1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511393 inlägg · 4110 ämnen

RE-building the future 2013/2014

« · 1578091 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2013/2014
J F K: Tror do slog huvudet på spiken där, Modo har en katastrofal ekonomi bara man tar sig tid att snoka runt lite, jag tror man insett att det går inte att bli/ vara ett topplag i dagens elitserie med invärvade spelare på nästan alla positioner om man inte har en stor kassakista.
Nä modellen är att kunna ha fler egna produkter som håller kostnaderna nere, det behöver inte handla om mer än 1-2 milj över en säsong, men om tex Byström och sthelik hade spelat som förväntat så hade man nog klarat förra säsongen.
Kommentera

Berka: Timander skulle vara en utmärkt mentor till Lööv, Hägg och Carlson. För en troligtvis billig peng skulle vi få en kille med bra attityd, stort MoDo-hjärta och mycket rutin i det defensiva. Jag tror att han har en säsong till i sig. 

Sedan tycker jag att man kruta på lite med Cumiskey som sista back. (Skriv på!!) 

Kommentera

Blake: Kan inget annat än att hålla med!
Minns viggo när han kom upp i A laget och fick lira med timmy, han kunde aldrig haft en bättre mentor tyckte han. :)
Kommentera

Berka:

Backsidan blir tunn om Kyle drar och inte någon av backarna tar ett rejält kliv i sin utveckling.

Timander är lika rörlig nuförtiden som Djoos var sina sista år. All rutin till trots så får Timmy det otroligt svårt med tempot grabbar som Arvidsson, Fasth och andra ur den nya generationen sätter upp.

Gör han sin bästa sommarträning någonsin kan det kanske gå men jag tvivlar att motivationen finns där.

Hedman och Lövv får fullt upp med att hålla huvudet över vattenytan.

Kommentera

Sawchuk: Visst är det som du säger, jag hoppas och tror att man kommer försöka behålla eller iaf hitta minst 1 klassback om ahnelöv och cumiskey drar. Sen beroende på ekonomin så skulle Timander vara en bra mentor, dessutom var han faktiskt riktigt bra i Leksand, jag tittade på många matcher och i defensiven var han outstanding, han är lite som acouin var, inte jättesnabb, men stod/står alltid på rätt sida.

Men ja ja ur en rent läromässig synpunkt så är Timander klockren, dock lär han väl lägga av
Kommentera

Så var då Ludde helt klar för Fbk

Ska vi gissa på att han blommar ut och drar till Dallas efter säsongen?
Kommentera

Berka:

Intressant att han ville ha mer speltid i Modo men nu kommer att få slåss om åttonde backplats i FBK. Ja, enligt artikeln i Expressen alltså.

Kommentera

Gidde: han stärkte ju inte direkt sin aktie efter Örebro och j20 slutspelet!
Kommentera

Gidde: Tyvärr är det nog historien i ett nötskal. Nu ska han alltså gå till FBK som förmodligen behåller de flesta backarna förutom Lee och tar tillbaka Frögren. Sanny är nog slut, men Klefbom är tillbaka om han inte drar till NHL.

Nej, tyvärr. De hade det nog funnits en sju-åtta lag att gå till om man vill utvecklas, men nu väljer han det som han kommer att ha svårast att ta en backplats i. Det är så trist att pojken har så kopiöst dåliga rådgivare (farsan och agenten).

Givetvis kan Ludde spela sig till en plats ändå, men som sagt så tycker jag att det är ett kopiöst korkat val.

Kommentera

Gidde: Ett lån - som lånas ut? OM FBK inte ger han speltid, o inte vill ha honom, vad gör man då? "Lämnar tillbaka" till MoDO? Som ger tillbaka till NHL?  Knepigt med alla lån. Är inte bara LIF o TIK som har lån...
Kommentera

J F K: Byström kommer aldrig att spela till sig en ordinarie plats bland top 6.
Slutar väl med att han blir 8:e back och kommer då klaga till loob att han vill spela 1:a eller 2:a backpar annars tänker han dra.
Kommentera

J F K: Frågan är ju dock om itne även Dallas gärna ser att han spelar i FBK? Klart att Ludde själv väljer klubb, men om han ska välja mellan FBK och Växjö så ringer nog gärna Dallas och säger att "du gör som du vill men VI ser GÄRNA att du väljer FBK". Om man ens har den friheten?

