1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511366 inlägg · 4110 ämnen

RE-building the future 2013/2014

« · 1581047 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2013/2014
Salle: Äh, säg inte så. Han dundrade ju in 2 pyts i en av finalerna.
Kommentera

Salle: Grym fjärdefemma i finalen kom jag ihåg: 

59. DÖME, Robert
28. HORAVA, Miloslav
23. BLATNY, Zdenek  

4th Line
32. VIKLUND, Tobias
34. WARGH, Tommy

Tre lirare från Transsylvanien, märkligt att Nubben inte kopierar det framgångsreceptet....

Redigerad kommentar

Kommentera

Icing-Ove: #38 Adam Masuhr kommer jag inte ihåg alls.
Spelade han verkligen 54+20 matcher den säsongen?

Har, iofs med mycket annat, totalt fallit bort från min databank.

Kommentera

Berka: Guldbackarna 2007. En ganska rutinerad stomme med fina talanger. Det viktiga är nog att skapa ett stabilt försvarsspel. Dessa lirare var inga superbackar, men Luckner byggde upp en bra struktur med smart taktik. Hoppas Anders Forsberg gör nåt liknande...

#6  Tobias Enström (D) 28 1984-11-05 Höga Kusten HF 178 82 L  
#35  Pierre Hedin (D) 35 1978-02-19 Modo HK 186 93 L  
#8  Oscar Hedman (D) 27 1986-04-21 Modo HK 184 96 L  
#5  Hans Jonsson (D) 39 1973-08-02 Järveds IF 188 96 L  
#38  Adam Masuhr (D) 30 1983-05-21 Gävle GIK 183 87 R  
#3  Mattias Timander (D)   39 1974-04-16 Sollefteå HK 188 107 L  
#32  Tobias Viklund (D) 27 1986-05-08 Kramfors-Alliansen 181 88 L  
#34  Tommy Wargh (D) 26 1986-12-19 Modo HK 179 80 L  
#43  Niklas Öhman (D) 26 1987-01-08 Sollefteå HK 185 80 L

Kommentera

Icing-Ove: backsidan blir vår akilleshäl i vinter!
Jl hade en bra första säsong men en svag andrasäsong, kan bli både bra eller anus där, troligast de senare.
Hedman, fjolårets rundningsmärke i elitserien, fråga Mattias rittola, har några halvdana säsonger bakom sig, är dock meriterad och kanske kan lyfta sitt spel på hemmaplan?!
Lööv och hägg är för unga för att klara bära detta lag en vinter.
Ja vårt hopp står till jänkarna
Dock vill jag hålla med om att torp har en sjujäkla bra inställning vilket man kommer långt på.
Kommentera

Är orolig för backsidan. Har Näslund verkligen koll på detta? Framåt har vi en jävla stor hög som kan kötta när det krävs och kan trycka in pucken i mål. Tror mycket på Önerud, har rätt inställning till jobbet.
Kommentera

Dream Team: Minsann. Lägg där till att han ser ut som en korsning mellan Nubben och Pär Styf.
Kommentera

Bragd-Birger: Tametusan, är det inte tallarna man ser på den ölburken?
Kommentera

spud: jag tycker det ser intressant ut, helt klart. Men svårt. En bra start så tror jag det blir bra för er. Jag är av den skaran som hyllar a.forsberg, tror riktigt mycket på honom. Hoppas jag har fel ;)
Kommentera

Icing-Ove:...med bildtexten 'breakfast!'.
Kommentera

brynäs08:

Är rätt nöjd nu med forwards sidan. Fått en ersättare till Sundström som bör kunna bidra offensivt och leda förstakedjan, dock är TJ nog inte lika vass i defensiven som sundström.

Vi har även tillräckligt bra spelare för en andrakedja och där efter finns det en mix av stabila spelare och juniorer för att fylla platser i tredje och fjärde.

Är väl defensiven man är lite orolig för, ser lite klent ut efter att Ahnelöv och Kyle har lämnat, men förhoppnisvis kan Torp, Hedman mfl göra en bra säsong och balansera upp detta.

