1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494398 inlägg · 4086 ämnen

SAIK - MoDo 2011-10-20

« · 1416150 · » Till forumet


Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
PICKEN!
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
En typisk förlust
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Berka: Fan vad ovärt.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Gustafsson: Är det någon tresekundersregel efter att pucken åkt utanför rinken?
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Gustafsson: Vi kan inte släppa spelare till andra elitserielag. Vi måste slå ihjäl dem för annars gör de en masa mål mot oss.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Gustafsson: HS onödiga utvisning fällde Modo Om inte han blir skickad till J-20 när Madsen är tillbaka vet jag inte vad jag gör.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Gustafsson: Vi kan inte släppa spelare till andra elitserielag. Vi måste slå ihjäl dem för annars gör de en masa mål mot oss.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Berka: Inte är Skröder den man ska hänga ut om man ska hänga ut en enskild spelare. I första var väl bara 1a bra och sen 1a o 2a. Men de flesta backarna och 3e o 4e vill jag inte ens kommentera. Sen va det väl en tråkig match med dåligt tempo och slarv och annan skit.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
NuMo: Tråkigt att förlora igen, 2 möten och 2 jämna matcher!
Saik är verkligen inget lag som ska ligga i toppen spelmässigt sett, dom har ständigt medflytet och brukar vinna sina matcher på detta sätt vilket iofs är en styrka i sig.

Modo är som vanligt laget som saknar de lilla extra, laget som inte har turen med sig och de måste vara jobbigt när vi som idag bjuder saik på 3 pinnar
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Berka:

Fast vi bjuder ju inte direkt på tre pinnar, Skellefteå kör över oss stora delar av matchen och vi ska vara "glada" för att det var så jämnt målmässigt som det var.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Berka: Skröder var den enda forwarden som kändes farlig framåt i tredje perioden, han svarade för två assist i matchen och leder elitseriens plus/minus-liga. Jag får beundra ditt mod att gå ut och kritisera den spelaren, men tyvärr (för din del) så är du helt ute och cyklar.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Berka: Skellefteå har supervässade knivar. De förtjänar sin placering i tabellen.

Modo kämpar och strävar. En poäng hade varit en stor överraskning. Vi tar inte poäng av Skellefteå borta ens när de har ett värdelöst lag och vi har ett bra.

Vi kommer att behöva stjälpa in några liter blod och ytterliggare hjärta och smartness för att vinna den här typen av matcher. Frågan är om vi har spelartruppen för det. Det är mycket grannlåt på menyn. Väldigt lite späck.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Nikki Nine:

Dessutom borde Danielsson ha blivit utvisad vid 3-3-målet.

Hade det inte varit för HS hade vi nog tagit en poäng. MoDo har just klarat sig igenom den värsta stormen då utvisningen kom.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Wayne Gresky: Skröder var bra sista 7 i 3:e annars väldigt osynlig!
Visst, han har 2 ass men spelar man med spelare dom Danielsson och framförallt susse så får man väldigt mycke gratis!
Jag kritiserar kvällens 2,5 period lagom fram tills jag skrev inlägget att skröder varit kass ( osynlig) och de var precis vad han var!
Han har 2 skitass och briljerade inte ett dugg, han ska inte vara en lirare men han ska gå i brächen med sin styrka och rutin, de gjorde han inte ikväll!
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Sen ska jag väl även tillägga att skröder var lysande sista halvan av 3:e och skapade många farliga lägen
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Berka:

"Han har 2 skitass".

