1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507268 inlägg · 4105 ämnen

Rögle - MODO Hockey 2010-01-09

« · 1224909 Till forumet

Sv: Rögle - MODO Hockey 2010-01-09
Nikki Nine: Jag ser, och nu får jag nog ta skydd, gärna Zacke som back up. Billig och kan stå på huvudet emellanåt, vilket är vad jag vill ha hos en back up.
Kommentera

NuMo: Om man nu kan ställa in en målvakt som är mogen uppgiften om ett par år bör man väl spela 2-3 juniorer i tredje- och fjärdelinan ?
Kommentera

supertrött: Vi har ingen bättre. Självklart är det bra om vi lyckas värva en bättre målvakt.

Svedberg har saker att jobba på, precis som du säger. Själv tycker jag att han är för dålig sidledes och precis som du säger så orkar han inte hålla sig upprätt.

Svedberg står endast för att vi inte har någon annan,hade vi haft det så hade han fått sitta på bänken och lära sig som avlastare för en bättre målvakt.
Kommentera

NuMo:" Svedberg står endast för att vi inte har någon annan,hade vi haft det så hade han fått sitta på bänken och lära sig som avlastare för en bättre målvakt."

Exakt , och det är vad som måste åtgärdas för att framförallt hålla sig kvar.
Kommentera

supertrött: Vilka är det som får spela trots att det sitter någon bättre vid sidan då?

Vi måste börja utbilda spelare på isen, hur många målvakter blir bra genom att stå och öppna dörren? Säg ett par st du vet om.
Kommentera

spud:
Fredrik Andersson?
Kommentera

supertrött: Ja, men det är i det närmaste en utopi. Vi skall alltså hitta en ratad målvakt som håller hög elitserieklass som vill spela med Modo.

Med Foppas pengar är allt möjligt iofs.
Kommentera

Snälla foppa, kom tillbaka!
Kommentera

Berka: Släpp meslaget nu, nu ska jag till Bishops i Umeå, dyker du upp?
Kommentera

Icing-Ove: Ja Berka kom igen, skjutsa mig dit! Du kan vänta i bilen! OK?!
Kommentera

MODOJohan: Åk inte så långt för bishop, det finns roligare saker i Umeå än bishop.
Kommentera

spud: Ja visst! Rex tycker jag är bra vissa kvällar i månaden.
Kommentera

MODOJohan: Självklart boström, mig kan man lita på ;)
Kommentera

Berka: Så jag kan lita på att du är min chaufför vilken dag som helst? Vilken kille! Han kan tänka sig att vara redo och nykter varje dag bara för att :D
Kommentera

MODOJohan: japp, så är de ;)

SKÅL
Kommentera

Tjurigt, ända tills man slog på radion på parkeringen och märkte att vi faktiskt tog in/åkte ifrån de flesta lag av betydelse med en poäng. En poäng som innebär att vi nu "bara" måste vinna två matcher mer än Brynäs på de avslutande omgångarna, istället för att vinna tre matcher mer.

Men ska det finnas något hopp om det måste vi ha #21 på isen och börja förlägga ytterligare 4-5 minuter/match i anfallszon och avlasta våra bristande lagdelar.

Och så har jag ju faktiskt gett upp slutspelet, redan för 2 omgångar sedan.

110-120 tappra på plats och bästa klackinsatsen sedan Malmö IS STADION, kvitteringen i tredje var på assist från oss, appselut.

Redigerad kommentar

Kommentera

Björn W: Men, du kunde väl ha sett liiite glad ut i varje fall när MoDo gjorde 3-3. Ett halvhjärtat snurrande med halsduken i en hastighet som hade fått Martin Hostak att framstå som fartfantom.
Kommentera

Paddan: Det var tillräckligt hög hastighet för att få 2 sms och telefonsamtal från min far. Blev dock inte kallad "huligan" i något av sms:en den här gången - som brukligt är när man brukar få synpunkter från Ö-vikstrakten på sådana här aktiviteter. :-)
Kommentera

spud: Hur många målvakter blir bättre av att kastas in i situationer de inte klarar av och sedan tvingas vara kvar i dem?

Vad tror du det rör sig i huvudet på Svedberg en dag som denna? Inga positiva tankar om sina egna insatser i alla fall. Han riskerar att knäckas när han hela tiden måste stå, trots att han inte är mogen uppgiften. Inskolningen bör bestå av sparsamt matchande och inte av konstant burväktande. Ja, om man inte är exceptionellt bra som Marklund var när han fick chansen vill säga.  

Zuccarello får säkert bassning för sin känsloyttring igår, och kommer garanterat be om ursäkt. Svedberg är dock medvetandegjord om att överenseendet med de billiga målens tid är över. Ta puckjävlarna och sluta släpp returer på alla skott var meddelandet och det gick garanterat fram.

Zacke ska tydligen plockas upp från Sundsvall. Alltid något. Nu har han sin sista chans. Hoppas han tar den och bidrar till att rädda oss från kvalserien. Men jag är skeptisk.

Kommentera

Lumber Jack: Huvet på spiken, Svedberg har matchats för hårt, en match med Malek i kassen hade inte alls varit nån katastrof. Nånting säger mig att Svedbergs vinnarskalle gör att han inte gärna sätter sig själv på bänken i en match heller, även om det kanske bara skulle göra honom gott.
Kommentera

Lumber Jack: Jag tycker att du varit väl hård mot Svedberg tidigare. Visst hade en bättre målvakt kunnat rädda mer, men antalet riktiga tavlor har inte varit alarmerande. Igår släppte han dock 2-3 mål som får anses som rena målvaktstavlor. Hade det varit en engångsföreteelse så hade det gått att ha överseende med det, men alla tecken tyder på att Svedbergs form är vikande.

Att unga målvakter sviktar ibland är knappast någon sensationell nyhet, Markström gjorde det under andra halvan av säsongen ifjol, vi kan även kolla på NHL där fjolårets succémålvakt Steve Mason har en ytterst medioker säsong, Price och Varlamov har inte heller direkt rosat marknaden. Pavelec har efter en succéinledning börjat kasta in puckarna, osv osv.

Att Svedberg spelat så pass bra som han gjort är en bonus för oss. Hade inte han funnits hade krisen varit ännu större, för som det påpekats så finns det inga målvakter att få tag på.
Kommentera

Lumber Jack: Vad gjorde MZA för känsloyttring?
Kommentera

shinzawai: Slog ut med armarna mot svedberg direkt efter målet.
Kommentera

shinzawai: En sund reaktion som bör komma när man spelar i ett elitserielag vid en sådan tabbe. Men som många redan påpekat är det inget som är värt att hänga upp sig på alltför länge heller. Belastningen på Svedberg är i klass med den vi la på Krizan och så bra är inte en 20-årig Niklas Svedberg.
Kommentera

« · 1224909