1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511366 inlägg · 4110 ämnen

RE-building the future 2013/2014

« · 1580485 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2013/2014

Modoante:

Inte samma Haydar längre, han har sett trött ut i vinter även om han skrapat ihop hyfsade 57 poäng. 

Kommentera

Bad_Brett: Är det inte lite väl naivt att tänka "om" i det här fallet, med tanke på vad som faktiskt står på spel? Inte alls någon höjdare att gambla och fantisera om en eventuell vinstlott, för vad händer "om" de inte blommar ut? Backsidan ser fortfarande oerhört svag ut, och om man dessutom satsar på två orutinerade målvakter (om Starkbaum lämnar) så behöver de all hjälp i världen av sina backar.
Kommentera

Berka:

Absolut, men det känns långt ifrån omöjligt att någon av dem blommar ut.

Kommentera

Bad_Brett: Hedman, torp, hägg och lööv, där kan vi ha vinterns stora problem, det gäller så mycket att AF får ut massor av dessa 4 om vi ska hänga med
Kommentera

J F K:

Faktum är att Ahnelöv inledde den här säsongen väldigt knackigt också. Egentligen tycker jag att han har varit bättre i Tre Kronor än i MoDo. Visst är det en tung förlust, men om Hedman, Hägg, Lööv eller Torp tar rejäla kliv i utvecklingen så har vi ju potentiella ersättare där (om vi nu ska jämföra spelartyper).

Kommentera

J F K: Jag håller med om Ahnelöv, tyckte han var förskräcklig. Men så försvann Hersley och Ahnelöv bara växte och växte. 
Kommentera

Blake:Det verkar ju som om Sean förmodligen är bättre på att starta uppspel än Ahnelöv och ska man spela mer som SAIK låter det som en bra idé.

jag tillhörde de som undrade vad fasen man värvat när man i början av säsongen såg två vilsna backar... Hersley och Ahnelöv. Den sistnämnde utvecklades enormt.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: Det kan ju vara så att man fick precis det man sökte, efter Forsbergs spelidé. och att Ahnelöv hade varit den man sökte ifall man hade haft Ulf som tränare. 

Man kan stirra sig blind på statistik och spelartyp men man vet ju aldrig riktigt säkert hur en spelare kommer att prestera förns spelaren får bli en del av tränarens spelidé.

Kommentera

J F K: Det är lite lustigt hur snabbt vi glömmer tveksamheten till en tidigare värvning, jag menar Ahnelöv var ju ingen superlirare i AHL. Nu är han landslagsman och försvarsgeneral. Har nyligen säkert höjt lönen med 50-60%..

2008-09  San Antonio Rampage  AHL 43 1 6 7 35 1 |              
 2009-10  San Antonio Rampage  AHL 11 0 1 1 2 -1 |              
 2010-11  San Antonio Rampage  AHL 42 2 2 4 10 -4

Att ha kontakter som Ulf Samuelsson därborta kommer att vara guld värt. 
Kommentera

Berka: Ja, jag menar att Modo inte har ekonomi att hitta kopior av spelare. Jag tror att man hittade en väldigt bra back och slog till, snarare än att man hittade exakt vad man sökte. Kanske är jag bara negativ, men jag tror man ekonomiskt inte har möjlighet att agera på annat sätt.
Kommentera

J F K: ja du tror i vanlig ordning något annorlunda ;-)
Klart som korvspad att detta är en värvning som kommit till pga av ahnelöv, denna kille känns precis som en ahnelöv typ, ( bra blick för spelet, skaplig offensivt, stark defensiv och en lagmaskin) han är precis typen att fylla luckan som ahnelöv lämnat efter sig.
Kommentera

Modoante: Jagr är klar, jag dricker....
Kommentera

Icing-Ove:Då får du vänta gissar jag
Kommentera

Blake: Jag väntar till Jagr skriver på...
Kommentera

Icing-Ove: Då blir det en liten liten glädjeöl
Kommentera

Berka: Och jag å andra sidan tror att man letat efter en bra back och funnit att Sean passar bra, snarare än att föresatsen varit att hitta en kopia på Ahnelöv.

Nej, Ahnelöv var ingen offensivt skicklig back. Lite långsam i uppspelsfasen, inget kanonskott eller ens halvfarligt. Han var helt ok offensivt, men de flesta poängen kom därför att han spelade så oerhört mycket. Sean är nog tänkt för ett PP, medan Ahnelöv - i den mån han spelade PP - mest var inne för att avlasta Cumiskey och Regehr.

Kommentera

J F K: kan väl tycka att ahnelöv var rätt bra offensivt också, sen kan man ju inte direkt tro att denna amerikan är jätteoffensiv sett till senare års poängproduktion!

Däremot verkar han vara en rejäl back som gärna spelar fysiskt så jag är övertygad om att man letat en ersättare till ahnelöv, en duktig 2 vägsback!
Kommentera

Icing-Ove: Verkar vara en mer all-round back än vad Cumiskey är. Tacklas och är duglig till att spela hockey också till skillnad från Tollefsen som bara var stor och satt i utvisningsbåset. 

Sullivan - Regehr

Hedman - Hägg 

Lehtivuori - Torp/Lööv 

Är backlinjen klar nu? Sullivan kostade nog en slant, tro ifall det nu blir Nyllet SR/JR + förstalina-center. eller Warg + förstalina-center? 

Kommentera

Salle: Japp, du kan säkert hitta en bild på Dicken (och Ryno) i Detroit-tröja också :-)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Icing-Ove: Måste ju vara från träningsmatcher isf.
Kommentera

Salle: Ok, jag pratade inte om tröjan specifikt i videoklippet, utan de antal bilder som finns på honom i San Jose Sharks-mundering...
Kommentera

Icing-Ove: YouTube-klippet är ifrån AHL och Worcester Sharks iaf.

