1150x200-modo-header2-kopiera.webp

RE-building the future 09/10

« · 1202271 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 09/10
AM: Konstigt att han har någon issue när han spelade nonstop i 2 perioder.

Det känndes nästan som att han var ett nyförvärv också, det var den gamle timmy i de första 2.
Kommentera

AM: Får jag gissa så säger jag ryggen. Smällen han fick förra matchen framför mål tror jag tog illa. Han låg kvar ganska länge på isen och det såg ut att vara ryggen eller nacken som tog smällen.
Kommentera

Foppa: "Ska bli kul att få tillbaka Markus och några till." Tro om det blir tre spelare till...?
Kommentera

knaskamilla: Läs Hinote.
Kommentera

spud:
....Ante, Näsan, Green, Susse, Hinote, Mancari och Kolanos?
Kommentera

Icing-Ove: Alltså den foppa kommenterar är ju Hinote. Han anses vara klar. Jätteklar. Sen är det ju fler på g.
Men med dessa nyförvärv plus Susse, då vill jag ha in nytt på backsidan. Det är där vi har problemen.
Kommentera

spud: Pratade han inte om de skadade spelarna? Sundström, Green och Pikkarainen?
Kommentera

knaskamilla: Hinote, verkar vara mer el. mindre klar, men jag ser gärna ytterliggare någon spelare till men vi får väl vänta och se hur de artar sig.

Just nu sitter man mest bara och är ler för sig själv :)
Kommentera

Wayne Gresky: Om du menar inslaget på SVT? Så får jag uppfattningen att Peter menar ytterliggare nyförvärv. Och då är det Hinote han pratar om som han själv värvat.
Kommentera

Tänk bara om susse kommer tillbaka och hinote klar, då skulle jag vilja ha.

Skröder - Susse - MZA

Foppa - Green - Näslund

Madsen - Svarten - Hinote

någon - Steen - Någon

inte speciellt dålig forwardsuppställning då (;
Kommentera

vet inte om denna intervju varit uppe, men jag antar att den är gjord med en presschef med ståfräs i brallan, så hur mycket det påverkat åt olika håll vet jag inte.

"Och Dan Hinote som spelade med er under lockoutsäsongen 04-05?

– "Freddan" (Fredrik Andersson, sportchef reds anm) försöker nå honom men troligen sätter han sig på ett plan i morgon. Då spelar han mot Luleå på torsdag. Det är sagt att han ska dyka upp så snabbt som möjligt. "
Kommentera

Berka:

Jag hade gärna sett en höger fattad sniper samt en ny målis. Det borde finnas pengar tycker man eftersom både Peter och Macke spelar gratis och tror knappast Hinote blir så jävla dyr heller utan han ser det nog som en rolig grej att få spela med Peter igen.

Sedan angångde Foppa,Näslund,Hinote så har ju inte Fredrik Andersson värvat dessa utan det är ju dom själva som fixat in sig i laget. Så i mina ögon har herr Andersson mycket att bevisa.
Kommentera

spud:

Jo. Fast sa inte Freddan att de hade "tre kontrakt ute"? Innebär inte det att det är tre spelare på g? Eller tar de den som nappar först?
Kommentera

Cyklob: Jag tror man ska akta sig väldigt att värva ihop det perfekta laget. Lex real MODO skall inte falla i glömska, vi måste ha spelare som vill upp i karriären, vi måste ha spelare av vilja av stål, vi måste ha talanger som vill bli bäst. Och då dessa är svår att värva får vi köra med dem vi har, dvs värva inte spelare som vill komma och hänga med foppa en vinter. Utan se till att ha ett lag med vilja.

Men dock en back av karaktär är något som jag gärna ser.
Kommentera

spud: "Sen får vi ju tillbaka Sundström, och några stycken till på skadelistan."
Kommentera

knaskamilla: Den som nappar.
Kommentera

Cyklob: Jag skulle inte grina om det kom en bra back, för vi har otroliga problem med att starta anfall och sen har vi inga backar som kan göra mål... va ju år och dar sedan man skådade ett riktigt tungt backskott i nät.
Kommentera

knaskamilla: Jag tror det handlar om 3 krokar.

