Visst känns det bra att Ritola har kontrakt över nästa säsong också? :) Okej, han höll på att klanta till det ordentligt idag men herregud vilken puckteknik han har!
henkelainen:
Det är ingenting jag gläds speciellt mycket åt i dagsläget, eftersom det är troligt att MoDo spelar i Allsvenskan nästa säsong.
Redigerad kommentar
Hmm. Undra om inte Hannula trots allt spelade för högt i jakten på ett lukrativt AHL-kontrakt? När sedan MoDo fyllde ut spelartruppen för det ekonomiska utrymme som gavs i och med hans flytt med två nyförvärv, så fanns det inte längre plats för honom i Sveriges viktigaste lag. Han kunde inte komma tillbaka och förlänga kontraktet en gång till utan han fick söka sig annorstädes och då fick det bli Finland. Hans mål var inte Espoo och jag tror inte han får bättre betalt där än i MoDO heller. Han spelade helt enkelt för högt och landade hårt.
Lumber Jack:
Ja inte var det här han tänkt sig. Det luktar lite paniklösning. Han hade nog hellre stannat i Modo men då var platsen redan tillsatt. Men lika glad är jag för det. Men visst hade det funnits pengar så hade han varit mer än välkommen.
Lumber Jack:
Jag förutsätter att MoDo har tänkt att förstärka backsidan i och med detta.
NikkiNine:
Samtidigt verkar Zuccarellos situation bli allt sämre och jag utgår ifrån att MoDo undersöker möjligheterna till att få loss honom. Finns det verkligen ekonomiskt utrymme för en backvärvning?
Bad_Brett:
Det får vi väl hoppas. Känns inte stabilt med sex seniorbackar och två juniorbackar. Jobbigt om Meyer eller Tollefsen skulle missa några matcher och vi måste spela på 5,5 backar.
Väljer Mats att komma hem till Modo så är jag fullt övertygad om att det ekonomiska kommer att löna sig. Finns nog både ett och två företag som är villig att sponsra en sådan värvning, om det fattas lite kronor i plånboken. Mats är lite speciell.
Bad_Brett:
Det är otroligt vad misshandlad han blir i Rangers organisation. Kan dom bara inte byta bort han till en klubb som ser hans kvalliteer eller släppa hem han?
superfalle:Sir Spamalot har ju arbetat ganska hårt senaste veckan.
Och dåligt med moderatorer har vi bra med.
http://www.montypytho...malot.com/
Redigerad kommentar
yngwie:
The trade market, innebär det inom NHL eller även för återgång till MoDo?
Monno: Om Rangers hade gått dåligt och de inte hade varit nöjda med sin första och andrafemma så hade kanske Zucca fått lira.
Hade Rangers petat någon som lirar i första eller andrafemman i förmån för Zucca så skulle väl då den petade vara misshandlad eller?
Wayne Gresky:
Precis, så funkar Trade market. Dem lagen ligger nog bra till, det ryktades ju ett tag att Toronto var sugna på Zucca så omöjligt är det nog inte. Sen tror jag även lag som Columbus och Carolina borde vara sugna.
Lite oroväckande efter FBK-överhalningen när Dick o Uffe pratar om att de inte orkade? Varför? Dåligt tränade? Behövs det mentala tränare? Vi har ju ingen skadad (förutom Perra, som knappt räknas). TÄNK om vi skulle få 3-4 skador, tex på 2 backar, o Sundström? Hur skulle det då se ut? Känns fortf som en ngt tunn trupp (förutom junior-forwards, det kanske roligaste i MoDo just nu). Scary!
zigge:
Nu är det ju så att pucken går snabbare än spelarna. Det är med andra ord väldigt ansträngande att försvara sig mot ett lag ett så pass stort puckinnehav som Färjestad hade.
Visst försöker även jag intala mig att MoDo har ett ett kanonlag på pappret, men faktum är att MoDo har ett av de 2-3 sämsta lagen, medan Färjestad har ett av de 2-3 bästa.
Färjestad bör spöa MoDo för det det mesta, så är det bara.
– Vi har ingen buffert, utan försöker lösa saker och ting under tidens gång. Man måste tänka till både en och två gånger när man gör något, samtidigt som jag känner att jag har en väldigt bra dialog med klubbdirektör och ordförande, vi har samma synsätt. Men de har det yttersta ansvaret."
Hmm...
NikkiNine:
Det är ju oroande att man inte har en buffert för spelarförstärkningar.
Vad säger ni. Skall vi slänga in en femtilapp?
Paddan:Exakt så tycker också jag.Jens W borde få spela i Sundsvall t.v
Trevlig helg och hoppas att Hans Jonsson skrev kontrakt med M.Näslund i afton!
Wayne Gresky:
Jag håller på att göra en breakdown match-för-match, spelare-för-spelare och kedja-för-kedja för att se ifall man kan hitta några mönster, både positiva och negativa.
Sen får man självklart ta i beaktning att statistik inte är allting och det är svårt att sitta här och peka ut saker som fakta, men han har inte producerat som han gjort tidigare.
Hade jag haft tiden och verktygen hade jag analyserat matcherna i detalj för att hitta mönster i spelet hos våra spelare och då hade man även kunnat vikta plus/minus-statistiken så att man kanske får en mer realistisk bild utav det hela. Ett baklängesmål när man får börja i försvarszon mot Davidssons kedja är kanske "bättre" än ett baklängesmål när man får börja i offensiv zon mot ett gäng 17-åringar, till exempel.