1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508051 inlägg · 4106 ämnen

RE-building the future 09/10

« · 1136624 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 09/10
spud: Äh, du ska se att Jerry kommer att vandra runt i korridorerna i Swedbank Arena med ett självbelåtet leende på läpparna i många år framöver.

Vafaan, fick Niklas Holmgren orgasm i direktsändning så som han vrålade alldeles nyss?
Kommentera

spud: Jo jag hade gärna sett att ecke och jerry avgått redan, fast dom kanske gör det senare! 

Ja det var ingen snygg bentackling, fast det var nog heller inte riktigt jättemeningen heller. Att en av hv´s bästa spelare tar ett matchstraff mot en av timrås sämsta rimmar ju ganska fel, men sån är hockeyn

Kommentera

Berka: I min värld var tränaren den 3e frågan som skulle diskuteras. Nr 1 Jerry, Nr.2 Ecke. Det är vedervärdigt det som sker nu.

Thörnberg har lite otur att tiken inte vill åka på en tackling just så han vek undan och thörnberg kunde inte få stopp vilket ledde till en knätackling. Kan tänka mig att pisstikarna överreagerar en aning ikväll.
Kommentera

NuMo: Rindell och wikegård är gamla vänner och har alltid gillat och stöttat varandra! Harri är absolut ingen dålig tränare, men han passade inte in i modo! Eller modo passade inte för han kanske man ska säga!

Hur som helst, står jag bakom beslutet att byta tränare, tror modo behöver en som talar med högre stämma och pekar med hela handen!

Kommentera

Lumber Jack: Nej, Wikegård övertygar inte. Han vill inte sätta resultat i samband med tränare. Heja på.

Rindell är säkert en av de mest ödmjuka tränare Modo haft, intervjun understryker bara det vi redan visste. Men nog skulle det vara skönt om nästa tränare kunde kommunicera aningen högre än detta mummel.
Kommentera

Wikegård visade i 17:55-sporten återigen att han inget begriper om hockey, c:a 2:10 in i sändningen. Karln är helt lost.

svtplay.se/t/103738/sportnytt

Harris syn på det hela, inte utan självkritik och förståelse för att kontraktet inte förlängdes med optionsåret.

svtplay.se/v/1468701/rindell_det_ar_forstas_jattetrakigt
Kommentera

Wayne Gresky: Man måste nog adda Ecke & Co på Facebook för att komma ifråga.
Kommentera

Paddan: Var anmäler mig sig för att bli en av de fem? Äh man får väl helt enkelt sitta och vänta på ett meddelande på officiella.
Kommentera

spud:Aaa haha de kanske e bra spark"-väder där uppe? ;)   I härnösand e det båtväder!
Kommentera

knaskamilla:
19:12
Kommentera

spud:

17.25...
Kommentera

spud: ok såg att Frisco redan skrivit detta, sorry.
Kommentera

Berka: Fan löven gör det många modoiter bara kan drömma om ska ske här. Varenda kotte får kicken.
Kommentera

McFire:Nä dom behöver naturligtvis inte säga ett knyst, men dom agerar ändå! Att inte lägga ut krokar och höra runt ang. andra spelare händer hela tiden, fredrik warg va i princip klar för modo redan under pågående slutspel mellan tik-modo.

Att man inte komenterar läget är helt riktigt, men att man arbetar på nyförvärv händer hela tiden, de är det jag vill att ecke ska göra, han kanske gör dte vad vet jag, bröderan abbott kanske redan är muntligt överens.

Kommentera

Berka:
Paddan: Då gäller denna gentlemanna anda bara för vissa! Jag tycker inte att ecke ska erbjuda kontrakt just nu, men han ska prata med agenten och anmäla stort intresse, även kanske tala med spelarna i fråga och höra sig för lite!

Hockey´n är ingen gentlemannasport, det gäller att roffa åt sig så fort som möjligt! Frölunda har gjort klart med tobbe wiklund inför nästa säsong , aven fast saik fortfarande spelar slutspel.

I dessa fall kommenterar inga vettiga sportchefer rykten egentligen, idag sa te.x

"– Vi kommenterar inga nya spelare när säsongen pågår, säger klubbens general manager Kent Norberg."