Men gå och lägg dig.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Trist! Jag som nästan alltid brukar vara en pessimist trodde verkligen på seger ikväll. Dags att haka på tåget på lördag istället då.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Nyström - Sundström - Danielsson
Hannula - Schremp - Hari
Skröder - Andersson - Possler
Hedman - K-fop - Westin

Kör!
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
NuMo: Det finns ju kvalité i Modo men som du säger de kanske är lite för mycke entrecote och för lite marmorering?!
Suck de känns iaf tungt att ha 2 uddamålstorsk mot serieledarna
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Hannula är kung. Tack för att du spelar i MoDo!
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Bad_Brett: Ja eller vad tycker du?
En dutt å ett missriktat skott
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Berka:

Jag tycker att du gnäller över de mest obegripliga saker.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Lite ljus i mörkret åtminstone:
www.youtube.com/watch?v=jBsXNG-1iJw
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Gustafsson: Skröder ska spela med bra spelare, i en tredjefemma är han helt bortkastad. Att Nyström skulle vara bättre än Skröder med Sundström och Danielsson köper jag inte för en sekund.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Wayne Gresky:

Det lustiga är att jag tycker att Nyström är som klippt och skuren för tredjekedjan - precis där Samuelsson inte tycker att han ska spela.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Bad_Brett: Det var inget direkt gnäll!
Jag är kritisk ur min synvinkel och du tycket inte som mig, de innebär inte per automatik att de är gnäll!
Jag tycker skröders 2,5 första inte var bra och jag anser bara att hans 2 ass inte var speciellt avancerade och att väldigt många i laget skulle göra mål, ass och ligga bra till i +- om man spelar med Sundström som är i en klass för sig.
Skröder är en av modos bästa forwards men hans match i kväll är inget jag tänker minnas iaf.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Wayne Gresky: Jag håller med fullständigt. Skröder ger utrymme för de andra även när han inte har sin bästa dag. Inget lag vågar lämna honom, så Danielsson får mer utrymme med honom än med exempelvis Nystöm. Det vore vansinne att inte spela honom med Sundström imo.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Wayne Gresky: Jamen byt plats på Danielsson och Skröder då, grejen är ju att jag vill jämna ut kedjorna lite så det inte blir Andersson tillsammans med två junisar.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Berka: bara jag som tycker sundström strulade till det iaf 2ggr i egen zon? Spelade svårt och futtigt å tappade puck...
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Gustafsson: Man kan sprida ut bra spelare i flera kedjor för att få fler offensiva hot, men att sätta vårt vassaste offensiva vapen i en tredjekedja som i bästa fall kan spela 0-0 skulle vara idioti. Plocka upp Anton Byström istället. Han lär inte göra många poäng, för han har knappast rosat den marknaden i Sundsvall, men han visade förra säsongen att han kan spela 0-0 i elitserien.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Wayne Gresky: Hade helt glömt av Byström, och då håller jag med dig. Byström - Andersson - Nyström känns helt okej trygg bakåt.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Monno: Ja tycker susse var ovanligt stillastående och lite som Axelsson var sist så duggades de en hel del.
Det var många som inte kom upp i full fart ikväll, men å andra sidan var det ingen som föll helt ur ramen, dock var 4:e kjedjan på gränsen.

Märklig vändning, 4:e kjedjan som kanske var den bästa senast var precis tvärtom idag.

Nya tag
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Monno: Jo, Susse var inte bra i egen zon idag. Man blir ju förvånad när han verkligen inte brukar slarva så. Min misstanke var att han inte hittade någon att passa pucken till och det beror i sådana fall på att forwards inte gjorde sig spelbara eller togs bort av Skellefteås backar.

Synd att vi inte kunde utnyttja fler av Burströms missar. När Rundblad dragit så får man fram en ny back som spelar med mindre marginaler än jag trodde var möjligt i egen zon.

Dessutom borde vi läst av att SkAIK spelar tillbaks puckarna ofta i uppspelsfasen. (Lite som HV gör när Davidsson tar in pucken i power play). Då måste en annan forward än toppkillen byta av och komma med fart, för nu blev det så at alla tre forwards blev stillastående mellan egen blå och den röda linjen medans SkAIK kunde såga sig igenom mittzon tack vare sitt fartövertag...
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Tycker Samuelsson kan ta denna förlust på sitt konto. Så jävla uselt mot laget att ta den där idiotutvisningen i anfallszon. Han må vara junis och har mycket att lära, men en sån utvisning tar man inte!

Dags att lira med juniorerna här.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
digitalbath:

Man vinner som ett lag och man förlorar som ett lag.

