1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507233 inlägg · 4105 ämnen

Rögle - MODO Hockey 2010-01-09

« · 1224909 · » Till forumet

Sv: Rögle - MODO Hockey 2010-01-09
Nikki Nine: Jag ser, och nu får jag nog ta skydd, gärna Zacke som back up. Billig och kan stå på huvudet emellanåt, vilket är vad jag vill ha hos en back up.
Kommentera

Wayne Gresky: Vet inte var man kan leta men jag hoppas Freddan gör det.

Visst behöver backarna spela bättre men målvakten är den överlägset viktigaste spelaren och de vi har räcker tyvärr inte till.
Kommentera

Wayne Gresky: Att både Timander och Sundström känns lite på nedgång, bådar ju inte gott inför säsong 2010/2011. Våra två stöttepelare de senaste tre säsongerna är vi starkt beroende av.
Kommentera

spud: Jag tycker man ska värva en målvakt som är ungefär lika bra (eller lite bättre) än Svedberg, så får de slåss om spaden. Nu har Svedberg ingen som flåsar honom i nacken så att han får det där lilla extra som kan behövas.
Kommentera

supertrött:

Tyvärr så har Modo satt sig i en omöjlig position. Värvandet av Malek i stället för en bra målvakt har visat sig ödesdiger.

Zacke har gjort sitt i Modo, vilket vi supportrar efterlyst länge, så det är ingen utväg. Även om han blivit bättre och bättre och nu börjar närma sig sina bästa år.

Återstår då Svedberg tyvärr. Det var bara ett år sedan han knappt kunde ta en enda puck när han fick chansen i A-lagsmatcher. Helt klart har han blivit bättre. Sen tror jag att det kan vara gott gry i pojken. Jag säger som LJ. Om ett par år så kan Svedberg vara mogen på riktigt.

Här är länken till Modo-TV arkiv. http://modoarchive.hockeyligan.se/ Leta upp Lelle Hermansson i en intervju. Lelle är otroligt imponerad av Svedbergs vinnarskalle och jämför honom i det fallet med en tjurig Foppa.

Jag tror att det är en utopi att hitta en "förstemålvakt" som kan vara mentor åt Svedberg redan den här säsongen.

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Vi har fem poäng till slutspel eftersom att Brynäs inte har mycket att säga till om mot Färjestad, och det är vadå, 17-18 omgångar kvar? Klart vi ska ge det en chans.

Jag har sagt det i flera veckor nu att Svedberg behöver få vila och rensa skallen lite. Varken Zacke eller Malek kommer att hålla måttet kan vi anta, så både för Svedbergs och för vår skull så behöver vi en målvakt. Därmed inte sagt att det finns en vettig målvakt där ute som vi kan få.
Kommentera

supertrött: Jag tycker Svedberg är vår förstemålis nästa år.

Om vi menar allvar med en generationsväxling funkar det inte att hacka ner på alla som inte har HÖG jävla ES kapacitet dag 1 och ersätta med dyra föredettingar. Den utveckling Svedberg hade inför denna säsong är enorm, och vem tror att han är på toppen av sin kapacitet nu?

Svedberg är min man nästa år.
Kommentera

Wayne Gresky: AMEN!!!
Instämmer fullständigt
Kommentera

supertrött: Frågan är dock: Var letar man? Det är inte högsäsong för värvningar av formtoppade målvakter direkt.
Kommentera

supertrött: Timander är på klar nedgång. Sondell gör misstag även när han är oattackerad. Hasse Jonsson har varit slut i två år. Westin håller inte elitserieklass. Mojzis ser dessutom helt ut att ha tappat rytmen efter skadan. Visst skulle en bättre målvakt kunna skapa ett stabilare försvarsspel, men i grund och botten har vi för många backar som är för dåliga.
Kommentera

supertrött: Jag vet av en som heter mike morrisson, ska vara en mycket lovande målvakt
Kommentera

spud: Man ska givetvis leta en målvakt som skriver kontrakt även för nästa säsong.
Kommentera

supertrött: Men att svedberg inte är någon Krizan behöver man ju ingen hjärnforskare att se. Och att vi förmodligen inte kommer till slutspel verkar ju också sannolikt, så att slänga ut pengar på någon som bara ska stå 10 matcher är enligt mig sämre än att värva Malek.

Jag tycker att Svedberg ska stå, och få nytt långt kontrakt. Att stå i båset gör ingen målvakt bättre, eller hur Zacke?
Kommentera

supertrött: Backhatarklubben kanske.
Kommentera

Lumber Jack: Därav problemet i BP.
Man sjunker in mot eget mål och får en liten box då man inte litar på målvakten.
Kommentera

Nikki Nine: Och sa någonting. Inte schyst. 

