1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507788 inlägg · 4106 ämnen

RE-building the future 09/10

« · 1135287 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 09/10
Jag missade valen på teve. Vilka möter ni i kvarten?
Kommentera

Dalan: Larz-Kristerz
Kommentera

Dalan: jag hade hoppats att ni skulle få möta eran jämnlike, lhc har heller inget sm-guld
Kommentera

Paddan: Så var det ja! Tackar Grodan!
Kommentera

Paddan:

Jahapp. Då är det kört direkt. Den stora allmänheten verkar ju gilla ironidansband.
Kommentera

Dalan: Vi valde att idka lite välgörenhet denna säsong och låta några andra lag få chansen att vinna ännu ett guld.
Kommentera

knaskamilla: Äh, det är lugnt. Vi kontrar med ett överraskningsuppträdande av Anton Maiden.
Kommentera

Paddan:

Va? Tuzzilago sa Wikegård, han kanske är på väg mot comeback
Kommentera

hellge: Han har ju faktiskt gjort 33 poäng på 34 matcher i år. Han spelar dessutom i samma klubb som MIKA!
Kommentera

Poffa: Det är ju tur att vi åkte ut fort så vi kan se till att förstärka truppen före alla andra och göra lite omorganiseringar i organisationen och snabbt skaffa bland annat en ny tränare. Eller...

"– Vi ska som sagt analysera säsongen som gick i detalj och det kommer att ta ett par veckor. Därefter gäller det att sortera ut begreppen."

Borde väl innebära att man är klara någon gång efter midsommar, som tidigast.
Kommentera

Paddan: Modos sunkiga säsong borde gå att analysera på en eftermiddag. :/
Kommentera

shinzawai: Frågan är även om Ecke verkligen är rätt person att analysera det hela? Det är sällan den optimala lösningen att folk utvärderar sitt eget arbete, speciellt inte när personen i fråga tycker att tre av de sämsta nyförvärven i klubbens historia varit helt ok.
Kommentera

Wayne Gresky: Ne men vem är rätt person då? Styrelsen? ne de har ju anställt de som tagit besluten ska analyseras. Supportrarna? Ne något blodbad i övik vill vi inte ha. Någon utifrån? Ja men det skulle nog bli rejält dyrt och svaret skulle nog inte komma förrän början av sommarn och då har nästa års trupp fått en tydlig form.
Kommentera

spud: Givetvis kan styrelsen utvärdera vilket arbete som gjorts. "Vi anställde dessa personer med uppgift att göra si och så. Har de utfört sina arbetsuppgifter på ett fullgott sätt? Om inte, vilka blir konsekvenserna för de anställda?" (Exempelvis en gammal fin Orsa att sparka sig hem till Nyland på som avgångsvederlag och en brodd som fallskärm.)

Svårare är det inte, om nu inte styrelsen är nöjda med en plats i Ingenmanslandet eller är så ryggradslösa att de inte kan ta sina egna rekryteringsmisslyckanden på allvar. Men är det så har vi gigantiska problem.
Kommentera

Lumber Jack: Jag tycker hela MODO stinker av "vi vaktar varandras ryggar" och att då utvärdera varandra känns som lite onödigt. Utkomsten kommer bli att isen får skulden för det hela, eller något annat helt meningslöst.
Kommentera

Lumber Jack:

Ecke: Hur har ni uppfattat relationen till Sportchef?
Utfrågade: ...
Kommentera

shinzawai: Vad ska man utvärdera?! De kan väl inte finnas så mycket att diskutera!, Vilka spelare som inte hållit måttet står väl ganska klart, vad i spelet som inte funkat står väl oxå ganska klart och upplägget före säsongen verkar helle inte funkat då halva laget gått skadat en längre tid!

Som du skrev några rader nedanför så bör säsongen vara färdigutvärderad på en förmiddag!

Kommentera

Berka: Jag vill utvärdera:

* Den fysiska statusen - hur har testvärdena sett ut jmf med tidigare år?
* Rehabiliteringen - har man bedömt skador korrekt och behandlat på bästa möjliga sätt?
* Stämningen i truppen - finns energitjuvar?
* Spelartruppen - har den varit balanserad? Vilka roller har saknats?
* Spelsystemet - har det fungerat? Har spelarna godkänt konceptet?