Och på EliteProspects finns inga NHL-matcher registrerade. Dessutom var det väl Coyotes som hade rättigheterna till honom?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Salle: Träningmatch med Sharks då?

Redigerad kommentar

Kommentera

Icing-Ove: Det är inte en San Jose Sharks-tröja... SS har inte spelat en enda NHL-match.
Kommentera

Salle: En video-jänkare. När jag ser Modo-förvärv i San Jose-tröja, tänker jag mest på Dimitrakos....

"Sullivan is an outstanding skater who transitions very well and has good acceleration. He possesses an outstanding work ethic and is not afraid to get involved in the physical aspects of the game. He is an aggressive checker who is very good at clearing bodies from in front of his team’s net. He follows plays and anticipates quite well. Sullivan has shown some remarkable patience with the puck and possesses a good, hard shot. Whenever the opportunity presents itself, he is willing to jump up to join in offensive situations. "

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka: Vet inte om en offensiv back kan vara ersättare till vår bästa defensiva back egentligen. Det handlar väl inte om att man ersätter någon, utan att man bygger för att det ska bli så bra som möjligt.

Det blir nog samma sak med en center. Det blir knappast en rakt av ersättare för Sundström då det knappast finns någon spelare där ute med Sundströms spelstil och kvalitéter. Däremot en ny förstecenter med egna styrkor och förtjänster.

Kommentera

Salle: Ersättare för ahnelöv, fullgott känns det som på förhand!
Nu skulle det smaka otroligt gött om man lyckas behålla cumiskey, fast chansen tyvärr får anses som liten
Kommentera

Icing-Ove: Har Macke youtube-värvat? Han nämner ju likheter med Freddy Meyer. :-)

www.youtube.com/watch?v=5usvwJioI_0
Kommentera

Salle: Kan tackla och åka skridskor. Det får duga. Kunde ha varit värre..

http://www.youtube.com/watch?v=iH1fdEQOJ-A 

Kommentera

ÄNTLIGEN ett nyförvärv.

AHL-backen Sean Sullivan preesenterades nyss.

"Offensivt skicklig back med ett hårt skott och fin speluppfattning. Har stort tålamod med pucken och är följsam i defensiven. Positionerar sig väl i egen zon och är inte rädd för att spela fysiskt." Ctrl-x:at från EliteProspect
Kommentera

Ja, vad säger vi: Nylander senior för 50-60 tusen eller Hensick för 350-400 tusen i månaden? Hoppar av glädje om Hensick kommer, men kan ändå förstå om man nobbar. Killen har verkat vara lite tveksam till att flytta över pölen tidigare och hur blir det med stor is? Andra lag har dessutom helt klart mer i pengapåsen...

Redigerad kommentar

Kommentera

Icing-Ove: Jagr?
Kommentera

Tambellini-Hensick-Skröder
Ritola-Påhlsson-Kempe
Jagr-Nylander-Kovalev
Önerud-Forsberg-Öberg
Possler-Bengtsson-Spina
Hedberg-Gunnarsson 

Kommentera

Blake: Hensick har väl skrivit på för St Louis?
Kommentera

Modoante: Hm. Ja, ett billigt alternativ är det ju ifall vi får med farsan också. Bra ur den synvinkeln, frågan är ju dock hur han klarar av att lira i elitserien? 

Direkt in i tredjekedjan kanske? Sedan har vi pengar över till Hensick och Cumiskey. 

Citat från en av kommentarerna i madhawk-länken:

"Nylander hade 35 brutto i Södertälje, erbjöd sig gå ned i lön." 

Kommentera

spud:Enligt MrMadhawk så är Modo ute efter William Nylander.
Kommentera

J F K: Jag vet inget om Skröders attityd, därför jag inte skriver nåt om den heller.

Och visst, jag kanske itne skulle sagt att han ska sluta, borde sagt att jag önskade att MODO avstod från att behålla honom.

Kommentera

spud: Vad fasen vet du om Skröders egna attityd? Bara för att vi supportrar har en uppfattning säger det inte det minsta om hur Skröder kommer att agera. Det är inte alls omöjligt att han snäppar upp en bit i vinter när han inte kan luta sig tillbaka mot Susse.

Sedan har jag lite svårt för de som tycker att personer ska avsluta sin karriär.

Kommentera

spud: Ja risken är att han gör en Wernblom, lägger av runt jul.
Kommentera

Blake: Attityden att Skröder alltid gjort och alltid kommer göra poäng är rätt farlig. Jag tycker fortfarande att han borde ha avslutat sin karriär samtidigt som Sundström. 
Kommentera

Snart Haydar-klass på ryktet Hensick. Alexander Steen har i alla fall fått T.J att älska MoDo. Frågan är om han gillar stålar ännu mer...
Kommentera

Icing-Ove: Skröder kommer få svårt att hänga med, man kommer skälla och gnälla på hur slut han är som spelare och i slutet av säsongen är han delad tvåa med Hensick i Modos interna poängliga.

Redigerad kommentar

Kommentera

johan_MODO: Ja, det är nog det som kan göra att han kan tänka sig att lämna Nordamerika. Här är ett reportage om de båda...
Kommentera

Icing-Ove: hade varit riktigt nice om han hade kommit till modo iår, kanske kan locka hit honom nu när tambellini är här. de spelade ju tillsammans på collage.
Kommentera

Icing-Ove: Bra uppsnappat. Lär väl signa med SAIK eller annat sketlag...

;) 
Kommentera

TJ Hensick, the premier player for 3 yrs in PEO, is likely heading to Sweden, according to sources.

--------------------------------------------------

Tambellini-Hensick-Skröder skulle väl funka ok kanske....

Kommentera

« · 1580485 · »