Vad tror ni övriga var detta sista värvnigen för i år, förutsatt att ingen annan försvinner?

Hur tror ni denna trupp står sig mot fjolårets kostnadsmässigt? Borde väl vara en billigare trupp eller vad tror ni?

Kommentera

brynäs08: Jag tror att det blir ungefär som vanligt, alternativt att det kan vara lite ovanligare nästa säsong.
Men huvudsaken är ju inte vad jag tror, utan vad du tror!?
Kommentera

Det börjar se intressant ut för er inför hösten...  Vad tror ni själva om värvningarna hittils?
Kommentera

Icing-Ove: Kungbild!
Kommentera

Hensick firar MoDo-kontraktet med en kall bira hemma i Michigan....

Kommentera

MODOJohan: Eller ännu längre tillbaka i tiden när det bara utan förvarning stod rubriker i ÖA i stil med "finsk back klar för MoDo". Det var alltså på den tiden när folk hade två tv-kanaler och telefon med sladd från Televerket, utan möjlighet till sms, Facebook och Twitter.
Kommentera

MODOJohan: Ajdå, sist vi hade en dubbelhaka i laget så gick det ju inte så bra. Men den gången skulle nog inte den dubbelhakan kategorisera sig som småblyg off ice.
Kommentera

Det är ju Hensick, officiellt redan. Mkt bra :)
Kommentera

MODOJohan:För i världen hade vi ju också oraklet Sune Ödla! ;-)
Kommentera

Berka: Har vi verkligen råd med en ny spelare? :)
Kommentera

MODOJohan: haha jadu det var inte alltid bättre förr ;-)
Kommentera

Berka: Ja det är ju inte som förr i världen när en värvning skulle presenteras på gamla hemsidan. På den tiden la generatorerna av inne i Kempis pga övertrycket :D
Kommentera

NuMo: Då kan man börja spekulera i VEM som man signat?

Känns klart som en transatlant då "han pratat i telefon med spina" alt. Att det är någon som spina känner sen tidigare spel eller liknande!

Hensik?

TJ hensik och spina lirade ihop säsongen 2010/2011 i peoria rivermen

Redigerad kommentar

Kommentera

Salle: Fan! Det blir till att kliva upp i tid i morgon så man får veta så snabbt som möjligt. 

Fan! Börjar ju jobbe tidigt i morgon så det verkar inte bli några problem. Ingen sovmorgon hur man än vänder sig. 

Kommentera

NuMo:

@ everyone should be in the paper tomorrow! I can't say yet but he will fit right in. #bornintheusa #modose

Kommentera

Lumber Jack & Salle:

Ja, det lät ju som att vi måste vara Beredda. Så man får väl hålla i sig då.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Så där förstör man nattsömnen för nyfikna MoDoiter, Spina.
Kommentera

NuMo: Det låter ju bra.

Man börjar nästan undra om han kan svenska så bra att han vet vad skrivits och bara retas. :-)

Kommentera

Salle:

"

Hope is ready for the newest center we signed.... Just got off the phone with him and he is happy to be coming to the "

Kommentera

Icing-Ove: Hellre Kempis 2.0 än alla andra ishallar som uppgraderats till 1.2 typ. :-)
Kommentera

Jag har avslöjat taktiken:
Först nyheten om en ny back, sen smäller det med mörka siffror och mörka moln.
Dagen efter...blir Hensick klar tillsammans med ny storsponsor!!!! Glaaada nyheter! Ja, så får det nog vara...

Annars blir det ju lite coolt när Fjällräven Center går ner sig totalt, trasiga stolar, kall korv och 5 fungerande toaletter....

KEMPIS 2.0!!!!!

Kommentera

J F K: Jag gnäller väl inte på Modo? Jag bara konstaterar att den verkar framtagen av någon som vill klubben illa.
Kommentera

J F K: Modo updater skriver på FB att TJ hensik ska vara muntligt överens med Modo .

