1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504911 inlägg · 4100 ämnen

SCA-Cupen 2011

« · 1396313 · » Till forumet

Sv: SCA-Cupen 2011
Berka: Jag tycker bara att det är sorgligt att sånt där svärtar ner fancluben o Modo.
Ni är bättre än att behöva få skämmas för sina "egna".
Kommentera

Berka: Vad tackar du för?
Kommentera

Modoante: Gissa...
Kommentera

Johnny Bravo: Du får gärna berätta det jag inte fick se
Kommentera

modomartin: Blundade du?
Kommentera

Ambroo: Kanon, då slipper jag någon son söker fel. Har jag missat något som du anser är viktigt i sakfrågan?
Kommentera

Johnny Bravo: Med enögat menar du? Det spelar ju ingen roll om han såg.
Kommentera

Ambroo: My mistake.
Kommentera

Har aldrig någonsin skådat så mycket tumme upp på någots som skrivits av TIK:are i denna bok.
Kommentera

yngwie: Visst är det.....konstigt?
Kommentera

Johnny Bravo: Inte ett dugg... Kände du dig kränkt över "Timrå IK har inga pengar" så fattar jag varför ni inte kommit längre i klacken... Men försöka duger ju?:)
Kommentera

modomartin: Det var ju en riktigt fyndig ramsa som jag skrattade gott åt.
Mer sånt o mindre av annat skit som ni står för o gör.
Kommentera

Johnny Bravo: Härligt, vad står vi för? Du verkar väldigt engagerad.
Kommentera

Johnny Bravo: upplys mig vad är det klacken har gjort?
Kommentera

Modoante: Varför det?
Rit Ola har ju talat om det redan eller tror ni inte er egna?
Kommentera

modomartin: Ja jag är engagerad i mycket men inte såå överengagerad som du.
Kommentera

Johnny Bravo: Är bara nyfiken på vad du anser har hänt.
Kommentera

Ambroo: Du är ta mig fan min idol... Mer troll åt folket! Perfekt att de läst hela rättegångsprotokollet.,Nä jag ska sluta locka sportblads älskande personer hit till Hockeysnack:(
Kommentera

Johnny Bravo: Hämtar chips och cola!
Kommentera

Johnny Bravo Haha...: Nu förstår jag varför Timrå IK är sponsrade av Permobil.
Kommentera

modomartin: Jaså där är du... Jag som precis trodde att du misstog mobilen för en kullersten. Bussen har väl just haft avstigning vid Fjällräven?

Edit: Förresten så kan du väl faxa över det där imorgon? Jag har inte tid att kladda med dig längre. Gumman vill ha lite värme.

Kjamiz

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

yngwie: Jag tänkte lägga mig men jag verkar bli uppe.

Men av respekt för Poffa, Paddan o några andra så kanske jag lägger mig ändå.
Kommentera

Johnny Bravo: Själv tänkte jag se en film, men den får vänta ett tag. Synd bara på chipsen o drickan. Men det gäller att prioritera.

Redigerad kommentar

Kommentera

yngwie: Ja men Rit Ola dyker väl upp på fler matcher så att diskussionerna tar fart?
Kommentera

Johnny Bravo: Naivt av mig att tro att jag skulle få ett vettigt svar på min fråga.
Kommentera

Ambroo: puzz
Kommentera

Modoante: Jag förstår inte riktigt. Får du inget vettigt svar från de dina?
I såna fall är jag smickrad.
Kommentera

Johnny Bravo: Jag bara undrade på vilka punkter du anser att Martin har fel det är allt.
Kommentera

yngwie:

Några kommentarer:

Martin gjorde en sak som var helt oacceptabel, framförallt med tanke på sin dåvarande position. Han har emellertid tagit det värsta straffet han kunde få, nämligen att förlora sin viktiga roll i supporterklubben. I princip hela skulden lades på Martin, samtidigt som de personer som deltog mest aktivt i vandaliseringen fortfarande inte har haft stake nog att erkänna.

Med andra ord tycker jag att det är dags att sluta denna häxjakt nu.

Martin får dock skylla sig själv en aning som låter sig provoceras så lätt, samt bagatelliserar ett slagsmål där poliser tvingades ingripa. Detta är väldigt osmidigt gjort ifall målet är att vinna tillbaka sin trovärdighet.
Kommentera

Bad_Brett: Tack för backuppen... Äntligen någon som gillar att läsa, har du läst Stieg Trenter förresten? Har jag missat något ikväll... Folk skriver slagsmål men nog har jag inte sett något
Kommentera

modomartin:
Du får ha i åtanke att det kunde ha varit värre, du kunde ha varit en Timrå-it i en lägenhet på Västra Radiogatan ;-)
Kommentera

Icing-Ove: Nu får du allt utveckla din kommentar, jag är för oinsatt
Kommentera

Bad_Brett:

"Samtidigt som de personer som deltog mest aktivt i vandaliseringen fortfarande inte haft stake nog att erkänna"

Vilken sten bor du under? Har du ens koll på något alls? Jo, alla som var med i vandaliseringen har gått fram och erkänt. Sen att ingen av dem har letat upp ditt hemnr och gett dig en officiell ursäkt är en annan sak.
Somna om :/
Kommentera

Har det här "forumet" inga moderatorer eller?
Kommentera

modomartin:

Ni hoppar så fint på läktaren! ;)
Kommentera

Gustafsson: Men tack... äntligen, denna jävla smörja börjar jag lessna på!
det har skrivits mer om vandalisering å bråk än om den faktiska matchen igår!!!

