1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507245 inlägg · 4105 ämnen

Rögle - MODO Hockey 2009-11-21

« · 1205680 Till forumet

Sv: Rögle - MODO Hockey 2009-11-21
mikenomad:

Det inlägget förtjänar utnämningen:

"Best in show"

Vacker tass!
Kommentera

Modo flög ju hem först igår, söndag, och lite rapporter säger att stämningen i laget har under den senaste veckan gått upp med några hundra procent. T ex kan vi väl nämna att Horava sjöng Beatles i bussen. Det lär ha varit falskt, men med mycket glädje och vilja.

Spelarna var idel leenden och de hade alla sett fram emot nästa match. Glädjen att spela hockey var tillbaka.

Tänk om vi kunde vinna de tre återstående matcherna denna vecka, då snackar vi om att ha rest oss ur skiten och tagit oss åtminstone in i medelmåttornas förlovade land.

Kommentera

Björn W:
Punisher är cool. På riktigt.

Kommentera

Poffa: Va, flög de i en buss?? :-)
Sounds Great, helt makalöst vad en persons ankomst (OK, snart 3 då) kan vända! Hoppas PÅG e glad åxå, o kan börja producera.
Snacka om The Heart Of Hockey, detta vad Foppa&Macke samt övriga gjort är ju nåt HELT unikt!
Kommentera

zigge: Man flög till Umeå och åkte buss därifrån, herregu' ska man behöva förklara allt?! :-)
Kommentera

Poffa: Åh fan, jag som börja tro det var en Airbus...
Kommentera

Det här var en roligare match och vi fick en halvsida i pappers-DN, lite sött!

(Den förste uslingen som tråd-slirar efter det här inlägget får i bakläxa att skriva en uppsats om Tor Haarstad på 200 ord)

Redigerad kommentar

Kommentera

Björn W: Apropå Tor Haarstad, kom vi nånsin till klarhet om han är norsk medborgare eller ej? Om svaret är ja måste han vara klubbens förste utlänning nånsin, ca 15 år före Martin & McMasters.
Kommentera

Mikael Uhlin: Et tu Brute har skrivit ett ganska uttömmande svar någonstans i den här gästbokens historia. Minns jag någorlunda rätt så var det norskt påbrå men inte ett exklusivt norskt medborgarskap. Minns jag fel så rättar Brute mig snart. ;-)
Kommentera

Mikael Uhlin: Så här var det:

"Vi har haft Haarstad på en lista om "misstänkta utlänningar" i högsta serien. Ja, dom tidiga då. Fast han är avförd sedan ett antal år tillbaka. Han skall vara norrbottning från Öjeby, där han också spelade seriehockey i Div 3 Norra Nordsvenska B, säsongen 56/57. Efter tiden i Rönnskär var han också i Skellefteå AIK innan han kom till Ö-vik. Har någon norsk tråd på pappans sida men är född i Sverige."

Redigerad kommentar

Kommentera

Björn W: OK, tack.Vilka fler finns/fanns på listan över "misstänkta utlänningar"? Sten Olsén? Curt "Turken" Forslund? :-)
Kommentera

« · 1205680