1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494398 inlägg · 4086 ämnen

Rögle - MODO Hockey 2011-03-25

« · 1366887 Till forumet


Rögle - MODO Hockey 2011-03-25

Kommentar

Challe: Vi åker till Ängelholm för att ta tre poäng

Dagen efter 1-0 i sudden death mot Växjö gladdes man i MODO Hockey över den bonuspoäng man tog. En poäng som kan visa sig vara värd en hel del framöver i den dramatiska kvalserien.
- I övrigt fanns det väl en hel del att önska sig, säger coachen Charles Berglund. Vi visade inte tillräcklig aggressivitet och vi måste gå mera på mål än vad som blev fallet. Växjö försvarade sig bra, men vi satte heller aldrig våra motståndare riktigt på prov.

Nu handlar det om omgång fem i den tio omgångar långa Kvalserien och Rögle BK i Lindab Arena.
- Vi åker till Ängelholm och mötet med Rögle för att till varje pris försöka ta tre poäng. Något annat gäller inte.

MODO-coachen Berglund har dock all respekt för Rögle.
- Vi vet att det är ett lag som bara blivit bättre och bättre under säsongen. Dessutom finns det massor av hockeykultur i föreningen.
- Vad jag minns av mina tidigare besök i Ängelholm vet vi att det kommer att bli ett härligt tryck från publikplats. Det blir härligt och är sådant som inspirerar alla.

Några speciellt fina minnen från Ängelholm har dock inte coach Berglund.
- Har aldrig vunnit som coach där så visst är det på tiden nu.

Noterbart om laget

Noterbart är
A t t truppen är helt skade- och sjukdomsfri. Det definitiva laget mot Rögle tas ut efter matchträningen i Fjällräven Center vid lunchtid fredag.
A t t MODO Hockey förlorat tre av de fem senaste matcherna borta mot Rögle - detta vid Rögles senaste sejour i Elitserien.
A t t veteranbacken Per Hållberg fyllde 33 år under torsdagen. Han har fyra matcher kvar i MODO innan han spelar sin 500:e tävlingsmatch för föreningen.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Salle:
Tänk att Hållberg får fira sin 500:e match mot Mora den 3/4 hemma i Fjällröven arena, undra var det var för odds på expekt på det innan säsongen började, den hade nog inte ens wennerholm på aftonbladet prickat in.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Johnny B Goode: Tänk att den matchen rent hypotetiskt kan innebära att Modo spelar i AS nästa år.
Vilken jubel o klang föreställning att fira 500 på :)
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Johnny Bravo: MODO måste nog torska fler än den matchen för att det senariot skall hända med tanke på att man har en match kvar mot Växjö och SSK.

Fast det är ju klart, rent hypotetiskt kan man ju missa ES om man vinner den också.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Tippar på en komfortabel hemmaseger för Rögle. 4-0 kanske. Efter matchen går Svartvadet ut och meddelar att de "måste spela mer aggressivt" och Hasse Andersson publicerar en ny krönika på hemsidan där han lovar att vi fortfarande kommer att fixa det här hur enkelt som helst. Rubriken efter förlusten blir något i stil med, "Modo nära att ta poäng mot Rögle".
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Salle: Känner mig mer nervös inför den här drabbningen än den mot Växjö. Rögle borta skall man nog inte ta allt för lätt på. Men med tanke på att de redan mot växjö lovade mer fart och rakare spel mot mål så skall vi väl slippa alla skott utifrån och alibiskott när man dumpar för byten mm.

