1150x200-modo-header2-kopiera.webp

RE-building the future 09/10

« · 1202457 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 09/10
spud:
"För om timmy blir skadad, då har vi bara hållberg som hållit nån form av nivå på slutet."

Pikkadoll var het innan handskadan, Mojzis har varit mer eller mindre klockren sen Karjala och Hasse har gått från Kasse till Brasse.
Så bara vi slipper sätta ihop Sondell och Bonsaksen så ser det väl OK ut på backplats.
Visst inte skulle man grina åt en högersk(j)utande, rejäl PP-back men låt oss försöka lira ihop det nya laget innan vi spenderar hela växelkassan. 

Kommentera

Salle: Måste kommentera det faktum att Bonsaksen och Sondell igår var helt okej. Jag var ju en aningen oroliga över dessa herrar igår men jag tycker faktiskt att de båda gjorde det bra igår.

Redigerad kommentar

Kommentera

qwertas: Årets skämt. Det var ju kaos varenda gång det backparet var inne. Bonsaksen går ju aldrig in i en situation.

Ligger pucken vid sargen och han och motståndare åker mot pucken så spelar det ingen roll om Bonsaksen är klart före eller efter motståndaren, han bromsar sig in. Han tar helt enkelt varken puck eller spelare och blir automatiskt efter.

Kommentera

qwertas: Jag håller med Poffa. Dom två tillsammans såg inte bra ut. Det var rätt rörigt runt Svedberg många gånger, och de flesta av dom gångerna var dessa två inne och dessutom orsaken till. Dom är sena i situationer och kassa på att få ut pucken ur zon.

Det hemska är ju att Sondell länge var bland dom bättre i backlinjen och Hasse bland de sämsta men nu är det snarare tvärtom.
Kommentera

Salle: Jag har en helt annan syn på MODOs backbehov än dig. Jag vill ha en defensiv klippa, nån som spelar enkelt rakt och med minimalt med risker. Ingen virrig PPback som allt som oftast falerar defensivt.
Och att tro att vi ska kunna trolla fram en vass back offensivt med en felfri defensiv, ja det tror jag inte på. Men då har jag slutat tro på gud och tomten också, så jag är väl en icke troende typ.
Kommentera

Poffa: Hasse Jonssons insatser får Bonsaksen att kännas relativt stabil. Hållberg tycker jag varit riktigt bra när han spelat. Pikkarainen är vår bäste back den här säsongen.
Kommentera

Salle: Jag håller dock inte med om att Bonsa bromsar sig in. Jag tycker att han är vår mest fysiska back just nu. Synd att han inte har en större hydda att mörda med.
Kommentera

Poffa: Måste ha varit förblindad av Foppas närvaro då för jag tycker att Bonsa var helt okej igår. Han är ju en av få som står upp på offensiva blå även om det ser ut som han chansar många gånger.

Sedan håller jag med skinnkavajen om att han är den som tacklas absolut mest av våra backar.
Kommentera

Hinote är med och tränar idag, alla utom Timmy..
Kommentera

shinzawai:

"De har mycket att lära i Tälje, Schtaan och Timrå. Ok, även i Ö-vik."

Du glömde Linköping.
Kommentera

knaskamilla: Ja, och Stockholm, och. Poängen var att det var trevligt i Gävle igår, inte hur otrevligt det är på andra håll.
Kommentera

shinzawai: Det får gärna komma in en tuff fysisk back, lite jaroslav obsut typen som kan spela tufft och enkelt i egen zon, smälla på ordentligt i sarghörnena och hålla rent framför kassen.
Kommentera

shinzawai: Det brukar alltid vara trevligt i Gävle. Minns speciellt en gång när två grabbar satt och skrek skoterraggare åt oss så fort de kom åt. Efter matchen kommer de fram och hälsar och surrar lite, en av dem iklädd Skidoo-jacka. Skönt med självdistans.  
Kommentera

Lumber Jack: Vi blev kallade för Modorövar igår. :> Gör man det med glimten i ögat så är häckling alltid OK.
Kommentera

shinzawai: Rövarna i Skuleskogen.
Kommentera

shinzawai: I min TV lät det som om MoDo hade hemmamatch ( med lite folk), hördes mer av MoDo-klacken är vad Brunäsorna åstadkom, men så ere väl kanske alltid numera. På slutet tyckte jag mig höra nåt om att "Brynäs tagit semester?" Good Work, ni som nu var där!
Visst var domaren bra? Möjligen lite konstigt att han hittade 2+2 på Moijzis efter per.2 , men annars OK. Lam straff av president Nixon.
Kommentera

zigge: Modoklacken var bra. Höll igång mest hela tiden och hade en del hjälp av oss i hörnet nedanför/början på långsidan. När man kollar på diverse klipp låter det brutalt mycket när MODO målar, och det var uppsträckta armar överallt i arenan tyckte jag...
Kommentera

shinzawai: MODOröv kommer väl från denna kille.
Kommentera

spud: Japp.
Kommentera

DPbloggen har en jäkla massa klipp från dagens träning, grymt.
Kommentera

shinzawai: Ganska trevligt med lite klipp från träningen. Snygg vurpa av Hinote också.

