1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492182 inlägg · 4084 ämnen

Säsongen 13/14

« · 1586626 · » Till forumet


Sv: Säsongen 13/14
Rytter: Inte särskilt konstigt att ett lag som har samma spelsystem och väldigt många spelare kvar är betydligt mer samspelta såhär långt. Forsberg har ju varit tydlig med vad och när man tränat olika detaljer så helt klart är man inte där man vill vara ännu. Vi vann motsvarande match relativt enkelt efter att ha dominerat i två perioder ifjol och det betydde inte ett smack när serien började...
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Monno:

Håller med. Det är t.ex enorm skillnad i uppspelen, SAIK hittar alltid bladet på spelare i fart och detta river upp stora hål i modo.

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Berka:

SAIK klart bättre i första. Visst är det lätt att måla fan på väggen efter 3-0 i som dessutom kom till på de första minuterna. Men faktum är ju att SAIK hade max utdelning där i början. Efter att modo klarade 3-5 så såg det bättre ut. Kempe hade ett riktigt fint läge där han trampade runt sin back och vek in och försökte runda målis. Tyvärr utnyttjade man inte det 5-3 man fick i slutet.

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Monno: Saik är som att se kugghjulen i ett jävligt snabbt urverk. Klaff i klaff i klaff i klaff.

Åsso skickar vi FBK att företräda SHL i en all-star match mot jänkarna... skandal.
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Berka: Jag tror Saik kommer mer eller mindre defilera hem årets säsong. Lhc och Luleå kanske har en suck men nja.
Vi snackar om det lag som i princip har de skickligaste laget inviduellt som dessutom har alla viktiga kuggar spelat tillsammans flera år så det är verkligen ett LAG också. Alla vet exakt vad alla andra och dom själv ska göra.

Om jag inte vore så jävla snål har jag spelat pengar på att dom vinner i år. :-)
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Gusse: Okay, jo vi har ju mött finska mästarna som "bästa lag" sen rankar man väl trottoarkantens if som näst bästa motstånd.

Vi får inte glömma att modo slussar in massa juniorer så vi får nog ge oss till tåls 

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Okay växjö borta.

Men hur ser det ut i övrigt, blekt har jag läst på andra håll.

jag valde sveriges fotbollsmatch så jag ser inte hockeyn idag

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Berka: Växjö borta.

Modo har inte mött ett lag med så högt tempo innan på försäsongen så detta kanske kommer som en chock för vissa spelare.

Modo skulle fått möta bättre motstånd på försäsongen för att komma bättre förberedda.

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Berka: Jo dom sov i början. Med bättre nu.

Men Redhlis, vilken start! 6min utvisad första 10minuterna!
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Gusse: Vilka möter vi på lördag då?

Alltså modohar ju ett budgetlag, det vet vi ju om, värvningen av hedman bekräftar ju det, sen är saik ungefär som frölunda i scandinavium, eller som timrå var för 5-6 år sedan, fick dom ett mål då gjorde dom gärna 3 till i nästa byte av bara farten medans modo stod å titta på.

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Berka: Tror det kan bli nått liknande på lördag. Tror detta gäng behöver ett par matcher på sig är jag rädd för.
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Monno: Hur ser det ut övrigt?

att saik leder drar jag ingen som helst växel av, dom vann väl med typ 5-0 i säsongstarten förra säsongen trots att matchen var helt jämn.

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Men vad i h...
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Monno: Bra start.
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Tydligen är det nån fotbollslandskamp emot nått gammalt öst land idag, träningsmatch antar jag.

Men vem tusan bryr sig när MoDo har generalrep mot inga mindre än regerande mästarna Skellefteå AIK med backstabbing-Bert i fronten!
Tagga tagga!

Idag vill jag se en stabil defensiv och pigga jänkare! Nu kör vi. :-)
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Upptacktsträffen:

 

Nu Modos tur. På scenen Anders Forsberg, Markus Näslund och Samuel Påhlsson.
"Jag tycker att det är ett lyft med varumärket och jag hoppas att det tas emot väl" inleder general manager Näslund

Vi har haft en bra skadesäsong, varit friska och tränat hårt. Vi har jobbat vidare på det spela som Modo haft. En stabil, bra ledarstab och det är många som kommer att hjälpa mig i min roll. Jag ser verkligen fram emot den här säsongen" säger tränare Forsberg

Anders har varit duktig på att jobba ihop gruppen" säger Påhlsson. "Han är väldigt jordnära och får alla att dra åt samma håll".

