Monno: Intressant läsning: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/tennis/article16243139.ab
Mutu tog samma medel han.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Adrian Kempe ska visst ha varit på besök i Skellefteå i några dagar i rad nu.
Carl Lejonkräk: Vad spelar det för roll om SAIK tror på honom eller inte? Vad ska de säga? Vi vill gärna ha hit dig och givetvis kommer vi att satsa på dig, eller tror du att de säger "vi får se om du tar en plats.". Det är nog inte bara en tillfällighet att någon junior stack till Luleå och en av de mest talangfulla nyligen till HV. Det är mördande konkurrens...
Saken är väl ändå den att det som gjort SAIK så bra de senaste två åren är verkligen inte juniorer. Det är de äldre spelarna som de får behålla. Jocke Lindström, Petter Emanuelsson, Jimmie Jump, Möller, Holloway, Burström osv. Det är INTE juniorer, inte ens nära. Det är äldre spelare som de andra lagen inte har råd att ha kvar i stort sett.
J F K: Men, visst har det varit en oerhört bra utveckling på många spelare och det är någonting vi i Modo också måste bli bättre på.
Sedan kan man fråga sig vad SAIK gjort med sina spelare. Tar du killar som Oscar Lindberg, Tim Erixon, Adam Larsson, Jocke Eriksson, Rundblad osv osv osv, så är det väl ingen som är 100% given i sitt NHL-lag. Många spelar knappt alls i NHL.Jag kan liksom inte förstå det.
När Adam Larsson kom fram så var han en störra talang än Viktor Hedman. Yeah, right...
J F K:
Att kalla en 22 och en 23 åring för äldre spelare är väl ändå att ta i. Snittåldern för debut i SHL är 24 år.
Sawchuk: Ok, men jämfört med en 18-åring och vi pratar juniorer så...
K Fopp lämnar Modo såg jag. Tråkigt, men det är helt rätt. Den typen av spelare känns det bättre om vi tar från juniorerna. Han har gjort det bra, men "är i vägen" för de yngre gardet.
J F K:
Snittåldern gäller svenska spelare som debuterar i högsta ligan.
Håller med dig angående K-Fop
Redigerad kommentar
J F K: Håller inte med om KFopp. Vem skulle ta hans roll av juniorerna? Den inställningen och grovjobbet som KFopp står finns bara inte och har inte funnits sedan Micke Petterssons dagar, och har svårt att se att någon av juniorerna skulle kunna ersätta den rollen, åtminstone på kort sikt.
Finns andra spelare som de hellre borde ersätta, inte lagets bästa defensiva forward, som är hur stabil och viktig som helst i box play samt lagets bästa tekare. Detta känns inte alls bra, en gambling med defensiven som var det enda laget var bra på senaste säsongen.
Petey21: Det kanske inte gick att ersätta någon annan. Peter Öberg har kontrakt, men vilken annan liknande spelare menar du att vi skulle tagit bort? Edwin Hedberg? Påhlsson (vilken jag tycker är bäst defensivt).
Jag tycker inte att K Fopp alls är den bästa defensiva forwarden. Han har blivit bättre, men jag gillar inte hans positionsspel alls. Fram till i år tyckte jag inte ens att han var särskilt bra i BP, förutom att han är väldigt uppoffrande och täcker skott riktigt bra. Han är helt oduglig som spelfördelare och väldigt uddlöst överhuvudtaget offensivt. Jag ser heller ingen direkt uppsida som man kan få på juniorer.
J F K:
Jag är kluven. Jag förstod inte alls hur de resonerade när de förlängde kontraktet senast, men han var faktiskt en av de positiva överraskningarna den här säsongen. Han verkar vara en härlig kille i omklädningsrummet och stod dessutom för lite kontinuitet.
Å andra sidan kan säkert en kille som Bengtsson göra ett likvärdigt jobb.
Bad_Brett:
Tror du är rätt ute, detta är nog för att bereda plats åt t.ex Bengtsson som annars skulle ha det svårt att ta en centerplats. Kommer också sakna Kfopp och hans spel i BP, men om man tänker på vart klubben vill så tycker jag det är rätt att försöka ersätta Kfopp med junior. Troligen en mycket billigare lösning dessutom och i linje med det klubben vill försöka med.
