Kommentera

Poffa:

Och nu har jag listat ut varför det blir tomma inlägg ibland. Men det tar jag med Marcus.

Det jag ville ha sagt var dock:

Jag har röstat på tre olika bidrag, en gång per bidrag. Röstar jag på en som jag redan tidigare röstat på får jag besked om att jag redan röstat. Väljer jag dock en som jag inte tidigare röstat på så får jag upp "Tack för din röst".

Jag har dock valt att testa detta mot de tröjor som ligger sämst till. Så jag borde inte ha påverkat utgången.

Kommentera

knaskamilla:

Men asså (och nu refererar jag till ditt inlägg från 10:46), du menar väl inte att du fortfarande idag, i juni år 2005, sitter och hyser något hopp till att folk skulle känna en kollektiv ansvarskänsla för att ha god hyfs och hålla god ton mot administratörerna av sajten?

Vilka inlägg som släpps igenom på ett forum är väl helt och hållet upp till moderatorerna, och du har ju själv gett prov på att du insett vad Wayne vill med sina inlägg - så min fråga är då: varför gnälla om något du själv kan vara med och aktivt lägga ribban för?

Ni (gruppen moderatorer på modohockey.se) accepterar ju en viss grad av troll-ande i inläggen som kommer in där, vilket väl bl.a. visar sig i synen på vad Vesku pysslar med där, och att det drar ned anseendet på forumet i det långa loppet är faktiskt något som jag håller med Nolaskog om (av alla människor), även om jag får den skull inte drar vidare till hans favvoplejs Svärrjesc...f'låt Casualstorm skulle det visst vara.

Välj själva vad ni vill ha för slags forum, skribenterna kan liksom ändå inte hävda demokratiska _rättigheter_ in absurdum, när de ändå inte uppfyller de demokratiska _skyldigheter_* som finns i alla andra former av opinionsbildande. Det är låtsasnamn som debatterar med låtsasnamn, och ingen vet vad respektive låtsasnamns bakomliggande avsikter är. Det är inte en så tuff värld att leva med, det blir bara tufft om någon tar för hårt på vad som skrivs.

(*=Ett namn = en röst är väl den viktigaste, men det är dessutom ganska svårt att syssla med all annan form av opinionsbildning bakom en mask, även om det kanske lockar något stenkastande mongo)
Kommentera

Nalle Sjuh:
Tjohoo, och välkommen tillbaka allihopa. Nu har jag äntligen plockat ihop mitt dröm-kit och är åter på nätet - nu på ett fiffigt rullbord, så att jag slipper få elementdamm på ryggen när jag försöker hitta var man sätter kabeln till musen.

Tröjtävlingen känns bekant. Lars Ekborg beskrev elegant vad mina intryck är:
"De hade skönhetstävling hemma i byn - ingen vann."

Poffa: Det firar jag med en Aberlour.
Kommentera

Poffa:

Jag hoppas att du har varit klok och mailat Magnus om att man kan rösta på flera olika bidrag. Antar att det är han som knåpat ihop röstningssidan.
Kommentera

knaskamilla:

Klart jag varit klok. Men mailat har jag inte gjort. Det är inte de lärdes uppgift att hela tiden styra de olärda genom livet.

Kommentera

Poffa:

Suck. Tänk att jag ska måsta styra upp allt, heeela tiden.

(Igår invigde jag för övrigt mina nya pokermarker.)
Kommentera

knaskamilla:

Jo, jag förstår att det måste kännas betungande. Jag vet ju att det är det, jag har haft den rollen länge, men till slut så tröttnade jag på det.

Kommentera

Poffa:

Nu testade jag. Jag kan inte rösta på mer än en tröja. Vad har du för specialförmåner egentligen?
Kommentera

knaskamilla:

Jag vet inte, men jag testade också nu och kan rösta på de tröjor jag inte redan röstat på. Jag har väl haxxat sönder deras applikation, eller nåt.

Kommentera

knaskamilla: Satt och kollade igenom tråden "fula souvenirer" eller vad den nu hette, på åffisijälla. Måste säga att det är förvånande att många bidrag som publicerades där inte publicerades i tröjtävlingstråden.

Sen måste jag säga att den här souveniridén var strålande, även om det handlar om en fd MoDoit:

Kommentera

Paddan:

Ja, jag förstår verkligen inte varför folk satt och postade idéer i den tråden - och sedan inte ställde upp med dem i tävlingen. Kanske glömde de?
Kommentera

knaskamilla: Nu tror jag förresten att jag vet varifrån man fick inspirationen till den fina blå nyansen på tummen-upp tröjan.
Kommentera

Paddan: Har du scannat in hela din skivsamling eller.
Kommentera

Salle: Hehehe, nepp, jag bara slösurfade, som vanligt, istället för att ta itu med alla femtielva uppgifter som ska vara klara innan torsdag kl 07.10
Kommentera

Salle: Det här hade väl ändå varit en lite annorlunda "souvenir".
Kommentera

Salle: Det här nytillskottet bland souvenirerna var faktiskt inte så dumt.

