1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506551 inlägg · 4103 ämnen

Rögle - MODO Hockey 2009-11-21

« · 1204213 · » Till forumet

Rögle - MODO Hockey 2009-11-21

Steen: Vi har en annan trygghet nu

MODO Hockey tog i torsdags sin andra raka seger i Elitserien sedan Luleå besegrats med 4-0.
Segern innebar dessutom att MODO Hockey lämnade jumboplatsen.
- Känns självklart väldigt skönt med två raka segrar. Vi har spelat bra och rejält, alla har visat att de vill vara med, säger assisterande coachen Thomas Steen och fortsätter så här om torsdagsmatchen:
- Bra genomförd match. Vi har en annan trygghet i spelet nu och självklart en enormt viktig spets i Peter Forsberg. De senaste matcherna har också givit oss självförtroende. Vi tar bättre beslut på banan.

MODO Hockey genomförde under fredagen en lättare träning och nu handlar mycket om att förbättra detaljer i spelet.
- Exempelvis i försvarsspelet finns det detaljer vi vill göra ännu bättre. Vi jobbar även med att hitta ännu mer rätt i positionsspelet. Vidare hoppas jag att vi ska bli mer kreativa i vårt anfallsspel, säger Steen.

Nu väntar match i Ängelholm mot Rögle BK. Skåningarna har precis som MODO Hockey två raka segrar.
- De har spelat riktigt bra mot Färjestad och Timrå. Tycker definitivt de har lyft sitt spel. Det här kommer att bli en tuff uppgift - och samtidigt en härlig utmaning.

Mot Rögle kommer Dan Hinote att göra comeback i MODO Hockey.
- Hinotes inträde blir ytterligare en krydda till anrättningen. Han kommer att tillföra en massa energi och fysik. Känns riktigt bra att få det här tillskottet, avslutar Steen.

MODO Hockey mot Rögle:
Målvakt:
1 Niklas Svedberg
(45 Roman Malek)

Backar:
18 Per Hållberg
48 Hannu Pikkarainen

5 Hans Jonsson
4 Tomas Mojzis

47 Alexander Bonsaksen
44 Daniel Sondell

2 Jens Westin

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder
26 Kristian Forsberg
36 Mats Zuccarello Aasen

17 Morten Madsen
20 Oscar Steen
58 Dan Hinote

21 Peter Forsberg
39 Per Svartvadet
6 Magnus Häggström

13 Marco Tuokko
29 Andreas Molinder
11 Thomas Enström

Noterbart är
A t t de här spelarna är ur spel: Josh Green (förkyld), Mattias Timander (lower body, day by day, Niklas Sundström (rehab), Andreas Salomonsson (sjukskriven).
A t t gamle publikfavoriten, amerikanen Dan Hinote nu är spelklar.
A t t tidigare mötet i höst mellan lagen vann Rögle med 3-2 i Swedbank Ar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2009-11-21
Salle: Jag som såg träningen idag tycker det är skumt med Green, han verkade inte speciellt förkyld, han tränade ju t.om extra länge..
Kommentera

AM: Hade inte sett så tokigt ut med Green i första i stället för K.Forsberg. Tycker Zucca och Skröder inte får ut så mycket som de borde. Men var luleå andra matchen han missade nu? Sen trodde de väl att Susse skulle va tillbaka nästa helg och då borde man väl köra ungefär så här.

Skröder Susse Aasen
Foppa Svarten Hägga
Madsen Green Hinote
Molinder Steen K.Forsberg

Men frågan är om det inte kommer dyka upp fler förvärv också. Med tanke på att spelarna skänkte pengar samt örnfrakt gick in med en del. Inte kan alla dessa öronmärkta pengar ha lagts på Hinote. Men det lär väl inte bli fler forwards med tanke på att Näslund också skall in någonstans.
Kommentera

MorganaLefaey: Pengarna kan ju (om än kanske lite o-troligt) vara öronmärkta till spelarförvärv nästa säsong. Gud vet att det kommer att behövas.

Det ska definitivt inte in någon mer forward, i mitt tycke. När alla är friska utom Salle (utopi, javisst) kan kedjorna se ut;

Skröder-Susse-Zuccarello
Foppa-Svarten-Macke
Madsen-Green-Hinote
Molinder-Steen-Häggström
KForsberg/Enström/Eriksson

Det är ju faktiskt tre kedjor där det finns mer än lovligt med kompetens. Och att rulla på sex backar som innehåller Timander, Hållberg, Pikkarainen, Mojzis, Sondell och Bonsaksen/Jonsson/Westin är också bra, speciellt nu när Hållberg visar klassen och Pikkarainen är årets nyförvärv (kanske bästa backförvärvet sedan Kaberle?). Möjligt att man skulle kunna ta in någon insurance ifall Timmy skulle vara sönder en längre tid.

