1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507765 inlägg · 4105 ämnen

RE-building the future 09/10

« · 1135287 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 09/10
Jag missade valen på teve. Vilka möter ni i kvarten?
Kommentera

Poffa: Det skulle vara intressant att få höra hur förhandlingarna mellan Ecke och Harri om ett förnyat förordnande för Harri låter. Vem vågar höja rösten först?
Kommentera

Paddan: Jo, det är väl grundkurs 1A om man ska ingå i JHHK.
Kommentera

Poffa: Men är det inte symptomatiskt för Jerry Häggströms Herrklubb, att kategoriskt förneka egna brister men vara ytterst noga med att påtala andras brister.
Kommentera

Berka: Tribbe kan du ju inte räkna in tillsammans med de andra namnen. Han var grymt bra hela grundserien, tyvärr blev spelet allt för snabbt för honom i slutspelet. Men för vilken Modoit blev det inte det?
Kommentera

Wayne Gresky: Som sagt, slutprodukten 06/07 var inte speciellt dåligt. Och då lyckades väl i princip varenda värvning. Kuusela, Skröder, J Morrison, Döme och Blatny.

I år, och till stor del även ifjol, så misslyckades allt. Och jag tycker precis som så många andra att det inte är bra nog. Men det värsta är trots allt att han inte öppet erkänner att han och alla runt honom totalt och kapitalt misslyckats med alla värvningar.

Kommentera

Wayne Gresky: Snellman,hrabal,ulmer,tuokko,torkki,tribuncovs,jonasen,tolsa,andersson är några mindre lyckade förvärv!

Jag skulle önska att man kunde scouta bättre innan man signar upp spelare, man kan väl fasiken kolla upp spelarna bättre, nu verkar det som att man inte ens har sett vissa spelare spela, ta hrabal tex. han värvades för att spela PP och stärka backsidan för att klara av att gå till slutspel, nu vart han bänkad direkt och spelade inte många minuter sammanlagt på de matcher som var kvar??? Hade man ingen aning om hur bra/dålig han var? Förbannat märkligt enligt mig!

Kommentera

Poffa: Ecke har helt klart gjort ett par riktiga fynd och han lyckades med lagbygget under guldsäsongen. Tyvärr har i stort sett samtliga värvningar sedan dess förutom MZA varit misslyckade. Några stjärnor i all ära, men det är den slutgiltiga prudukten som räknas, och där har han misslyckats kapitalt.
Kommentera

Cyklob: en - än. Och i år och i år...:-)

Ecke har lyckats med några värvningar, det ska man inte ta ifrån honom. Skröder är t ex en gyllene värvning. Men tyvärr är Eckes totala oförmåga att inse att värvningarna av Morrison, Snellman och Hrabal är totala katastrofer. Hade han haft självdistans hade han erkänt dessa blasfemiska misstag och genast hade jag haft högre tankar om Ecke.

Nu blir jag bara trött.

Kommentera

hellge:

Om Ecke är nöjd med värvningarna i år så kommer det knappast komma nå bättre i år. Snarare att vi blir sämre i år en vad vi var i år tom. Skulle jag varit i Eckes situation hade jag med omedelbar verkan lämnat över min plats till någon som är mer lämpad för uppgiften. Jag trodde jag aldrig att jag skulle skriva detta men Ecke är i mina ögon en betydligt sämre sportchef en vad herr Hedin var.

Kommentera

hellge: En snäll, sympatisk mäniska är alltid trevligt, men skulle jag gå omkring på mitt jobb och skratta å skämta med mina arbetskamrater hela dagarna så skulle jag snart få sparken. Inom alla yrken gäller det att leverera, bagaren ska göra goda bakelser, muraren ska göra bra badrum,lärarna ska lära sina elever på bästa sätt och en sportchef ska se till att laget har så bra förutsättningar som möjligt , misslyckas man så är risken stor att man blir utbytt!

Jag hoppas verkligen att han inser att han måste lämna över ansvaret till någon annan som kan fortsätta bygga på nya grunder och nya metoder!

Kommentera

Berka:

Det sticker i mångas ögon när Ecke säger sig vara nöjd med förvärven. De personer hjag har pratat med skakar bara på huvudet och undrar om han verkligen vill ha foten. Det är klar Bagdad Bob-varning på dessa uttalanden

Jag tycker det är synd med Ecke, alla säger att han är en trevlig figur, en sympatisk figur med nära till skratt. Men faktum kvarstår, förvärven är verkligen fiaskon...
Kommentera

Poffa: Sant broder, men jag skulle gärna se att man kollade av allsvenskan bättre, det måste finnas mängder av duktiga hockeyspelare som vill spela es för en skitlön.Om man ska man scouta utifrån så måste detta vara ett gyllene tillfälle att fara runt och se spelare live från de olika slutspelen runtom i europa osv. Hoppas dom tar den chansen nu när modo ändå har sommarlov
Kommentera

Icing-Ove: Jo absolut, bra lön för att städa dock ;)

Undra om verkligen Ecke tycker de han sade i tidningen eller om han bara inte vill erkänna att värvningarna har varit dåliga?!

Kommentera

Berka:
Det var nog Snellman, Morrison och Hrabal som fick jobbet att sanera Arenan, nåt måste de ju göra :-)
Kommentera

Berka: Själv skiter jag varifrån våra spelare kommer, så länge de tillför något. Att Jere Karalahti skulle göra det, utan att ta med sig en massa problem, känns tveksamt.
Kommentera

Asså är det bara finnar som gäller nu? Måste väl finna många bra spelare i allsvenskan att värva!

