Viskarn: Vad ska man säga. Förutom en kort period då modo inte fanns på banan (Inte då 1-2 målet kom) så har man varit riktigt mycket bättre. Men tanken på hur det blev mot SSK ligger kvar och man börjar bli lite smått orolig. Hedmans skott i stolpen borde ha lämnat en rejäl grop. Sen kan man tycka att det ibland är lite oskärpa när man kommer i lägen. Man har slarvat bort lite 2-1 lägen osv. Det viktigaste nu är att inte få spela så mycket i egen zon där man ibland uppträder virrigt värre och timmy är inte i närheten av hur han borde kunna vara. Jag skyller på för få träningsmatcher och att allt kommer bli bättre. Roligt också att småttingarna inte gör bort sig. Men av någon anledning så blir man ändå lite extra orolig då de är inne.
shinzawai: Tuokko osynlig? Ta av dig ögonbindeln, är du snäll.
I matchen hemma mot SSK var han bland de bästa i två perioder. Han checkade, tacklade och åkte skridskor. Idag är han inte mer osynlig än vad spelare som Warg, Molinder och Snellman är.
Wayne Gresky: För er som inte sett matchen kan jag rekommendera Robbans blogg där han snyggt med illustration förklarar hur målet gick till...
Poffa: Det är ju humör att Kurvinen fick assist på det målet.
Poffa: Hahaha. Ja där ser man. Vet inte hur jag missat det inlägget. Men när det är ett så klockrent blogginlägg så kan det va bra med dubbel länkning.
shinzawai: Uppenbarligen baserar du din åsikt om Tuokko enbart på gårdagens match. Jag var på plats och såg matchen mot SSK i lördags och då tacklades Tuokko mer under den första perioden än vad Jonasén gjorde under hela föregående säsong.
Poffa: [url=www.hockeyexpressen.se/elitserien/1.1309921/sankte-skrallganget-med-ett-bandyma] -Vi mötte ju Rögle Bandyklubb så det passade bra med ett bandymål. Vi hade scoutat motståndarna väl, säger Svartvadet.[/url]
:-)
Jag såg att Lukko Rauma ligger tvåa i finska ligan, före lag som Kärpet, TPS och Jokerit. Kanske inte Modos seger på försäsongen var så dålig trots allt.