1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Pantern - Modo 28/10

« · 1772575 · » Till forumet

Sv: Pantern - Modo 28/10
Tarasov: Ni har förmodligen redan avhandlat detta, men ser att Bjurö startade matchen. Vet ni varför ? (Orkar inte ta mig igenom alla inlägg.)
Kommentera

7225:
Jim Brithen? Om det nu skall bytas tränare alltså.
Kommentera

6870: Om Svartvadet ska gå borde han inte gör det nu och inte efter säsongen? Jag tycker att efterträdaren bör få en rimlig chans att sätta sin prägel på laget nästa säsong.

Den enda insamling till ny spelare jag skulle kunna tänka mig att sponsra är den där pengarna frigörs när vi har någon ny på plats att förvalta dem.
Kommentera

6870: Ja det där är så felcoachat att man baxnar, men så typiskt MoDo
Kommentera

Confusius: Så är det men varför inte ge Paris en massa tid i PP för skjuta är en sak karln kan göra till skillnad mot Lindgren!
Kommentera

WarEvryPractice: Ja Alba var det enda glädjeämne ikväll
Kommentera

6870: Instämmer! sedan är Paris en inte så svår gåta. I Tingsryd var han typ den enda offensiva backen i hela backuppsättningen, dom övriga 5-6 backarna var stabila och grejade defensiven galant med otroligt underskattade Niklas Enberg(hade mer än gärna sett honom i MoDo) i spetsen. I MoDo har han en 3-4 backkollegor som inte klarar defensiven, och då blir även han en katastrof!
Kommentera

Dexter :

Fast nu har vi ju sportråd.
Kommentera

6870: Kul iallafall att det gick bra för Alba och Stenqvist. Deutsch bufflades lite intressant något byte, men han verkar för långsam på grillorna. Än så länge, det kan han ju träna upp.

Sellgren är ju också intressant, men han har orimligt stor roll i laget i detta läge.

Karlqvist är riktigt bra. Tur vi har honom.

I övrigt är det svårt att hitta ljusglimtar. Vi får hoppas att Hanses spikar igen kassen mot Västerås på måndag.
Kommentera

leo: Du menar att nu när laget är byggt så kan det bara bli bättre om han får dra? Inte gör det någon skillnad om svarten får dra nu. Snarare tränarna som ska få gå för att det ska kunna bli någon skillnad.
Kommentera

Rytter: Näslund styrde heller inte upp back eller centersidan på något sätt! Att vi åkte ur Elitserien hade naturligtvis inte enbart med förra säsongen att göra, det här har varit en process som sakta pågått dom senaste 5 -6 säsongerna, och som förra säsongen kulminerade i degradering!
Kommentera

Wauzsig: Och allvarligt talat, vem vill ha honom nu?
Möjligen Kovland...
Kommentera

Mydar: På junior VM
Kommentera

Mappe: Om Modo tar in en ny huvudtränare och Låter AJ gå som assisterande, tror ni AJ kommer vilja bryta kontraktet då?
Kommentera

modomille: Själv tycker jag inte att det här laget håller för den absoluta toppen men det är jag det! Sen hade jag högre förväntningar på en kille som wahlgren som exempel. D Paris är en gåta men när man väljer att spela Lindgren istället i PP 1 som är så otroligt rädd för att ta skott så är det något som är fel.
Kommentera

Gavelo: just mental träning hat jag efterlyst i flera år, tycker att det finns ingen vinnarskalle/tjurighet kvar längre och man tappar ofta ledningar, har gjort så flera år. Var är den norrländska tjurskallen?
Kommentera

Dundee: Den röda tråden ska väl isåfall vara att vi faktiskt har en ganska stark ytterforwards-uppsättning!
Så har det ju iofs sett ut i flera år nu, men det har ju ingen som helst betydelse när målvakts- back- och centeruppsättningarna varit galet svaga! Det är ju stommen i ett hockeylag, och det man bygger ett framgångsrikt lag på.
Kommentera

7225:

Tvivlar på att det är rätt man för modo. Har har ju knappast några meriter att tala om som tränare. Sparken från AIK och sedan i Sundsvalls organisation. Vad han gör denna säsong vet jag inte.

