1150x200-modo-header2-kopiera.webp

RE-building the future 09/10

« · 1191261 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 09/10
Nikki Nine: Vi är i desperat behov av en spelare som kan styra ett power play. Jag känner inte att Devereaux är den spelaren.
Kommentera

Noterar att Boyd Devereaux kollar emot Europa (news.therecord.com/Sports/article/617842):

“I kind of have any eye on Switzerland and Sweden, Austria or Germany,” Devereaux said on Thursday after skating with his old junior team, the Kitchener Rangers.

Kanske skulle det vara någonting för Modo. Antagligen inte, med tanke på prislapp och spelartyp, men jag vet inte. Han känns som en snabb version av Josh Green. Han och Green i en kedja hade nog varit mumma, kanadensiska lekkamrater och allt. Han är nog dessutom billigare än Haydar.

Såhär säger www.sbnation.com/nhl/players/54294/Boyd_Devereaux om honom:

"Assets: Skates like the wind and is a tireless forechecker. Can play all three forward positions. Is a sound performer in the defensive zone.
Flaws: Plays more of a peripheral game and doesn't initiate a lot of contact. Lacks the finish needed to find the back of the net on a consistent basis."

Så nä, kanske inte målskytten eller kreatören vi letar efter. Å andra sidan skulle Ovechkin kunna komma och inte göra mer än 10-15 mål med tanke på spelet som vi har visat upp. Boyd gjorde förra året 11 poäng på 23 matcher för Maple Leafs och har spelat över 600 NHL-matcher. Kanske är en spelare man får ha med i diskussionerna, jag vet inte riktigt vilka spelare som finns på Modos radar just nu.

Eliteprospects i länktips.
Kommentera

Viskarn: Ajajaj. Då blir alltså dagens låt liksförbannat:

www.youtube.com/watch?v=NMKj4OboFCI
Kommentera

Lumber Jack: Lika bra att operera susse omedelbart, annars står de skrivet i stjärnorna att han slår upp skadan 5 matcher för kvalserien.

hasse i 3:e =)
Kommentera

Lumber Jack: Och nu är det klart med Operation: operera Susse....;-)
Kommentera

Bad_Brett: SVT-Text "erfar" att Susse måste opereras. Han står dock med på laguppställningen mot Schtaan på åfissijälla.

www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=4556&rows=5
Kommentera

Lumber Jack:

Tack så mycket för sammanfattningen. Då är nog en comeback knappast aktuell.
Kommentera

Bad_Brett: Han sa något om att de dammsuger marknaden på i första hand en målskytt. Sedan försökte man i vanlig ordning få ur honom om han var på G för en comeback och undrade om Foppas ev. återkomst skulle påverka hans beslut. Det verkade som om chansen inte minskade i så fall. Typ, som kidsen skulle sagt. (Höll på tillreda lite gris så jag hörde bara med halva örat.)
Kommentera

shinzawai:

SVT1 i sportsändningen 17.55.
Kommentera

Bad_Brett: Vilken kanal?
Kommentera

shinzawai:

Näslund lär ha varit på TV nyss och snackat nyförvärv, var det någon som såg detta?
Kommentera

Nikki Nine:

"Samtidigt är det ännu en varning till Leksand. Och till Modo.
Och till alla som bygger sina lag på äldre spelare med större delen av karriären bakom sig."

Paradoxalt nog är det ju så att Modos förbannelse är att man fostrar FÖR BRA spelare. Snabbt har de dragit till NHL och därifrån kommer de ju inte förrän de är gamla. Väl hemma så är de såklart överlägset bäst, men när grädden surnar är svårt att förutse.
Kommentera

I en väldig inte-nyhet säger Magnus Wernblom följande:

"- Jag har gjort mitt, säger Magnus Wernblom till hockeykanalen.se."
Kommentera

Nikki Nine:Så kanske dom 'föryngrar' ännu mer :)
Kommentera

"Att Andreas Johansson tvingas lägga ner ishockeykarriären är självklart en besvikelse.
Samtidigt är det ännu en varning till Leksand. Och till Modo.
Och till alla som bygger sina lag på äldre spelare med större delen av karriären bakom sig."
Kommentera

Hawerchuk:Ja se på tusan. Kul för KB blir intressant att följa i allettan.
Kommentera

renen: Tydligen.
Kommentera

Hawerchuk:Är han?
Kommentera

shinzawai: Haaaaaa. Jag ska per omgående informera Kihlen vars refräng de lånat om denna goda gärning.
Kommentera

Hawerchuk: Shit, de lär gå upp! :>
Kommentera

shinzawai: Hehe. Gässe är dessutom klar för KB!
Kommentera

Haha, håller KB på att bli värsta kultlaget? De har gjort en störtskön singel (laget alltså), haha.

