Carl Lejonkräk: Med ditt resonemang om att Weslau är så bra borde det reflerktera sig i Gunnarssons jobb som inte är en topp fem-målvakt. Eller vänta nu. HV släpper in färra mål per match och Gunnarsson har en mycket bättre räddningsprocent än Weslau.
Jag tycker att mycket av HVs problem är den stora otryggheten som skapas av att han en målvakt som släpper in en massa skitpuckar. Inte konstigt att backarna inte känner en trygghet att agera som man ska...
zigge:
Rätt korkad förening också då man lägger upp en lön på 800.000 i månaden på Salmela
zigge: Sen är det den där Deicide eller johan eller vad han kallar sig för numera som spammar fritt på alla tänkbara forum och FB med mera.
Eller deras infantila "...han är klar för HV" som man kan läsa lite överallt om alla spelare från A till Ö.
BAH!
De kan behöva en rejäl dos negativ säsong så de kommer ner på jorden igen och lär sig lite ödmjukhet. Precis som jag fått göra.:-)
J F K: "jag klipper in målvaktsstatistiken från swehockey där det - tvärtemot din åsikt - faktiskt är bevisat att HV har sämsta målvakterna BÅDE i insläppta mål per match och räddningsprocent:"
Jaha och du menar att statistiken är ett bevis på att inte Wesslau är bra? Han har inte varit så kass, inte heller på topp men orsaken är ja att HVs spel fullständigt har havererat. Med stabilt spel av utespelarna så är Wesslau definitivt topp 5 bland målisarna i SHL skulle jag säga. Nu när du svamlar om Håkan Loob så ska också påpekas att han inte blev dålig bara för att han inte gjorde mål på ett gäng matcher någon gång. Jag ser i alla fall Wesslau som bättre än båda våra målisar.
ULTIMAVICI: Svårt att önska någon ekonomiska problem i vår situaton...
Sen är det väl så att HV har så mkt eget kapital att ett par miljoner minus är ganska lätt att ta om dom slipper kvalserien. =)
Petey21:
Verkligen inte. Vi har ju fått in Cumiskey sedan dess och snart är förhoppningsvis Lehtivouri tillbaka. Gissar att en center är prioritet nummer ett, men att MoDo kommer sitta ganska lugnt i båten såvida det inte dyker upp någonting väldigt intressant.
Carl Lejonkräk: Ok, vad heter han? Är det Weslau hade jag hållit med dig förra hösten, men just nu är han verkligen inte bra. Det är som att säga att FBKs bästa spelare är Håkan Loob och glömma att det inte handlar om hur man var när man var som bäst, utan hur man faktiskt är för tillfället.
Jag klipper in målvaktsstatistiken från swehockey där det - tvärtemot din åsikt - faktiskt är bevisat att HV har sämsta målvakterna BÅDE i insläppta mål per match och räddningsprocent:
12 | HV71 | 14 | 51 | 352 | 403 | 87.34 | 3.60 | 2 | 10 | 0 | 3 |
Icing-Ove:
HV har seriens sämsta målvakter och ett gäng spelare som verkar ha bristande attityd. Jag är långt ifrån övertygad om att det är positivt att det kommer in en spelare som själv säger "Jag ville egentligen spela kvar i MoDo, men kom hit på grund av pengarna".
Troligtvis blir det ett stort lyft för HV, men jag tvivlar på att han kommer vara lika dominant som han har varit i MoDo.
Icing-Ove:
Själv minns jag hur det gick för Pikkarainen. Även om Salmela får snuskigt bra betalt i HV 71, betyder det inte att det är smart karriärsdrag att gå dit.
Redigerad kommentar
Berka: Jo vi kan nog räkna med att Stillman har fått gräva djupt i kollekten.
Och att Salmela ler brett när han får sitt bankomatkvitto.
Berka: Det är inte ovanligt att man initialt spelar på rus, men att det efter ett par matcher kommer en dipp för att man helt enkelt inte har rätt träningsmängd och tempo i kroppen. Det var inte ovanligt att Foppa var lysande i sina comebacker för att match tre till sex har det jobbigare. Salmela var helt enkelt inte lika bra och det är som du säger troligt att det berodde på exakt det där.
Hur som helst. Jag kommer verkligen att sakna honom, men jag har ändrat åsikt om frågan om vilken som vi har mest nytta av. Cumiskey har överraskat mig positivt. Jag tycker att han varit klart bättre än väntat och därför är han i mina ögon bättre att han kvar än Salmela.
Fördelen med Cumiskey är ju att motståndarna inte vågar forechecka alldeles för hårt många gånger. Hur ska man sätta press på en kille som åker ifrån en på en skridsko och som vid minsta chans kan åka runt precis vem som helst? Jag kommer att sakna Salmelas pondus, hans snabba uppspel (när han inte drällde då) och hans skott helt klart...
spud:
Salmela drällde en hel del med pucken igår. Han hade dessutom en tendens att spela alldeles för svårt i egen zon. Visst är det trevligt med pucksäkra backar som klarar av att lösa situationerna på ett lugnt sätt, men ibland är det bättre att slå den enkla passningen än att försöka vända bort två forecheckande motståndare.
J F K:
Jag tycker inte att Salmela har varit dominant efter Cumiskeys intåg. Klart detta känns tråkigt, men jag tror att det här kommer bli bra i längden ändå.
J F K:Ja skit också. Men jag håller nog med, kan Forsberg slipa dessa grabbar, har vi väl en hyfsad back-trupp. Som sagt, vill INTE se Salmela i annat SHL-lag, men han siktar nog mot högre/mer betalda ligor. LYCKA TILL isf! Han har visat hur man KAN spela. Hoppad Lehti sett o lärt, o snart är tillbaka.
Det retar mig att vi betalar Starkbaum, ingen som kan köpa ut han? Brynäs? :-)
Monno:
Dick har en twitterbild på sig själv i landslagströja. Hensick valde att presentera sig med en MoDo-logga. Hensick har det svårt att anpassa sig till nytt land och stor is. Dick har svårt att anpassa sig till ny stad och bred Aveny.