En typ Kenta Johansson är vad vi behöver, någon rutinerad som kan få lugn och ro i laget. Sak vi byta ut AJ så ska vi ju knappast slänga in ett oprövat kort igen.
Kommentera

Nu när Markus Olsson är tillbaka är det väl bara att dumpa Bjurö.
Kommentera

leo: Ja, hade han haft någon heder hade han förstått det för längesedan. Svartvadet är det mest kostsamma misstaget i den här föreningens historia.

Det låser sig mentalt känns det som. Går det att luckra upp det? Man kunde vinna mot Timrå. Man kunde spela bra mot Löven. Varför kan man inte det i sådana här matcher?
Kommentera

Dexter : Har Svartvadet nån värdighet kvar "tackar" han för sig och lämnar MODO innan han kört ner klubben till div 1.
Kommentera

modomille: Vad gör Peter Gradin nuförtiden? Han var väl aktuell för Modo för ett tiotal år sedan och är väl numera norrlänning?
Kommentera

6870: Det är svårt att hitta ett vinnande spel när man har för dåliga spelare
Kommentera

6870: Det enda glädjeämnet är att Svartvadet kommer att få gå. Ja, jag tänker jubla högt.

Det blir allt tydligare att även AJ uppenbarligen misslyckas kopiöst. Men man har knappast råd att göra förändringar där...
Kommentera

Confusius:

Är väl ändå jävligt onödigt att dra in Näslund i detta. Visst fanns det saker Näslund hade kunnat göra bättre, men han har noll och ingenting att göra med att vi ligger i botten av HA.
Kommentera

6870: Slutsatsen efter denna förlust är att vi aldrig mer ska ställa Bjurö i kassen och att AJ ska sparkas. Drew paris,Oscar hedman,Axel eidstedt är tre riktigt bra backar på HA nivå. Men AJ/FO kan inte få ut nånting ur dom här grabbarna. Svartvadet har gjort många fel men han är inte tränare och har inte som uppgift att coacha och få ut maximalt av spelarna. Vi har offensiven men inte defensiven,inte ens en okej defensiv. Med det här laget så borde man vara ett topplag.Punkt slut.
Kommentera

Sven Tuta: Återigen kan jag konstatera (vilket är sorgligt) att jag ser modo förlora och egentligen inte känner nånting.
Fanns en tid då man blev aningen upprörd ,nuförtiden får man bara känslan "förstod det" bekräftat.
Kommentera

Gavelo: Knappast! Våra gamla spelar-ikoner(Näslund, Svartvadet) har gett sig fan på att vi ska ner i Div1 innan dom ger sig. Så vi får nog se mer av kamrat Bjurö framöver. Det värsta är ju att vi inte har några pengar, vi kan verkligen inte göra något :( Vi skulle behöva ersätta Paris, Lindgren, och Enström med 3 defensivt stabila backar, och få in 1-2 defensivt stabila centrar, men det kommer ju inte att hända
Kommentera

Sven Tuta: När omgång 14 är klar är vi under strecket.
Bra jobbat!
Antingen köper Svarten ett nytt lag, eller så får han byta ledarduon, och sig själv!!!
Kommentera

Webmaster: En poäng av sex möjliga mot Pantern och 70,83 i räddningsprocent är ju horribelt uselt. :(
Kommentera

Tarasov: Hoppas Modo åker räksbuss hem, så de hinner analysera matchen.
Kommentera

Robin Ztorken L: Jaha, som vanligt. Nu blir det Formel 1 träning. Men att se F1 är som att se Modo spela, man vet redan utgången innan det börjat
Kommentera

Gavelo:
Pantern sätter 30% av sina skott!
Kommentera

Golden boy : Ja hade Svarten haft något förstånd hade han tackat för sig efter förra säsongen. Det här är bara tragiskt!
Kommentera