Årets första länsderby, 4300 på läktarna, en mycket trtevlig tillställning såhär i slutet av aug.
Grattis timrå, drog de längre strået denna kväll, annars en myckt jämn tillställning
fast inte särskilt välspelad.

Hur såg de då ut från läktarplats.
Danielsson är klart bäst på isen, axelsson har kvaliten men såg väldans trött ut och samuelsson försökte och försökte men kom ingenstans å låg nog mer ner på isen denna kväll.
susse har en bit upp till formen, skröder är på god väg men saknar drivet och tajmingen, Hari visar att han vill ta en plats i A-truppen med fin skriskoåkning och bra speluppfattning, helt orädd framför mål dessutom.

Madsen fick inte mycket uträttat i denna afton, likaså ryno som ser ut att ha smör ni bena för aj vad sävligt de gick. Andersson är riktigt bra defensivt och har stora kvaliteer i offensiven kan bli riktigt bra i vinter. lille nyström är kanske alertast på isen, visar upp en briljant skriskoåkning och göre för kvällen ett mycket bra intryck.

Tollefsen måste ha fått energi efter kaptensutnämnandet för han var riktigt bra defensivt, mer offensiv än pickan var på sin tid ;) och sådär tuff och sur som han ska vara, pöck visar på en ruskigt fin tajming i närkampspelet och gjorde inte bort sig.
Hersley, ahnelöv & Lehtivuori hade en del problem och spelade fast sig i egen zon men som sagt försäsong. Westin är vestin, gör inte så mycket väsen av sig och gör en bra match.

Har väl kanske glömt en å annan men men, sen var det ruskit svårt med alla nya tröjnummer utan namn och matchbladet stämde då inte så bra tyvärr.
Kommentera

Berka: Kan väl tillägga att Hersley borde skjuta oftare... har jag hört d v s såg inte matchen men det är många som nämner hans skott som Andersson styrde in.
Kommentera

Lite highlights från matchen.
Kommentera

Gbg: hellvetes vad less jag blir... skrev ett långt svar här, men när jag skulle posta råkade jag komma å en knappjävel å allt försvann............ ELD
Kommentera

Gbg: hersley skjuter ett enkelt styrskott inget märkvärdigt.
jämn match 1a till timrå, 2a jämn, 3e till modo..
Kommentera

Berka: Tittar man på kedjorna inför morgondagen så pekar det mesta på att räkan tar Rynos plats i andra femman ..

10 Per-Åge Skröder - 24 Niklas Sundström - 44 Nicklas Danielsson.
31 Dick Axelsson - 16 Johan Ryno - 33 Mika Hannula.
17 Morten Madsen - 13 Fredric Andersson - 67 Henrik Samuelsson.
25 Anton Hedman - 26 Kristian Forsberg - 36 Erik Nyström.
Kommentera

Gusse: Samuelsson utanför topp-2 linorna alltså? About time. Övriga junisar verkar för övrigt vara för dåliga för att spela i den positionen tydligen.
Kommentera

Gusse: Det är försäsong så jag hoppas att de fortsätter att testa sig fram lite. Jag tror inte att man spikat några kedjor ännu och jag tycker faktiskt att det skulle vara fel att göra det.
Kommentera

McFire:

Westin och A.Byström anser jag vara det klart bästa junisarna. Hoppas verkligen att de spelar i MODO i år, annars är det lite korrupt.
Kommentera

Isse: Enligt Uffe så är det Näslund med hjälp av Forsberg som bestämmer till 100% om Henrik spelar i A-laget eller inte. Vilket skulle då betyda att om Henrik spelar i A-laget men inte övriga junisar så är både nr 19 och 21 också korrupta? Man kan ju tycka vad man vill (tack och lov för det) men det är Henrik som har fått mest beröm från både spelare och övriga "experter" (baserat på vad som står i media och t ex Lumbersjacks). Om det är hype eller bara p g a att hans farsa är Uffe kan man ju alltid spekulera i men nog känns det som att om det är några junisar som får förtroende så kommer han vara en av dem.
Kommentera

Isse: Vore även extremt tråkigt om spelare som Hedman gick före Westin och Byström. Upp till bevis för allt snack om att satsa på juniorer nu.
Kommentera

Gbg: Ett litet förtydligande, med risk för att min text blir alldeles för lång: Det är inte så att jag tycker Isse har fel när det gäller vilka junisar som har varit bäst – jag har inte sett så många matcher och även om jag hade sett dessa så är jag alldeles för dålig på hockey för at kunna bedöma – men jag tror att både Uffe och 19/21 inser att saken är känslig och skulle därför inte riskera att spela Henrik om det inte var så att han i deras ögon platsar i A-laget. Jag kan t o m tänka mig att de är lite hårdare i bedömningen av Henrik just för att vara säkra på sin sak.
Kommentera

Gbg: Korrupta? Menar du att nån skulle betala #19 och/eller #21 för att låta Henrik spela... Tillåt mig asgarva lite.

Det kan möjligtvis kallas nepotism.

Mer troligt att Henrik har svårare att få/ta en plats i laget just på grund av blotta misstanken av densamma.
Dock tror jag att ändå tar en plats pga att han är tillräckligt bra.

Lite andra tongångar i inlägg #2, minsann.

Redigerad kommentar

Kommentera

Salle: Snälla, läs igenom mina inlägg som svar på Isses en gång till i lugn och ro. Ok? Så kanske du tar tillbaka det du precis skrev.
Kommentera

Gbg: Jag kanske skulle riktat det till Isse. Men i övrigt tar jag inte tillbaka mina ord.
Kommentera

« · 1396313 · »