1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Pantern - Modo 28/10

« · 1773101 Till forumet

Sv: Pantern - Modo 28/10
Sputnik: Oscar Hedman var fantastisk första svängen han spelade i MoDos A-lag. Spelade power play. Första backpar med Tobias Enström när MoDo vann SM-guld.

De är mer sejouren i Frölunda som sabbade hans karriär.

Nordgren tog stora steg i Timrå. Det är helt klart.
Kommentera

Sawchuk: Underbart skrivet.
Kommentera

Sawchuk: Hette inte klubben på den tiden Alfredshem? Sedan är väl Wifsta-Östrand betydligt äldre?
Kommentera

Duncan: Samma klubb ja, Wifsta är inte betydligt äldre utan betydligt yngre. Dessutom har Wifsta/Timrå ingen egentlig hockeyhistoria.
Kommentera

WarEvryPractice: En betydligt äldre hockeyklubb hette Atlas-Copco. Kan du komma ihåg om dom fostrade någon hockeylegend? Nu är frågan om du kan lite om hockeýen i Sverige.
Kommentera

Sawchuk: No offence men om Modo hockey är en ny Audi A4 med lite för liten motor så är du gubben som inte fattar hur man sätter in startnyckeln och bittert vrålar "det var bättre förr!"

Men rulla ut Volvo amazonen du och ta några vändor på byn, få förutom dig själv ser bilen med samma ögon som du, inte ens dina grannar.
Kommentera

Sawchuk: Tror du sidan räcker till om jag skall räkna upp alla legendarer som Timrå o W-Ö produecrat?
Alfredshem hade väl "Nicke" o Modo hade väl "Foppa" som kanske kan räknas som legendarer.
Kommentera

Duncan: Atlas Copco bildades 1938, vilket inte är äldre ( avdelning tolv fingrar är vanligt i Timrå kommun.) Rolle Stoltz spelade där vad det nu har med saken att göra.

Jag tror ni ligger illa till om vi ska starta en pissa långt tävling angående vilken klubb som fostrat mest hockeylegendarer.

Jag saknade Timråspelare senast jag var i Hockey Hall of Fame i Toronto. Kanske dom hade en egen avdelning där som jag inte hittade.
Kommentera

Sawchuk:

Den gamla debatten mellan TIKar och Modoiter om vilka som var först är tämligen meningslös. Vår egen historia har ju Björn 7 redogjort för väldigt fint på sin hemsida Mod & Hjerta.

Så kanske är Timrå storebror åldersmässigt (intresserar mig inte) . Viktor Hedman är ju lillebror också men är ändå ändå störst i familjen.
Kommentera

NuMo: Att folk utifrån säger att man åker till Sundsvall när man åker till Timrå säger väl egentligen allt. :-)
Kommentera

NuMo: Håller med. Om ni vill se avskräckande exempel på hur rivalitet kan spåra ur och ta all syre så kika lite på snacket i Skelet o Lulä-boken senaste åren. Där hoppas jag inte Timrå o Modo hamnar i hockeysnacksvärlden.
Kommentera

modomille: Jag har precis lyssnat klart på den och den var riktigt bra. Helt klart värd att lyssna på!
Kommentera

sargad: instämmer. vi älskar inte varandra. syskonkärlek ett bättre ord.
Kommentera

Duncan: Ja för Timrå är ju så välkänt där borta över pölen, finns en anledning när dom kom till Övik för att göra reportage om Modo.
Kommentera

modomille: Intressant, om 3 år kommer Modo vara bra. Frågan är om föreningen klarar överleva ekonomiskt så länge.
Kommentera

dempa: Man kan vara Modoit och bra på så mkt annat än det vi kivas om härinne. Tro mig jag vet. Min fru är Modoit och en sak är säker, det var inte för hockeykunnandet jag föll för henne om man säger så....
Kommentera

Uppladdat:

0x600-image_24.jpeg

Kommentera

J F K: "Byron Richie var tänkt som förstecenter men har det fruktansvärt jobbigt med tempot och är inte mer ledare på isen än att han har ett C på bröstet."
Per Hägglund ÖA...
Hm fler som inte är helt nöjda med Byron...
Kommentera

7225: Per Hägglund.. Jag tror 80% på det här forumet kan mycket mer hockeykunskaper än honom och då är jag nog snäll mot Per.

Sedan är det väl ingen tvekan om att Ritchie enligt hans början av fjolåret skulle dominera i allsvenskan, men det finns så många i laget som presterat sämre. Ritchie lider nog oerhört av att alltid måste teka och vara inne i alla situationer.
Kommentera

Jag håller med Madhawk i hans krönika. SHLs ledning är verkligen goddag yxskaft. Det har den varit länge med det stora stolpskottet Jörgen Lindgren vid rodret (eller är det verkligen han som bestämmer eller är han bara en korkad maskot som får klä skott för de impopulära beslut som tas?).

SHL har misskötts under så många år och ingenting händer. Man vill ha publik, men man verkar göra allt som står i dess makt att förarga supportrar.

Sedan tycker jag personligen att det är helt rätt med att man spelar i vitt på bortaplan som i NHL, även om jag har viss förståelse för Rögles situation.
Kommentera

J F K: Fast MRMadhawk har ju ingen åsikt i frågan.
Kommentera

« · 1773101