NuMo:
Fortsätter Modo att spela man man så blir vi inte bara sist utan vi åker dessutom ur garanterat!
J F K:
Jo, det är som att spelarna åker runt och tänker på vad dom ska göra och därför hela tiden hamnar efter.
Spelar man överbelastning blir det mycket tightare i slottet och bortre ytter finns alltid redo att hjälpa till i låga slottet, även ytter på pucksida kan krympa ytorna i mitten om motståndaren slår sin kille i hörnet. Som dom spelar nu finns ju oceaner av tid mitt i slottet och ibland även framför mål medan yttrarna tommarkerar backarna istället för att nöja sig med att kliva upp i skottlinjen.
Helt idiotiskt, Örebro har hur kul som helst. AVGÅ!
Redigerad kommentar
Monno:
Ja går inte att klaga på Reideborn idag iaf.
J F K:
Och vad fan gör Jesper Lindgren där?
NuMo: Men satan vad lojt det är ibland, Possler såg riktigt stark ut.
Gratischanser åt båda håll i alla fall.
Redigerad kommentar
tjern:
Whitney är ju fan lika farlig som torp när han stöter.
J F K:
Hursomhelst så spelar dom man/man, det är tydligt att dom inte bara är för aggressiva utan har fått instruktioner att spela man/man. Helt obegripligt.
Det syns ju tydligt hur dom åker och följer sin kille som vilsna lamm.
Inte bara att dom spelar man/man utan dom är dessutom helt kass på det och hamnar på utsidan mest hela tiden.
Vi får vara nöjda med 1-2 och att Örebro missat två tre öppna mål.
J F K:
Förstår inte vad du menar. Tycker du alltså att Whitney gjorde ett bra ingripande vid 2-0. Såg väldigt mjukt ut tycker jag. Antingen ska pucken bort eller så ska han ta bort spelaren och det misslyckades han med.
Monno:
Glöm inte bort Heshkas pass som öppnade upp allt.
Rytter:
Nej det var vid 2-0 såg jag nu. Mjuk framför målet, ska rensa men Örebrospelaren lyfter klubban och tar pucken sedan står det 2-0.
bisterfinnen:
Tyckte inte han var bra i första, tror han var med och rörde till det vid 1-0 målet.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Sawchuk:
Jag är mållös. Utöver att försvarsspelet såhär långt kan vara det sämsta jag har sett på den här nivån, så ser vi extremt trötta ut. Örebro ser ut som raketer i jämförelse.
Börjar undra om felet sitter djupare i organisationen. I dagens hårda konkurrens gäller det nog att vara seriös på alla plan.