Petey21: Och Expressen skriver att Mario riktar blicken mot KHL...
www.expressen.se/sport/hockey/shl/mario-kempe-ar-pa-vag-bort-fran-modo/
Rytter: Jo, med K Fopp vet man exakt vad man får. En oerhört laglojal. bra kille som alltid kommer att göra sitt yttersta. Samtidigt bromsar han spelare som Gunnarsson och Bengtsson (nu vet jag inte om Gunnarsson blir kvar, men det är ett exempel). Menar man allvar av sin juniorsatsning, så måste man vara beredd att "offra" sådana som K Fopp.
Dennis Persson tydligen klar står det på hemsidan. Anders Forsberg har haft Dennis i juniorlandslaget och jag tror att han känner att Dennis har mycket mer hockey i sig än vad han fått ut de senaste tre åren. Dennis har haft mycket skador, vilket förmodeligen varit den stora orsaken till det rätt dåliga spel han visat upp. Vi får verkligen hoppas att han kan få vara skadefri nu då!
Pollen: Blir osäkt. Jag tycker mig ha hört att Anders sett honom i Juniorlandslaget, men kanske har du rätt att han varit i en parallell årskull. Rimligen har han ändå haft bra koll på Dennis.
J F K: Lyckat till med Persson. Han har var väl inte varit hel de senaste 4-5 åren så det krävs en bra läkarstab och mycket rehab för att ni skall ha nytta av honom.
En habil back när han väl är frisk dock, men inte mer.
Nu har vi lagt ut vårt första Hockeytorsdags-program på Allehanda.se. In och kika - och tyck!
Per Svartvadet berättar det mesta om who's hot and who's not!
Dessutom: Träffa tjejen som tar över efter Valle.
ULTIMAVICI:
Bra att dom lyssnar på de som har koll, skulle ha agerat snabbare dock. Alla klubbar har inte visat intresse som det står ;)
www.allehanda.se/ishockey/shl/stjarna-placeras-hos-modo#Ishockey,Svenska+Hockeyligan+SHL
Henning:
Låter på Svartvadet som att vi kan räkna med tre nyförvärv till plus Niklas Nordgren. Då skulle det se ut ungefär såhär.
Ritola-NY-Skröder (eller Ritola som center och NY på kanten)
Possler-NY-Nylander
Önerud-Påhlsson-Nordgren
Hedberg-Bengtsson-Öberg
Ahnelöv-NY
Lehtivuori-Persson
Hedman-Torp
Vet inte vad ni tycker men det känns ganska klent.
Pollen:
Ser riktigt bra ut på forwardssidan. Possler och Nylander kommer göra 30-40 poäng i rätt omgivning. Nordgren kan överraska positivt.
Sedan lär Carlsson ta en plats på backsidan.
Redigerad kommentar
Bad_Brett: "Possler och Nylander kommer göra 30-40 poäng i rätt omgivning. "
Jag vill ha dem kvar såklart. men jag gissar 30-40 poäng tillsammans och antar att det är det du menar. ?
Ja, tar de stora fula fiskarna modos bete så blir vi en contender nästa år. Hoppas vi kunnat agna tillräckligt.
Monno: Verkligen tråkigt om han går till SAIK ,,,, men chansen lär ju vara ganska så stor eftersom han verka ha bruden sin där uppe .
Känns ju också lite konstigt att fortfarande verka träna med Modo om skall tro bilderna på instagram på Modos hemsida ,,,,, för det är väl han som är på en av bilderna som har tagits idag eller igår ??
J F K: Skräll med Ahnelöv! Jag fick nästa "glädjechock" ( allting ska ju vara chock numera), när jag hörde P4-nyheterna om det. Jag trodde inte de skulle ha råd med nåt större nyförvärv, Ahne är nog inte helt billig.
Bra så Svarten, Löövet ersatt med AhneLööv!