Dubbla vinster mot RBK och Modo ligger i vinnarsätet. Frågan är om man skall vara glad eller orolig om det läget uppstår.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25

Referees:
Nord, Mikael    
Claesson, Pehr

Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
22. NAGY, Ladislav 24. SUNDSTRÖM, Niklas 23. BARTECKO, Lubos  
  4th Line 55. TOLLEFSEN, Ole kristian 48. PIKKARAINEN, Hannu  

  25. HEDMAN, Anton 39. SVARTVADET, Per 44. DANIELSSON, Nicklas  
  3rd Line 18. HÅLLBERG, Per 5. JONSSON, Hans  

  26. FORSBERG, Kristian 87. ROSÉN, Robert 28. BLOMQVIST, Jacob  
  2nd Line 12. JOSEFSSON, Daniel 3. TIMANDER, Mattias  

  10. SKRÖDER, Per-åge 93. RITCHIE, Byron 17. MADSEN, Morten  
  1st Line 8. ERIKSSON, Anders 2. WESTIN, Jens  

  Goalkeepers 32. TARKKI, Tuomas  
  30. DAHLBERG, Nicklas  
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Frisco: Åtta backar som spelar ikväll, eller är Ante helt enkelt bänkad?
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Frisco: – Jag vill se "killer instinct" på isen, säger Näslund.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Poffa: Ingen aning. Vi får snart se.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Frisco: Optimisten ser ljuset i tunneln, pessimisten ser mörkret i tunneln och realisten ser tåget i tunneln. Lokföraren ser 3 idioter på järnvägsspåret...
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
73Sjöbba: Så sant så sant. Visdomsord utan dess like.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
MorganaLefaey: Har matchen startat för er på S24?
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Gusse: Inte för mig..
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Gusse: Inte själva matchen men sändningen och hyllning av nån ny matchrekordis i RBK.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Salle: Hoppas på en hel del uppdateringar om hur spelet är och resultat mm då man befinner sig på jobbet.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Tollefsen blev nyss totalt ägd.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Frisco:Vi verkar rulla på åtta backar.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Poffa: Det ser ut som att spelarna har fått direktiv att komma på snabbare avslut och mindre snurr i hörnen.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Poffa: Bra gubbar! ÖKA!
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Gustafsson: Yay! Vem var det som missa på offensiv blå?
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
yngwie:Skönt med ett ledningsmål. Men är det bara jag som irriterar mig på den sopiga bildkvaliteten?
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Poffa: Verkligen! Jag stör mig med, man ser knappt pucken. Sen så hänger sig min match stupikvarten, men de kanske är de kanadensikanätet..
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
yngwie:

Nån som råkar ha en värdekod över eller nåt :-)
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
bisterfinnen: Snålfinne... ;-)
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
bisterfinnen:

Står inte ut med gröttugget på på radion. aöullmäänt dgrrrrrrrrrrrryyyyyyyyyg...
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Poffa: Får perfekt bild jag. Inte som förra gången då pucken försvann i grumlet så fort de sköt. Däremot så har jag bara ljud från arenan och inga kommentatorer. Men det kanske inte skall vara några sådana.

Skönt i alla fall med ledning och 19skott på mål är inte heller att leka med.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Salle:

Vafan. Måste lägga in en protest där. Lägger ner närmare 1000 spänn per månad på TV, men kan man se MoDos match ändå. Nej, fan heller!!! :-(
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
bisterfinnen:

Sjukt dålig bildkvalitet som vanligt.

Efter tio minuter och ett par 2-1 lägen för Rögle slutade Modo att pressa och började styra i mittzon. Det bör stoppa alla farliga kontringar i varje fall.

Det som oroar är bristen på intensitet och aggressivitet. Vi spelar hockey i ett tempo som är rena veteranhockeyn. Vi har inte fullföljt på puckföraren en enda gång ännu utan svänger undan hela tiden.

Efter man sett Luleå-Skellefteå igår påminner det här mer om en division tre match i November...
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Sawchuk: Dock ser man ganska tydligt att de försöker lägga mer puckar på mål och komma på snabbare avslut, det har inte varit mycket snurr i hörnen. Rögle kunde dock mycket väl ha tagit ledningen och det hade inte varit direkt orättvist.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Sawchuk: Såg inte de första 9 minutrarna men jag måste säga att jag tycker det ser klart bättre ut än mot Växjö. Den enda gången RBK kom till anfall var efter 2-3 modoiter krockat framför avbytarbåset.

