Paddan: Och Salle som center?
25. MATTSSON, Joakim | 17. WEBER, Tim | 6. ESPELAND, Stefan | |||||||||
4th Line | 7. PERSSON, Eric | 14. SIGNAL-BERGIUS, Martin | |||||||||
| |||||||||||
16. FORSBERG, Tobias | 20. STEEN, Oscar | 81. SNELLMAN, Ville | |||||||||
3rd Line | 4. KURVINEN, Mikko | 35. HEDIN, Pierre | |||||||||
| |||||||||||
10. SKRÖDER, Per-åge | 39. SVARTVADET, Per | 11. ENSTRÖM, Thomas | |||||||||
2nd Line | 2. WESTIN, Jens | 18. HÅLLBERG, Per | |||||||||
| |||||||||||
29. MOLINDER, Andreas | 15. SALOMONSSON, Andreas | 22. YETMAN, Patrick | |||||||||
1st Line | 34. WARGH, Tommy | 3. TIMANDER, Mattias | |||||||||
| |||||||||||
Goalkeepers | 60. KRIZAN, Karol | ||||||||||
30. ZAJKOWSKI, Mikael |
Heja MODO. Själv är jag så fruktansvärt less på att se MODO spela skitdåligt och utan gnista så jag väljer att jobba istället. Det ger mig mer.
Skulle vi mot all vett och sans lyckas vinna eller åtminstone spela bra så kan jag se reprisen ikväll vid 22.
Berka: Sen fattar jag inte hur Kenny kan få smyga upp på 1-0. Smyga och smyga förresten, han står ju där jättelänge. Högerforwardsen MÅSTE ju täcka han då backarna har fullt upp med Gath framför mål.
Måste hålla med om att domaren varit lite hård med oss.
Berka: Sen borde Harri och Freddan se att Snellman inte tillför ett JOTA och detta hämmar framförallt Steen men även Foppa. Bänka (och sedan skänk bort) finnen och låt Weber el mattson få komma in. Och när jag ändå har juniorerna på tungan.
Dom hade ett hästbyte där med 2 slagna icingar innan man fick en avblåsning för utvisning. det var nog närmare 2 minuter dom 3 fick producera mjölksyra. Men kommentatorn trodde att det var Harri som coachade...
Salle: MEN Krizan... Sicken j-a tokretur han släpper och Gath kan bara raka in 3-0 i pp.
Annars var det tråk&flyt-Rögle ett låångt tag. 3-12 i skott ett tag där i 3:e.
coach Rindell måste se framåt, se möjligheterna i stället för problemen.
- Dessutom måste vi minimera misstagen, menar Harri Rindell. Hoppas dock att det blir ren inspiration
för oss att spela i Lindab Arena i Ängelholm igen. Stämningen där är helt underbar.
Den borde ge oss välbehövlig energi också.
Fortfarande har MODO Hockey många spelare skadade och ur spel.
- Visst är det så, men det fokuserar vi inte på. Vi har det lag vi har och borde kunna göra en bra match
med det manskapet.
- Det gäller för varje spelare att fullfölja sin roll på banan. Vi måste tillbaka till grunderna och göra det vi
tidigare gjorde bra. Det kan låta tråkigt och upprepande, men det gäller att spela rakare och enklare.
Då kan en hel del vara vunnet.
Vid första besöket i Ängelholm, grundseriens tredje omgång, vann MODO med 3-1.
- Då gjorde vi en bra match, väldigt disciplinerad och bra försvarsmässigt.
Hoppas vi kan upprepa något liknande den här gången också.
Noterbart om laget
är att:
..MODO vann som sagt med 3-1 i Lindab Arena tidigare i höst. Niklas Sundström fastställde slutresultatet i tom bur och Per Svartvadet gjorde ett "bandymål" när han solokörde i "slow motion" över hela rinken.
...spelarna Victor Hedman (axel), Hans Jonsson (rygg), Niklas Sundström (rygg), Marco Tuokko (finger),
Mats Zuccarello Aasen (fot) och Fredrik Warg (knä) är ur spel
...MODO ställer upp med inte mindre än s j u juniorer i uppställningen.
...MODO värmer klockan 09,00 hemma i Swedbank Arena, åker sedan reguljärt till Ängelholm, där man övernattar
efter matchen
Målvakter:
30 Michal Zajkowski,
60 Karol Krizan.
Backpar
3 Mattias Timander,
34 Tommy Wargh,
4 Mikko Kurvinen,
35 Pierre Hedin,
2 Jens Westin,
18 Per Hållberg
7 Eric Persson