Hope #modose is ready for the newest center we signed.... Just got off the phone with him and he is happy to be coming to the #heartofhockey"
Petey21: Kan man få så pass mycket ordning på John Klingberg så tror jag att det inte ska vara något problem att få Hägg och company att bli bra. Jag tror inte alls att det blir katastrof i vinter.
Torp var på gång några gånger och kan man bara slipa bort lite valpiga fasoner är han en stabil kugge. Hedman kan också vara en riktigt hygglig elitserieback i rätt omgivning. Hägg måste gå tillbaka till att spela redigt och enkelt, men han har absolut kapacitet att ta flera steg.
Det jag saknade ifjol var kontinuerligt matchande. Hur ska Hägg, Byström eller Torp kunna växa in i laget med sex-sju minuters istid?
MODOJohan: Intressant rapport om Modo Hockeys betydelse för Ö-vik och den lokala ekonomin.
Antar att det bakomliggande syftet är "please send more money" genom att skapa beslutsunderlag för kommunal hjälp?
J F K: Öh? Har jag fel? Foliehatten funkar väldigt bra i alla fall för jag antar att rapporten är beställd av Modo Hockey av någon specifik anledning? Min gissning är kommunalpolitisk men det är ju lätt att snöa in på just den grenen som Timråsupporter.... Er hemmakommun är ju i betydligt risigare skick när det gäller att göra nödutryckningar gissar jag?
Minus 5,7 miljoner blir tydligen årets bokslut och Trollsås lämnar sin tjänst. Vart försvinner alla pengar vad är det som gör att Modo blöder ekonomiskt egentligen. Fortsätter det så här så ryker vår elitlicens.
Jag har avslöjat taktiken:
Först nyheten om en ny back, sen smäller det med mörka siffror och mörka moln.
Dagen efter...blir Hensick klar tillsammans med ny storsponsor!!!! Glaaada nyheter! Ja, så får det nog vara...
Annars blir det ju lite coolt när Fjällräven Center går ner sig totalt, trasiga stolar, kall korv och 5 fungerande toaletter....
KEMPIS 2.0!!!!!
Lumber Jack & Salle:
Ja, det lät ju som att vi måste vara Beredda. Så man får väl hålla i sig då.
Redigerad kommentar
@ everyone should be in the paper tomorrow! I can't say yet but he will fit right in. #bornintheusa #modose
Salle: Fan! Det blir till att kliva upp i tid i morgon så man får veta så snabbt som möjligt.
Fan! Börjar ju jobbe tidigt i morgon så det verkar inte bli några problem. Ingen sovmorgon hur man än vänder sig.
Redigerad kommentar
brynäs08:
Är rätt nöjd nu med forwards sidan. Fått en ersättare till Sundström som bör kunna bidra offensivt och leda förstakedjan, dock är TJ nog inte lika vass i defensiven som sundström.
Vi har även tillräckligt bra spelare för en andrakedja och där efter finns det en mix av stabila spelare och juniorer för att fylla platser i tredje och fjärde.
Är väl defensiven man är lite orolig för, ser lite klent ut efter att Ahnelöv och Kyle har lämnat, men förhoppnisvis kan Torp, Hedman mfl göra en bra säsong och balansera upp detta.
Vad tror ni övriga var detta sista värvnigen för i år, förutsatt att ingen annan försvinner?
Hur tror ni denna trupp står sig mot fjolårets kostnadsmässigt? Borde väl vara en billigare trupp eller vad tror ni?
#6 | Tobias Enström (D) | 28 | 1984-11-05 | Höga Kusten HF | 178 | 82 | L | |
#35 | Pierre Hedin (D) | 35 | 1978-02-19 | Modo HK | 186 | 93 | L | |
#8 | Oscar Hedman (D) | 27 | 1986-04-21 | Modo HK | 184 | 96 | L | |
#5 | Hans Jonsson (D) | 39 | 1973-08-02 | Järveds IF | 188 | 96 | L | |
#38 | Adam Masuhr (D) | 30 | 1983-05-21 | Gävle GIK | 183 | 87 | R | |
#3 | Mattias Timander (D) | 39 | 1974-04-16 | Sollefteå HK | 188 | 107 | L | |
#32 | Tobias Viklund (D) | 27 | 1986-05-08 | Kramfors-Alliansen | 181 | 88 | L | |
#34 | Tommy Wargh (D) | 26 | 1986-12-19 | Modo HK | 179 | 80 | L | |
#43 | Niklas Öhman (D) | 26 | 1987-01-08 | Sollefteå HK | 185 | 80 | L |
59. DÖME, Robert | 23. BLATNY, Zdenek | ||||||||||
Redigerad kommentar
Modoante:
Inte samma Haydar längre, han har sett trött ut i vinter även om han skrapat ihop hyfsade 57 poäng.