1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515264 inlägg · 4114 ämnen

Silly season

« · 1648441 · » Till forumet

Sv: Silly season
Pesonen ska nu vara SHLs dyraste spelare. Tack och lov för att man inte värvade honom. Det är vad som sägs över nätet.
Kommentera

Salle: Höken har jag under väldigt många år hört mindre bra saker om, men då det är rykten kanske man borde hålla sig borta från den biten.

Styf däremot kände jag direkt att det kan vara helt rätt person. Nackdelen med honom är att han är gammal back, vilket gör att om man skeppar Hinken har två backar som andretränare när man egentligen vill ha en av varje. Kanske ett mindre problem...

Kommentera

hanzon: Werner ska INTE in i något av MoDos bås. En på tok för hetlevrad hockeypappa som inte skulle tillföra ett jota i konstruktivitet utan enbart irritation och onödiga utvisningar.

Ska nån in från de egna leden så är det Höken el Per Styv ifrån J20. Och ut ska Anders Forsberg.

AF må ev vara en grym tränare och så men coach kan inte ens stava till tror jag. Sätt han som ansvarig för spelarutveckling i hela föreningen eller nåt.

Redigerad kommentar

Kommentera

popcorn:En billig och säkert en god idé, kan inte kosta att prova.
Kommentera

Ett helt seriöst förslag, ta in Micke Sundell från Ö-vik hockey som ny tränare, det är han som slitit som j18 och j20 tränare och förädlat alla talanger vi har i truppen idag, och Micke har ett sjujävla temprament och kan tända till ordentligt om någon spelare inte gör sitt jobb på isen.

Om det nu är så illa ekonomiskt att man inte har råd att plocka in en ny tränare och göra sig av med Anders Forsberg så känns det här som en genomförbar lösning, Micke är fortfarande involverad i hockeygymnasiet och frågan är om han inte redan är avlönad av MoDo Hockey pga. det.

Lyft upp Wernblom istället för Hinken och flytta ner Hinken till J-20 igen, sätt Anders Forsberg på första bästa plan till färäöarna för att scouta nya talanger tills dess att han självmant säger upp sig.

Hungriga vargar jagar bäst. 

Kommentera

Märkligt att lag som SAIK värvar kanonspelare, dom har ju ett stabilt lag redan. Leder SHL och verkar inte ha några problem med andra lag, förutom HV71.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag kom att tänka på en kommentar tidigare ikväll på Appen 3, skriv längre kontrakt med spelare som dom känner lite trygghet
Kommentera

modomille: Det tror jag också.

Modo lär väl hamna längst ned. VArför spela med en fullständigt iskall Ullmark? Varför checkar vi förresten bakom motståndarnas mål när de bara kan spela förbi och därmed slippa toppen i vårt styrspel?

Kommentera

Smurfen:tror hv71 tar det till slut
Kommentera

Amitiel:Finns det något lag man minst önskar mer framgång än just SAIK nu , trots att jag har min särbo som är ........... ja just det SAIKare !

Men tyvärr så känns det som om att Le Mat bucklan hamnar där i Schtaaaaan denna säsong också !

Kommentera

Smurfen:

Jadu enligt rykten så var Luleå med och slogs om han rätt länge men då tog Skellefteå till sina hemliga förhandlings knepp och vann :)

Så nog tror jag det kostat rätt fint.

Redigerad kommentar

Kommentera

Amitiel: Helt sjukt ! Hur mycket pengar har dom igentligen ???

Lär väl debutera mot Modo och gör väl succe då med 2-3 mål !

Kommentera

Klart nu att Skellefteå kasta mest pengar på han :)

Kommentera

Steken84: Smått oroande att vi inte har några pengar kvar. Även när juniorerna kommer tillbaka från JVM så känns materialet inte gott nog.

Som någon skrev på twitter (glömt bort vem) så behöver modo ha ett snitt på 1.6p framöver för att komma ovanför poängen som krävdes förra säsongen för att slippa kval. Det är typ ett snitt som Örebro hållit så här långt. Nu är det inte säkert att det behövs så många poäng denna säsong. Men samtidigt så är det inte så troligt att 1 spelare kommer göra så stor skillnad. 

Det är nästan så att man börjar tro att man medvetet gått med så billig trupp som möjligt för att dagen innan värvningsstopp värva in en hel formation inför bäst av 7 i kvalet och på så sätt spara så många månadslöner som möjligt.  

