1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514064 inlägg · 4113 ämnen

SHL-premiär Örebro - MoDo torsdag 17/10

« · 1698263 · » Till forumet

Sv: SHL-premiär Örebro - MoDo torsdag 17/10

Sawchuk:

Jag är mållös. Utöver att försvarsspelet såhär långt kan vara det sämsta jag har sett på den här nivån, så ser vi extremt trötta ut. Örebro ser ut som raketer i jämförelse.

Börjar undra om felet sitter djupare i organisationen. I dagens hårda konkurrens gäller det nog att vara seriös på alla plan. 

Kommentera

Sawchuk: Tyvärr får du rått. Jag tyckte att vi överbelastade tidigt under försäsongen då bortre back alltid var fri och forwarden där förhöll sig i slotet precis som du säger. Det är därför jag blir förvånad när det ser ut såhär.

Det var inte mycket bättre innan det blev man-man heller för individuellt har det hela tiden sett fördjävligt ut. Ytterforwards har hela tiden varit fullständigt vilsna i egen zon. Lägg då till att backarna inte kan sortera utan hellre åker ut i hörnen än att se till att vi har markering framför mål först.

Nåja, vi är trots allt med på något märkligt sätt.
Kommentera

Monno: En sak kan man säga. Reideborn gör en riktigt bra match och behöver inte alls skämmas för sig. Backarna dock..
Eller ja inte bara backarna. Försvarsspelet funkar inte oavsett position.
Kommentera

NuMo: Spelaren som inte jagar puckförare har verkligen ingen aning vad han ska göra ser det ut som. Överlag är vi helt yr utan puck. Vilket leder till att det inte blir mkt när vi har puck heller...
Kommentera

NuMo:

Fortsätter Modo att spela man man så blir vi inte bara sist utan vi åker dessutom ur garanterat!

Kommentera

Gusse: Försvarsspelet var bättre ifjol. Detta är ett djävla skämt.
Kommentera

Tyckte vi hade kontroll och så gör Lindgren en dunder tabbe. Vi har inte råd att göra sådana misstag. Annars tycker jag vi gjort en helt ok match.
Kommentera

Vi har ju inget eget spel alls i stället beundrar vi motståndarna.
Kommentera

Monno: Match på lördag, sedan är det inte match förrän nästa fredag. Den veckans träning kan vi behöva. Sedan då jävlar😄😄
Kommentera

Monno: Det är ju backarna hela tiden. Det är lugnt. Vi har en backcoach som styr upp det.
Kommentera

J F K:

Jo, det är som att spelarna åker runt och tänker på vad dom ska göra och därför hela tiden hamnar efter.

Spelar man överbelastning blir det mycket tightare i slottet och bortre ytter finns alltid redo att hjälpa till i låga slottet, även ytter på pucksida kan krympa ytorna i mitten om motståndaren slår sin kille i hörnet. Som dom spelar nu finns ju oceaner av tid mitt i slottet och ibland även framför mål medan yttrarna tommarkerar backarna istället för att nöja sig med att kliva upp i skottlinjen.

Helt idiotiskt, Örebro har hur kul som helst. AVGÅ!

Redigerad kommentar

Kommentera

Monno:

Ja går inte att klaga på Reideborn idag iaf.

Kommentera

Patrik Källstr: Men hjäääälp vilken övertro på sig själv där Lindgren! Whitney va ju määä! :(
Kommentera

Fyfan vilket slarv.
Kommentera

Rytter: Får assist...

Kommentera

J F K: Lindgren , Lindgren, Lindgren,
Kommentera

J F K: Mot Skellefteå hade det stått 7-1 vid det här laget..

Och där kom 3an. Stackars Reideborn.
Kommentera

J F K:

Och vad fan gör Jesper Lindgren där?

Kommentera

Sawchuk: Ja,då är det fullständigt obegripligt. För att spela man man verkar man helt missat detaljen att man ska ha sin kille. Örebro gör en överlämning och så är det kört.

Återigen korkat. Vitalouma vänder utåt och Runesson följer honom. Då får Olofsson också för sig att vända mot hörnet. Men för helvete Olofsson vänd mot mål.
Kommentera

NuMo: Men satan vad lojt det är ibland, Possler såg riktigt stark ut.

Gratischanser åt båda håll i alla fall.

Redigerad kommentar

Kommentera

Rytter: Tycker man ska se det positiva. Torp sticker på intet sätt ut som speciellt yr. :-)
Kommentera

Monno: Var vi i ett byte eller vad hände. Helt absurt att de kommer 2 mot 0. Tur att det inte hände något ändå.

