1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508277 inlägg · 4106 ämnen

RE-building the future 09/10

« · 1136624 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 09/10
spud: Äh, du ska se att Jerry kommer att vandra runt i korridorerna i Swedbank Arena med ett självbelåtet leende på läpparna i många år framöver.

Vafaan, fick Niklas Holmgren orgasm i direktsändning så som han vrålade alldeles nyss?
Kommentera

Kan man säga att Rindell inte heller är helt nöjd med Ecke...?

"Om Harri Rindell fått vara kvar hade han satsat allt på att få bort det darriga försvaret.

– Jag hade i högre grad velat vara med när man scoutar spelare, säger han.

Är det en ny målvakt du hade velat köpa in?

– Nja, man kan ta det ena och andra som var fel, men det är solklart att vi inte har haft stabiliteten som behövdes."
Kommentera

knaskamilla: Visst har ecke misslyckats med förvärven två år i rad. Om man räknar bort Aasen. Men var inte Harri delvis ansvarig för scoutingen på Kurvinen och Snellman och ska man vara direkt nöjd med dessa spelare och samtidigt klaga på de andra så blir jag ett frågetecken.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag fattar inte varför så många klankar ner på Kurvinens insats. Sett över hela säsongen så slåss han med Victor om 2a platsen bakom kung Timmy.
Kommentera

Det här då, "REVANSCH 09/10"...?

"Nu hoppas Vd Häggström få med sig så många som möjligt på den REVANSCHRESA, som nu börjar.
- Något vi inleder med ett frukostmöte med våra sponsorer på tisdag till veckan, på kvällen har vi Öppet Hus för våra fans. Det sistnämnda siktar vi på att det ska bli något återkommande."

Undrar om Vd Häggström förstår hur många han skulle få med sig på resan om han själv stannade kvar på perrongen...

Öppet Hus för fansen. Undrar var, när, hur, varför.
Kommentera

knaskamilla: Vad är "The Heart of Hockey anda"?
Kommentera

knaskamilla:

"Det har emellanåt skymtat att man från Vd-håll i MODO Hockey tyckt att också publiksiffran sjunkit kraftigt.
- Ingenting kan vara felaktigare. Vi har om vi tittar per capita och i procent på befolkningen Sveriges bästa publiksiffra. Däremot har vi sett att i samband med lågkonjunkturen handlar varje åskådare mindre än tidigare, betydligt mindre. Här handlar det om ett tapp på ca 2,3 miljoner.

Publiksiffran snittmässigt var 6 900 första säsongen i nya arenan, drygt 7 000 andra och nu alltså 6 520 den tredje säsongen.
- Vi har en fantastiskt trogen publik, säger Jerry. Inför säsong tre tappade vi knappt 400 årskortsköpare och de lyckades vi aldrig få tillbaka, däremot sålde vi lika många lösa biljetter som tidigare."

Jag förmodar att något sånt som att sänka biljettpriser för att vi nu är inne i en lågkonjunktur kommer att vara helt otänkbart. Istället kommer man väl med den sedvanliga ökningen på någonstans runt sjuhundra kronor per säsong.
Kommentera

Wayne Gresky:

En särskrivning?
Kommentera

knaskamilla: De har lyckats svalka min ilska med de senaste dagarnas uttalanden och utlovade aktioner iaf. Hoppas det är fler som känner att de hör oss och att de åtminstonde VERKAR ta sig i kragen. Hoppas att det ligger mycket verkstad bakom snacket!

Ett riktigt bra förvärv snart också så kan man nog behålla många sponsorer och seriekortsinnehavare.
Kommentera

Paddan:

Ja, säkert. Det jävliga är ju att det drabbar två parter: MoDo som förlorar publik, och oss trogna som bara betalar...
Kommentera

shinzawai:

Jo, det är ju bra att de har insett att något måste göras, men man undrar om de inser att de behöver nytt folk för att det ska bli något bra av det?