www.youtube.com/watch?v=DUwHshzEQ3s&feature=player_embedded
Kommentera

bisterfinnen: Nån Petsson från KB65 menar du? De borde ju inte ha hängskallar iaf, serieledare o allt.
Kommentera

Salle: Hahaha! :)
Kommentera

shinzawai: Menar du att Susse är så rädd att lägga sig på "under kniven" att han spelar trots smärta. ;-)
Kommentera

Poffa: Men kom igen. Desperationen är ju hur solklar som helst, men om det nu inte kan bli värre så why not.
Kommentera

shinzawai: Dämn you!
Kommentera

Poffa: Klart att det kommer att sluta så...
Kommentera

shinzawai: Åh, vad jag hoppas på att hans comeback inte slutar med att han linkar av i första periodens mitt, med ett sammanbitet uttryck och smärta i blicken.

Kommentera

bisterfinnen: Guilty.

shinzawai: Ropa inte hej än. Du ska se att det går åt helvete under matchen... ;-)
Kommentera

bisterfinnen:

Virtuell handuppräckning.
Kommentera

bisterfinnen:

Ni som inte scrollade ner för att se vad som stod där, räck upp en hand :-D
Kommentera

spud:

Igår 18.43 typ sista meningen...
Kommentera

Har vi nått Nickenytt?
Kommentera

Wayne Gresky:

Battaglia vore ju mumma. Då skulle jag köpa årskort trots att jag bor i Stockholm.
Kommentera

spud: Oh snap!
Kommentera

bisterfinnen: Jag tror inte jag förstod det där om det var ett skämt. Men Åkermans fru som sportC kanske itne var så dumt, hon har ju uppenbarligen lätt att få kontakt med spelarna. Åkerman var ju inte direkt den första i Skell heller..
Kommentera

spud:

Koncentrera dig på att locka hit Findus du, så vi får hit rätt Petson...

:-D
Kommentera

arnio: Jo som hockeyspelare är Hannula bra, om en aning överskattad och överbetald. Han producerar ju t.ex. i stil med Fredrik Warg.
Kommentera

shinzawai: Hahaha kanske inte...Men på isen är attityden rätt.
Kommentera

arnio: Rätt attityd? Tror du att Åkerman håller med dig?
Kommentera

Wayne Gresky: Mika Hannula tror jag skulle kunna vara en rejäl förstärkning, han har rätt attityd, bra speed och vet var målet finns.
Kommentera

Freddan talar om 10 tillgängliga spelare som kan bli aktuella. Vilka namn har vi på listan?

Battaglia, Cavanagh, Satan, Willis, Thomas, Hinote, Gratton, Hannula, Calder, Devereaux och Spylo-Nittel är till synes kontraktslösa. Jag vet inte om Jason Allison beslutat sig för att sluta efter sin misslyckade try out i Toronto? Han är bedrövligt temposvag men utmärkt i power play.

Haydar får väl ses som en dark horse, men frågorna ä- ju både om han är tillgänglig och vad han kostar i så fall?

Sen finns det väl lite annat krafs på marknaden i form av bänkade AHL-killar i stil med Madsen.
Kommentera

Nikki: Det måste vara j-t kul och inspireranda för "kidsen" att träna med en sån som #21.

Kommentera

"Fredrik Andersson berättar att man lagt upp ett rehabprogram åt Andreas Salomonsson som är ljumskskadad.

– Det är inte helt kört med "Salle" och alla möjliga lösningar ska vi titta på.

– Men om det är slutspelat för Salle bör vi ersätta honom på nåt sätt. Vi scannar av läget på marknaden, men samtidigt har vi en tajt budget."

"– Niklas körde lätta passningsövningar och han ville ha isvana efter att ha varit borta från isen i nästan två veckor. Vi får se hur Niklas känner sig när han vaknar i morgon. Mår han bra kommer Niklas att köra för fullt resten av veckan, berättar Modos tillförordnade sportchef Fredrik Andersson."

"Peter Forsberg har testat nya skridskor men i kväll när han tränade med Modos juniorlag satt de gamla på fötterna.
– Han körde för fullt och det såg bra ut, säger Thomas Högström, assisterande tränare för J20."
Kommentera

"Modo ligger sist i elitserien och har en ansträngd ekonomi, men mycket tyder nu på att förstärkningar är på ingång.
-Det finns åtta-tio lediga spelare på marknaden som vi har koll på."
Kommentera

"På tisdagen då Madsen gick i en kedja med Josh Green och Thomas Enström kändes och såg det bättre ut.
- Riktigt bra. Det känns som om jag hamnat rätt, trevligt gäng och trevliga killar. Lita på att jag ska ge järnet."
Kommentera

o här går diskussionsvågorna höga minsann!!!
Förklaringen till varför Foppa tränar med j, låter ju rimligt, lugn o ro kan behövas - hoppas de inte tar det ALLT för lugnt på torsdag bara!
Kommentera

« · 1191261 · »