Wayne Gresky: Som sagt, slutprodukten 06/07 var inte speciellt dåligt. Och då lyckades väl i princip varenda värvning. Kuusela, Skröder, J Morrison, Döme och Blatny.
I år, och till stor del även ifjol, så misslyckades allt. Och jag tycker precis som så många andra att det inte är bra nog. Men det värsta är trots allt att han inte öppet erkänner att han och alla runt honom totalt och kapitalt misslyckats med alla värvningar.
Wayne Gresky: Snellman,hrabal,ulmer,tuokko,torkki,tribuncovs,jonasen,tolsa,andersson är några mindre lyckade förvärv!
Jag skulle önska att man kunde scouta bättre innan man signar upp spelare, man kan väl fasiken kolla upp spelarna bättre, nu verkar det som att man inte ens har sett vissa spelare spela, ta hrabal tex. han värvades för att spela PP och stärka backsidan för att klara av att gå till slutspel, nu vart han bänkad direkt och spelade inte många minuter sammanlagt på de matcher som var kvar??? Hade man ingen aning om hur bra/dålig han var? Förbannat märkligt enligt mig!
Cyklob: en - än. Och i år och i år...:-)
Ecke har lyckats med några värvningar, det ska man inte ta ifrån honom. Skröder är t ex en gyllene värvning. Men tyvärr är Eckes totala oförmåga att inse att värvningarna av Morrison, Snellman och Hrabal är totala katastrofer. Hade han haft självdistans hade han erkänt dessa blasfemiska misstag och genast hade jag haft högre tankar om Ecke.
Nu blir jag bara trött.
hellge:
Om Ecke är nöjd med värvningarna i år så kommer det knappast komma nå bättre i år. Snarare att vi blir sämre i år en vad vi var i år tom. Skulle jag varit i Eckes situation hade jag med omedelbar verkan lämnat över min plats till någon som är mer lämpad för uppgiften. Jag trodde jag aldrig att jag skulle skriva detta men Ecke är i mina ögon en betydligt sämre sportchef en vad herr Hedin var.
hellge: En snäll, sympatisk mäniska är alltid trevligt, men skulle jag gå omkring på mitt jobb och skratta å skämta med mina arbetskamrater hela dagarna så skulle jag snart få sparken. Inom alla yrken gäller det att leverera, bagaren ska göra goda bakelser, muraren ska göra bra badrum,lärarna ska lära sina elever på bästa sätt och en sportchef ska se till att laget har så bra förutsättningar som möjligt , misslyckas man så är risken stor att man blir utbytt!
Jag hoppas verkligen att han inser att han måste lämna över ansvaret till någon annan som kan fortsätta bygga på nya grunder och nya metoder!
Icing-Ove: Jo absolut, bra lön för att städa dock ;)
Undra om verkligen Ecke tycker de han sade i tidningen eller om han bara inte vill erkänna att värvningarna har varit dåliga?!
Asså är det bara finnar som gäller nu? Måste väl finna många bra spelare i allsvenskan att värva!
Sen är det fan hemskt hur fan ecke kan säga i dagens blaska att han är nöjd med sina förvärv och att dom har fyllt sin uppgift, då en del av dessa nyförvärv tillbringat stor del på läktaren under matcherna så undrar jag om de va de dom värvades för?, eftersom dom då uppyllt sin uppgift?
Wayne Gresky: Här händer det grejer. Jere till Modo? Ja jisses!
Som TIKare får man snällt vänta ett tag till innan det är dags för lite silly.
renen: 8 Nyförvärv under denna säsong bara 2 kan erbjudas kontrakt, mza och kurvinen. Det säger väl de mesta om kvaliten på eckes arbetsinsatts!
Sen va de ju faktiskt till största del skröder själv som fixade mza till modo, då han bjöd in mza på middag och övertalade han att rita på!
Poffa: Jaha ja det förändrar ju allt, och ja jag håller absolut med dig. Men men det är lätt att vara efterklok.
Fast det känns ändå fel om man säger ecke och klok i samma mening
Berka: Harri jagade Pitkämäki som tänkt ersättare för Krizan för resten av denna säsong, inte för kommande säsong. Det var i det läget som Ecke ansåg att vi inte behövde honom och istället värvade Morrison.
Med Pitkämäki hade vi förmodligen spelat slutspel. Så nog hade han betalat tillbaka sin lön fullt ut, skulle jag tro.