Och målvakter finns det nog ingen vettig att värva som är så pass mycket bättre än Svedberg att det skulle kännas värt.

Så jag tycker att de öronmärkta pengarna för spelarrekrytering gott kan sparas tills nästa år då det kommer att behövas. Om det inte är så att det är sagt att pengarna prompt skall användas för spelarförvärv detta år.
Kommentera

Nikki Nine:Ja se till att bygga nästa säsongs trupp med stålarna, gör som HV och Färjestad mfl signa spelare redan nu och håll tyst.

Ja Green är det lite konstigt med, ryktas om en hjärnskakning, men kan man gå för fullt på träningarna då?

Kommentera

Salle: Jag irriterar mig lite lätt på att de skriver day by day istället för det vedertagna day-to-day, om man nu ska använda engelska uttryck alls.
Kommentera

Wayne Gresky: Hehe, jag tänkte mejla lite försynt och påpeka, men nu får du äran istället.
Kommentera

AM: Jag tror inte på det här med förkylning, framför allt inte med tanke på att han hade hjärnskakning i det första pressmeddelandet. Skriver de förkylning för att de råkade skriva fel första gången och inte vill visa sitt misstag, eller finns det någon annan anledning?
Kommentera

Poffa: Men är det inte så att man ska undvika matchsituationer minst en vecka efter en hjärnskakning?
Kommentera

Nikki Nine: Vi ska givetvis köpa en målis för en del av pengarna.
Kommentera

Lumber Jack: Då ska det vara en solklar nummer ett. Inga mer chansningar utan en målvakt som kan fixa ett guld. Att bränna Svedberg för en medelmåtta skulle bara vara korkat.
Kommentera

Hawerchuk: Jo, och det är det jag tror han vilar för. Men då är frågan varför man skriver förkylning. Mörkar man hjärnskakningen eller mörkar man att man skrev fel första gången?
Kommentera

Hej ångermanländska soffpotatisar!

Jag tänkte bara meddela er att tomteverks....tifoverkstaden just nu går för högtryck.

www.modohjerta.com/Bilder/tifo_1.jpg
Kommentera

Björn W: Spännande. Vad månde detta skapande sluta i då? En förfining av "Den vitruvianske mannen" med Foppa som förebild?

http://europa.eu/50/images/news/070928_davinci/070928_davinci.jpg

Redigerad kommentar

Kommentera

Lumber Jack: Om jag hade fått välja och haft samma pondus som Itzhak Skenström i dirigerandet, så - ja tack. Nu får vi nog nöja oss med lite rött, lite vitt och lite grönt.

But still - a bortatifo is a bortatifo och jag lovade det offentligt. :-)
Kommentera

Rahimi blir Hinotes första uppgift:

"- Jag ska tackla Foppa varje chans jag får, säger Rögles back Daniel Rahimi."
Kommentera

Icing-Ove: Naaaw. Sött.
Kommentera

Icing-Ove: Alltså rahimi är nog ES sämsta hockeyspelare. Jag är så otroligt förvånad att han har ett ES kontrakt. Vi kommer få så många PP om han ens försöker närma sig Peter idag, Peter är så otroligt mycket smartare än Daniel att han kommer stå med brallorna nere.
Kommentera

Icing-Ove: OJ! Nu blir Foppa rädd. Tänk att han måste ställas inför dylika hårdingar, undra om han inte schappar till NHL i alla fall nu.
Kommentera

Lumber Jack: Haha Foppa kommer att sänka honomomhan messar, eller finta upp ha på läktaren!!
Kommentera

Då så, 55 anmälda MoDoiter via MoDo Syd, vilket sedvanligen växer till 70-80 på plats med alla som köper biljett själv. 27 röd-vit-gröna flaggor till dessa är tillverkade, plus privata flaggor och halsdukar.

