1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507178 inlägg ˇ 4105 ämnen

Rögle - MODO Hockey 2010-01-09

« ˇ 1224521 ˇ » Till forumet

Sv: Rögle - MODO Hockey 2010-01-09
Men dommarn! Vakna!!!
Kommentera

spud: Lapplisan Timander såg till att spelaren hade parkerat ordentligt istället för att bärga bort vraket.
Kommentera

spud: det har ju varit Rögles period. De är hetare och vinner de flesta närkamperna och det har blivit en riktigt tät match.

Men skall man få stå själv och styra så där. Timmy måste ju gå in med en klubba och axel.
Kommentera

spud: Man kan bara skratta, fan va vi är dåliga =)
Kommentera

Formar mina händer till ett stort jävla T!

TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT
Kommentera

spud: Där bärgade han bort domarvraket i alla fall.
Kommentera

MODOJohan: Nej inte horava, han blickar bara framåt ;)
Kommentera

Berka: Haha ja.

Ännu en till solklar Rögleutvisning...
Kommentera

NuMo: Ja det är konstigt hur lama vi är i boxplay. Ingen som attackerar skytten och sedan ingen som hindrar styrningar. Sen gynnar det ju inte oss att interference, holding the stick och holding inte är något som finns i regelboken idag.
Kommentera

MODOJohan: Tuokko har skakat fram 2 ppn nu. Bra jobbat.
Kommentera

Gör mål.
Kommentera

Jag trodde ett tag att Tuokko fick Interference av dommarn där. Men det hade heller inte förvånat mig om så var fallet.
Kommentera

Wayne Gresky: PP-mål nu =) =)

Hoppas hoppas
Kommentera

Skapligt PP, men ack vilka spagettihandleder vissa har, vissa skott tar målvakten sovande.
Kommentera

Berka: Läge att göra såhär kanske?

För er konstiga människor som inte kan ryska så är matchen tydligen avbruten då alla spelare har blivit utvisade. 637 utvisningsminuter på mindre än fyra minuter.
Kommentera

Berka: Hhahaha domarn silar mygg men släpper elefanter. Vi ligger bra till på lotto iaf.
Kommentera

spud: Å sondell bjuder igen.
Kommentera

Tacklingstatistiken
RBK 47
Modo 2
Kommentera

Rögle kämpar ner oss lite. Vi kommer inte loss på något sätt i uppspelen å vi blir tvingade att åka tillbaks hämta puck och börja om hela tiden. Jag väntar fotfarande på att Susse skall börja hitta lösningar så det bli lite fart i anfallsspelet.
Kommentera

spud: Men altså vad är de som händer, är modo inte intresserade av att spela hockey??
De är ju inget jävla tempo. Sega byten,inga tacklingar, peta med klubban i närkamperna.

Hur fan ska horava få fart på grabbarna?
Kommentera

Berka:
lugn..vi ses i kvalserien.
Kommentera

NuMo:
Vill Susse spela hockey? Det saknas så in i helvete med karaktär i detta lag så jag vill spy. Tryck till i närkamperna till att börja med jävla mesar!
Kommentera

Icing-Ove: Den här matchen påminner lite om Sverige-Vitryssland.
Kommentera

Berka: Hasse Jonsson släpper in spelare på första stolpen, Hållberg och Timander spelar fast sig själva och ger bort puckar, Pikken har ingen energi i febersviterna och du gnäller på Sondell som gör en helt okej insats. Gnäll på de som underpresterar istället för att slentriangnälla på Sondell.

Kommentera

Icing-Ove: Jag tror att det måste göras om i femmorna på allvar, vi har all energi i en femma, all kunskap i 2 och lite både och i en femma. Vi måste mixa upp det, få in lite energi med näslund och MZA. Det kommer skapa utrymme för dessa spelare som verkar vara de enda forwardsen som kan hantera pucken.

Undra hur sjuk Pikka är, han verkar inte ha kraft för några utflykter idag.
Kommentera

Wayne Gresky:
Jag har börjat inse att de så kallade ledarna i detta lag är inte motiverade att lira i elitserien. kliv av nu och försvinn! Detta är en måstematch, då offrar man framtänderna för i helvete!
Kommentera

Lumber Jack: Killen ser ju inte ens matchen!
Kommentera

Lumber Jack: Hörru skogshuggarn, jag har inte gnällt ett jä_la dyft på sondell, jag påpekade att han bjuder på lägen i vanlig ordning
Kommentera

Icing-Ove: Ja, Svartvadet har gjort sitt som lagkapten. Den är en undermålig ledning som försatt oss i den här situationen. Det är fortfarande Jerry och Ecke som sett till att vi sitter med överbetalda föredettingar.
Kommentera

Icing-Ove: Leksand körde samma koncept och har aldrig etablerat sig ordentligt i elitserien sedan dess.
Kommentera

Berka: Det gör han inte heller idag. Däremot påstår kommentatorna att han hade problem, men det var Hannu som spelade fast oss.

Sondell var inte bedrövlig förra matchen heller, sedan han blivit av med sänket Westin. Sondell har axlat Hedins roll som den hackkyckling många MoDofans så desperat söker efter. Gör man en dålig match ska man kritiseras för den insatsen, men nu räcker det att Sondell befinner sig i samma landsända för att han ska beskyllas för allt elände som inträffar på isen.

Nu vänder vi skiten i tredje.

Kommentera

Wayne Gresky: Nu ska vi se om modo orkar spela 3:e eller om man ska lägga sig ner och dö?
Kommentera

spud: Dom kan ju börja med att dela på Skröder och MZA sätt Skröder med Svarten och Näslund flytta upp Häggström med Susse och ner med Molinder tillsammans med steen och Madsen.

Man måste röra om i kedjorna för att om möjliogt väcka laget men jag är rädd för att det enda som kan rädda detta lag från kvalserien är Foppa
Kommentera

Berka:
jag håller på dö,
Kommentera

Modoante: Nu kommer väl 4-2 och sen 5:an i tom kasse så får jag in tipset
Kommentera

Rögle har en omvänd rundell
Kommentera

Berka: Ja vid förlust så blir det definitivt 13 rätt i ölväg.
Kommentera

MODOJohan: Lika bra att ta ut förlusten i förskott då......

Skål
Kommentera

Berka: JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! TUOKKO!
Kommentera

Underbart spel av fjärdelinan. Tuokko!
Kommentera

TUOKKO KÄMPEN
Kommentera

Nikki Nine: Rättvisa!
Kommentera

MODOJohan: Poängkungen!
Kommentera

Berka: Kan Molinder så kan Tuokko.
Kommentera

Berka: Målsvit nu dessutom, vilken formtopp!
Kommentera

Nikki Nine: JAAAAAAA vilken jävla tur att domarn inte dömde på några av de 14 hakningar han hade serverade framför sin näsa under det bytet!
Kommentera

Wayne Gresky: FAN!
Kommentera

Wayne Gresky: Ölen slut?
Kommentera

Kommentatorn på webbradion är helt fanatisk och fantastisk. Ropade högt när MoDo kvitterade nyss. Landets bästa webbradiokommentatorer sitter i Ängelholm, utan tvekan. No offense, Martin.
Kommentera

Wayne Gresky: Ska vi tippa på att Rögle kontrar in 4-3 i slutet, rätt oförtjänt? Brukar vara så mot dem.
Kommentera

« ˇ 1224521 ˇ »