IK Pantern - MODO Hockey 7-4
Kommentera

7225: Tyvärr är back- och centersidan för svag....igen....för typ 6:e säsongen i rad, SUCK!!
Kommentera

Confusius: Å detta var väl sista matchen bjurö står i vinter antar jag?!
Kommentera

7225: Man tog in mirakelmannen Perra?
Kommentera

7225: Modo gör mkt mål, men vad spelar det för roll när det är rena hönsgården bakåt. Har inte kollat men vi är väl det lag som släpper in mest mål. Som du sa, vad blir det för bortförklaring nu.
Kommentera

7225: Kan bara instämma i att det inte går att spela på detta vis och då är det upp till AJ och FO att hitta ett vinnande spel vilket jag aldrig tror kommer att hända!
Kommentera

Sven Tuta: Ja en 1-3 millar ska väl inte vara några problem att skaka fram
Kommentera

7225: Han får väl stå där igen och fladdra med ögonen och rabbla ett mantra.
Men nu måste han bort!!!
Han är det största blysänke Modo någonsin burit på...
Misslyckats å det grövsta med allt han åtagit sig hos oss.

Ett kval, en degradering och så till och med förvandlingen till ett allsvenskt bottenlag.
Vad mer krävs för att få lämna? Är det att han kör oss till botten i division ett???
Kommentera

J F K: berätta för mig hur Leksand vände trenden ifjol.
Kommentera

dempa: Vi har säkerligen en av dom dyraste trupperna i allsvenskan. Men kollar men lagbygget och helheten på laget så kan jag inte placera in dom pengarna. För spelarmaterialet vi har är inte av dom bättre lagen i allsvenskan. Det finns inte en rödtråd genom detta lagbygge. Tyvärr har det varit så många säsonger nu och det kommer väl tyvärr och fortsätta med. Men att lägga sig ner och dö och sluta heja på laget hjälper ju knappast till.

Sedan blir jag bara less på höra talas om SHL kval. Skulle vi satsat på att försöka nå en plats för att kvala till shl så hade man garanterat värvat betydligt mer namn kunnigt samt mindre juniorer fått chansen. Men dom pengarna finns inte i föreningen. Men man måste ju spela för att vinna och man måste ju locka sponsorer osv men att lägga detta på denna trupp känns i mina ögon helt fel.
Kommentera

Dundee: tror inte heller att tränarbyte löser problem men att lyckas köra ner Modo i botten så kapitalt är katastrof. Sen är det 100 andra faktorer som spelat in som svartvadet, kassa värvningar m.m, m.m. Nåt måste dock ske för detta är under all kritik
Kommentera

6870: Återigen, ge Svartvadet sparken, det är han och ingen annan som har sett till att modo hamnade i allsvenskan. Hade han fixat en keeper ifjol hade man spelat i Shl i år men clownerna Reideborn och Bjurö fick förtroendet o Reideborn vann inte en match åt oss, tack sportchef Svarvadet 😠
Kommentera

7225: berätta för mig igen hur Leksand låg vid jul ifjol.
Kommentera

6870: Sista chansen är nog förändring på tränarsidan. Truppen ska fan i mig hålla för minst topp 8. Helt ok trupp om än lite smal men det går ju inte att spela på detta vis, Modo blir ju fullständigt sönderkontrade.
Kommentera

Gusse: Ska vi sista de supporters starta en insamling för nya tränare och en trio av stabila backar? Vad säger ni?

Skämtar, men visst vore det intressant att se hur det skulle mottas hos Modoledningen
Kommentera

dempa: Fallskärmen är inte helt som du tror. Kramforsbaserade bluecom lyckades får igenom att alla shl-lag skulle betala massor för att leasa trådlöst i flera år. Att man åker ned i allsvenskan spelar ingen roll, utan Modo måste betala precis lika mycket som om man vore i shl för accesspunkter man har noll nytta av.
Kommentera

« · 1772575 · »