Varför Dallas kan vara FBK kåta är lätt att förstå, kolla bara vilka backar dom levererat senaste 3-4åren. Tillfälligheter? Ja mkt möjligt.

Kommentera

Monno:

Så det är alltså bättre att gå till "rätt" klubb än att gå till en klubb där man får spela?

Ja, man kan ju utvecklas på olika sätt, men det där känns som ett konstigt sätt att bli en bättre hockeyspelare på...

Kommentera

Gidde: Nu menar jag inte att FBK är helt rätt för Ludde. Men jag förstår om Dallas vill ha dit honom. Samt att FBK har en viss historia att få rätsida (hyffsat iaf) på spelare som har lite dålig inställning. Som Ludde ryktas ha.

Förhoppningsvis går det bra i framtiden för Byström och att han får en bra karriär. Vill han sen aldrig mer spela i Modo så är det som det är med det. Tråkigt, men så kan det gå.

Nu vet jag ingeting om läget egentligen, men vist skvallrar det lite om attityden i den där familjen när A Byström tog en try-out med Mora "bara utifall att han inte fick nå bättre erbjudande". Han spelar nu i Olofström i div 1...

Kommentera

8 tjänster försvinner och spelarbudgeten minskas till 13/14. Totalt ska 5-10mkr sparas.

Kommentera

InVinoVeritas:

Påhlsson sågar sin egen insats. Skönt, tycker jag, att han själv säger det. För han kommer garanterat jobba häcken av sig för att bli bättre inför nästa säsong. 

Han verkar gilla att ha en strikt fast roll som den defensiva han hade i NHL, om jag minns rätt så sas det när han kom till MoDo att han även skulle bli mer delaktig i anfallsspelet. Kanske blev det för mycket för honom att på en halv säsong komma tillbaka från skadan, vara lagkapten och att ändra sitt spel - detsutom gick han från liten till stor rink.

Nästa säsong tror jag nog att vi kommer få se en bättre Samuel än ifjol! 

http://allehanda.se/sport/modo/1.5832090-pahlsson-sagar-sin-insats

Kommentera

Blake: Hej då Björn Svensson, dig kommer vi att glömma snart!
Kommentera

Man kan inte annat än undra hur bröderna Donati skulle klara av tillvaron i Elitserien?

Statsen är ganska lika de som Abbotarna hade i norska ligan, storleksmässigt är de också ganska lika.

Kommentera

InVinoVeritas: Rob räk schremp
-> Saik ?!

Huga
Kommentera

Ingen missar väl hockeygalan ikväll på Cmore?
Gratis å allt:-)
Kommentera

Monno: Edwin Hedberg klar för ett nytt år i MoDo!
Jag gillade verkligen hans engagemang, spelstil och kämpaglöd han visade de få gånger han representerade A laget, Han lär nog kunna få en riktigt bra chans kommande säsong under Anders Forsbergs ledning.
Kommentera

Berka: Svensson ut, Hedberg in. Perfekt!
Kommentera

Blake: Är lite rädd för att Hedberg har för dåligt spelsinne för att bli riktigt bra, men hoppas att jag har fel.
Kommentera

J F K: Jag tyckte att Zuccarello var lite för vek för fjärdekedjan i MoDo. Blev glad då jag hörde att Ecke bara betalade honom 28 lök i månaden där i första Modo-säsongen. Drömde i natt att han lirade med Nash och Richards mot Ovechkin och Bäckström i ett NHL-slutspel. Nånting var konstigt med den drömmen....
Kommentera

Icing-Ove: Många som drömde om hockeyspelare i natt som det verkar, läste just på Twitter om någon som drömde att Modo värvat Douglas Murray, som inte platsade i KHL.
Kommentera