Kommentera

ULTIMAVICI:Tack för inbjudan :-) ska själv till centralorten Kimstad, det blir match via länk ikväll. Bor själv i Värnamo området, har nära (med norrländska mått) till Växjö, Jönköping Göteborg därför blir det några matcher live varje år. Lite för långt till Ö-vik bara så där, men vi planerar några stycken att åka upp vid tillfälle to/lö match någon gång. Bl.a kompisen från Kimstad. Bäst att passa på medans vi är kvar i SHL.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sven Tuta: Stämmer bra, för stunden är jag i "sommarhuset" i Malexander, annars hade jag bjudit in dig på en kaffe ;)
Kommentera

Jag hoppas du har rätt svartvadet! Förlust mot Frölunda och Skellefteå, samtidigt som Leksand fortsätter att plocka poäng och Brynäs vända sin trend så skiter du värre än vanligt! Modos trupp ännu för dålig, tyvärr!
Kommentera

ULTIMAVICI:Tänkte närmare för nästa säsong.
Kommentera

ULTIMAVICI:Tack den har jag missat (sovmorgon). Det spelas hockey på nätterna oxå  ;-). Är kakan uppäten så, men tycker fortfarande det är märkligt att kakfatet är tomt. Nu tar vi nya tag i kväll, tkan tyvärr inte åka och se matchen i Göteborg är annars och ser matcherna där. Ska faktiskt till dina trakter ikväll. Vill minnas att du bor i Linköpingsområdet.
Kommentera

Sven Tuta: Är budgeten upp äten så är den..
Kommentera

ULTIMAVICI:Vilken intervju tänker du på? Märkligt om "återigen" skattkistan är tom. Förstår inte att den kan vara tom. Är det ett spel för galleriet, eller? Märkligt tyst om Pesonen, det är lite Modo tystnad över det hela. Det läcker ut mer från regeringskansliet .
Kommentera

hanzon: Av Svartvadets senaste intervju att döma så ska vi nog inte räkna med några fler nyförvärv, det skulle väll vara om några sponsorer i mitten av Januari blir tillräckligt nervösa för att skjuta till pengar men för stunden är kistan tom.

Redigerad kommentar

Kommentera

Dmytro Timashov vore väl en bra spelare att få göra comeback i Modo
Kommentera

Smurfen: Svaret lär komma under morgondagen.
Kommentera

ULTIMAVICI: Är han klar för SAIK eller ?

Kommentera

Blake: Spenderar? Janne Pesonens familj var på bilsemester 1988 och passerade Skellefteå under en förmiddag. Han räknas därmed som en egen produkt och anses inte vara en kostnad om han skriver på.
Kommentera

Mano: Men alltså, hur mycket pengar har SAIK egentligen tänkt att spendera den här säsongen? Visst, man kanske redan nu börjat räkna in serievinstpengarna i budgeten men känns väl ändå lite kaka på kaka att ta in Pesonen? 

Hade varit kul att få honom till Modo men är det inte dags att förstärka defensiven istället? 

Kommentera

Steken84: Att Pesonen skulle välja att signa med jumbon i serien om det finns intresse från serieledaren känns väl... ehem... oväntat i så fall.
Kommentera

popcorn:

Det hoppas jag inte. Verkligen inte Karlsson. Skridskoåkningen är enda styrkan.

Kommentera

ULTIMAVICI:Enligt den gula boken i helgen sas det: "Helegens - blev det faktum att det rykte som gått den senaste tiden om en julklapp från Lasse inte föll in". Vet inte hoppas att det var ett bomskott på Pesonen.
Kommentera

kollar på löven-AIK på viaplay, Lucas Sandström och Kim Karlsson i löven är verkligen ruskigt bra. Inte alls förvånad om någon av dem eller båda 2 spelar i shl nösta säsong.

vill minnas att Modo försökt värvà Karlsson tidigare.

Kommentera

Amitel: Du vet säkert om det är modo som värvar pesonen! Antar att modo inte kommer värva honom. Skulle dock vara fantastiskt om modo kunde göra som Skellefteå gjorde mot modo ang kabanov. Dock finns inte pengarna när Skellefteå och Färjestad finns med i leken.
Kommentera

S-vikaren: Känslan är ju att SAIK släpper Lehtonen och tar in Pesonen, men det är ju som sagt bara en känsla
Kommentera

S-vikaren: Okej , Tack ! 

Har mycket svårt att se Modo skulle vara den som vann dragkampen om han , tänkte han lär väl vara riktig dyr!

Kommentera

Smurfen:

Snarare "Just nu känns inte Luleå väldigt hett." Mindes lite fel.

www.nsd.se/sport/agenten-just-nu-kanns-inte-lulea-valdigt-hett-8976356.aspx

Kommentera

ULTIMAVICI: Jo att han var klar för en SHL klubb såg jag , men var har det stått om att agenten har sagt att det inte blir Luleå eftersom dom var långt ifrån varandra.

Det var det jag undrade över 

Kommentera

Smurfen:

Redigerad kommentar

Kommentera

S-vikaren: Är rätt övertygad om att Skellefteå vunnit även denna budgivning. Om Pesonen inte prioriterat pengarna i första hand så kan det blivit vilket lag som helst..
Kommentera

S-vikaren: Hört eller läst någonstans ?