Sen är det fan hemskt hur fan ecke kan säga i dagens blaska att han är nöjd med sina förvärv och att dom har fyllt sin uppgift, då en del av dessa nyförvärv tillbringat stor del på läktaren under matcherna så undrar jag om de va de dom värvades för?, eftersom dom då uppyllt sin uppgift?

Kommentera

73Sjöbba: Fast på västkusten är det silly nästan hela tiden.
www.getsilly.net/sill_this/grafik/sillkonsument.gif
Kommentera

73Sjöbba: Ni är silly året om, det vet du mycket väl.
Kommentera

Wayne Gresky: Här händer det grejer. Jere till Modo? Ja jisses!

Som TIKare får man snällt vänta ett tag till innan det är dags för lite silly.

Kommentera

spud: Peta ner Timrå till andraplatsen?
Kommentera

Fast ne, Jere kommer inte till MODO. Vi kan ju inte ersätta strulspelare med världens största strul. Det skulle ju vara droppen som gör oss till världens mest oseriösa klubb.
Kommentera

Wayne Gresky: Eller att MODO skulle få en HELT ny publik från kramfors.
Kommentera

shinzawai: URL till uttalandet i Sportexpressen, där har jag ingen aning. Läste det i pappersupplagan av Expressen.
Kommentera

Paddan: När öppnar Botniabanan? Det känns som om Jere skulle skaffa pendlarkort till Kramfors...
Kommentera

Paddan: URL?
Kommentera

Paddan: Eller tydligen snarare 7+16 på 50 matcher enligt Freezers hemsida. Poängmässigt var han näst bäste back i laget.
Kommentera

mattias - 74: Tja, säg det. Gjorde 7+13 på 48 matcher för Hamburg Freezers som slutade åtta av sexton lag i DEL. Snittar närmare 3 minuter per match i utvisningsbåset.
Kommentera

Paddan:

Hur bra är Karalahti egentligen ?
Kommentera

I dagens Sportexpressen "erkänner" Harri Rindell att Karalahti ligger högt på listan över nyförvärv till nästa säsong. Och Karalahtis agent säger att Ecke varit i kontakt med honom.

Hmm, nu när det blåser friskt ute, kan vi inte sparka Harri och Ecke lite snabbt då...
Kommentera

spud:

Nu har de tagit bort det från sidan...
Kommentera

renen: Ja det är nog så att SVT skulle ha ett litet spel för gallerierna ikväll men som Hockeyligan avslöjda. Väldigt observant uppmärksammat av bisset19.
Kommentera

renen: Inte lottat utan valt.
Kommentera

spud: Är det lottat redan?
Kommentera

Så ska tydligen nubben/halh få äran att klippa av förhoppningarna hundarna har
Kommentera

Lumber Jack: Nej och det måste betyda att det inte är plogat ända fram.
Kommentera

renen: Så dåligt omdöme kan ingen fullt frisk människa med ett uns av självrespekt och självkritik ha.
Kommentera

Wayne Gresky: Det är lugnt, dom blir kvar.
I dagens pappers ÖA så anser Ecke att han inte gjort någon dålig värvning denna säsong.
Kommentera

I min lilla undersökning inofficiella undersökning på officiella om hur stödet ser ut för Ecke och Jerry är siffrorna i detta nu:

Ecke ska stanna: 5
Ecke bör avgå: 53

Jerry bör stanna: 3
Jerry bör avgå: 45

Sämre opinionssiffror än Bush hade.
Kommentera

Wayne Gresky: Snacka om missvisande rubrik! P4 har som vanligt noll koll.
Kommentera

Wayne Gresky: Tyckte jag såg att Gerber låg på waiwers. Själv ber jag om Lindbäck. Lite gnuggning av Tarvainen tror jag han kan bli riktigt riktigt bra.

Ditt önskemål?
Kommentera

Tikinmyheart: En ny förstemålvakt lär med all säkerhet värvas. Frågan är om det blir Backlund eller någon annan. Man kan bara hoppas att det blir ett något vassare namn än Backlund...
Kommentera

Berka: Svedberg förlängt 1 år. Kan det betyda att Backe är avskriven, eller kommer ni att köra med 3 målvakter?
Kommentera

renen: 8 Nyförvärv under denna säsong bara 2 kan erbjudas kontrakt, mza och kurvinen. Det säger väl de mesta om kvaliten på eckes arbetsinsatts!

Sen va de ju faktiskt till största del skröder själv som fixade mza till modo, då han bjöd in mza på middag och övertalade han att rita på!

Kommentera

Poffa: Även Henrik Karlsson var på g då Malmö skeppade iväg spelare, men det gick om intet då det var 'synd' om Morrisson.
I fall detta stämmer så är det katastrof.
Kommentera

Poffa: Jaha ja det förändrar ju allt, och ja jag håller absolut med dig. Men men det är lätt att vara efterklok.

Fast det känns ändå fel om man säger ecke och klok i samma mening

Kommentera

Berka: Harri jagade Pitkämäki som tänkt ersättare för Krizan för resten av denna säsong, inte för kommande säsong. Det var i det läget som Ecke ansåg att vi inte behövde honom och istället värvade Morrison.

Med Pitkämäki hade vi förmodligen spelat slutspel. Så nog hade han betalat tillbaka sin lön fullt ut, skulle jag tro.

Kommentera

MorganaLefaey: Jo, det är en lite väl stor risk kanske. Å andra sidan sades det att Pierre Hedin var villig att spela för en kopp ljummet te per vecka, ändå så tvekar man då det känns lite väl dyrt.
Kommentera

Paddan: Vilket lyxavtal. Är det inte en lite väl hög löneökning?
Kommentera

MorganaLefaey: Nä, den kommande säsongen tror jag de har omförhandlat så han får 14.500 i månaden plus en gratis kopp kaffe på Café Blåbär per vecka.
Kommentera

« · 1135287 · »