Kommentera

Paddan: Mycket som påminner om Föreningen ;-)
Kommentera

65selander: Jomenvisst, de svarta inslagen påminner givetvis om de svarta stunderna i klubbens historia och det mystiskt försvunna årtalet 1999.
Kommentera

Paddan: Den var snygg förutom färgerna och typsnittet på bokstäverna. I övrigt var den helt ok.
Kommentera

Frisco:
Hm, blev det något kvar då?
Kommentera

TIKbiff: Ja, tröjan. Du måste lära dig subtraktion.
Kommentera

Frisco:
Tänkte inte på dé :-)
Kommentera

Jaha. Mitt förslag vann inte. Det var förvånande. Nästan en skandal faktiskt.

www.modohockey.se/bilder/nyheter/tee5.jpg

www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=2185&rows=5
Kommentera

NuMo:

rätt tröja segrade!?
nu kan vi ha en omröstning om det med.
Kommentera

ria-ra: NEJ
Kommentera

ria-ra:

Jag funderar på att börja hänga på kansliet på min semester, tills de går med på att trycka upp tröja nr 1 också...
Kommentera

knaskamilla:
är det du som sett till att det blev en bikini också?
Kommentera

ria-ra:

Nej, jag är helt oskyldig till det. Jag försökte få dem att börja sälja skitfula kalsonger, men de vägrade. Mesar.
Kommentera

knaskamilla: Just ja, man kanske skulle ha skrivit något om vinnaren i tröjtävlingen. För egen del så anser jag att det var den snyggaste tröjan som vann, sen så anser jag också att man bör trycka upp någon form av uniform så att man på en gång kan se vilka som är ståplatsare och vilka som är sittplatsare så att vi sittplatsare slipper riskera att frottera oss med fel typ av människor...
Kommentera

Paddan: Håll koll på dom som har rutiga kepsar samt lacost dojor, sedan så har dom ett speciellt läte också "Hata Brynäs" ;-)
Kommentera

65selander: Hmm, det tycker jag låter som en majoritet av de som sitter runt mig, ja förutom det där med Lacoste-dojorna. Fast vem vet gubbarna kanske har såna skor.
Kommentera

65selander: Är inte det där ett passande signalement på Gävle-bon överlag.
Kommentera

Salle: Inte Gävlebon med det finns andra supportrar ;-)

Paddan: Åh f-n har ni käjsuaaaals på sittplats också ;-)
Kommentera

65selander: Ju mer jag tänker på det så är det nog brynäsare, för de säger varje match "Nää, några fler matcher kommer jag inte att se för det här laget kan ju inte spela ishockey". Sen talar de också om hembakat, jag antar att det är något kodord för att spöa upp folk på parkeringen.
Kommentera

65selander: Ju mer jag tänker på det så är det nog brynäsare, för de säger varje match "Nää, några fler matcher kommer jag inte att se för det här laget kan ju inte spela ishockey". Sen talar de också om hembakat, jag antar att det är något kodord för att spöa upp folk på parkeringen.
Kommentera

Frisco:

För några dagar sedan när jag var ute och gick hajade jag plötsligt till och tvärstannade: Framför mig såg jag en härlig möbel från tiden kring vår svunna ungdom. Som tur var hade jag kameran i väskan och kunde föreviga konstverket.

Se länk.
Kommentera

westerlind: Fantastiskt.
Kommentera

Frisco: Jag tycker att de två som samlats runt "monumentet" ser väldigt kalla och stela ut, nästan lite plastiga också.
Kommentera

Paddan:
Tss tss, man blir ju glad bara av att se det. Var nu inte så avundsjuk på Frisco: Jag lovar ta ett kort till dig om jag ser ett bord med "Paddan - för god för att kolsyra" eller liknande på.
Kommentera

westerlind: Den skulle jag helt klart vilja se.
Annars brukar det väl mest handla om exploderande paddor. Tydligen en egenskap som kan vara bra om man ska bli lärare, säger vissa.
Kommentera

Frisco: Det blev tydligen några små modifikationer på den där vinnaren i tröjtävlingen. Här kommer en liten preview på slutresultatet.
Kommentera

Paddan: Det känns ju fel att Replicor kommer i Helt apropå-tråden, oavsett om den tråden mest handlade om tröjtävlingen och hur man manipulerade ut de populäraste förslagen etc.

Själv tycker jag inte att Modoreplican är en Modo-tröja. Plockar man bort klubbmärket så har man ju inga Modovibbar alls.
Kommentera

NuMo: Det är ju en grön och vit rand nere på ärmen.
Kommentera

« · 549810 · »