Jag skulle faktiskt bli väldigt besviken om vi köpte in 3 nya. Många spelare i 3-4 har börjat acklimatiserat sig i ligan. Och att då peta dem helt plötsligt förefaller otroligt korkat. Vem trodde att t.ex Kristian Forsberg skulle in och leverera direkt? Låt han få chansen, låt han utvecklas, låt han få spela i 3-4e.
Kommentera

spud: En bra sak med Hinote är att när någon, som Granström idag, försöker sätta in en fultackling på Foppa så kommer det att smälla. Idag fick Foppa själv markera med en överkörningen av det lilla ynglet att man inte fösöker sig på några dumheter.

En tvåa kostade det och budskapet gick fram. Men Foppa måste slippa ta dessa markeringar själv, det finns andra som kan göra det effektivare och som vi bättre kan avvara för en stund i utvisningsbåset.

Kommentera

Lumber Jack: Ja visst är värvningen av Hinote bra, och med Macke har vi en målskytt. Dock är Macke mål inget jag tar för givet.
Tycker du förresten att foppas utvisningen är en utvisning?
Kommentera

Lumber Jack: När jag nu stod och filosoferade över kvällsdisken så slog det mig: Det här handlar inte om att rädda MoDo kvar i elitserien. Det skulle vara en positiv bieffekt. Med den satsning som nu görs tror jag inte målet är att rädda nytt kontrakt, jag tror inte att målet är att ta sig till slutspel. Peter och Macke spelar för guld.
Kommentera

spud: Han är väl inte helt klar va? Hinote!
Kommentera

spud:

Ja kan vi få en högerback tar jag det hellre en att vi ska köpa en höger skytt på forwards sidan. Men en målvakt måste väll endå in i laget kan väll bara vara jag som tycker det ser yrt ut ingen skugga över Svedberg men han är inte mogen.
Kommentera

spud: Nej, den kunde han gott ha släppt.
Kommentera

renen: Nej inget är påskrivet, men det verkar som han bestämt sig.
Kommentera

Icing-Ove: Ja klar i den mening att han bestämt sig, men oklar i den mening att inget kontrakt ligger påskrivet av 2 parter i freddans lilla skåp.
Kommentera

spud:
Mats Ahdrian säger ju att ett mejl räcker, då har man lovat :-)
Kommentera

Icing-Ove: Hinote kör med skrivmaskin än..
Kommentera

Jag har aldrig gett mig på att lägga fram kedjeförslag eftersom jag alltid glömmer bort en del spelare och då blir det rätt pinsamt.
Men hur ser planen ut? Ska Hinote vara i samma femma som foppa? Vore väldigt tråkigt, då Häggström får ut dryga 340% av sitt spel tillsammans med peter. Och Hinote är ju knappast en spelare av den kalibern att han kan ta upp balansen som svarten gör.

Och då blir frågan, ska Hinote Polisa sig från båset? Även om Hinote är bra på att slåss så har ju även han blivit äldre och förmodligen fått några dm stubin extra. Och har han verkligen det som krävs att sätta motståndarna på plats ett par minuter efter en händelse mot Peter.
Kommentera

spud:

Zuccarello-Sundström-Skröder
Forsberg-Svartvadet-Näslund
Madsen-Green-Hinote

...skulle jag ha spelat. Men det går ju att göra lite hur som helst egentligen. Lyxproblem.
Kommentera

spud: Men det där med polis är ju bara en löjlig grej. Jag tror knappast det är tanken bakom hans inträde i laget. Han ska vara en nagel i ögat, vilket också är hans spelstil och det han gör bäst. Foppa behöver ingen som står upp för honom i den här kärringligan.
Kommentera

Nikki Nine: ja just ja, Näslund ska ju tydligen ha plats också. Ja Hägga får nog passa på att njuta för även en ungdomsivrare som jag inser att Näslund måste få plats med Peter då han ska göra mål.
Kommentera

Hawerchuk: Ja naturligtvis, men han är ju inte tänkt som en poänggörare utan som en fysisk spelare med slagsmålskunskap om det skulle behövas, vilket gjorde att jag slarvade ut polis.
Kommentera

Hawerchuk: Som du säger, Foppa har inga problem att stå upp mot den typen av "Goons" som finns i ES. Så någon polis behöver inte Hinote vara.

Jag hade hellre sett en spelfördelare men får nu istället hoppas att Hinote har kvar det där nästan galna agerandet då han åker omkring och smäller på, spelar småfult och retar gallfeber på sådana som Davidsson, Kallio, bröderna Abbott mfl. Han ska helt enkelt vara en Per Ledin.