Men spelarna tröttnar väl till slut på att de inte kan lita på den sista utposten. Det virriga backspelet är till viss del en följd av att man inte kan lita på att målvakten gör sitt jobb samt att när han gör det så slutar det oftast med en retur rakt ut i slottet. Första rejäla skottet Svedberg sög åt sig idag kom i efter 58 (femtioåtta) minuter jämt. Grabben behöver en förstemålis att lära av, han klarar inte av att inneha första spaden. Än, får vi hoppas.

Kommentera

Lumber Jack: Blir intressant att se vilka som fortfarande vill ha Svedberg i målet.

Han släpper returer 3 m rakt ut på hälften av skotten.
Han orkar inte hålla upp överkroppen vid sidledsförflyttningar.
Alldeles för ofta ser det ut som att han inte har en aning om vart pucken är.

Ge grabben en chans att få vara andrekeeper bakom en riktig målvakt så kan han nog hålla måttet om ett par år.
Kommentera

MODOJohan: Slog ut med armarna.
Kommentera

Vad gjorde MZA då?
Kommentera

Jag tycker inte Svedberg ska vila... :rolleyes:
Kommentera

spud: Det där var en anatomisk blahablahaförklaring. Skulle han stå så behöver han inte räcka upp händerna för att nå pucken. Det var ju fan ett skott från 35 meter.
Kommentera

spud: Håller nästan med. Det var ingen snygg gest men ack så förståelig.
Kommentera

NuMo: Zacke, Malek är på tok för matchotränad.
Kommentera

spud:

Vad för gest?
Kommentera

Berka: Nu ställer jag upp på gnället.

Kommentera

NuMo: För att han har en normal handled. Prova att stå med en frammåtlutande vinkel på överkroppen och ha handleden rakt upp. Det blir jävligt mycket enklare på knä.

MZA ska sitta på bänken nästa match. Sådana där gester gör man inte mot sin målvakt.
Kommentera

Lumber Jack: Låt Malek stå.
Kommentera

NuMo: Det där kändes väldigt onödigt. Jag byter till Lumber Jack-lägret. Ny målvakt tack. Två nya backar är också ett måste och en ny center. Sen jävlar!
Kommentera

NuMo:

Ja, denna match hade vi vunnit med ett bättre målvaktsspel, så är det bara....

Just nu är jag så arg att jag faktiskt inte borde skriva något mer, så det är nog bäst att jag slutar...

Kommentera

NuMo: Varenda öre som finns i kassan ska satsas på en målvakt, en som stoppar puckar ni vet.
Kommentera

skicka malek och svedberg åt hellv_te, kan fan inte vinna en match med sånna skitmålvakter.
Kommentera

Nämen, en höjdare från blå...

Då bjöd han på ett par idag också.

Kommentera

spud: Varför ställer sig Svedberg på knä när det kommer ett skott? puckat.

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Icke! En pinne blev det, skönt på ett sätt. Dyngmånsson
Kommentera

HELLVETE SVEDBERG DIN SATANS SOPA !!!!!!!!!!
Kommentera

spud: Härligt Svedberg!
Kommentera

Kom igen nu! 2pinnar är mer än 1.
Kommentera

MODOJohan: Hahaha du tycker de ;) Jo hade jag inte varit "skadad" efter bobbåkandet (som spud retar mig för) så hade jag nog ordnat en fest
Kommentera

spud: Det ska bli intressant att se om vi kör med tre forwards även i denna förlängning mot Rögle som får betecknas som konkurrenter i de nedre regionerna.
Kommentera

spud: Minst 1 P, jag är nöjd med de =)
Kommentera

Berka: Fallhöjden är väl lite annorlunda också? ;)
Kommentera

Berka: Tycker att du borde ha abonnerat "Nybrokällarn" igen men icke, du sa nej : )
Kommentera

spud: Jag blev 31 igår , men jag märker ingen skillnad ;)
Kommentera

MODOJohan: Susse har varit bedrövlig sen han kom tillbaka från skada. Åren går och det börjar märkas.
Kommentera

MODOJohan: KÄMPA MODO
Kommentera

Wayne Gresky: Fasen Susse... Håll klubban i regelrätt nivåhöjd... Nu blir det torsk
Kommentera

spud: Susse!
Kommentera

spud: Nu börjar det märkas att en linjedomare kommer från Ängelholm...
Kommentera

NuMo: Hans Jonson...................Utgå att han en spelare som inte kan hantera en puck i ett elitserielag har aldrig gått oh kommer inte gå.
Kommentera

MODOJohan: Å ändå har inte Svedberg tappat sin än.
Kommentera

« · 1224909 · »