Synd att det bara är PPV med begränsat antal kameror, men vi får väl vifta och bröla desto mer. :-)

Ha en trevlig eftermiddag, det ska jag.
Kommentera

Björn W:Härligt kör hårt, hälsa Klang från Ö-vik om han är där.
Kommentera

renen: Jag åker bil med honom upp, så det ska nog går att ordna. :-)
Kommentera

Björn W:

Referee: Rådbjer, Ulf  
  Linesmen: Pihlblad, Henrik  
    Persson, Viktor
Kommentera

Salle: Vilka är domare?
Kommentera

NuMo: Det brukar vara Sören Persson.
Kommentera

NuMo: Det undrar man ofta. Meddela om du kommer på ett bra svar.
Kommentera

NuMo: Den där Vilka Ärdomare, det måste vara någon sån där domarutbytesgrej va?
Kommentera

Paddan: Lördagens hjältar

13. TUOKKO, Marco 29. MOLINDER, Andreas 11. ENSTRÖM, Thomas  
  4th Line
2. WESTIN, Jens  

21. FORSBERG, Peter 39. SVARTVADET, Per 6. HÄGGSTRÖM, Magnus  
  3rd Line 44. SONDELL, Daniel 48. PIKKARAINEN, Hannu  

17. MADSEN, Morten 20. STEEN, Oscar 58. HINOTE, Dan  
  2nd Line 5. JONSSON, Hans 4. MOJZIS, Tomas  

10. SKRÖDER, Per-åge 26. FORSBERG, Kristian 36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats  
  1st Line 18. HÅLLBERG, Per 47. BONSAKSEN, Alexander  

Goalkeepers 45. MALEK, Roman  
  1. SVEDBERG, Niklas

Kommentera

Salle: gud vad spännande det ska bli att se dan hinot igen =)
Kommentera

Salle: Madsen, Steen, Hinote. Känns spännande på något sätt. Fast det hade nästan varit intressantare att placera Tuokko med Hinote
Kommentera

Paddan: Gr istället för St hade jag velat se...

Och jag skulle vilja, trots Häggas succe, se Tuokko bredvid #21... :-)
Kommentera

Salle: Jag vill inte se Tuokko bredvid foppa, han har inte de sniper egenskaper som Hägga har.
Kommentera

spud: Inte ens Hägga har de sniper-egenskaper Hägga har. Det är Foppas-pass som har den egenskapen att dom alltid gör skytten bättre. :-)
Kommentera

Salle: Jo visst har du en poäng att Tuokko skulle bli bra mkt bättre med foppa. Men Tuokko träffar plexiglaset alldeles för mycket. Sen kan Hägga ha en framtid i MODO om han förbättrar sig, vilket Tuokko inte har.
Kommentera

Mot TV-soffan för att beskåda den andra och explosiva delen av månadens trestegsraket! Förväntan är lika stor som ölen är kyld.

Nu kör vi!

Kommentera

Lumber Jack: Synd att BIF och SSK möts annars hade det ju kunnat blivit en tvåstegsraket i tabellen också.

Mot TV-soffan.
Kommentera

Lumber Jack: å en kall öl nu skulle vara hur fint som helst =)
Kommentera

Berka: Har en.
Kommentera

NuMo: 3:e gången jag kollar kylskåpet, men jag kan inte hitta någon öl.. =/
Kommentera

Berka: Kolla igen. Det måste finnas en. Duha rkanske lagt den bakom saltgurkan?
Kommentera

NuMo: bakom saltgurkan så stod det en flaska snaps och en halvtom dunk vitt vin... Hmmm jag går till grannen och kollar han kylskåp där kan det finnas!
Kommentera

Berka: Nä han har inte druckit på evigheter sen han träffade bruden ;)
Kommentera

Berka: Att gå till grannen och låna en kanna öl vore ju en klassiker. Mycket roligare än lite socker eller något ägg.
Kommentera

Hmm? Två skott i ribban av Rögle. Vi sjunker lite väl mycket .

Vilken heltokig matchöppning förresten. Vi spelar ju väldigt offensivt.
Kommentera

Månsson ska inte vara så kaxig nu...
Kommentera

NuMo: Det var väl inte i ribban heller?!
Sen över perioden är det nästan lite väl konstigt att vi inte gjort mål.
Kommentera

NuMo: Bra första. Men Rögle känns livfarliga när de kommer fram.
Kommentera

Berka: Första skottet som kom från Högardh trodde jag gick över först. Sen hade man ett sktt direkt efteråt och jag tyckte jag hörde en klang.

Efteråt på reprisen ser jag att Högardhs skott gick i överliggaren. Skottet där jag hörde klangen vettefan om den tog i ribban.
Kommentera

NuMo: Ok, ajja det är 0-0 och det tror jag rögle är mest glada över.
Foppa blir bara bättre och bättre och Hinote är så viktig, han smäller på i ALLA närkamper.

Jag tycker att modo övertygar redan nu och ser man till att macke och susse ska in i laget så kan man inte annat än att flina stort
Kommentera

« · 1204213 · »