Salle: Skulle ju inte kunna tänka mig att KHL skulle ställa sig upp och jubla för en tioprocentig ökning av intäkterna från försäljningen av en spelare till NHL.
Äh, Hockeyligan har blivit grundligt blåsta av NHLs förhandlare.
Redigerad kommentar
MorganaLefaey: Alltså, i Växjö finns det ett par spelare som jag tror skulle vara bra utfyllnadsspelare i ett Modo med halvtaskig spelarbudget.
Robert Rosén och Martin Lindhagen är två spelare som, om de inte är överdrivet dyra, skulle kunna bidra med en del i en tredje eller fjärdekedja. Båda är 22 år och har kontrakt som går ut i vår. Inga stora spelare, men rätt så skridskoskickliga och smarta.
Med rätt utbildning och lite tur kan dessa två bli tillgångar för en klubb som vill nysatsa.
Poffa:
Det skulle kunna vara Ollas eller Hägglund dom hade båda bud från ES men valde att stanna i Leksand. Hägglund är väl från Ö vik också? Oliver Ekman Larsson är också en spelare jag kan tänka mig som Freddan spanar in om det nu är spelare i Leksand han kollar efter.
Prestberg? :)
mattias - 74: Oliver Ekman-Larsson är väl alla ES-klubbar intresserade av, men han kommer väl troligtvis sikta på att ta en plats i Phoenix nästa år.
Hägglund är från Övik och har spelat juniorhockey med Modo, men jag hoppas inte att han är den som vi siktat in oss på.
Poffa:
Ekman - Larsso har varit för ojämn den här säsongen så mitt tips är att han kommer stanna i Sverige åtminstone 1 år till. Hägglund skulle nog klarar sig bra i en 4:e kedja i ES. Ollas är en slitvarg och dom 2 tillsammans är mycket värt.
Redigerad kommentar
spud:
varför inte? Elitserien är väl mer attraktivt även för Hägglund än nöta på i allsvenskan. Gammal är han väl inte heller eller vad menar du?
spud:
Det skulle kunna vara Stefan Lassen som Freddan varit och kollat på. En bra back som växer mer och mer i sin roll Själv var jag skeptisk till att han skulle tillföra nånting när han kom till Leksand men faktum är att han har varit en bland de bättre backarna i Leksand på slutet av säsongen och nu under de 2 matcher som spelats i KS.. 2 vm turnringar för Danmark och skicklig i det defensiva spelet. Bara " 25 år " :)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar