1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494398 inlägg · 4086 ämnen

Rögle - MODO Hockey 2011-03-25

« · 1367208 · » Till forumet


Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
I år kommer det nog att krävas 23! poäng för att "nå" elitserien. Någon som på fullaste allvar tror det blir elitseriehockey i Örnsköldsvik igen under överskådlig tid?
mikenomad: Nej tyvärr! I min supportervärld är alltid hockeygrannen den stora fienden. Det gäller även slutspelet.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Sawchuk: Allsvenskan tills Sedin kommer hem antagligen. Men som någon uttryckte det, då blir vi första laget som går upp som vinner SM-guld direkt :-)

Efter att ha varit ganska fanatisk i 2 år med hockeyn (innebär att följa varje match på c+ i mitt fall haha!) så bestämde jag mig inför den här säsongen att lägga det på hyllan, blev bara på så dåligt humör när de torskade gång på gång.

Fy satan vad glad jag är att jag gjort det, annars hade jag bara varit förbannad nu :)
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Bad_Brett: Ganska lågt och dåligt inlägg för att komma från dig, du brukar vara duktigare på att uttrycka dig än så.

Nöjd? Nä, inte direkt, jag vill ju att MODO skall vinna. Dock är det ju inte så att det dåliga spelet kommer som en bomb just nu i kvalserien, det har ju sett ut så under en längre tid så jag är inte direkt förvånad.

Tror du på fullaste allvar att jag är nöjd för att jag inte gnäller likt en pensionär som missat gratiskaffet?

Bara att knäppa händerna och be om att det i kommande matcher STUDSAR MODOs väg, för vi verkar inte kunna spela oss själva till framgången trots att Tarkki storspelat tre matcher på raken.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Sawchuk: Dassig streambild och det dröjde länge innan jag tänkte tanken, men hur länge bänkades Pikka egentligen? Hela tredje?

Jag vet inte om det är ett uppplyftande eller ett besvärande faktum, men vi möter genomgående individuellt rätt dassiga spelare. En Josefsson som är för hockeydum i elitserien klarar sig fint tack vare sin skridskoåkning, Tarkki var kanske elitseriens sämsta förstakeeper men håller nollan timme efter timme i kvalserien. Samtidigt är somliga spelare så bedrövligt slut och det är eländigt att det inte kan döljas på ett bättre sätt. Även mot mediokert motstånd blir vi avslöjade.

En kolossal busskrasch det här, man är skräckslagen och vet att det kommer att gå åt skogen men kan inte låta bli att titta mellan fingrarna
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Sawchuk:Hållberg var långt ifrån sämsta back idag.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Blir väl tio år i allsvenskan nu.

Tragiska är att hela Rögles trupp kostar som två av Modos spelare.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Har inte den där texten här ovan i hörnet stått väl länge nu?
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Patrik Källstr:

Skulle inte förvåna mig om Hållberg hade mest istid heller.

Fan släng in Ahrling och Westin, kan ju helt omöjligt bli sämre.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
MorganaLefaey: Om Modo åker ur, håller ni på Timrå i ES isf...för länets skull? ;) Nä, sorry...ska inte strö salt i såren. Kan nätt och jämnt föreställa mig den ångest ni måste gå igenom nu....
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25

Sådärja!

Fortfarande folk här som är glad att vi hamnade i kvalserien så vi kunde tjäna några extra tusenlappar?

Modo har nu lyckats ta 2 fullpoängare på 5 matcher i kvalserien och detta mot kvalseriens absolut svagaste lag.

Det är ju totalförbjudet att säga vad var det jag sa här men  VAD VAR DET JAG SA! ohej vad det stärker mitt ego...
Men det finns säkert några fans som hittar något positivt i det här också.

Snart försöker väl Modo stänga ned det här forumet också så att dom kan ha kvar huvudet i sanden tills dom kvävs.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Tycker det är perfekt läge att utöka Elitserien till 14 lag nästa säsong.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
2008 skulle vi försvara SM-guldet.
2009 skulle vi vara hungriga igen.
2010 skulle vi ta revansch.
2011 skulle vi ta oss till slutspel igen.
2012 ska vi ta oss till elitserien igen.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Nu får man hoppas för elitseriekvaliteten att det här jävla skitlaget spelar allsvenskan nästa säsong. Så bedrövligt DÅLIGT.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Bad_Brett: Kul att du återigen utnyttjar Modos fall för att stärka ditt ego.


HELVETTE VAD TAMT VI SPELAR!
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Salle: Rögle borta i all ära, men jag är då iallafall förj*vla besviken! Föredettingar!
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Nieminen: Det hade RBK också. Han fick och ville lägga medans Challe spanade och spanade för att sedan tvinga ut KFop...


KULA!!!
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Bra Challe, utsökt val...
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Danne93:

Torsk. Men Qwertas är väl nöjd förstås?
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Danne93: Charles mothafucking Berglund. Hej allsvenskan.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Nieminen: Haha, ingen vill lägga...
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Nieminen:

Simon Olsson är en personlig favorit. Det är en fröjd att se honom spela.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Nieminen: Meeen!
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Vi har en straffskytt iallafall...
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Nu har modo spelat i 180 minuter under ordinarie tid mot Mora, Växjö och Rögle och lyckats snitta 1,33 mål! Orolig någon? :-((

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Som att Modo ska vinne en straffläggning, Simon Olsson avgör men sitt andra mål för kvällen.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Ewy: Vad är oddsen på att Modo vinner en straffläggning i kvalserien?
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Patrik Källstr: allmänt känt de... det är målen som räknas
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Det räcker tydligen inte att vinna skotten med 23-44
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Patrik Källstr: Modo åker ur iår
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Gustafsson: Jag ser fan fram emot det
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Helvette!

Fan vad tamt det är, vi kommer åka ur! GAAAH!!!
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Poffa: Fy va dåligt powerplay!
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
MorganaLefaey:Oj, vilken billig tvåa. Men vi lär inte utnyttja det.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
bj21: Man borde ju få tillgodoräkna sig 2 mål om man gör mål när klubban är ovanför huvudhöjd. Måste ju vara det svåraste man kan göra. Typ 3p i basket för att man står utanför linjen.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Sawchuk: Enkel matematik, typ!
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Sawchuk: Imponerande period där. 1minut stod sig resultaten. Förväntar mig att jag inte hinner skriva klart det här innan det blir förändrat igen.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
MorganaLefaey:

Om jag inte har fel måste vi vara 4 poäng före Växjö eller SSK för att inte få en helt avgörande sista match, huvva!
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
MorganaLefaey: 2-1 Växjö
Kommentera


Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Sawchuk: Är ju 1-1 nu. Fick inte behålla ledningen speciellt länge.
Men nejtack till en avgörande match i 10e.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
1-1 Södertälje - Växjö
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Nieminen:

Växjö leder. Skulle inte förvåna mig om sista matchen i kvalserien avgör om Modo eller Södertälje lirar i Elitserien nästa år. Har dåliga vibbar gällande avgörande matcher mot SSK
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Salle: Hahaha...
Men de korta stunder jag har sammanhängande sekvenser så har jag kanonbild fast jag kör på fullskärm. Å efter att gjort ett bredbandstest så verkar det faktiskt vara Telia som är boven...
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
VXO verkar ha sin taktik klar för sig när det gäller mötet med forna ES lagen. 0-0 efter 2 perioder och 22-10 i skott. Men SSK verkar ha tappat lite fart då de bara mäktade med 6 skott i period 2.

Vet inte vad drömresultatet skulle vara i den matchen. Men så länge Modo vinner sin så spelar det väl inte så stor roll. För det är ju svårt att veta vilket av lagen / om något modo kommer tappa poäng mot när de möts igen.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Jösses, Tarkki räddar oss från att ligga under med ett par mål.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Sawchuk:

Ja, då man inte trodde Modo kunde spela sämre så fortsätter dom slå en med häpnad. Backarna är bedrövliga, hemjobbet av forwards obefintligt. Vi får tacka Tarkki att han gör sin bästa period i Modotröjan ikväll.

Rögle har väl haft 8-9 kanonlägen som Tarkki stulit från dem. Lägena Rögle får är ruggigt mycket vassare än Modos dessutom. Ett rättvist resultat just nu hade varit 3-1 till Rögle.

Fixa hem dom här poängen till Modo nu Tarkki så är allt förlåtet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Sawchuk: Vilket stim Tarkki befinner sig i!
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Orkar fan inte lyssna på den sista perioden. 6 Sekunder kvar och Rögle lyckas få ett jätteläge igen?!?!?! Fan det ska vara avgjort efter 2 perioder!
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Sawchuk:

Rögle äger ju ut Modo nu!

BÄNKA ALLA JÄVLA MODOBACKAR!

Hur fan kan Timander och Eriksson gå så jävla brett att det är en ocean att åka in i mellan hela tiden. Om dom vrider på skallen istället för att stirra på puckföraren som är i Rögles zon kanske dom inte skulle skämma ut sig lika jävligt!

Tack Tarkki för att du är bäst på plan!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25

Nieminen: laggar??? Bilden Är ju så komprimerad så ett av Paddans gamla pedalmodem hade klarat denna utsändning.

Kommentera

« · 1367208 · »