Det är alltid svårt att säga på vilken nivå man ligger på efter försäsongen. Vi får se på lördag hur det ligger till. Jag är nöjd med träningsdiciplinen i gruppen. Vi har fått in en kultur där varje träning och varje match är viktig" säger tränare Forsberg

Det har varit tufft för oss ekonomiskt, kanske inte bara vi som haft problem. Men försöker bygga något som ska fungera sportsligt, vi får förhoppningsvis snart skörda det jobb som lagts på juniorverksamheten" avslutar sportchef Näslund



 
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Blake: Sen så måste jag sticka ut hakan lite här nu, jag tror att lööv kan bli ett riktigt utropstecken i vinter. killen har jävligt mycket hockey i sig, han har fin spelförståelse är duktig skriskoåkare och rör sig finfint trots att han är en stor kille, han är dessutom ung och har god utvecklingspotential.

sen bara måste man älska hans förstapass som kan vara ett av shl´s bästa

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Monno: Ser att signaturen "Icing-Ove" har kommenterat på hockeysverige.se att Redlihs spelat 3 säsonger med Sean Sullivan. Om allt slår rätt ut så kanske vi har ett stabilt backpar i dessa två herrar. 

Verkar som att Modos tema för året är att vara stället där spelare återförenas... Torp-Hedman, Tambellini-Hensick, Sullivan-Redlihs.

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Bad_Brett: Han var väl typ 23 /24 år gammal vid det laget, sen fick han 6 matcher i en annars ganska blek trupp.

jag hann nog aldrig uppfatta hans kunskaper men han kom ju med goda vitsord och spåddes en fin framtid.  Kanske modo släppte killen för tidigt?!

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Monno: Jag minns inte det namnet faktiskt =)
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Berka:

Tyckte ändå att man såg på Hrabal att han hade "mycket hockey i sig" som man brukar säga.

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Blake: Hyffsade hockey gener i den där familjen ändå. 3st bröder som spelar/at i KHL.

Känner igen efternamnet Redlihs, är det lillebror Mikelis som man hört om förrut kanske? Han har spelat i Björklöven och producerat riktigt bra i KHL för nått år sedan.

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Blake: Hoppas det inte blir en ny josef hrabal när han kom till modo.

dock verkar han blivit poängstark på senare dar

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12294

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Bad_Brett: -2 i plus/minus på 24 matcher i ett lag som slutade sist i sin konferens 2012/2013.

Säger såklart inget om hur många poäng som hans kedjekamrater gjorde men slutar man sist så har man nog inte gjort så många mål. Varför han blev utlånad 3 matcher och bara spelade 24 matcher kan ju vara intressant att spekulera i. 

Eftersom han har spelat fyra år i samma lag så har dom ju velat ha kvar honom, så helt kass lär han ju inte vara. Skulle vilja veta om han lämnade eller om klubben valde att inte förlänga hans kontrakt. 

http://www.eurosport.se/ishockey/khl/2012-2013/standing.shtml

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11562

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Bad_Brett: Ge oss cumiskey ;-)
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Berka:

Det går ju såklart inte att såga denna värvning; Try-out och säkert ganska billig.

Men nyss gick ju Näslund ut och sa att de var nära att knyta till sig en spelare som fick NHL-kontrakt. Det fick mig att hoppas på något mer spännande.

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Bad_Brett: Det ÄR ju ingen stjärna och det vet man ju om. defensiv och uppoffrande låter ju bra, men det kan ju även vara en sthelik typ, usel framåt och brunkig efter sargerna i egen zon.

Äh en breddspelare, fast det är väl inte kanske vad vi behöver. en defensiv back och sen kanske en breddspelare, fast där tycker jag vi har fullgoda juniorer 

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Berka:

Vad ska man säga? "Meh", antar jag.

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

jekabs redlihs på try out, 3 veckor.

http://modohockey.se/artikel/41088/

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

J F K: Stämmer, det var bortamatchen räkan straffade saik, och 2 dagar senare som nikke D sköt seger nr2 till modo som blev den seriens sista.

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Berka: Var det inte Schremp som satte en straff?
Modo vann mot SAIK på försäsongen ifjol.
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
zigge: Vann väl i slutspelet för några år sedan på övertiden, kan ha varit nikke danielsson som härjade med saikarna, minns inte så noga men det var som sagt ett par år sedan
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
renen: Nu blir man ju ordentligt oroad, så många vinster på försäsongen? Ska vi åka ur, möta TIK o Löven nästa säsong? Hoppas sAIK tar ner truppen på jorden igen. När vann MoDo senast mot sAIK, i ES, borta?
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
mattias - 74: Var väl jämnjävligt i bägge lagen, fast våra junisar imponerar.
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

renen:

Ja vi har ju störst backar i SHL så det är ju inte så konstigt, var det nån i Leksand som var bra?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
renen:Hersley som back i förstalinnan säger ju allt!
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
mattias - 74: Skulle jag varit Leksing så skulle jag oroa mig för backarna, tröga å stabbiga.
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Salle:

Jag trodde Oscar skulle fortsätta surfa på den positiva vågen men jag verkar kanske få jag fel men som sagt SHL har inte börjat än. Tror det finns kvaliteer i honom, Salo om någon måste ju veta hur man motiverar en målvakt inför stora viktiga matcher.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Rytter:

Bra skrivet. Hersley är den back jag tror får det jobbigast i Leksand.

