1150x200-modo-header2-kopiera.webp

RE-building the future 09/10

« · 1192781 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 09/10
Wayne Gresky: haha 8-1 jävlar ;) 3 P. imorrn skulle jag må bra utav
Kommentera

Wayne Gresky: Se vad två spelare kan göra för ett annars ganska dåligt spelande LHC. Visst, det är inga dussinlirare men ändå.
Kommentera

qwertas: Kostar man på så vinner man. 6700 på läktaren hade lhc idag och mer lär det bli nästa match, för ett lag som har attraktiva spelare , är ett bra och vinnande lag vill publiken se, å är det mycke publik så ökar chanserna till att fler sponsorer ansluter och klubbens ekonomi blir bättre. =)
Kommentera

Krossa Timrå !!!
Kommentera

Ser att Erik Karlsson kan vara på väg bort från Ottawa. Ifall Sverige och elitserien är ett alternativ istället för AHL så skulle jag gärna se att Modo gör ett försök på honom. Skulle kunna vara den PP back vi behöver. Dessutom så har ju Frölunda redan fullt med backar och det känns som att det inte är denna spelartyp dom behöver just nu.

Steen får ringa några samtal och försöka locka honom till övik resten av säsongen.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/internationellt/nhl/article6021615.ab
Kommentera

Eeh?!?

"... vi ska inte hänga ut honom, säger Fredrik Andersson."

allehanda.se/sport/ishockey/1.1474209
Kommentera

Lumber Jack: Då hänger vi in honom... I garderoben. Glöm inte Malpåsen.

Fast ärligt sagt så är det ju inte nån av målvakternas "fel" att vi är i den situation vi är. Det är ju bristerna framåt som gör att en målvakt måste hålla nollan i varenda match för att rädda poäng till laget. Och det är inte ofta det nollas i dagens hockey.
Kommentera

Lumber Jack: Freddan har ju begått mediala självmord sen han kommenterade Tuokko i somras. Nu lyckas han både såga Malek och andra som sågar honom. Bara att inse att freddan inte lyckas öht.
Kommentera

spud: Freddans sätt att hantera media är katastrofalt. Det är nästan så man undrar om killen är lite bakom? Lämpad som sportchef är han absolut inte iaf. Vi behöver en gigant på sportchefspositionen. Någon med lederegenskaper och ett hockeykunnande utöver det vanliga. Någon som dessutom kan hantera pressen. Amateur hour is over!
Kommentera

Wayne Gresky: Levererandet från Freddan är väl i och för sig i nivå med situationen att man haft en "tillförordnad" sportchef i ett halvår. Att han fortfarande tituleras så offentligt borde ju tyda på att ledningen inte har ett långsiktigt förtroende för honom.

Om det nu inte är så att man glömt bort det...
Kommentera

Björn W: Man kan ju hoppas att ledningen inser att Freddan framstår som direkt olämplig för jobbet.
Kommentera

Min känsla av Freddan och media är att han hela tiden går ut och säger det som många av fansen tycker, och det känns inte riktigt helhjärtat utan mer ett spel för just fansen. Tror han är rädd för att få samma behandling som hans föregångare.

Personligen saknar jag tiden där sportchefen inte pratade med media varenda dag, även om det inte är fel med uppdateringar titt som tätt.
Kommentera

Nikki Nine: Eller så är det precis vad han gör i detta fallet, talar rakt ut utan att tänka.

Visst var det bättre på Hedins tid angående mediaglappandet. Tystnad tills att det fanns något att berätta.
Kommentera

Wayne Gresky: "Man kan ju hoppas att ledningen inser att Freddan framstår som direkt olämplig för jobbet."

Återigen passar uttrycket "ingen är förvånad" som hand i hockeyhandske.
Kommentera

Lumber Jack: Med reservationen att folk såg över hans axel vilka spelare han var inne och gluttade på inne på eurohockey.net och sedan läckte ut i de utvaldas kanaler. ;-)

Nej då, men Freddans pratstunder med Hasse om det allmänna läget räcker gott för en sportchef - i en sådan här situation hade det funkat med "inga kommentarer" på just sådana frågor. Det finns fler i organisationen som skulle kunna börja informera lite oftare om sina arbetsuppgifter.
Kommentera

[url=allehanda.se/sport/ishockey/1.1477855]– Det känns bra, det är lite ömt runt såret[/url]

Krya dig! Fort som f-n... :-)
Kommentera

Salle: Tänk om han opererats på försäsongen, då hade han varit med nu.
Verkar inte ha varit ett speciellt stort ingrepp eftersom han nog kan gå på is redan nästa vecka.

Krya på dig!!
Kommentera

Salle: Jag opererade mig för ljumskbråck för några år sedan, jag kunde inte räta på mig på typ 3 dagar och hade besvär i typ två år. Men då opererade jag mig i Ö-vik också... Nickepicke är vältränad och fick bli hackad av ett proffs. :)
Kommentera

shinzawai:

Jag tror att den springande punkten är just ordet "vältränad" ;-)
Kommentera

shinzawai:Ja eller skillnad på folk å fä :)
Kommentera

renen:

Nåja, så otränad och oschejpad är väl inte shinza. Av erfarenhet är nog den springande punkten nog hellre "cykelverkstan"
Kommentera

bisterfinnen:

Kanske blev ett nog för mycket om man ska vara noga...
Kommentera

Modo jagar AHL-spelare:

"- Det är framför allt ett antal spelar från andra sidan som vi tittar på som kan bli aktuella som är i AHL alltså på gränsen till NHL. Det är just sånna spelar som vi försöker hitta."