Och sätter man ihop Hinote med Green och Madsen kan vi mycket väl ha ES jobbigaste tredjekedja att möta.

Kommentera

En reflektion från matchen igår att det finns många ödmjuka och sportsliga Brunnäsor. Trots att vi var 3 dryga bortasupporters på sittplats så blev vi både gratulerade och förlåtna, stort.

De har mycket att lära i Tälje, Schtaan och Timrå. Ok, även i Ö-vik.
Kommentera

Grattis Modo.

Nu blir det väl fullt på läktarna igen, iallafall när ni spelar. :)
Kommentera

Verkar som om MODO är de sista att skriva att han är klar.
Kommentera

spud: Nu även på åfficijella.
Kommentera

Poffa: Det är inte ofta man blir glad åt en kille som snittat 7 min utv/match och 0,1 mål/match
Kommentera

The Fat Bastard: Verkar inte dra någon publik ännu iaf om man kollar på biljett-o-metern på officiella. :/

Jaja, yours truly ska dit imorrn iaf, alltid nåt.
Kommentera

Poffa: Hinote, I salute you!
Kommentera

Saxat ur Exp:
[url=hockey.expressen.se/elitserien/1.1783250/naslunds-krav-att-fa-spela-ihop]Ja, eftersom det handlar om Modo, så har det aldrig varit något snack om något annat.[/url]

[url=hockey.expressen.se/sport/kronikorer/1.1783247/storsta-vinnaren-ar-publiken]Pettersson krönikerar om MoDo[/url]

Där hittade jag även detta.

Utan Forsberg:
16 matcher, 0 mål, 1 assist, 12 skott, -9.
Med Forsberg:
4 matcher, 4 mål, 1 assist, 12 skott, +2

Guess Who? :-)
Kommentera

Sista meningen från Gunnar Nordströms NHL-blogg.

[url=blogg.expressen.se/nhl/]"Största förvåningen var beskedet att herrar Forsberg och Näslund spelar gratis i Modo."[/url]

Hjärta!
Kommentera

spud: Nog hade man hellre sett Haydar än Hinote i laget. Men med Foppa och snart Susse och Macke i laget så är nog inte Hinote en så tokig spelare att få in i laget. Lär ju skapa skapa mer oreda än Tuokko och Enström om man säger så.....

Men den stora frågan nu är väl om man jagar ytterligare förvärv och vad det i så fall kan vara för något. Högerskytt på backen eller en målvakt kanske. Även om jag tycker Svedberg inte gjort bort sig allt för mycket.
Kommentera

MorganaLefaey:

Ni är då aldrig nöjd. :)

Nu har ni ett jäkligt bra lag.
Kommentera

MorganaLefaey: Nu har vi helt plötsligt en forward uppsättning för SM guld, backar för kvalserien och en målvakt för ingemansland. Jag vill ha en riktigt bra back som kan gå in och hjälpa timmy en del. För om timmy blir skadad, då har vi bara hållberg som hållit nån form av nivå på slutet.
Kommentera

The Fat Bastard: Jora nöjd är man helt klart. Men mycket vill ha mer eller hur det brukar låta. Hinote är ju inte en spelare som gör poäng, men nu bör det finnas spelare (när de skadade är tillbaka) som kan kirra den delen bland forwards och då är Hinote inte så tokigt val.
Men då Hinote var klubblös och polare till Foppa så känns det som att pengarna man fick från de andra modo-spelarna borde räcka till något mer.
Kommentera

spud: Vissa blir då aldrig nöjda, här sitter Härnta-maffian m.fl. o klagar som vanligt, medans övriga hockey-världen förundrat tittar på undret som sker.
Glömt Picca? Jag tycker tom Hasse J gjorde det godkänt igår, hade han satt Foppas precisa pass hade han varit helt OK.
Nä, värva inte sönder MoDO nu, ett Real MoDo har inte, o kommer inte funka.
Vilken målis kan man tänkas få? Ska vi ha 4 målisar? Tror jag INTE, möjligen om Malek sticker, men som sagt vem? Ta hem Zakke, om nu inte Malek verkligen kliver fram (tror Horava kommer ge han nån chans till)
Kommentera

« · 1202271 · »