Sen så kändes det som att de var en storlek större i allt. Ja kanske inte farten då, men de placerade spelet i anfallzonen och var inte lika snurriga. Men visst farten kan bli bättre och de minutrar jag missade är ganska svåra att uttala sig om.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
MorganaLefaey:

Jo, visst är Modo bättre men vi ska inte ge Rögle minsta lilla chans att vara med till slutet av denna match. Dom ska mosas, krossas, tuggas och spottas ut. Röglespelarna ska sjukskriva sig av skräck inför returmötet.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Sawchuk:En av Röglespelarna ville nog sjukskriva sig när han stod öga mot öga med OKT. Det såg iaf så ut på TV-bilderna.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Fy f*n vad Viaplay laggar. Är som att titta på ett bildspel.

Grymma ingripanden av Tarkki så här i slutet på säsongen, synd att han inte spelat så här sen i höstas...
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Sawchuk:

Tarkki överlägset bäst i Modo i kvalserien!

BÄNKA HÅLLBERG FÖR H-VETE!

Pikkarainen är så jävla nonchalant i försvarsspelet så han borde sättas på första finlandsfärja, ja vilken jäkla färja som helst egentligen
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25

Nieminen: laggar??? Bilden Är ju så komprimerad så ett av Paddans gamla pedalmodem hade klarat denna utsändning.

Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Sawchuk:

Rögle äger ju ut Modo nu!

BÄNKA ALLA JÄVLA MODOBACKAR!

Hur fan kan Timander och Eriksson gå så jävla brett att det är en ocean att åka in i mellan hela tiden. Om dom vrider på skallen istället för att stirra på puckföraren som är i Rögles zon kanske dom inte skulle skämma ut sig lika jävligt!

Tack Tarkki för att du är bäst på plan!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Orkar fan inte lyssna på den sista perioden. 6 Sekunder kvar och Rögle lyckas få ett jätteläge igen?!?!?! Fan det ska vara avgjort efter 2 perioder!
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Sawchuk: Vilket stim Tarkki befinner sig i!
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Sawchuk:

Ja, då man inte trodde Modo kunde spela sämre så fortsätter dom slå en med häpnad. Backarna är bedrövliga, hemjobbet av forwards obefintligt. Vi får tacka Tarkki att han gör sin bästa period i Modotröjan ikväll.

Rögle har väl haft 8-9 kanonlägen som Tarkki stulit från dem. Lägena Rögle får är ruggigt mycket vassare än Modos dessutom. Ett rättvist resultat just nu hade varit 3-1 till Rögle.

Fixa hem dom här poängen till Modo nu Tarkki så är allt förlåtet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Jösses, Tarkki räddar oss från att ligga under med ett par mål.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
VXO verkar ha sin taktik klar för sig när det gäller mötet med forna ES lagen. 0-0 efter 2 perioder och 22-10 i skott. Men SSK verkar ha tappat lite fart då de bara mäktade med 6 skott i period 2.

Vet inte vad drömresultatet skulle vara i den matchen. Men så länge Modo vinner sin så spelar det väl inte så stor roll. För det är ju svårt att veta vilket av lagen / om något modo kommer tappa poäng mot när de möts igen.
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Salle: Hahaha...
Men de korta stunder jag har sammanhängande sekvenser så har jag kanonbild fast jag kör på fullskärm. Å efter att gjort ett bredbandstest så verkar det faktiskt vara Telia som är boven...
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Nieminen:

Växjö leder. Skulle inte förvåna mig om sista matchen i kvalserien avgör om Modo eller Södertälje lirar i Elitserien nästa år. Har dåliga vibbar gällande avgörande matcher mot SSK
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
1-1 Södertälje - Växjö
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Sawchuk: Är ju 1-1 nu. Fick inte behålla ledningen speciellt länge.
Men nejtack till en avgörande match i 10e.
Kommentera


Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
MorganaLefaey: 2-1 Växjö
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
MorganaLefaey:

Om jag inte har fel måste vi vara 4 poäng före Växjö eller SSK för att inte få en helt avgörande sista match, huvva!
Kommentera

Sv: Rögle - MODO Hockey 2011-03-25
Sawchuk: Imponerande period där. 1minut stod sig resultaten. Förväntar mig att jag inte hinner skriva klart det här innan det blir förändrat igen.
Kommentera

« · 1366887