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Monno: Jag misstänkte att det var någon form av scaning i bakgrunden, det blev ju bättre efter omstart men ändå inte helt bra, ajja jag såg ju ändå modo krossa knätofsarna igen ;)

Kanske blir det trevligt att gå på stan i morgon då jag numera bor i vansbro pga av studier och här är alla lika trångsynta och leksingar som dom som ställde upp i uppdrag granskning ;)

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
mattias - 74: Skall jag vara snäll och ljuga eller vara brutalt ärlig...

MoDo var långt ifrån bra men Leksand var usla.

Alsenfelt bedrövlig. Vill ni hyra Starkbaum?


Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Berka: Susse hade ändå spelat med Skröder så nån tredje länk hade han inte blive där ändå. ;-)

Angående din dator, du har inget antivirus program som ligger i bakgrunden å kör?
Har AVG på min dator och den sänker datorn totalt när den gör en scanning. Går inte ens att de en HD film man har på hårddisken.

Jag har den roliga tendensen att stänger man skärmen när man kollar viss hdmi så försvinner ljudet, inte helt men typ var tredje ord sådär. Jäkla konstigt. Får köra med öppen skärm. :-)
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Rytter: Redan i SCA cupen stod modos stab i kostym medans alla (3) resterande lags stabar stod i vanliga kläder, känns som att modo är lite unika i shl med detta mönster vilket jag gillar skarpt.

Modo har jobbat hårt med uppspelsfasen och första passet, det syns tydligt på häggs pass idag till spina, det syndes tydligt mot sundsvall då lööv hade ett SJUUUKT snyggt pass till hensik som blev helt ren, sen spelar man sig ofta ur trängda situationer i egen zon ist för som oftast tidigare lägga sarg ut, detta medför att motståndarna inte får lång press.

boxplay är riktigt bra

PP är okay men det syns att man inte har riktigt klara å samspelta formationer än.

Juniorerna är så bra att vi har en handfull som kommer tävla om årets junior.

Största besvikelsen är nog samme som inte varit direkt dålig men jag hade hoppats på ganska mycket mer.

Det saknas en kreativ center/3:e länk med hensik/tambellini... är det bara jag som önskar mig en susse ??!

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Berka:

Syns att Leksand haft det tungt ekonomiskt. Men kan väl för fan köpa en kostym till tränaren så han slipper stå i en sunkig CCM tröja och se ut som en lodis. Tur vi har tränare med lite klass.

Tankar efter matchen:

-Jävligt skönt att man slipper ha Hersley som back i första backpar. Han kommer få det tufft i år tror jag

-Vi försöker definitivt spela snabbare i år, bara det blir lite bättre förstapass så kommer detta bli bra tror jag

-Tycker inte Spina är rätt spelare att ha med Hensick och Tambellini

-Juniorkedjan är så jävla roliga att se

-Boxplay bra

-Powerplay måste bli bra mycket bättre, sluta sänk tempot

-Intressant värdemätare i nästa match mot SAIK

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Banjow: Jag har gjort en total omstartning här av dator mm så nu funkar det ok iaf.

Ja vad ska man säga, blir bengtsson årets junior, eller blir det possler eller varför inte hedberg eller kanske ullmark??!

Det jag med säkerhet kan säga är att i dessa 4 har vi landslagsmaterial, och under dom har vi kempe, timashow och nylander som definitivt kommer representera en A trupp i VM någon dag.

I övrigt kan man konstatera att alsenfelt inte är en stor målvakt (än?) och tavlan på posslers mål ger mig vibbar från fjolåret.

Kul som fan med hockey och roligare har man när man ser spinas mål där han lurar av alsenfelt de lilla självförtroende han hade kvar efter posslers fösare.

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Berka: Låter konstigt, har haft samma problem... Då på csports sändningar (silverlight) som använder sig av automatiskt kvallité justering.
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Nån som kan ha en aning,

min sändning är ganska dålig, det hackar smått hela tiden och med jämna mellanrum så buffrar sändningen. jag sitter på ca 30 m/bit ner enligt bredbandskollen så jag misstänker att hastigheten räcker.

dock jobbar datorn enormt och trots extra kylfläktsplatta så går datorns fläktar för fullt, och jag har inga andra program igång.

vad kan vara fel?, jag är fullständigt oduglig på datorer dessutom.

Amd-e 350 160 ghz

4.00 ram

64 bit operativsyst. är det jag har..  jag har varken film eller musik eller annat på datorn, den är 3 år gammal och används endast till att surfa på

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Icing-Ove:hackar det lite bilden hos er oxå?
Kommentera


Sv: Säsongen 13/14

Icing-Ove:

Nån som ser matchen får gärna komma med matchkommentarer här är ni snälla. Jag jobbar och har inte möjlighet att se den. 

Kommentera

« · 1586626 · »