Osv osv osv.
Kommentera

shinzawai: Äh, det blir en billighetsvariant där Ecke sitter med en spegel framför sig och frågar sig själv hur säsongen varit, om nyförvärven presterat enligt planerat och vad det egentligen var som gick snett.
Kommentera

Tro om man vågar påstå att MoDos väg mot avgrunden började när Mia Karlsson sade upp sig från jobbet som marknadschef i MoDo. Där tror jag att klubben förlorade otroligt mycket i goodwill.
Kommentera

Paddan:

Jag tycker att VD sparkar tränarstaben på stående fot. Därefter sparkar han Ecke med omedelbar verkarn och sen tar han sitt eget ansvar, lägger bricka och vapen på bordet och går ut ur arenan.

Sen får lonken ta hand om uppbyggandet av organisationen. det kan ju inte vara så komplicerat att det inte går att göra på typ en eftermiddag.
Kommentera

NuMo: Lonken hinner nog med att plocka lite disk också innan han går hem för dagen.
Kommentera

Lumber Jack: Eventuellt kvarglömda rester av den gamla organisationen kan väl pappa Hedin sopa ut och sedan kan han avveckla sig själv.
Kommentera

Enligt Gord Miller på TSN Tradecenter så är Peter Forsberg i Denver för att avslöja att han lägger av.
Kommentera

Paddan: När man ser vad Jonas Rönnqvist når för resultat med Almtuna borde ju Ecke åka dit och kolla hur han ser på din karriär.

Roligt att se på efterlysts direktsändning från gällivare, sladdande 240s i bakgrunden, välkommen till Norrland Aro!
Kommentera

spud: din=sin
Kommentera

spud: Tyvärr har ju Jonas Rönnqvist förlängt sitt kontrakt med Almtuna och kommer att träna klubben även nästa säsong.
Kommentera

Paddan: Jo jag vet, men om han är en tränare med ambitioner har han klausuler. För så vitt jag vet har inte Almtuna den organisationen som krävs för att bli ett ES lag.
Kommentera

spud: Inviduella samtal, sedan full gas. Vinnaren Ecke (om han får säga det själv) har yttrat sig.
Kommentera

Lumber Jack:

"Men ändå, Ecke, målvakten Mike Morrison, de flesta ställer frågor om honom!?
- För det första, alla ingår i försvarsspelet, men självklart har inte en del av våra nya spelare levt upp till de förväntningar vi hade. Jag vill dock betona att då det gällde Morrison hade vi bra koll, allt vi såg, scoutade och alla vi pratade med kunde bara inte ha jättefel. Det fanns inte på kartan."

Om alla inte kunde ha jättefel så frågar man sig varför man värvar en spelare som alla säger stinker?
Kommentera

Wayne Gresky: Jag får utslag av personer som själv påtalar sin egen vinnarskalle. Sånt visar sig ändå och är inget man påtalar, t.ex Wikegård är ju fenomenal på att berätta om sin enorma vinnarskalle, trots hans oförmåga att just vinna.
Kommentera

spud: De flesta på elitnivå verkar jämställa vinnarskalle med att vara en dålig förlorare.

Intervjun visar att han tagit åt sig av kritiken ang osynligheten. Dock blir man ju mörkrädd när man får känslan av att han ser säsongen som ett olycksfall i arbetet, att spelarna haft ett mellanår och att de ska vara tillbaka i gammalt gott skick till nästa år. Hmm?
Kommentera

spud: varför ska man inte få prata om sida goda sidor?
Kommentera

shinzawai: Ändå tycker jag mig kunna utläsa att man funderar på att sparka Harri, eller är det bara ett önsketänkande från min sida? Om inte så saknar Ecke verkligen analytisk förmåga.
Kommentera

willysson: Det ska man absolut, men personer som aldrig vunnit något att då gå ut och prata om sin fantastiska vinnerskalle känns ju aningen makabert. Framförallt i ett läge då man är den största loosern genom tiderna.
Kommentera

Lumber Jack: Ja jag tycker det också, men samtidigt om de tänkt kicka honom. vad väntar de på? Ska de fråga spelarna först? Alla de som är kvar lär väl gilla honom då de får hänga i sina grupperingar ostört.
Kommentera

spud: De väntar gissningsvis på att de fått klart med en ersättare. Det bedrövliga är att Freddan har kontrakt i två år till. Vilken idiot skrev det kontraktet?
Kommentera

spud: Möjligen att de vill få klart med en efterträdare innan man kallar upp Harri till Leftwing för avsked och gravöl.
Kommentera

Wayne Gresky: Möjligt, men om man ändå inte ska ha Harri kan man väl vara så shysst att man berättar det.