hockeykanalen.se/1.1301359/2009/10/29/modo_jagar_ahl_spelare

...med hjälp av bröderna Sedin:

"- Daniel och Henrik Sedin har hjälpt oss en hel del för att hitta rätt spelare, säger Modos tillfälliga sportchef till hockeykanalen.se."

hockeykanalen.se/1.1301427/2009/10/29/broderna_sedin_fortsatter_hjalpa_modo_i_spelarjakten

Dags att kolla farmarlagen hos Vancouver, Atlanta och Columbus för att se vad som finns tillgänligt ;-)
Kommentera

Nikki Nine: Förstår jag det rätt, när jag läser artikeln om Sedinarnas scoutinghjälp, att Freddan säger att de inte av kostnadsskäl måste hålla sig till en viss typ av spelare?
Kommentera

Paddan: Det låter som det ja. "Slutspel 2009" samt frigörelse av pengar från Salles kontrakt har nog hjälpt till att skjuta till en del pengar.
Kommentera

Nikki Nine: 2010 är det nog...
Kommentera

Nikki Nine: Har man missat något eller har Salle sagt upp sig / fått sparken? Eller är det så att man fått försäkringsbolaget att betala ut ersättning för skadad spelare?
Kommentera

MorganaLefaey: De får väl ersättning iom att han är sjukskriven.
Kommentera

Nikki Nine: Har för mig att jag läst någonstans att ersättning går ut om de varit sjukskrivna i en månad typ. Men att Tmrå för någon säsong sedan valde en billigare lösning där det var 3 månader eller mer spelaren måste beräknas vara borta innan de gick in med pengar. Om det stämmer och vilket val Modo gjort har jag ingen aning om.

Men med tanke på hur ekonomin såg ut innan så vet man ju inte om de fegat och tagit en billigare lösning. Annars kan man ju tycka att de borde tagit in en kortsiktig lösning för Sundström för ett bra tag sedan.
Kommentera

Nikki Nine: Med tanke på hur mycket Hasse läser alla våra forum borde han kunna ta till sig det faktum att han bara ställer ledande frågor och att alla stör sig på det som fan.
Kommentera

shinzawai: Ja och här har vi alltså Hasse i en av han mest framstående intervjuer.

www.youtube.com/watch?v=PJ37jKHtpVQ
Kommentera

Intervju med senaste nyförvärvet på länken:

"Morten Madsens tryoutkontrakt med Modo sträcker sig fram till den 15 december.

- Det där tänker jag inte ens på. Jag är inställd på att spela med Modo hela säsongen. Det är lång tid kvar tills tryouten är över och det har gått bra hittills. Jag är inte orolig, hävdar han. "
Kommentera

Nikki Nine: "- Jag är jäkligt glad att få vara här. Modo är en toppenklubb med riktigt bra organisation och schyssta killar. Förutom att vi verkar förlora varenda match så trivs jag väldigt bra här, förkunnar den danske centern. "

Haha Förutom att vi verkar förlora varenda match. Skön formulering, synd bara att det är sant.
Kommentera

NuMo: Skärp dig förfaan.
Kommentera

Johnny Hazard: Seså, du har suttit och snyftat & smuttat på ölen häruppe i bannern väldigt länge nu. Drick upp och beställ en till.

Trevlig helg för resten!
Kommentera

Björn W: Haha, jag stannar i Övik på MAX varje söndagkväll omkring kl 19.30, när jag är påväg upp till Umeå. En MAX-burgare och liten ham och en stor stark. Det har blivit lite utav en tradition numera. Stor stark Cola alltså!

Trevlig helg? Det kan väl ingen av oss uppleva i nuläget? Men okej, ha de bra och på återseende...
Kommentera

Johnny Hazard: Räksallad på burgaren?
Kommentera

Frisco: Nej, han tar den på Colan.
Kommentera

Frisco: Nej, den tar han på colan..
Kommentera

Poffa: Tänk att du tillsist fick en att dra på smilbanden även fast man är rådeppad och fylld med rötjut uppöver örona.

Ett tips för att lindra hockeysmärtan är att knäcka puttern dagar som dessa, slå en driver långt ut i skogen och sedan skänka bort klubban till bättre behövande, spöa en minigolffunktionär och lägg en skitkorv på hål 18 i Veckefjärden...
Kommentera

AM: Arto Blomsten tror att Modo och Timrå kommer att byta tränare snart. Det tror inte jag. I alla fall inte Modo.
Kommentera

NuMo: Om de två byter tränare så blir det ju båda.
Kommentera

Äntligen är backen Per Hållberg helt återställd från sin senaste hjärnskakning och influensasjukdom.
- Det stämmer, säger en lättad Per. Jag har fått klartecken att jag är helt symptomfri och är spelklar, sedan jag genomgått en neurologisk test i Stockholm.
Kommentera

Nikki Nine: och Salle säger i princip bajbaj.

allehanda.se/sport/ishockey/1.1492562
Kommentera

shinzawai: Snarare Aj Aj.
Kommentera

shinzawai: Tråkigt. :(
Kommentera

Nikki Nine: Skicka Hållberg en sväng till Sundsvall nu när de knappt får ihop ett lag. Lite matchträning skulle inte skada.
Kommentera

Hawerchuk: Han är ju dessutom immun. :)
Kommentera

Wayne Gresky:

LOL!
Du snodde den där kommentaren innan jag hann posta den...
Kommentera

« · 1192781 · »