Jag tror förresten inte att Ecke kommer att försvinna. Jag tror han vill ha revansch på sig själv.
Kommentera

shinzawai: En utredning som inte får bort Jerry är värdelös. Han är roten till det onda. Så länge han styr så kommer resan att sluta med en stoppbock.
Kommentera

knaskamilla: Det vore verkligen fel läge att, återigen, höja priserna. Det är så många som redan nu är tveksamma att prenumerera och lägg till det en för många försämrad ekonomi så blir en höjning det berömda strået.
Kommentera

Wayne Gresky: Kanske läge att manifestera fotfolkets missnöje på tisdagens öppet hus?
Kommentera

Salle: Knas tappar sitt älskade fotstöd. Kommer det att ersättas? Det är frågan.
Kommentera

NuMo:

Får man veta det under Öppet hus?
Kommentera

Salle: Till den här säsongen hade de i de alkoholhaltiga paketen bytt ut Zeunerts 50 cl mot Sofiero 33 cl. Jag ställer mig frågande till om detta verkligen gynnade köplusten och den totala vinsten? Med tanke på att vi hade färre lördagsmatcher den här säsongen än säsongen innan så är det dessutom ganska givet att försäljningen av alkoholhaltiga drycker skulle minska.
Kommentera

Wayne Gresky: Alkoholhalten måste öka.
Kommentera

NuMo: Helt klart. Det känns som om Kamilla motarbetar MoDo.
Kommentera

NuMo: Den behöver ju inte öka för din skull.
Du blir ju full på 2-3st hur som helst. ;-)
Kommentera

Salle: Äh, jag tror att det är rester av luften i bussen upp till Skellefteå som ställt till det.
Kommentera

Wayne Gresky: Ärligt talat så har jag svårt att tro att det kommer komma ut något konkret av en sån där Öppet Hus-kväll annat än att de till slut får slut på alla floskler och därför måste avsluta mötet tidigare än beräknat.

När man enbart ångrar att man inte kunde förutse en lågkonjunktur så kan man ju undra vilken sorts själaskådande och aha-upplevelser personerna i ledningen kan få av en utredning.

Känns mer som en skrivbordsprodukt som väl färdigställd ställs upp på en undanskymd hylla någonstans i Swedbank Arena för att sedan förträngas och arbetet enligt The Big Jerry Plan fortsätter som normalt.
Kommentera

Wayne Gresky: I övrigt måste jag säga att din lilla seriestripp i tråden "Jerry Häggström" på åffisijälla var en riktig fullpoängare.
Kommentera

Paddan: Jag undrar om nedskräningar på varor/material innebär träklubbor?
Kommentera

Wayne Gresky: Då hoppas jag de väljer rätt sorts klubbor, för om jag inte minns fel så tog det lång tid innan Kent Lantz hittade rätt träklubbor men när han väl hittat rätt strömmade poängen in.
Kommentera

Paddan: Kan man gissa att det blir ett möte där man låtsas bry sig om supportrarnas åsikter medelst lite paternalistiska nickningar. Dagens efter kommer man sedan kunna läsa på åfissijälla att "det är underbart att höra hur mycket MoDo berör oss Ångermanlänningar", allt för att sedan presentera ett målvaktsnyförvärv från den finska andraligans toppskikt - Holi Mohlisen. Fetscoutad med fantastsika referenser från en massa olika håll (agenten och Mamma Mohlisen) och minst lika bra som Morrison, fast något låghalt och periodare (super bara på förmiddagen för att sedan ha en vit period på eftermiddagen).
Kommentera

Lumber Jack: Hm, man kanske borde dyka upp på det där mötet. Fast jag förmodar att det inte börjar så tidigt så jag måste åka direkt från jobbet.
Kommentera

Lumber Jack: Amfetamin, kokain, heroin och annat sånt där man inte får nämna på officiella?
Kommentera

Wayne Gresky:

Jaha. Då var det klart med ett 1+1 års kontrakt med supermålvakten Morrison.
Kommentera

NuMo:

Det där var inte snällt. Jag vill ha ett nytt hjärta nu, mitt nuvarande har stannat.
Kommentera

NuMo: Det där var inte kul mitt hjärta stannade nästan.
Kommentera

NuMo: SLUTA... Jag höll på att bryta av datorn
Kommentera

Berka: Ska Morrison ha kontrakt nästa säsonbg så får det bli som diskpojke. Må vara att Ecke är hårresande inkompetent men att skriva kontrakt med Morrison lär han inte göra.
Kommentera

Wayne Gresky: Nä det tror jag faktiskt inte heller, han kan ju omöjligt vara så korkad?! Fråga är om man skeppar zacke nu eller om man tänkte värva en ny och köra med 3?