J F K: Kan Dave Spina bli elitseriespelare så kan nog ärva Hedborg bli det bara han ger fan på det. Om det nu är spelsinne vi går efter. ;-)

Själv hoppas jag att Possler tränar som bara satan själv i sommar. Känns som han har riktigt bra verktyg men är alldeles för vek. Jesper Olofsson style. Han får bygga lite styrka så bör han utan problem ta en plats. Hoppas jag. :-)
Kommentera

Monno: Ett genomgående juniorproblem i MoDo. Våra juniorer har de senaste 10-15 åren varit för veka, småkillar som inte kommer på mål samt en och annan svajmast. Mindre snack och flera lyft i gymmet anbefalles gossar! 
Kommentera

Ahnelöv klar för Frölunda enligt en expressen-reporter på twitter.

Sjukt tråkigt. 
Kommentera

Gustafsson:

Men föga förvånande. Han har ju spelat där förut och är kompis med Axelsson. Lär säkert få bra betalt.

Kommentera

Bad_Brett: har garanterat spelat upp sin lön under åren i modo. Kanske lite över modos budget. Nåväl, tack för allt!
Kommentera

Bad_Brett: Ja, och givetvis är det mer attraktivt för en välbetald 25-åring att bo i Göteborg/Stockholm än lilla Ö-vik.

Det är väl helt enkel sådant här som vi får lära oss att leva med nu när lagets stomme egentligen helt saknar anknytning till klubben och Ö-vik som satd.
Kommentera

Vem vet mer om denna talang som är KLAR för MoDo J20?
Kommentera

Salle: Ludde Byström från Modo J20 till Fbk' s bänk
Och Manuel från fbk's J20 till modo's A-lag... Tackarrrrr
Kommentera

Ledande FBK-junior som vill jättegärna spela i MoDo, ja men välkommen då....
Kommentera

Icing-Ove:"Modotränaren Gradin berättar att det inte sällan händer att spelare erbjuder sina tjänster till klubben nu för tiden.

– Det märks att det har gått bra för oss de senaste åren, för otroligt många spelare hör av sig och vill spela för Modo."

Kommentera

Rob Schremp klar för Zug !
Kommentera

Smurfen: Bra det. Han har ryktats till både skaik å lulio.

Redigerad kommentar

Kommentera

Smurfen: Underbart! Hade inte alls velat se honom i ett annat lag i elitserien än Modo.
Kommentera

Gustafsson: Samtidigt är det ju också ganska realistiskt att man måste ha en massa spelare utifrån om man vill ha ett lag i högsta serien. Man kan inte direkt kräva att "lilla Ö-vik" ska producera spelare för både halva NHL och dessutom det egna laget år ut och år in. Visst är det häftigt när och om det händer, men knappast realistiskt att ta det som en självklarhet.
Kommentera

Är det ingen som hört något om nått nyförvärv? Alltid lika tråkig silly season med modo. Kommer sällan fram nå namn att disskutera.
Kommentera

Sedinarna lär ha hunnit fyllt 35 iallafall innan dom är hemma igen...

http://allehanda.se/sport/modo/1.5897654-sedin-om-framtiden-vi-far-se-hur-det-blir-

Kommentera

Blake: Det där guldet känns ju med den senaste veckans uppvisning i bakhuvet allt mer självklart ut.
Kommentera

MODOJohan: lycka till lille janos
Kommentera

Det här forumet har drabbats av zombieliknande voodoo. Vaknar nog till då Hensick och Kalus skriver på.
Kommentera

Icing-Ove: Den dag Kalus värvas lär alla zombies vakna... Det lär aldrig hända och varför skulle det...
Kommentera

J F K: exakt, vi har redan en ersättare till madsen i öhnerud
Kommentera

Blake: Vet inte om det är två eller tre spelare till som ska in, men inga marginalspelare som Kalus skulle jag tippa.
Kommentera

Icing-Ove: Han går ju mellan seten. Det där är ju inte jobbigt.
Kommentera

« · 1578091 · »