Dom gjorde samma sak med Tobias Viklund, det är tidningarna som skriver om rykten, sportcheferna har inte sagt ett knyst.
Kommentera

Poffa: Äh, vad faan det ska ju vara jag som kommer dragande med det olycksbådande sophomore slump...

Nåväl, nu verkar utredningsfolket vara på väg att samlas.

"En grupp på fem personer ska tillsammans göra en grundlig utredning där fokus är på att utreda de sportsliga verksamheterna, men hela klubbens verksamhet ska också granskas med lupp.

– Uppdraget är att vända på alla stenar och analysera allt, säger Modo Hockeys ordförande Anders Källström.

Gruppen kommer att ledas av föreningens vice ordförande Thomas Byberg och i gruppen kommer även styrelseledamoten Marie Berglund att ingå. Dessutom ska ytterligare tre personer ingå, tre som inte är aktiva i föreningen. Vilka de blir blir klart nästa vecka.

– Meningen är att de ska presentera en grund för en handlingsplan på både lång och kort sikt.

Innebär det att de ska titta på om rätt person är på rätt plats?

– Ingenting är heligt. Tanken är att även jag ska granskas. Den här säsongen har varit en enorm besvikelse, men den kan också ge energi till nya krafttag, säger Anders Källström."
Kommentera

Berka: Det finns väl bara en anledning till att bröderna Abbott skulle komma till MODO, och det stavas MZA. Men, är den anledningen nog?

Sedan tänker jag låta som en gnällspik som ser negativt på allt, jag tänker nämligen sticka ut hakan och säga att den andra säsongen i ligan för den här typen av spelare kommer bli den tuffaste. Jag är rädd att vi kommer se detta även kring MZA.

Kommentera

knaskamilla: Sen skulle jag nog tro att modo inte är de enda klubbarna som visat intresse av dessa herrar!

Jag hoppas att dom kommer till oss, men det känns lite tidigt att ens spekulera i de =)

Kommentera

Petey21:

Jag gissar på Abbot-bröderna.
Kommentera

Fick höra av någon som såg Expressens löpsedel idag att man är på jakt efter ett par "stjärnor" eller hur det nu var, någon som har läst tidningen ifråga och kan säga vad som stod där? Kan tänka mig att det bara var en liten notis på ett par rader, men löpsedlarna brukar ju ofta få det att se märkvärdigt ut...
Kommentera

Frisco:
Jag tyckte väl det var Gästrin som stod och sålde lotter utanför Ålidhem Centrum idag :-)
Kommentera

Paddan: Då gäller denna gentlemanna anda bara för vissa! Jag tycker inte att ecke ska erbjuda kontrakt just nu, men han ska prata med agenten och anmäla stort intresse, även kanske tala med spelarna i fråga och höra sig för lite!

Hockey´n är ingen gentlemannasport, det gäller att roffa åt sig så fort som möjligt! Frölunda har gjort klart med tobbe wiklund inför nästa säsong , aven fast saik fortfarande spelar slutspel.

Kommentera

Skulle fan inte förvåna mig om Freddan får stanna.
Då skyddar man varandras rygg bra i MoDo.

Efter vad jag hört av något såväl insatta i Modoklanen "Och det är faktiskt sant även fast jag är Tikare" så var nyförvärven Harri fick defenitivt inte vad han önkade sig.
Och det där med Pitkimäki.

Känns lite som MoDo rensar i fel ende.

Gradin känns väl halvklar nu då.
Kommentera

Berka: Eftersom Rögles säsong fortfarande pågår så kan han ju inte röja information som på något sätt skulle indikera att man skulle vara nära en kontraktsskrivning eller att man kanske redan har kommit överens om ett nytt kontrakt. Någon form av gentleman´s agreement förmodar jag.
Kommentera

Berka:

Brukar väl höra till god sed att man inte försöker påverka spelare i andra lag, speciellt inte när vi inte kommer möta laget eller lagets spel påverkar sitt eget lag.
Kommentera

Poffa:

Nåja. Kom tillbaka till sommaren. Då är det fint, och framför allt varmt.

Frågan är ju varför du är här. :-)
Kommentera

Paddan: Reagerade lite på de ecke sa om abbotarna, att han inte vill komentera några enskilda spelare då säsongen pågår för fullt!? Det är ju nu han ska passa på och ligga på som fan, skit i att säsongen för andra pågår, jobba på värvningar från andra lag , det gör ju frölunda,hv,lhc mm.