Skulle inte förvåna mig om mackan egentligen skulle kunna gå in och spela redan nu och ta en plats i laget. Men frågan är om han är sugen på det innan han fått upp farten ordentligt.
Kommentera

Farsan har vid några tillfällen på sistone sett en relativt småväxt men kvick högerskytt träna tillsammans med både Forsberg och nu senast i förmiddags med Sundström, någon som har en aning om vem det skulle kunna vara?
Kommentera

Petey21: Ööööööh Enström?
Kommentera

Petey21: Theo Fleury? Nej den var långsökt...
Kommentera

shinzawai:Har du en länk till bloggen?
Kommentera

shinzawai: Danke!
Kommentera

Hade flyget gått till Övik, ja då hade nog finalspel inte varit en utopi.
Kommentera

spud: Någon som hört något nytt om Salle och Susse? Rehab och sjukskrivning som det stod på officiella ger en ingen uppfattning om när de kan tänkas vara tillbaka. Har för mig att man läst någonstans för ett tag sedan att Susse beräknades vara tillbaka i början av december. Men det kanske är minnet som spökar.
Kommentera

MorganaLefaey:Salle kan vi nog glömma, han sa själv att han har för ont för att huvudtaget fundera på spel.

Funderar själv hur det är med Green tränade igår men har förkylning enligt hemsidan.

Kommentera

spud: Där skulle Freddan varit med. Vi kanske får lägga en motion om att popcorn får plats i kommittén som ska hjälpa Freddan att snoka reda på guldkornen.
Kommentera

Eftersom TIKarna har gett upp, de har enligt egen utsago varken tränare spelare sportchef eller supportrar bra nog för ES och följdaktligen spelar i AS nästa år kan vi ju plocka russinen ur den sura kakan som står nere i medelpad.
Så vilken/vilka ska vi ta?
Har alltid varit svag för MPS, men han lär väl dra till andra sidan Atlanten. Kanske vi kan ta nån av deras andremålisar som back up till Svedberg nästa säsong?
Kommentera

spud: KHL nästa?
Kommentera

Näslunds comeback dröjer två veckor enligt honom själv.
Kommentera

Nikki Nine:Va fan! hoppas han bara mörkar, så vältränad han är tycker man att det vore time.
Kommentera

renen: Om två veckor är det den 11 december. Då har vi en match kvar innan det är uppehåll i två veckor...
Kommentera

Nikki Nine:Ja då kan han vänta till den 26 dec.
Kommentera

renen: Förstår inte riktigt. Visst att vi ska ta det försiktigt med honom så att han inte går sönder, men vi kan väl matcha honom lugnt i början? Spela några byten här och där och så spela mycket i PP tills han har fått upp flåset helt. Då får han ju känna på matchtempo dessutom. Kom igen nu Markus.
Kommentera

Nikki Nine: Ja bli skadad kan ju vem som helst bli, är det så han tänker ska han inte spela alls, nä som du sa, spela in han lugnt använd han i pp för han är ju det närmaste sniper vi kan komma.
Kommentera

renen: Dessutom kan han bygga upp stor press på sig själv när han tar sån tid på sig - folk kommer ju förvänta sig stordåd direkt eftersom han tagit så lång tid på sig att verkligen vara bra innan han går in i laget. Bättre kanske då att gå in tidigt och spela sig i form där. Det är ju inte som att han tar en plats från någon bättre spelare i och med att skadelistan är en tredjedel av truppen.
Kommentera

Nikki Nine: ...som väntat ingen Foppa eller Macke mot Rögle.
Kommentera

Nikki Nine:Trist som fan! men, men den som väntar på något gott......

Tro hur det är med Green? Man kan ju fundera!

Kommentera

MoDo söker tydligen en stor defensiv back eller offensiv rightback. En tuff back som finns ledig är Jan Platil.
Kommentera

Icing-Ove: Hmm...

"..Traktor Chelyabinsk terminated contract with Czech defender Jan Platil for disciplinary reasons. Member of board Andrei Kosilov said: "We formed a team of hockey players, not boxers. In an extremely short time he has earned quite a lot of disciplinary penalties".

Han och Bonsaksen får väl göra upp om vem som ska spela...
Kommentera

Nikki Nine: Jag hörde att det stod mellan honom och Jultomten, tydligen har freddan valt tomten då. KUL!
Kommentera

Nikki Nine: Så då har han alltså köpt hus i Ö-vik i onödan?
Kommentera

Lumber Jack:

Jag har hört ett sanningsenligt rykte att Bernt "Bempa" Eriksson och Bo "Bobban" Andersson skall förstärka Färjestad efter jul.

Det är bara pengarna som fattas än så länge.
Kommentera

« · 1202457 · »