Ja freddan känns lika analytisk som min hund, vill man ha något då sätter man sig bredvid det och tittar riktigt länge. Synd att det inte funkar lika bra på rinken.
Kommentera

spud: jo, men vinnarskalle gör ju inte automatiskt att man vinner. Utan mera att man har en vilja att vinna i varje läge och är beredd att göra vad man kan, att man sedan i nte har förmågan att vinna tror jag är en annan sak
Kommentera

willysson: Om man inte har förmågan att vinna trots att man har haft resurser att vinna, ja då har man fan inte vinnarskalle, sen är man dessutom korkad om man gjort allt man kan och ändå inte vunnit. Så när Wikegård och Ecke uttalar deras vinnarskalle tror jag de menar att de är korkad.
Kommentera

Wayne Gresky: Är det egentligen NÅGON Freddan-motståndare som har någon som helst empiri varför han bör få sparken?
Kommentera

shinzawai: Av det som hamnar på freddans minuskonto är väl att han minerat harris mark genom att sätta honom i en taskig sits. Dock är väl detta som mycket annat grundat på rykten.
Kommentera

shinzawai: Jag är generellt av åsikten att en tränare ska välja sin egen assisterande. Om Harri sa, ok jag vill ha Freddan så borde Fredrik fått ett likadant kontrakt som Harri. Annars är det mesta som sagt var baserat på rykten, känsla och antydningar. Även en assisterande tränare har dock ansvar för spelet.
Kommentera

Här kommer mera:

MODO blöder säger Jerry. Han ber också om ursäkt för misslyckandet.

Han snackar också om omorganisation:

"Dessutom ska organisationen förändras, där bland annat elitverksamheten blir en fristående verksamhet, där ungdomsverksamheten ska få högre satta mål, och även bitarna marknad, arena och administration ska ses över."

Frågan är om det går att omornanisera med både den sportsliga chefen och hela verksamhetens chef kvar.

Kollar man på omröstningarna på officiella så verkar t.o.m. Harri ha mer förtroende än både Jerry och Ecke. Det borde innebära att lösningen inte bara är att friställa Harri, utan både Jerry och Ecke borde lämna in.

Nu tror jag inte att de kommer att ge sig frivilligt.

allehanda.se/sport/1.819147
Kommentera

hellge: Man blir ju matt. Lika väntat som detta var, lika oförberedd var jag ändå.
Kommentera

hellge: Undra vad den externa utredningen är för något?

Att man dessutom sätter upp högre mål för ungdomsverksamheten låter bra. Det är direkt oroväckande att Lennart Hermansson tyckte det visade på en bra ungdomsverksamhet att man hade haft ett dussintal spelare med i A-laget i vinter. Det är ju precis tvärtom, hade det varit bra hade att man skickat upp ett par man som direkt hade visat att de ville och kunde ta en plats. Räknar bort Viktor så är det endast Enström de senaste åren som varit nära en ordinarie plats. Det är inte bra Hermanssonutan direkt dåligt!
Kommentera

Lumber Jack: Ledningen i Björklöven har iaf kastat ut sin sportchef efter sin misslyckade säsong, önskar att vår inkompetenta ledning kunde städa ut sig själv och ta med Ecke på vägen ut.
Kommentera

Lumber Jack: Jag förmodar att den interna omorganisationen bara innebär att man flyttar runt personer, exempelvis att någon som suttit på evenemangssidan hamnar på marknadssidan. Hm, men vänta... det har väl redan skett. För Lars Jansson och Nicke Andersson har väl bytt positioner. OK, jamen då var det klart då!

Iofs så hade vi på den skola där jag jobbade tidigare någon form av konsultbolag som skulle hjälpa till med att utveckla skolan och oss lärare. Inte sjutton vet jag om något hände, men vi hade några konstiga studiedagar i varje fall.
Kommentera

« · 1135287 · »