Återstår och se om det ligger nån sanning i de rycktet!
Kommentera

J F K: Kan du utveckla det där med foliehatt?
Kommentera

Bragd-Birger: Det är ju inte Modo som gjort den och har du kritik får du hänvisa till de som är skyldiga. Att mer eller mindre gnälla på Modo för det där är ju direkt löjligt.
Kommentera

J F K: Den där rapporten var så objektiv och kritiskt nagelfarande att det kändes som Uppdrag Granskning i pdf-format.
Kommentera

El Maco: Kommunen har väldigt mycket utestående lån, men faktum är att de båda sorgebarnen går riktigt bra. Det finns absolut möjligheter för kommunen.
Sedan vet jag inte i vilket syfte rapporten tagits fram, men helt klart är det viktigt när ALLA föreningar i kommunen vill att det tas fram fler isytor.
Kommentera

El Maco: Men det gör väl nedskrivningar? 
Kommentera

Modoante: Amorteringar syns inte i resultaträkningen.
Kommentera

Dexter :Nu måste vi vända på det här annars blir vi det nya timrå.Kan det vara amorteringarna på arenan som håller på att knäcka vår ekonomi?
Kommentera

Modoante: Ändå har vi haft rätt så bra publiksiffror med tanke på hur det gått de senaste säsongerna. Snacka om misskött förening. Hoppas de som är ansvariga skäms innerligt.
Kommentera

Minus 5,7 miljoner blir tydligen årets bokslut och Trollsås lämnar sin tjänst. Vart försvinner alla pengar vad är det som gör att Modo blöder ekonomiskt egentligen. Fortsätter det så här så ryker vår elitlicens.

Kommentera

J F K: Öh? Har jag fel? Foliehatten funkar väldigt bra i alla fall för jag antar att rapporten är beställd av Modo Hockey av någon specifik anledning? Min gissning är kommunalpolitisk men det är ju lätt att snöa in på just den grenen som Timråsupporter.... Er hemmakommun är ju i betydligt risigare skick när det gäller att göra nödutryckningar gissar jag?

Kommentera

El Maco: Sitter foliehatten där den ska?
Kommentera

MODOJohan: Intressant rapport om Modo Hockeys betydelse för Ö-vik och den lokala ekonomin.

http://www.visitvasternorrland.nu/wp-content/uploads/2013/06/isidrotternas-betydelse-fr-Örnskldsvik1.pdf

Antar att det bakomliggande syftet är "please send more money" genom att skapa beslutsunderlag för kommunal hjälp?

Kommentera

VD Anders Trollsås lämnar MODO!

Kommentera

J F K: kul att du är positiv iaf.
Dock så kan man inte göra bra elitseriespelare av alla spelare, det måste till en viss talang vilket kanske inte alla har!
Torp känns som att han spelar ungefär på den högsta nivån han är kapabel till, Hedman hade en ganska hög nivå för en 4-5 år sedan men har inte varit där sedan dess, visst kanske han kan tränas dit igen men risken är att han passerat zenit (så att säga).
Hägg har all talang för att kliva över i NHL på sikt och lööv är nog helt okay men spontant av det man sett av han och allt han uträttat i sina tidigare klubbar så är väl "stabil elitserieback" det mesta man kan begära.

Som sagt jag hoppas på denna backbesättning men det finns risk att vi kan få det tungt i vinter
Kommentera

Petey21: Kan man få så pass mycket ordning på John Klingberg så tror jag att det inte ska vara något problem att få Hägg och company att bli bra. Jag tror inte alls att det blir katastrof i vinter.

Torp var på gång några gånger och kan man bara slipa bort lite valpiga fasoner är han en stabil kugge. Hedman kan också vara en riktigt hygglig elitserieback i rätt omgivning. Hägg måste gå tillbaka till att spela redigt och enkelt, men han har absolut kapacitet att ta flera steg.

Det jag saknade ifjol var kontinuerligt matchande. Hur ska Hägg, Byström eller Torp kunna växa in i laget med sex-sju minuters istid?

Kommentera

« · 1581047 · »