Kommentera

Smurfen:

Det blir inte Luleå. Agenten Jon Wärn säger att man är "långt ifrån varandra".

Kommentera

Luleå eller SAIK lär det väl vara ! 

Kommentera

Amitiel:

MooooDooo :)

Kommentera

Janne Pesonen är klar för något SHL lag nu, så bara vänta och se vilket lag det blir nu då.
Kommentera

J F K: Fast det finns ju inget lag som inte tillåter spelarna att använda sina styrkor och frångå spelidén för att bryta mönster och använda det som en styrka. I Modo verkar det istället som att spelidén är att varje spelare skall spela sitt spel, hur får man då en röd tråd eller ens ett lagspel? Powerplay är ett fullgott exempel på detta då ingen på planen verkar veta vad puckföraren kommer att göra, än värre verkar inte heller puckföraren veta vad han ska göra.
I spel 5/5 märks det tydligast då vi nästan aldrig lyckas anfalla med kraft, allt för ofta blir set 1 eller 2 forwards som kommer in i anfallszon och plockad bort så enkelt att det blir patetiskt.
Kommentera

Bad_Brett: Jo, det verkar bygga på att alla spelare ska känna sig trygga. Man blir inte bänkad för ett misstag, utan man får chansen att bygga upp självförtroendet. Mycket bra det, men jag tycker att man missar en del väsentliga bitar. Det finns inget kravställande på spelarna verkar det som. Vill inte Kempe jobba hem, ja då är det ändå bra. Vill Nylander lägga allt krut offensivt eller att Roche vill slå sina jättesvåra passningar mellan benen så är även det helt ok. Sedan pratar man om misstag i omklädningsrummet i väldigt generella termer.

Handlar det om barn så mår barn bra av att ha tydliga riktlinjer och jag tror även att våra spelare ska ha det kravet på sig. I Skellefteå fanns Bert som mer eller mindre sket i vad Anders sade och ställde de kraven. Jobbade man inte hårt så skrek Bert. Ignorerade man sin markering så skrek Bert.?

(Sedan är väl Bert mer eller mindre galen också, men det är en annan sak. Utspelet senast om brist på respekt på isen från den andre killen känns patetiskt med tanke på att Robertsson mer eller mindre själv erkänt sig skrika diverse saker till olika motståndarspelare. Inget lag är lika signifikativt för dubbelmoral som SAIK för tillfället).

Kommentera

ULTIMAVICI:

Varför tror du det? Han säger ju klart och tydligt att han är redo för SHL.

Kommentera

Bad_Brett: Vi kan nog räkna med Jesper nästa säsong.
Kommentera

J F K:

Jag tycker överlag att det är bra att Anders har filosofin att spelare ska våga göra det som de är bra på, vilket givetvis kommer leda till en del misstag. Problemet är att denna trygghet har skapat en miljö där spelarna, huvudsakligen Torp, gör saker som de INTE är bra på.

Misstag som kommer som en följd av att man dribblar som siste man eller tokrusar mot en motståndare som kommer med fart, skall inte accepteras. Denna typ av misstag kan inte förklaras med dåligt självförtroende eller formsvackor, utan handlar enbart om nonchalans, vilket är något som aldrig ska tolereras.

Det är populärt att sätta små barn i "time-out" när de är olydiga; Ett slags disciplinär åtgärd där barnet får sitta still på en stol i några minuter, alltmedan föräldern förklarar vilka fel som har begåtts. Ska det då verkligen vara omöjligt att sätta Nichlas Torp i time-out när han har varit olydig?

Kommentera

J F K: Börjar tyvär tappa allt förtroende för A.Forsberg och då har jag ändå ett enormt tålamod...
Torp som utan tvekan var sämst på isen för sjuttielfte gången denna säsong och ännu en gång var orsaken till poängtapp är spelaren som ställs på isen i sista bytet under full tid, den som har energi och lust kan ju titta på den sekvensen när matchen går i repris på Cmore. Torp misslyckas med att lägga en enkel puck ur zon varefter Leksand lyckas skapa 2 lägen som mycket väl kunnat gå in...
Vad är det för fel på Forsberg? Har mer förtroende för valfri läktarcoach här inne vad gäller matchcoachning.
Kommentera

Monno: Visst är det så. Ahnelöv är liksom ljuset i mörkret tillsammans med Djuse och Lehtivouri. Dennis Persson är liksom Hedman helt ok, speciellt sett till lönebiten hos DP. De två gigantiska besvikelserna är Torp och Roche.

Att sedan de yngsta backarna blandar ordentligt är inte mer än väntat. Frågan är bara varför vi spelar Roche och Torp så mycket? Torp har ju match på match slagit katastrofala indianare, missat markeringar och tokrusat bort sig. Ska man behålla någon trovärdighet i lagledningen så tycker jag att man måste bänka Torp!

Kommentera

« · 1648441 · »