Possler hade ett bra byte.
Kommentera

tjern:

Whitney är ju fan lika farlig som torp när han stöter.

Kommentera

ivandrago: Tror vi får träna på byten.
Kommentera

NuMo: Dom får komma 2 mot 0??!!

Jäklar vad fina händer det är på Thomas för övrigt.
Kommentera

Ok. Jan-axel pratar inte m backarna....
Kommentera

J F K:

Hursomhelst så spelar dom man/man, det är tydligt att dom inte bara är för aggressiva utan har fått instruktioner att spela man/man. Helt obegripligt.

Det syns ju tydligt hur dom åker och följer sin kille som vilsna lamm.

Inte bara att dom spelar man/man utan dom är dessutom helt kass på det och hamnar på utsidan mest hela tiden.

Vi får vara nöjda med 1-2 och att Örebro missat två tre öppna mål.

Kommentera

J F K: Såg ut som det var Runesson
Kommentera

Vi försöker ofta en lång crosspassning över hela banan som allt för ofta blir lättplockat och lättläst för motståndarna och skapar spelvändning mot oss. Galet!
Kommentera

Rytter: Jag har ju inte ens pratat om Whitney. Nej, hans agerande var mjukt, men jag tycker att den som skulle markerat målskytten agerande var mycket sämre. Jag menar att den personen inte kan sticka från sin kille innan vi har pucken under kontroll.
Kommentera

J F K: Inte bara en gång man ser två fw ligga på samma kille på blå. Lite onödigt kan tyckas...
Kommentera

J F K: Hönsgård.
Kommentera

Gusse: Ett par gånger redan har backarna glömt en spelare framför mål. Hur kan vi gång på gång acceptera det?
Kommentera

J F K:

Förstår inte vad du menar. Tycker du alltså att Whitney gjorde ett bra ingripande vid 2-0. Såg väldigt mjukt ut tycker jag. Antingen ska pucken bort eller så ska han ta bort spelaren och det misslyckades han med.

Kommentera

J F K: Kanske Örebro ser hur dåligt försvaret i Modo spelar och blir för ivriga att gå frammåt och det kanske kan öppna för Modo kontringar.
Kommentera

Monno: 29 Dennis P?
Kommentera

Rytter: Ja, men killen som gör målet menar jag. Du kan alltid få klubban lyft och du måste ha vaksamhet så att om det händer så är du inte rökt. Du kan ju inte spela anfallsspel innan vi har kontroll över pucken.
Kommentera

Monno:

Glöm inte bort Heshkas pass som öppnade upp allt.

Kommentera

ivandrago: Fast vi kanske kan vara överrens om att det inte kan ha varit Alavaara dom sagt något till backarna, för jag har aldrig sett honom prata/instruera/peppa eller överhuvudtaget interagerat med en back.
Kommentera

Monno: Det var Ritchie alltså! Jaja han slipper väl handduken då han gjorde ett bra jobb vid målet...
Kommentera

Rytter:

Nej det var vid 2-0 såg jag nu. Mjuk framför målet, ska rensa men Örebrospelaren lyfter klubban och tar pucken sedan står det 2-0.

Kommentera

Amitiel: Såg 2-0 målet nu. Det är ju handukssnärtar i pausen på killen som har har målskytten(ptruzickazickali?) i princip i aitt grep en halv sekund innan målet men släpper han helt.
Kommentera

bisterfinnen:

Tyckte inte han var bra i första, tror han var med och rörde till det vid 1-0 målet.

Kommentera

Hur gick det för Whitney?
Kommentera

Amitiel:
Vi har olika åsikter helt enkelt...
Kommentera

ivandrago:

Så klart det är Huras, vem är det som är ansvarig för backarna ? jo Alavaara.

Att backarna låter en spelare stå fri framför Modo målet hela tiden och att dom tar ena dumma beslutet efter andra och släpper markeringar har inget med spelsystemet att göra.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: största skillnaden från förra säsongen är teknings statistiken vi leder faktiskt med 9/14 i tekningar.Måste vara första gången...

Redigerad kommentar

Kommentera

Rytter: Missade första, verkar som man ska vara ganska nöjd med att det bara står 2-1?
Kommentera

Gusse: I sann Modo manér lär vi spela bra som satan i 2a! Kvittera till 2-2 för att sen släppa in 3 enkla i 3dje! ;-)
Kommentera

Gusse: Kolla 2-0. Vi har ju killen, men skiter i att göra klart situationen. Tror det var en rightback som är på väg att anfalla när de tar tillbaka pucken...
Kommentera

« · 1698263 · »