Visa lite stake nu ecke!!!

Kommentera

Nikki: Ja, det är kanske så att det krävs ett visst mått av fylla för att se denna stad som världens bästa, åtminstone en kall torsdag i början av mars.
Kommentera

Poffa:

Studenttorsdag på de lokala nattklubbarna... självklart! :-)
Kommentera

Nikki: Nämen, är du full på en torsdag? :-)
Kommentera

Poffa:

Nämen, är du i världens bästa stad? :-)
Kommentera

MorganaLefaey:

Wayne Fleming?
Kommentera

NuMo: Wohoo! Hemma i Övik verkar det vara sparkväder, det sparkas för fullt. I Karlstad däremot, är det verkligen trist väder. Kallt, rått och grått. Sa jag att det var kallt? Och Sola i Karlstad lyser med sin frånvaro.

Snälla, när jag kommer hem i morgon kan ni väl ha fixat en spark till Jerry och Ecke också? Snääälla? Snälla schyssta?!

Kommentera

Paddan: Jag tror inte det blir Gradin. Tror det blir en annan utlänning som varit tränare i elitserien för x antal år sedan.
Kommentera

Lumber Jack:

Det är en allmänn missväxt i plantskolan, från de minsta till de största plantorna.

Fast o andra sidan är det många av de mindre klubbarna i regionen som är framgångsrika, Svedjeholmen, KB65, Sollefteå och AIK Härnösand har alla flera starka årskullar.

Jag vet inte om det är ett problem eller ej att de spelarna inte spelar i MODO som unga, huvudsaken är kanske att man redan i tidig ålder visar att man bryr sig om dem.

Jag tycker t.ex att regionenes knattelag borde få gå in på MODO:s matcher i allt högre grad. Idag är det bara barn som bor i Hörnett, Domsjö och på Varvet som får gå in gratis på matcherna. Det kanske är stor risk att man förlorar dessa som MODO-hjärtan.

Numos lag, hur är det med dem egentligen? Känner de för MODO? De borde bjudas till Ö-vik ofta så att de får ett MODO-hjärta.

Me nuvarande ordning blir det avundsjuka på MODO istället för samarbete.

Mitt recept är att alla regionens lag från sju och uppåt ska komma in på MODO:s matcher, kanske inte alla matcher, men de flesta.
Kommentera

Paddan: hehe ska til hans morsa imorgon så jag ska kolla om hon vet något :P
Kommentera

renen: Jag förmodar att det skulle kunna bli dyrt att lösa ut honom genom att han tydligen sitter på ett tvåårskontrakt. Men man kanske skulle kunna ge honom andra arbetsuppgifter, typ att scouta spelare i allsvenskan/division 1.

Överhuvudtaget så känns det väl som att scoutingen av spelare är ordentligt eftersatt i klubben, och där borde det finnas ett gigantiskt utrymme för förbättringar.
Kommentera

Paddan: Lös ut han, helt nytt blod skulle inte vara fel.
Kommentera

renen: Vilken position skulle Freddan ha då? För jag förmodar att du inte tänkt honom som huvudtränare.

Enbart målvaktstränare? Tredjetränare? Ny kvasthållare åt pappa Hedin?
Kommentera

Fast NordaBoy kanske har någon insideinformation om Peter Gradins vara eller inte vara...
Kommentera

Paddan: Inte Peter Gradin, gärna som andretränare istället för Freddan.
Lillis Lund skulle jag gärna se som huvudansvarig.
Sen kan vi väl göra som Löven kicka sportchefen.
Kommentera

Jaha, jamen då borde det vara klart snart då.
Kommentera

Off Saida: Sicket sammanträffande..
Kommentera

NuMo: Då vill jag nästan omgående se ett kontrakterande av en ny tränare. Gärna Peter Gradin.
Kommentera

Paddan: allehanda.se/sport/ishockey/1.819662

In sweden we call it a kick...
Kommentera

Paddan: Då var del ett sjösatt.

Rindell lämnar det sjunkna skeppet.
Kommentera

Fan vad jag blir less på den här sega datorn. Att försöka sig på att hitta en artikel på sportexpressen för att kunna länka till den går nästan långsammare än om jag hade gått ner till affären, skrivit av artikeln där nere och sedan vandrat upp igen.

Nåväl, här är artikeln.
Kommentera

« · 1136624 · »