Med ditt sätt att resonera så borde ju även Forsberg vara direkt skyldig till förlusten. Agerandet på 2-1 målet är ju inte direkt bra.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Rytter: Huh? Förstår inte ditt resonemang alls. 2-1 målet är ingen tavla, det är en vinstlott för SAIK. Även kallat flyt.

Hanrik Samuelssons utvisning var helt onödig och bör markeras från ledarsidan som oacceptabel.

Det är inte den första onödiga utvisningen han tar i offensiv zon den här säsongen.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
digitalbath: 7:e utv i offensiv zon på 13 matcher av henrik
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
digitalbath:

Tycker det är märkligt av Forsberg att vända arslet ut mot mål och ställa sig och titta in i nätet. Hade han istället tagit det lugnt och varit kvar efter isen så hade nog aldrig pucken gått in. Istället stressar han för att ställa sig upp och hamnar då med arselet ut mot isen, det är det jag tycker är ett märkligt agerande.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Rytter:

Tycker K-Fop och Hedman kommer alldeles för lindrigt undan. Helt klart är ju att det inte är godkänt för en Checkingline att spela -5 och -6 på 13 matcher.

Fortsätter det i den takten är dom -25 innan säsongen är över.

Ser Uffe och Macke inte att dom knäckt HS fullständigt. Skicka ner han till J20 tills efter Jul och sedan kan han få en ny chans. Trots allt var det ju detta som var meningen från början då han följde med till Modo. Tror att detta skulle vara bäst för hans egen skull.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
En riktig skitmatch av Modo trots att de hängde med i målprotokollet matchen ut. Vart tog det fina spelet från de två senaste matcherna vägen?
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
digitalbath: Nä, den sjätte!
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Henrik har tagit minst en utvisning i försvarszon, så alla är inte i offensiva zonen.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Jag bara undrar över vadfan alla ska skylla på när HS spelar i J20...
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
InVinoVeritas: Då letar pöbeln på en ny spelare bara. Back eller forward verkar kvitta. Det gäller för dem att ha nån att skylla på bara.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Frisco: Backhatarklubben i vardande...
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
InVinoVeritas:

Jo det är det lite som var min poäng i tidigare inlägg. Man vinner som ett lag och förlorar som ett lag. Är jävligt tacksamt att lasta HS för förlusten och peka på utvisningen han tog.

Det är undrar är om samma personer går lika hårt åt t.ex OKT de gånger han tagit en onödig utvisning som kostat oss ett mål och eventuellt poäng.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
arnio:

Det har du nog redan gissat? Det spar vi tills på lördag såklart :-)
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
bisterfinnen: Säkerligen bättre fart på Modo på lördag. Brynäs har inte direkt imponerat hemma heller utan bara stackars Timrå har skrapat ihop mindre poäng i sin lada.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
Lumber Jack: Fast den gör nog bäst att vara i vardande ett tag till. De sex backar som fått mest speltid den här säsongen ligger mellan alla mellan +4 och -2 i plusminus och har skrapat ihop mellan två och fyra poäng var. Rätt bra tycker jag, även om det finns skäl att vara orolig vid eventuell skada...

Tittar man på forwardssidan är det desto större spridning. Danielsson/Skröder är bäst i landet med hysteriskt fina +11. Bland forwards delar två fbkare sistaplatsen med Samuelsson dy och Hedman, -6. Faktum är att Anton Hedman inte varit inne på ett mål framåt än så länge. Forsberg, vars existensberättigande brukar förklaras med att han ska spela 0-0, har -5. Även Madsen har lika dåliga siffror.

Så, tills en back går sönder står en forwardsbreddning på önskelistan. Ponera att Madsen är tillbaka från avstängning, man tar in (exempelvis) Milo Horava och hämtar tillbaka Byström. Då kan man ställa Forsberg, Samuelsson och Hedman utanför fyra första kedjorna.
Kommentera

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
PontusJ: såklart rörde jag ihop siffrorna, Tollefsen har +6 och ingenting annat.
Kommentera

« · 1416150 · »