5+game till Numo för det oerhört osmakliga skämtet :)

Kommentera

Berka: Ovanligt lättlurade personer. Är ni säker på att ni inte är tikar?
Kommentera

NuMo: - GHAAAA, HAAA, haa, haa, ha, ha,,,

Elakt, javisst... ...men dock... ...underbart skön humor!!!

Kul att läsa något sådant som motpol till allt negativt som skrivs.
Kommentera

pratarn: Och enda tiken som högg var positiv. Det var en negativ överraskning. ,o)
Kommentera

Hm, efter att ha läst hellges senaste blogginlägg på Mod & Hjärta och även tidigare kommentarer på blogginlägg där så funderar jag på om det kanske inte också vore en idé att byta ut Hasse Andersson på positionen som pressansvarig, eller om det bara är pressvärd. Fast frågan är då, vilken kravspecifikation ska man ha på en människa som befinner sig på en sådan position?

Jag tycker i varje fall att personen ifråga inte bör vara av den åsikten att elektroniska forum och "inlägg skrivna från anonyma smeknamn" är något som helst ska avskaffas helt.
Kommentera

Paddan: "Jag tycker i varje fall att personen ifråga inte bör vara av den åsikten att elektroniska forum och "inlägg skrivna från anonyma smeknamn" är något som helst ska avskaffas helt."

Agenten är nog inte rätt person i sådana fall. Även fast han själv dolt sig i allehanda förklädnader.
Kommentera

NuMo: Hm, få se var det inte så att han inte hade något emot om det infördes strängare regler för personuppgifter på forumet och gärna ett krav på att bara betalande medlemmar i föreningen skulle få skriva i forumet. Eller minns jag fel?
Kommentera

Paddan: Spot on.
Kommentera

NuMo: Tikarna verkar fokusera mer på Thörnberg än på själva matchen
Kommentera

Berka: Jag kan förstå varför Thörnberg är ett svin som inte hör hemma på en hockeyrink.
Kommentera

Modoante: Ja han gör dumma saker ibland, men det är han knappast ensam om i Es. Sen borde väl tikarna vara glada då thörnberg mest troligt blir avstängd. att tappa lotvonen mot thörnberg är en ren vinst.

Dock hoppas jag inte lotvonen skadade sig allvarligt, utan att han snart är tillbaka på isen för tikarna igen!

Kommentera

Modoante: Visst men tacklingen igår var dock inget att höja på ögonbrynen åt, i en sport som hockey är sånt som sker av olyckshändelse. Dock är det jäkligt tråkigt att finnen blev skadad.
Kommentera

Modoante: Inte speciellt snyggt, nästa Sanny Lindströmklass.
Kommentera

Poffa: Och Alfred anser att styrelsen är ryggradslös som inte själva kan ta tag i en utredning av vad som hände denna säsong och att allt denna utredning lär komma fram till är att Ecke och Jerry får fortsatt förtroende efter att i säsongens elfte timme ha dragit igång floskel- och ursäktsmaskineriet

alfredshemsk.blogspot.com/2009/03/57-apocalypse-09-jerry-strikes-back.html
Kommentera

Paddan: 13 sek in i tredje , 5-0 till hv ;)
Kommentera

Paddan: Han har helt rätt. En utredning, lite floskler, någon kosmetisk förändring och sedan ingenting, förutom ett rejält tapp av säsongskortsinnehavare allt eftersom pajasvärvningarna börjar droppa in.

Jag hoppas han har fel.
Kommentera

Hur många här är det som har tänkt gå på den där supporterträffen imorgon? Om någon inte orkar läsa på åffisjella så har Bells fått info från Jerry om vilka som ska medverka, utöver han själv:

Erik Holmberg Sportchef
Roland Zackrisson Ekonomichef
Fredrik Östman Personal & Kommunikationschef
Patrik Nordkvist Resaurangchef
Bengt Hedin Arenachef
Tommy Roos Marknadschef
Kommentera

« · 1136624 · »